Raskaaksi 2017

Mä vetäsen ne jos ei 2 viikon päästä r testi näytä positiivista että saan kierron käyntiin.

Joulukuus sit taas tulee hormooni verikokeet ja se aukiolotutkimus. Jännää! Se vissiin on kivulias toimenpide.
Minulla aikojen alussa tehtiin aukiolotutkimus niin ei sattunut ollenkaan enkä ottanut särkylääkettä.Auki olivat.Kipu paljonkin riippuu miten sietää kipua.
 
Mitkäs ne kilpirauhasen viitearvot piti olla raskautta yrittävällä? Mulle nyt joku akka lässyttää kun t4v ois liian matala...
 
Mitkäs ne kilpirauhasen viitearvot piti olla raskautta yrittävällä? Mulle nyt joku akka lässyttää kun t4v ois liian matala...
Multa otettiin kilpparikokeet elokuun alussa gynellä ja kunnossa olivat, mulla tulokset oli seuraavat (viitearvot jotka sain suluissa): TSH 0.93 (0,4-4,5 mU/l), T4v 12.4 (9-21 pmol/l)
 
Multa otettiin kilpparikokeet elokuun alussa gynellä ja kunnossa olivat, mulla tulokset oli seuraavat (viitearvot jotka sain suluissa): TSH 0.93 (0,4-4,5 mU/l), T4v 12.4 (9-21 pmol/l)

No kun mullakin on TSH 1.75 ja T4V 13 ja tän muijan mielestä tuo t4v on liian matala että pitäs olla siellä lähempänä 20! Että lääkärit ei tiiä mistään mitään, että niihin ei muka oo luottamista. Herrajestas, mä vastasin sille vaan että selvä. Kun kerroin että lääkäreiden mielestä on hyvät arvot. Ja noi mun arvot mitattiin syyskuussa.
 
Hempuliini kylläpä oli salaperäinen viesti :wink Tulehan kertomaan sitten tulokset :happy:

Mrs. Smith, ne kaksi kiertoa mitkä mulla oli säännölliset Nuvaringin poisjätön jälkeen, niin niissä ovuloin kp 19 ja 20 tienoilla. Olen sitä mieltä että kyllä sulla vielä toivoa on!:wink Älä heitä vielä kirvestä kaivoon! :grin Varmaan silti kuitenkin kannattaisi käydä lääkärissä, jos kerran olokin on turhautunut. Ikävää kun nää ovulaatiot antaa odottaa itseään: tulee jos on tullakseen :sour: Mulla viime kierrossa viimeinen terokuuri, tää kierto mennään ilman, katsotaan mitä tulee..
Pst..:playful: Tuun muuten päivän sua jäljessä: täällä kp 16 eikä täälläkään vielä o+. Kaksoishormoni ovistesti näyttää vielä hedelmällisiä päiviä. Jospa se mullakin sieltä tulis, liuskaan ainakin tuli ihan hyvää (? :bored:) enteilevä viiva. Toisaalta ihan kiva ettei vielä oo pärähtäny plussa testiin, niin tässä on nyt mukavasti parin päivn vapaat niin voidaan talletella valmiiksi, jos vaikka ois huomenna tai ylihuomenna jne. tulis plussa :p

Triana, ikävä kuulla tuomiosta, mutta toivotaan että hoidoilla olisi viimeistään tuossa vaiheessa tulosta! Jaksuja :Heartpink

Kirppu^, mun ovistesti näytti tänään hiukan samalta!
 

Liitteet

  • IMG_20171018_160433.jpg
    IMG_20171018_160433.jpg
    587.8 KB · Katsottu: 175
Muokattu viimeksi:
No kun mullakin on TSH 1.75 ja T4V 13 ja tän muijan mielestä tuo t4v on liian matala että pitäs olla siellä lähempänä 20! Että lääkärit ei tiiä mistään mitään, että niihin ei muka oo luottamista. Herrajestas, mä vastasin sille vaan että selvä. Kun kerroin että lääkäreiden mielestä on hyvät arvot. Ja noi mun arvot mitattiin syyskuussa.
No onpa kyllä erikoista! Noilla arvoilla mitä mulle annettiin niin 20 ois siellä ylärajalla :wideyed: Ja oli ihan lapsettomuushoitoihin erikoistunut klinikka missä kävin gynellä niin luottaisin että he siellä tietää nää jutut.. Mutta onko näissä sitten eroja että minkälaiset ohjeet on noiden arvojen suhteenkin, ja voiko olla vanhentunutta tietoa? Who knows.:rolleyes:
 
2vkoa oviksesta on kaikista varmin tai menkat myöhässä. Ennen sitä jos testailee ei oo niin varmoja. Mut toki testaat sillon kun susta tuntuu siltä. Riippuu ihmisestä miten nopeesti ne raskaushormoonit nousee siks kannattaa odottaa oviksesta ainakin se 2vkoa.

Joo niin mä aattelin että pitää pääni ja testata aikasintaan sunnuntaina ja yritän jos saisin pidettyä etten testais ollenkaan, nehän menkat tulee kuitenkin keskiviikkona viimestään... välillä on tosiaan semmonen olo että oon raskaana tai silleen alitajuntaisesti kuten aiemmin kerroin tilasin ajatuksissani vauvanvaatteita ja raskaushousuja ja vaatteita ostaessa ajattelin ettei kyl tarttis neutraaleja ostella kun on niin poika olo, tilauksen tehtyä tajusin myöhemmin että enhän mä ees oo raskaana. Mieskin tokas yks päivä että on varma että oon raskaana, mä en oo varma muusta kun että kyllä ne menkat tulee vaikka niin outo olo on ollukkin... toiset 2vuotta tullaan kuitenkin viel olemaan tässä tilanteessa..

