Raskaaksi 2013 jäsenien taustat

Sannuinen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Minusta oli niin kiva ajatus tuo kertoa jotain pientä itsestämme, kuten tuolla samanlaisessa ketjussa vuodelle 2012 oli tehty, että ajattelin tälläisen aloittaa. :) Eli tosiaan, jokainen voi halutessaan jotain kertoa.
Kopsasin kysymykset tuolta viime vuoden vastaavasta ketjusta.

1. Jotain itsestä; esim. elämäntilanne, ikä, miehen ikä?
2. Onko aiempia lapsia? Lemmikkejä?
3. Kauanko pari ollut yhdessä?
4. Kauanko raskautumista on yritetty? Keskenmenoja? Hoitoja?
5. Muuta mitä mieleen tulee. :)

Voisin itse aloittaa...

1. Olen 28-vuotias sairaanhoitajaopiskelija P-Savosta, nykyiseltä ammatiltani lähihoitaja. Avomies on vuotta nuorempi minua, juuri valmistunut nykyiseen ammattiinsa.
2. Aikaisempia lapsia ei ole. Taloudesta löytyy yksi koira.
3. Yhdessä olemme olleet verrattain vähän aikaa moneen muuhun täällä kirjoittelevaan, 9kk. Uskon vahvasti tämän olevan se paljon puhuttu Oikea.
4. Nyt menossa yk1. Yksi varhainen keskenmeno löytyy "aikaisemmasta elämästä", noin 4v:n takaa.
5. Hormonaalinen ehkäisy ollut vaihtelevasti, mutta pääsääntöisesti käytössä vuosien (n. 12v) ajan, välillä ollut pieniä taukoja. Viimeisimpänä Nuvaring, jonka jätin pois tämän kuun alussa.
 
28v konsultti/sijoitusneuvoja, asun afrikassa perheeni kanssa (mies ja esikoinen 7v), viikon päästä muutto jipii!!!
monta yhteistä vuotta jo takana paljon ylä ja alamäkiä löytynyt mutta vahvasti pysytty yhdessä.
yk en edes tiedä kun 04/11 alettiin yrittämään pikkukakkosta, 1 lapsi, 5 keskenmenoa eli 4mieheni kanssa ja yksi nuoruudesta rv 19+6.
ei ehkäisyä ollut vuosiin, nyt odotan verikokeiden tuloksia ja tällä hetkellä kropan toiminnan järkeistämiseen menossa progesteronikuuri. kierto iha sekasin, viime kierto tiputtelua muutama päivä taukoa ja sama uudestaan ja tauko ja tiputtelu taas... menkkoja odotellaan.
 
32v. ravintolatyönkekijä.Mies 35v.Asummen Vantaalla.Perheseemme kuulluu 3,5v karkeakarvainen mäyräkoira ja 3v cokkerin ja jackrussell risteytys koira.Tavattiin 4v sitten sokkotreffeillä ja siitä asti yhessä ollaan oltu.Eskaria yritettiin vuodesta 2009 ja siinä 2v meni kunnes tärppäs ensimmäisen kerran 2010 syksyllä, todettiin 3.12.2010 tuulimunaksi rv 11+4,Toinen tärppi tuli 8kk yrittämisen jälkeen kesällä 2011 todettiin rv 11+6 kuolleeksi jo rv.7+4.tyhjennyslääkitys ja het perään joutuminen kaavintaan kun ei lähtenyt tyhjentymään itse.Tapahtui 3vko. ennen häitämme.

Kesällä 2012 10kk yrittämisen jälkeen tärppäs 3 kerran ja siinä sitten rv10+2 ultrassa löytyi elävä sikiö ja tulevä eskari.Tammikuu 6.1.2013 6vko ennen La:ta syntyi terve 2,285kg tytöntyllerömme.
Nyt on 4,5k mennyt syntymästä ja eskaristamme on tulossa isosisko toivotaan vain,et kaikki menee hyvin,äiti on tällä hetkellä 7vko raskaana ja toivotaan,että matkusta pysyy matkassa mukana.

Olisi mukavaa saada kaveri pikkaselle jo nyt kun äippälomal oon kuiteskin 3v.menis tässä samalla.

