Rakenneultra

Me saatiin joku about 10 kuvaa ja kätilö vielä lopussa sanoi että ottaa meitä varten yhden sivuprofiilikuvan missä näkyisi kunnolla vauvan profiili :happy:
 
Kamalaa. Mitä enemmän täältä lukee hyviä ultrakuulumisia, sitä enemmän pelottaa että itse saa niitä huonoja... Tilastollisestihan se jollekin aina osuu. Olenkohan vähän hölmö :dead:
 
Tiittiäinen, oon miettiny ihan samaa. Meillä tosin ultra jo takana ja kaikki hyvin mutta olen miettinyt että toivottavasti loputkin ultraa odottavat saavat hyviä uutisia..
Mutta nää nyt on näitä mihin ei voi vaikuttaa eikä murehtimalla parane - ja onneksi kuitenkin huomattavan iso osa vauvoista on terveitä. Rauhallisin mielin! ♡
 
Tiittiäinen.. meillä kanssa ru edessä, tasan viikon päästä. Ja pikkuhiljaa alkaa jännittään. Vähän tuolla takaraivossa pyörii ajatus, että saadaanhan mekin varmasti niitä hyviä uutisia... Täytyy vaan koittaa olla murehtimatta etukäteen :)
 
Kamalaa. Mitä enemmän täältä lukee hyviä ultrakuulumisia, sitä enemmän pelottaa että itse saa niitä huonoja... Tilastollisestihan se jollekin aina osuu. Olenkohan vähän hölmö :dead:

Ihan kuin mun ajatukset! Oon koko ajan miettinyt että se oon kuitenkin minä jolle tulee ne ikävät uutiset.
Miehelle yks päivä sitäkin mietin että en osaa edes ajatella että jään syksyllä äitiyslomalle. Kuitenkin ultrassa vauvalla on kaikki huonosti ja ei saada tätä syliin asti. Melkein suuttui mulle mun ajatuksista. Jouduin kuitenkin vasta syömään ihan kunnon kipulääkkeitäkin, mitkä piti olla vauvalle turvallisia mutta silti..
Muutenkin mulla menee hermokipuun lääke mutta jotenkin n sitä enää stressaa kun yhden raskauden oon jo sitä syönyt.
Vielä viikko pitäisi tätä stressiä jaksaa kun vihdoin olisi ultra.
 
Oli kyllä vaikeuksia pysyä rauhallisena ultrassa. Vauvalla oli kaikki hyvin, mutta päätä ultrattiin ja mittailtiin piiiiitkään ja hartaasti. Pään koko oli viikon perässä muita mittoja. Itse en kuitenkaan ole huolissani, koska mullakin on pieni pää eikä ton esikoisen pääkään ole mikään iso. Lisäksi istukka oli takaseinässä niin alhaalla, osittain kohdunsuun päällä, että sain kontrolliajan lääkärille rv28. Siellä myös mitataan pää uudestaan.

Muuten kaikki oli hyvin ja tyttölupaus saatiin :dummy1:
 
Oli kyllä vaikeuksia pysyä rauhallisena ultrassa. Vauvalla oli kaikki hyvin, mutta päätä ultrattiin ja mittailtiin piiiiitkään ja hartaasti. Pään koko oli viikon perässä muita mittoja. Itse en kuitenkaan ole huolissani, koska mullakin on pieni pää eikä ton esikoisen pääkään ole mikään iso. Lisäksi istukka oli takaseinässä niin alhaalla, osittain kohdunsuun päällä, että sain kontrolliajan lääkärille rv28. Siellä myös mitataan pää uudestaan.

Muuten kaikki oli hyvin ja tyttölupaus saatiin :dummy1:

Täälläkään ei ultrassa onneksi löytynyt mitään poikkeavaa. Kovasti pikkuinen liikkui koko ajan ja oli masussa poikittain joten kätilöllä oli haastetta saada joka paikka tutkittua. Meilläki mitoissa pään ja vatsan ympärys vastasi viikkoa pienempää. Mitään kontrolleja ei sovittu. Jos kokoeroa yli 2 viikkoa niin sillon ois pitäny kontrolloida. Ajattelin kuitenki oman mielenrauhan vuoksi käydä jossain vaiheessa ultrassa. Ultran aikaan oli rv20+4 mutta pienempien mittojen vuoksi kone laski olevan 19+4. La ei kuitenkaan muutettu. Painoarvio ultran mukaan 313g.
Onko muilla ollu pään ja vatsan ympäryksen mitoissa mitään..? Tarviiko tässä huolestua..
 