EDIT. Mulla tosiaan eka kierto clomeilla, kolme kiertoa kokeillaan ja sit väli kierto ilman ja taas jatkuu, ovulaatio tuli piiiitkästä aikaa nyt kun clomit oli käytös.
 
Mä sain omat kilpirauhaslabratulokset tänään. Mun lääkäri sanoi et lääkityksellä (thyroxin) tsh pyritään saamaan 1-2 välille ja t4v mahd lähelle 20. Edit: oma oloni on ihan surkea jos tsh nousee yli kolmen ja t4v laskee alle 15. Omani oli tänään tsh 1,3 ja t4v 17,2. Oon tyytyväinen! Toivottavasti munasolukin huomais nää hienot arvot ja hedelmöittyisi...
Uudet labrat vielä 6-8vk päästä.
Mun menkat on vähän oudot tässä kuussa. On ollu kipuja mut vuotoa aika vähän normaaliin verrattuna, voikohan geleet vaikuttaa? Vai olisiko valemenkat ja olisinki raskaana, tuskin...nega testi tehty laimeesta päiväpissasta 29/30. Ehkä jos ei kuulu ovisoireita ni sitte teen uuden testin.

Kaverin raskaushehkutus menee tunteisiin, osaisimpa olla onnellinen toisen puolesta...
 
No täytyy toivoo että thyroxinilla saan itekin hilattua ylemmäs tota t4v.

Alinah, mulla ei oo tainnut "koskaan" olla t4v yli 15, mutta TSH saatiin hilattua 1-2 välille, missä se pidettiin raskauden ajan. T4V pyrki vähän laskemaan raskauden loppua kohti. Kaikkineen kaksi kertaa nostin lääkitystä ennen raskautta annoksesta. Hyvin meni raskaus ja terve tyttö syntyi.
 
Alinah, mulla ei oo tainnut "koskaan" olla t4v yli 15, mutta TSH saatiin hilattua 1-2 välille, missä se pidettiin raskauden ajan. T4V pyrki vähän laskemaan raskauden loppua kohti. Kaikkineen kaksi kertaa nostin lääkitystä ennen raskautta annoksesta. Hyvin meni raskaus ja terve tyttö syntyi.

Okei, kiva tietää. Ehkä ei tarvi huolestua. :)
 
Te joilla ovuloimisen kanssa ongelmia niin millaiset kuukautiset teillä on? Mulla ei tuu ovistesteillä vahvaa plussaa ja menkat on todella niukat, mutta kuitenkin säännölliset. Onkohan ovulaatio kuitenkin normaalisti? :)
 
Vielä näin illaksi paukahti ovisplussa sekä digitestiin että liuskaan :wideyed: Viiva on kyllä hivenen haaleampi kuin mitä mulla parhaillaan on ollut, joten ehkä huomenna on tummempi? Edellisessä kierrossa o+ päivää aikaisemmin eli kp 15. Pupuilua kuitenkin luvassa tänä iltana :p
 
Te joilla ovuloimisen kanssa ongelmia niin millaiset kuukautiset teillä on? Mulla ei tuu ovistesteillä vahvaa plussaa ja menkat on todella niukat, mutta kuitenkin säännölliset. Onkohan ovulaatio kuitenkin normaalisti? :)

Mulla oli ennen terolutkuureja todella super niukat menkat. Kolme päivää pientä tuhrua. Mut mul oli myös aika epäsäännöllinen kierto.

Nyt terolutkuurien jälkeen on ollut meininki kuin huonossa kauhuelokuvassa: verta tulee kaatamalla 6-7pv :D
 
Nyt terolutkuurien jälkeen on ollut meininki kuin huonossa kauhuelokuvassa: verta tulee kaatamalla 6-7pv :D

Ehkäisyn lopettamisen jälkeen mulle on ilmaantuneet tämä vuonna tiputteluvuodot ennen menkkoja. Ärsyä. Mistäköhän johtuu? Liittyikö ne nyt jotenkin keltarauhashormoniin? Nuvaringin kanssa ei tiputellut koskaan ja oli oppikirjan mukaan kierto säännöllistäkin säännöllisempi :) Nuvaringin lopettamisen jälkeen kierrot lähti heittelemään ja tuli vähän miten sattuu. Mitä enemmän stressasin, sitä pidemmäksi kierto venyi. Sain Terolutit 3 kierron ajaksi. Nyt 2 takana ja tässä kierrossa (nyt kp2) kolmas setti. Mulla on ollut ennen Teroja (Nuvaringin aikaan ja jälkeen) vuoto määrällisesti ihan normaalia ja kesto 4-5 päivää. Nyt Terojen kanssa on mullakin vuoto kuitenkin lisääntynyt. Ja tuntuu, että alkaa nopeammalla tahdilla. Nyt vuotopäivät 1-2 on runsaimmat, kun aiemmin ne oli päivät 2-3.

Mitenköhän pitkään keskimäärin ihmisillä menee raskautumiseen? Eihän tää 6 yrityskertaa nyt vielä ihan kamalan kauan ole, eihän?
 
Takaisin
Top