Mittään hoitoja eiolla käytetty ja ei myöskään oltais saatu,kun ekassa keskenmenossa kun kättäril olin kun laittoivat siellä ne lääkkeet sisään sanoivat: 3 peräkkäisen keskenmenon jälkeen pääsee vasta tutkimuksiin ja mahdollisiin hoitoihin.

Nyt sisustellaan ja remppaillaan asuntoamme kun putkireppa on ohi ja kaikki on ok niin nyt saadaan uutta väriä pintaan ja tulevaa lastenhuonetta suunnitellessa.

:love022
 
Tosi kiva idea tämä :)

Itse olen loppuvuodesta 24-vuotta täyttävä sosiaalialan opiskelija Varsinais-Suomesta. Vuoden päästä valmistun, jos kaikki suoritan opinnot ajallaan. Mies on samanikäinen ja tavattu 15-vuotiaana, jolloin jäin ihan koukkuun tuohon komistukseen mutta ujona tyttönä suhde jäi silloin vain haaveeksi. Vihdoin vuonna -07/08 olin kerännyt tarpeeksi rohkeutta ja elämänkokemusta, jotta uskalsin lähteä koettelemaan onneani. Nyt siis kuudetta vuotta kuljetaan käsikädessä. Vuonna 2010 vaihdettiin kihlat ja kesällä 2011 vihkivalat. Yhteinen oma asunto löytyi saman vuoden syksyllä.

Esikoinen on meillä haaveissa. 2010 huomasin olevani raskaana, mutta se meni kesken (olisiko ollut jotain rv 7 paikkeilla) joulukuun puolessa välissä. Ajatuksena silloin oli alunperin, että pitäisimme yhteisen kaste- ja hääjuhlan mutta kohtalo ei siis ollut samaa mieltä kanssamme. Pääsin myös opiskelemaan ammattikorkeakouluun, joten lapsihaaveet laitettiin hetkeksi jäihin. Pillereitä olen syönyt vaihtelevasti ja nuvaringia kokeilin yhden kierron, joka jäi viimeiseksi hormonaaliseksi ehkäisykierroksi. Se sekoitti kehon totaalisesti. Tämä oli siis viime vuoden toukokuussa ja vuoden sisällä on tainnut tulla vain neljät tai viidet menkat.. Viime kesän oli vielä ehkäisy käytössä mutta syksyn jälkeen annettiin vauvalle lupa tulla. Alkuvuodesta kävin tarkistuttamassa paikat ja sain primolut kuurin kierron alkamiseen. Kuuri auttoi mutta en halunnut syödä enää lääkkeitä ja olen sen jälkeen odotellut rauhassa, että kroppa korjaisi itse itsensä. Ehkä sitten raskautuminenkin onnistuu. Eli puoli vuotta ollaan yritetty mutta yrityskiertoina tämä on kai kolmas.

Nurkissa pyörii tällä hetkellä kolme kissaa ja koira. Yhden koiravanhuksen saimme hyvästellä vähän aikaa sitten. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että ensi viikolla eläinmäärä nousee jälleen viiteen ja haemme uuden hauvavauvan kotiin.
:cat :grommit
 
1) täällä 28-vuotias hoitoalan immeinen, miehen kanssa ollaan saman ikäisiä. Työelämässä ollaan tällä hetkellä molemmat, itse palasin esikoisen ollessa reilun vuoden ikäinen.

2) Esikoispoika 4/2010 syntynyt, joka on meidän kaikkemme:Heartred Ensimmäinen raskaus tärppäsi oikeastaan heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Kissa taloudestamme löytyy myös

3) Yhteistä, toisinaan erittäinkin kivikkoista taivalta meillä on takana kohta 5 vuotta. Poika saa meidät hymyilemään ja jaksamaan toisiamme vaikeinakin aikoina:)

4) Kuparikierukka poistettu 2/2013 ja enemmän ja vähemmän aktiivista yritystä 3/2013 lähtien.

5) Toisesta lapsesta haaveillaan, aluksi lähti ajatuksena tulee jos tulee, mutta onhan se kuume vaan pahasti noususuunnassa:) Paikka olisi meidän perheessä ja sydämmissämme vielä yhdelle:Heartred Toisaalta hyvä meidän on näinkin, mutta uskon että jos toinen tulee niin se on niin tarkoitettu.
 
1. 28 vuotias ja mies saman ikäinen, hoitoalalla työskentelen itse. Pohjanmaalla asustellaan.

