Raskaaksi 2017

Naffa, Komea plussa! Ei muuta kuin hyödyntämään. :wink

Tervetuloa illustrial! :)

-

Päädyin tilamaan raskauskeijun ovistestejä! Nyt tässä muutaman kierron seurailen millaiseksi kierto asettuu ja bongaanko oviksen. Enää tuhruttaa hieman ruskeaa, kp 5. Menkat olivat kuin olivatkin niukat näin synnytyksen jälkeen.
 
Kiitos Miitu!
Mäkin päädyin tilaamaan ovistestejä raskauskeijusta :D
En oo koskaan tikuttanut ovista mutta nyt on pakko päästä kokeilemaan. Mä tein edellisessä onnistuneessa raskaudessa varmaan 30 rtestiä, niin on kai se jo aika tutustua oviksen metsästykseen :)
Milloin mun kannattaa alkaa tikuttamaan sitä? Mun kierto on normaalisti ollut noin 30 päivää ja joku laskuri ilmoitti että ovis voisi olla 18.12.
 
illustrial, Esimerkiksi raskauskeijun ohjeissa lukee jos sulla kierto 30 päivää niin kp 13 aloittaa tikuttaminen. Ja itse ainenkin olen tikuttanut aamupäivästä että klo 18-19 pintaan eli kaksi kertaa päivässä lähempänä ovista. :) Mä olen aloittanut yleensä melko aikaisin jo testaamaan koska itsellä kierto ei ole ollut säännöllinen.
 
Naffalla on kyllä komea ovisplussa! Yhtä hieno viiva sitten muutaman viikon päästä raskaustestiin, eikö
 
Oho! Karkas viesti! Liian aikanen aamu :grin

Mulla on nyt kp 3 ja vuoto alkaa jo loppua. Nää on kolmannet menkat ja kaikki on ollu vähän edellistä lyhyemmät. Nyt tais olla vain yksi kunnon vuotopäivä ja jo eilen alko hiipua. Tänään on varmaan sit vika päivä. En nyt tiedä, onko tääkään kovin hyvä juttu. Raskauskeijun ovistestit tulevat postiluukusta toivottavasti keskiviikkona ja torstaina ajattelin alkaa testailemaan. Mulla, samoin kun Miitulla, on kierto vähän mitä sattuu, vaikka nyt on ollu kaksi edellistä 25 päivää. No, eipä niissä ovista ookaan tapahtunu.

Salo84 yk 3 kp 3
 
Salo84, mulla oli parikymppisenä tosi runsaat menkat ja kesti sen viikon. Söin yhdistelmäpillereitä 15 vuotta ja ne hillitsi vuotoa. Kun lopetin ne pari vuotta sitten, oli mun menkat kolmepäiväiset ja vain yhden päivän tavallista vuotoa. Mulla on tosi niukat menkat nykyään. Lääkärissä sanoivat että vuodot tuppaa niukkenemaan iän myötä. Itse olen kahdesti raskautunut kuitenkin. Esikoista yrittäessä pelkäsin tuota niukkuutta, mutta onneksi ei ollut haittaa. Toivottavasti sinullakin onnistaa [emoji4].
 
Salolle tsempit! :)

Herttarouva, Kiva kuulla että menkatkin voivat iän myötä muuttua niukemmiksi ja ettei kuitenkaan vaikuttaisi raskautumiseen. :)

Mun pitäisi varmasti aloittaa tänään ovulaatiotestit, koska vuoto on jo loppunut, kp 6 tänään. Ja raskauskeijun ohjeissa on lyhyimmälläkin kierrolla ohjeistus aloittaa kp 6. Muistelisin että tikuttaessani ovista ennen esikoista olisin sen normaalisti saanut kp 14-16 ja varmasti näin onkin, mutta tämän ensimmäisen kierron kyllä tikutan kokonaan ettei varmasti pääse karkuun. :wink

Ystävä jolla saman ikäinen poika kuin meillä, ilmoitti juuri olevansa raskaana. Kyllä vauvakuume nousi vaan entisestään ja vielä täytyisi muutama kuukausi malttaa! :grin :Heartred
 
Liityn joukkoon :excited001

Eli täällä ei vielä varsinaisesti yritetä vaan mennään varmoilla päivillä ja ovulaation aikaan kondomeilla. Alkuvuodesta, helmikuussa näillä näkymin olisi tarkoitus jättää ne kumitkin pois. Esikoisen yrittäminen siis kyseessä.
 
Kiitos tsempeistä Herttarouva ja Miitu :happy: Mulla on sillon joskus hamassa menneisyydessä ollu aika persu menkat. Kiertojen kesto heitteli jonkin verran, mutta vuotomäärä oli sellanen sopiva. Ennen esikkoa mulla oli kierukka 4,5 vuotta ja se lopetti menkat lähes kokonaan. Kierukan poiston jälkeen tuli yhdet omasta mielestä yllättävän runsaat menkat ja sitten jo plussasin.

Hyvä tietää, että ikäkin voi vaikuttaa vuodon määrään. Mullakin tulee ens vuonna jo 33 mittariin. Onhan se odotettavissa, että se kroppakaan oo enää samanlainen kun vaikka 10 vuotta sitten. Olin 30, kun raskauduin esikosta ja varmasti tässä iässä jokainen vuosi muuttaa hormonitoimintaa jonkin verran. Itsellä on vielä luottavainen mieli, että kyllä se ovis vielä ilmestyy ja saadaan toinen lapsi meidän perheeseen. Toivottavasti jo 2017 :)
 
Heippa kaikille! :) Mäkin laitan jo jalkani tänne oven väliin vaikka en varmaankaan ehdi tiheään kirjoitella. Oon 35-v kakkosta toistaiseksi tjottaileva 10 kk vanhan vilkkaan esikoispojan äiti. Ensimmäistä ehdittiin yrittää 9 kk ennen kuin tärppäsi, tuohon aikajaksoon ehti tulla myös yksi keskenmeno. Nyt on tullut ihanan pitkän raskaudesta ja imetyksestä johtuvan kuukautistauon jälkeen 2 vuotoa, joista eka oli kuukautiset ja luulen, että jälkimmäinen oli taas km (en käynyt lääkärissä kun ei noussut kuumetta eikä tullut muitakaan tulehduksen merkkejä - fiksu ois tietty käynyt joka tapauksessa). Kolmatta vuotoa odottelen, nyt kp 35. Ennen raskautta kierto oli 29-34 päivää ja ehdin jo tehdä raskaustestin kp 29, muttei tullut edes haamua, joten menkkoja odotellessa (tai jos en malta hillitä itseäni, niin uutta testiä ylihuomenna :grin)... Varasin lääkäriin ajan ennen joulua, jotta saa tsekata, että kaikki on kunnossa toista varten. Sitten alkuvuodesta kunnon yritys päälle. :)
 
Käytättekö muuten jotain kännykkäsovelluksia tms. kirjaamaan ja ennustamaan kiertoa? Mulla on käytössä tuommoinen kiertoträkkeri-app kuin "My calendar - period calendar" joka on ihan ookoo muistiinpanovälineenä. Keväällä, kesällä ja alkusyksystä käytin Clearbluen (ent. Persona) ovulaatiomonitoria, mutta se oli melko susi koko laite, lopetti vaan virtsan mittaamisen pyytämisen yhtäkkiä. Mutta löysin sillä muutamat ovulaatiot ja sen avulla koenkin tuon sovelluksen käytön melko luotettavana kierron ennustajana, koska mulla on melko lailla supersäännöllinen kierto (26 päivää yleensä ihan kellontarkastikin).

Voisin kyllä kokeilla jotain muutakin sovellusta, vaihtelu virkistää :D Tämän My calendarin saa kyllä muunnettua raskausmoodiinkin, ei siinä.
 
Elma Auroora, Mulla on nyt käytössä sellainen kuin Flo, aivan loistava! :)

Suomenkielinen, jonka saa käsittääkseni myös raskausmoodiin. Selkeä kalenteri joka ennustaa kuukautiset/hedelmällisimmät päivät/ovulaation.
Sovellukseen on helppo ilmoittaa oireet/valkovuoto ja seksi.
Sinne voi lisätä myös kaikkea muuta ruokailusta liikuntaan sekä nukuttuihin öihin tai seurata lämpöjä kaaviona. Plussaa kiva ja selkeä ulkoasu. Suosittelen! :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on käytössä Ladytimer. Ihan suht simppeli ja enkä kauheesti löydä siitä mitään vikaa. Paitsi suomen kieli sillä ei ole ihan täysin hallussa. :)
 