2. Edellisestä liitosta yksi lapsi (synt. 10/2010). Tällä hetkellä 3 koiraa ja yksi kissa. Haaveissa olisi vielä neljäs koira, katsotaan kesäkuun lopulla josko toive saataisiin toteutumaan :)

3. Yhdessä oloa verrattain vähän, alle vuosi. Mutta tuntuu että nyt on löytänyt sen elämänsä rakkauden :Heartred

4.Semmoiset n. puolivuotta yritetty. 12/2012 jätettiin ehkäisy nyt yk 5 (vielä) menossa. Raskautuminen voi olla hankalampaa tämän niin ihanan yleisen pco:n takia. Esikoinen sai alkunsa kuitenkin aikanaan jo heti ekasta tärpistä, vaikka lääkärit kirjaimellisesti vannoivat etten raskaaksi vuoden sisään tulisi.

5. Hormonaalinen ehkäisy(minipillerit) oli nyt käytettävissä verrattain vähän aikaa. Keväällä 2012 kuukautiset temppusivat ihan kunnolla ja lopulta aloitin pillereiden syönnin pitkän(n. 3v) ehkäisemättömän ajan jälkeen. Ennen tuota ajanjaksoa ei ole ollut hormonivalmisteita käytössä( mennyt muilla ehkäisyvalmisteilla mm. kuparikierukat jne.) sillä verenpaineeni ei niitä salli. Lapsen saaminen tuli puheeksi loppuvuoden viimeisinä päivinä, kun kirosin minipillerit alimmpaan helvettiin mm. niiden aiheuttaman aknen takia. Akne taipumushan toki tulee jo tuolta pco:nkin kautta...

Että semmosta :)
 
1. Täällä 38-vuotias it-alan toimistorotta Hämeestä. Mies on jonkun verran nuorempi.
2. Itsellä ei ole aiemmista suhteista lapsia, mutta miehellä on ja ihana lapsi onkin :)
3. Yhteistä taivalta on kertynyt 2 vuotta ja työpaikalla törmättiin ekan kerran.
4. Meillä yritykset ovat tosi alussa vasta, ehkäisy (minipillerit) jäi pois maaliskuussa, joten oikeastaan yk1 on vasta takana,
kun kropalla meni jonkun aikaa pillereistä palautumiseen ja kierron vakiinnuttamiseen.
5. Tarkoituksena olisi olla stressaamatta turhia ja ottaa yrittäminen rennosti,mutta saas nähdä kuinka käy, kun yleensä olen tosi mestari stressaamaan ihan kaikesta :) Iän puolesta vähän jännittää, onko jo liian myöhäistä. Mutta toisaalta kaveripiirissä on useita vanhemmalla iällä äidiksi ensi kertaa tulleita ja heillä on kaikki mennyt tosi hyvin. Eli toivossa on hyvä elää :)

Jotta tämmöinen tapaus täällä.
 
Ollaan aviomieheni kanssa molemmat 23 vuotiaita toisen lapsen yrittäjiä. Esikoinen 10/12. Perheeseen kuuluu myös koira sekä muutama jyrsijä.

Yhteistä taivalta on takana nelisen vuotta ja heinäkuussa tulee vuosi avioliittoa täyteen.

Esikoista toivoimme pitkään. Ongelmana oli kadonneet kuukautiset noin 1,5 vuoden ajan. Elämäntilanteen takia aloitin ehkäisyn ja kuukautisetkin saatiin käyntiin. Seuraavia ei taas näkynytkään ja rv 9 tein positiivisen testin. Poika syntyi siis 10/12 ja seuraavan yritys aloitettiin 02/13, kun jätin pillerit pois. Tällä hetkellä ongelmana jälleen kadonneet kuukautiset.

Haluaisin ottaa rennosti koko asian, mutta stressiä pukkaa. Olen onnellinen silti, että meille on siunattu jo yksi lapsi.

Pidempi kirjoitus vauvakuumeestani blogissani: http://operaatioaiti.blogspot.fi/2013/05/vauvakuumetta.html
 
1. Olen 22 vuotias Lähihoitaja, mieheni on 29 vuotias. Kummallakin on vakituinen työ ja elämässä muutenkin kaikki kohdilla lasta ajatellen. On oma talo, iso piha sekä leikkimökki ja hiekkalaatikko odottamassa leikkijää :)

2. Ei ole aiempia lapsia kummallakaan. 2 ihanaa koiraa löytyy :grommit wuh wuh!

3. Olemme olleet yhdessä 7 vuotta.

4. Vasta 1 yrityskerta takana ja seuraavaa ovista ootellaan innolla. en vain millään jaksaisi odottaa!

5. Yritän olla stressaamatta ja ottaa rennosti, mutta vauvakuume on niin kova, että sitä toivoo raskautuvansa mahdollisimman pian :)
 
Hauska idea tämä :)

1. Mä olen 21 ja mies 22, harpataan vielä tän vuoden puolella molemmat vuodella eteenpäin. Helsingissä asustellaan.
2. Meillä on ihanarakas esikoinen joka on syntynyt 05/12 eli pikkasen päälle 1vee poitsu. Lemmikkejä löytyy myös yhden kissan verran.
3. Yhdessä ollaan oltu tammikuusta 2010 ja kihlojakin tulee heinäkuussa 2 vuotta täyteen :)
4. Meillä menossa nyt yk2 eli huhtikuussa alotettiin toisen pakkauksen yrittäminen. Vaikea verrata ekaan raskauteen, siis yritys pituudelta, sillä esikoinen ei ollut ihan suunniteltu, mutta sitäkin rakkaampi.
5. Mä olen niin kärsimätön tyyppi (jopa ranteeseen oon tatuoinu sanan patience, että muistais välillä olla kärsivällinen) ja toivon, että ei tarttis pitkään plussaa odotella. Toki jokainenhan tätä toivoo. :D On kyllä helpommin sanottu kun tehty, että elä stressaa niin kyllä se tärppää!
 
Tämähän on kiva idea, joten pitäähän tänne omat tiedot laittaa myös. :>

1. Olen 21 ja mies on 25. Mies opiskelee yliopistossa ja itse teen osa-aikatöitä. Rahallisesti tilanne voisi ehkä olla parempikin lasten saantiin, mutta tuskin tilanne on koskaan täydellinen, joten jos ei nyt niin koska sitten? Kotoisin olen Varsinais-Suomesta.

2. Ekaa yritetään eikä lemmikkejäkään ole. Kissa on haaveissa, mutta vauva vielä enemmän ja varmaan on kaikille parempi jos ei molemmat putkahda samaan aikaan. Ensin vauva, jos sellainen saadaan ja joskus vielä kissa.

3. Yhdessä ollaan oltu nelisen vuotta. Naimisiin mentiin kaksi vuotta sitten heinäkuussa. (Eli tämähän menee suunnilleen kahden vuoden sykleissä. Kaksi vuotta yhdessä -> naimisiin, kaksi vuotta naimisissa -> lapsen yritystä. Toivottavasti ei mene kahta vuotta ennen kuin onnistaa.)

4. Raskautta on yritetty marraskuusta lähtien. Vauvakuume sai alkunsa viidennen viikon paikkeilla keskenmenneestä vahinkoraskaudesta. Sitä ennen oltiin mietitty asiaa, mutta ei oltu yritetty. Tuo hetkellinen raskaus sitten sai uskomaan, että aika todella on kypsä.

5. Hmm, olen huono tällaisissa "kerro jotain itsestäsi" tyylisissä jutuissa. :D Minkäänlaisia ehkäisypillereitä en ole ikinä käyttänyt. Kiertoni heittelehtii muutamalla päivällä toisinaan, varsinkin jos on stressiä.
 
elikkäs minä olen 23v, avopuoliso 33v (molemmat täytetään vuosia vielä tänä vuonna), tällä hetkellä oleskelen äitiys"lomalla" ja tuon loman jälkeen olen suunnitellut meneväni töihin, jos raaskin pojan laittaa hoitoon :)

ja meillä siis yhteinen lapsi, poika 12/12 ja ei lemmikejä

lokakuussa tulee 5 vuotta täyteen yhteistä taivalta, johon mahtuu yhdet kihlat (kohta tod.näk. toiset) ja 2kk "ero" :D

nyt on yk3 menossa, imetyksen lopetin tammikuun lopulla ja pidettiin yksi kierto väliä siinä :)

en aio ottaa stressiä mahdollisesta tulevasta raskaudesta, se tulee jos on tullakseen :)
 
Hei hyvä idea on tämä! Joten minäkin liitän tietoni tähän joukkoon... :)

1. Itse olen 26-vuotias sairaanhoitaja P-savosta, mies vuotta vanhempi. Minä olen vakituisessa työsuhteessa, mies opiskelee, mutta opinnot näyttäisivät tulevan kesän aikana valmiiksi. Ja opiskelujen ohella on töitäkin tehnyt.