Heipsan :)
Minäkin liityn tähän ketjuun. Sillä haaveena raskautua 2017 aikana :)
Taustaa sen verran että kotoa löytyy 07/10, 05/13 ja 09/15 syntyneet lapset. Neljäs ja viimeinen siis haaveissa :Heartred Nuorimmaista imetän vielä mutta tarkoitus lopettaa imetys tän kuun aikana kokonaan. Mulla imetys siis niin tehokas ehkäisy ettei mitää mahiksia raskautua ennenkuin imetys on loppunut kokonaan. Vielä ei meinaa oo yksiäkään menkkoja ollu synnytyksen jälkeen eikä ne alakaan vielä pariin kuukauteen.. Ensimmäistä kiertoa siis odotan alkavaks vasta helmikuussa jos yhtään menee niinku aikasemmistakin, eli n 2kk on menny imetyksen loputtua siittä kun on eka kierto lähtenyt käyntiin.. :P seurailen siis vielä hiukan sivusta ja palaan asiaan sitten likempänä kun kierto ensin käynnistyy :D
 
Mä hyppään kans mukaan tänne! Mulla kohta ikää 30, miehellä 33, ensimmäistä yritetään. Oon ollut vuoden syömättä pillereitä ja eka kunnon yritys oli viime kierto. Joulukuun lopulla pääsee yrittämään toista kiertoa..
On tää kaikki niin uutta ja jännää , ihana kun on tää foorumi olemassa :)
 
Oletteko mitailleet lämpötiloja tai seurailleet? itse olen epäsäännöllisesti aikaisemmin mutta tunnistan siitä että alkaa viluttaa että lämmöt on koholla ja mittari sen vahvistaa. Menee jännäksi... nimittäin kun raskauduin viimeksi ovulaation jälkeen lämmöt heitteli eikä jääneet koholla kunnes näinä aikoina (dpo 5) oli tuntemuksia alavatsalla ja ajattelin kiinnittymisen tapahtuneen ja silloin pomppasi myös lämmöt reippaasti ylös ja jäi koholle. Ja nyt on samat tuntemukset... :nailbiting: Vielä pitäisi viikko jännätä ja palella.
 
Miitu, illustrial ja salo84, onkohan raskauskeijun testit minkä herkkyyksisiä? mietin pitäisikö myös tilata sieltä. Oon nyt käyttänyt marketin pregcheck merkkisiä ja ne on toimineet. Uskaltaisikohan vaihtaa.:confused: rfsu:n testejä tuli aluksi käytettyä ja ne oli muuten ihan susia. :mad:

Tervetuloa uusille, mukaan vaan! :)

Mä en ole lämpöjä mittaillut, en vaan jaksa.
Neitalla jännät paikat, jospa tälläkin kertaa palelu olisi merkki juuri siitä parhaasta. :happy:

Mun pitäisi varmaan olla tuolla 2016 ryhmässä kuumeilemassa, mutten oikein uskonut aiemmin että vielä tän vuoden puolella olisi mahista. Enkä oikein kunnolla usko nytkään. :sorry:
Kivut oli aika mehevät tässä useamman päivän ja ovis näkyi tikussa pari päivää, mitä ei ennen ole tapahtunut. Mietin että irtosikohan tuolta mitään, jos se vain yritti.. Limat kuitenkin bongasin ja nännit ekaa kertaa kipeät ovisaikaan. no hyödynnetty on jos vaikka joku ihme tapahtuisi. :smiley-ashamed005 Veikkaan kyllä että vanha tuttu lyhyt luteaalivaihe taas tulee vastaan. En mä ehkä noita teroluteja uskalla ottaa, luin että luget olisi tähän asiaan paremmat. Tammikuussa gynelle jos luteaali jää taas alle kymmeneen.  :shifty: dpo1 tänään ja näillä mennään.
 
Mä oon tilaillut raskauskeijulta niitä liuskatestejä 10ml (oikosulku, kirjotettiinko herkkyysaste noin) :hilarious: oon tykännyt niistä, nega on ollut nega ilman minkäänlaisia viivanpaikkoja. Paitsi nyt viime kerralla viivanpaikkoja ilmestyi pariin testiin. Mutta ei mitään silmiinpistäviä.

Täällä edelleen ootellaan tätiä kylään. ei näy eikä kuulu. :arghh:

Yk6 kp49/35
 
Naffa, Raskauskeijun ovistestit taisivat olla 20mlU eli herkimpii. :)
 
Takaisin
Top