2. Lapsia ei vielä ole, mutta 2,5 vuotias koiruli kuuluu perheeseen. Toivottavasti jossain vaiheessa myös toinen koira hommataan.

3. Yhdessä olemme olleet nyt paria kuukautta vajaa 7 vuotta, tosin sitä ennen seurustelimme jonkin aikaa, erosimme, eron ainkana vietimme paljon aikaa yhdessä ja lopulta päätettiin yrittää uudestaan. Erilaisia vaikeuksia ja ongelmia ollaan kohdattu, mutta yhdessä niistä ollaan selvitty. :Heartred En voisi kuvitellakaan elämää muiden kuin rakkaani kanssa. Kihloissa olemme olleet tasa yhtä viikkoa vajaa kolme vuotta, naimisiin meno on vasta keskustelun alla... :D

4. Raskautumista ollaan yritetty helmikuusta lähtien. Asiasta keskusteltiin varmaankin jo vuosi etukäteen, mutta aina oli joku syy, miks ei vielä pillereitä lopeteta. Lopulta sovittiin että jos saan tupakan polton lopetettua tammikuun loppuun mennessä, niin silloin jätetään myös pillerit pois. Tupakin poltto loppu, ja niin myös pillerien syöminen. :) Ekan tyhjennysuvodon jälkeen menkkoja odoteltiinki parisen kuukautta, sen jälkeen on kahdet luomumenkat tullu, eli periaatteessa nyt yk 3 menossa.

5. Pillereitä tuli syötyä noin 10 vuotta. Vauvakuume on itsellä ollut jo pitkään kova, mutta mies on melko "hitaasti syttyvää" tyyppiä tämmöisissä asiossa, myös yhteen muuttuo ja kihloja piti "liian" pitkään odotella :D. Tänne pohjois-savoon muutto toi kuitenkin muutoksia elämään ja täällä elämä on tasaantunut ja tuntuu nyt sen verran vakaalta, että lapsen saaminen tuntuisi luontevalta.
 
1. Täällä 28-vuotias IT-alan ihminen Laihialta :) Mies on samanikäinen. Asumme puoli vuotta sitten valmistuneessa omakotitalossa :)

2. Meillä on vain 3 karvaista lasta - kissoja :) 2 ragdollia ja persialainen.

3. Yhdessä on taivallettu noin 2½ vuotta.

4. Ehkäisy jätettiin pois 02/2012, mutta varsinaista yrittämistä ollut nyt noin 5 kuukautta.
 
Pitääpäs itsekin tänne kirjotella! :) Kiva idea!!

1. 21-vuotias lähihoitaja Etelä-Pohjanmaalta.. Miehellä saman verran ikää. Asustellaan rivitalokolmiossa, jossa olemme yhdessä asuneet kuukauden verran.

2. Arkemme kiireisenä pitää puolitoista vuotias tyttäreni, joka ei siis ole nykyisen mieheni. Odotusajan olin yksin, kunnes tapasin nykyisen miehen kun tyttäreni oli n. 7kk ikäinen. Lemmikkejä emme omista.

3. Seurustelua on pian takana vuosi.

4. Pillerit jätetty pois 5 kk sitten.. Hoitoja eikä keskenmenoja ole.

5. 17- vuotiaana minulta poistettiin toinen munatorvi, kun munatorvessa oli kiertymä. Eli yhdellä munatorvella on yksi pieni ihme saatu maailmaan, luulisi siis että lisääkin saisin :)
 
Tutustutaan, jee :)

1. 29-v. opiskelujaan päättävä pirkanmaalainen. Mies pari vuotta vanhempi. Naimisiin mentiin viime heinäkuussa.

2. Ei lapsia, eikä lemmikkejä.

3. Tavattu vuosia sitten viikkoa juhannuksen jälkeen.

4. 04/2013 miehen kanssa päätettiin, että ensimmäisemme olisi kovasti tervetullut. Kolmas kierto "yritystä" menossa. Keskenm. tai hoitoja ei ole ollut.

5. Pillereitä kerkesin popsia reilut kymmenen vuotta kunnes 2011 syksyllä en enää halunnut olla pilleristi. Luomumenkat jäivät pois reiluksi puoleksi vuodeksi. Kerkesin käydä gynellä hakemassa reseptin keltarauhashormoonia mutta apteekkiin en kerennyt kun menkat ilmoitti tulostaan. Kierrosta olen pitänyt kirjaa vauva-ajatus mielessä viime syksystä. Nyt huhtikuun alussa päästiin sit tosi toimiin kun ehkäisystä luovuttiin :)
 
Voisinpa minäkin hieman esittäytyä. :)

1. 26-vuotias kirjanpitäjä Pohjanmaalta. Mies on 29-vuotias ja työskentelee maarakennusalalla. Vuokralta omaan omakotitaloon olisi tarkoitus päästä vuoden 2014 puolella. :)

2. Esikoinen olisi meille kummallekin. :) Lemmikkejä ei ole (vielä). :)

3. Melkein 8 vuotta ollaan yhdessä taivallettu. :love017 Syyskuussa 2005 tavattiin ja lokakuussa alettiin seukkaan. :) 2010 mentiin kihloihin ja nyt sitten häitä odotellessa. :rolleyes:

4. Tammikuussa 2013 heitin pillereillä vesilintua :laughing002 ja siitä lähtien ollaan heti yritetty.

5. Pillereitä söin päälle 10 vuotta ja ensimmäinen luomukierto venyi 63 päivään. Nyt näyttäisi kierrot tasaantuneen 26-28 päivään. :)
 
1.32-vuotias tuleva perhepäivähoitaja Kouvolasta.Mies vuoden nuorempi.

2.Ei aikaisempia lapsia kummallakaan,koira ja kissa löytyy :)

3.Yhdessä oltu reilu vuosi,2012 toukokuussa tavattiin,syyskuussa kihloihin ja nyt 2013 heinäkuussa mennään naimisiin :love7

4.Vasta ensimmäinen yk menossa.

5.Pillereitä söin 18 vuotta joten vähän hirvittää miten on vaikuttanut.. :confused1 Muistaakseni 2013 tammikuussa loppu pillerit enkä sitten uusinut reseptiä.Kierto kyllä tasaantui parin kolmen kuukauden kuluessa.
 
hei,

jotain meistä ja minusta:
itse olen 30+ ja mieheni muutamia vuosia vanhempi. alle 2vuotta ollaan oltu yhdessä ja kihloissa ja avoliitossa jo nyt :) pohjanmaalla asustellaan, että jos joku samalta suunnalta oleva haluaa olla lähemmässä tuttavuudessa ja tietää miten se tapahtuu olen otetttu uusista ystävistä :wink

raskaus itselle on jo 4s ja ihan alussa vielä. itsellä 3 aikaisemmasta suhteesta ja miehellä myös lapsi. että yhteinen tekijä tähän nyt vielä tulossa.
elukoita meillä löytyy myös, että varsinaista suurperhettä alamme perustamaan :) itse olen siitä aina haaveillutkin ja nyt vain jännityksellä odotamme kuinka tästä kaikesta selviämme (minä jo tiedän että hyvin)
raskaus ajatus lähti toiselta puoliskolta ja vuosien oman hormonaalisen ehkäisyn jälkeen alkoi heti ekasta halusta, eli ensimmäisestä kierrosta. enpä olisi koskaan uskonut!
aloittelijana vielä näillä sivustoilla, mutta koska jonnekin asiaa haluaa purkaa ennen kuin se alkaa ulospäin näkyä.....

.nyyti.
 
Kiva ketju! :)

1. Minä 35, mies 31 ulkkis, asutaan täällä keski-euroopassa, jonne mies minut "ryösti" kolme vuotta sitten. Koska en viihtynyt kotirouvana, aloitin jatko-opiskelut.
2. Ei lapsia, lasketaanko karvainen mies lemmikiksi?
3. 6 vuotta, naimisissa 2.
4. Huhtikuussa aloitettiin, heti ekasta nappas mutta pikkuinen ei pysynyt menossa mukana. Nyt uutta yritystä putkeen.
5. Tässä odottelen kovasti ensi viikkoa, jotta pääsis hiekkarannalle pariks viikoks lataamaan akkuja. Oih!
 
Takaisin
Top