Meillä mitat vastas 3-6 päivää pienempää, päänkoko oli rv 19+6 kun oli 20+5 menossa ja muut mitat oli 20+1. Mutta kun niin tasaisesti antoi mitat viikot niin ei ole mitään huolta. Ihan normaali ja kaikki on hyvin. Kätilö sanoi että jos pää vastais yli 10 päivää pienempää pitäisi tutkia enemmän. Sanoi vaan etteihän me kaikki voida olla samasta muotista valmistettu, päänmuotokin vaikuttaa tosi paljon mittoihin.
 
RU:ssa vauvalla kaikki kunnossa ja painoa 405g. Paino vastasi itseasiassa muutaman päivän isompaa kuin piti. Ainoo mikä jäi harmittamaan oli todella huono ultraaja, joka ei pyynnöstä huolimatta yrittänyt selvittää sukupuolta:mad: Olin oikeesti sen ultran jälkeen ihan raivona. Soitin välittömästi yksityiselle ja sain huomiseksi ajan sukupuolen selvittämiseksi.
 
Inhottavaa sofia! Mutta hyvä että pikkusella oli kaikki kunnossa. Mulla oli viime raskaudessa myös tuollainen ultraaja ja sanoi heti alkuun että ei tänne oo tultu mitään sukupuolta selvittelemään vaan on tässä hiukan tärkeämpiäkin asioita. Minä kuitenkin kysyin uudelleen jossain vaiheessa että eikö siellä näy sitä sukupuolta niin vastasi vaan että no saattaa olla poika, en ole varma eikä ole aikaa nyt sitä selvitellä.
 
80- luvulla oli tuollaisia kätilöitä ja lääkäreitä. Ne ultralaitteet eivät siitä kulu, eikä aikaa mene kuin minuutti ylimääräistä, jos ultraaja kurkkaa jalkoväliin. Ainahan sinne ei edes näe ja sille ei tietysti mitään mahda, mutta jos näkyvyys on hyvä, ei liene liian vaikeaa sanoa omaa arvausta, jos vanhemmat sitä erikseen pyytävät. Ehkä ultraaja ei ole osannut sukupuolta katsoa, jos tehtävästä on kieltäytynyt? :wink

Jokainen varmasti sen ymmärtää, ettei rakenneultra ole sukupuolen määrittämistä varten, mutta kun se kuitenkin yleensä on nähtävissä ihan muutenkin siinä ultratessa, ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeata sanoa sitä ääneen.
 
Meillä kuopuksen kohdalla pää vastasi melkein kahta viikkoa pienempää. Sanoivat silti ettei ollut syytä huoleen. Käytiin silloin Brunolla tarkistuttaa ja sai sitten normaalit pään mitat. Poika kun syntyi oli ihan 37cm normaali pää :) Eli jos sanovat että ei syytä huoleen niin näin uskoisin nytkin. Mutta jos mieltä askarruttaa niin aina kannattaa käydä yksityisellä tarkistuttaa että saa mielenrauhan.
 
Meille osui tosi mukava ultraaja joka kyllä katsoi sukupuolenkin, hän vielä sanoi että nykyään laitteet on niin hyviä että uskaltaa "luvata" kumpi on tulossa. Voihan olla että vanhemmat ultraajat elää edelleen siinä maailmassa jossa laitteet on niin surkeita että lupaus on ollu lähinnä veikkaus eivätkä siksi halua sitä katsoa. Tai ovat vaan kusipäitä, who knows :D jokatapauksessa harmittaa niiden puolesta joille ei ole edes yritetty selvittää sukupuolta ja joutuu sen takia sitten yksityisellä käymään :|
 
Meillä muut mitat vastasi päivän nuorempaa ja pää 5 päivää vanhempaa. Ei sanottu mitään siitä ja la pysyi samana 6.9 en ole huolissani
 
Torstain rakenneultran ja tänään yksityisellä käydyn lisäultrauksen (sukupuolen selvitys) jälkeen on vihdoin selvillä että meille tulee tyttö ♡ Kaikki on hienosti ja vauva painaa 405g. Päiviä tänään 21+0 mutta kooltaan vastaa 21+2 :) Oon niin onnellinen! Hauskaa vappua kaikille♡ kuvassa todisteet :wink
 

Liitteet

  • Snapchat-512784922.jpg
    Snapchat-512784922.jpg
    650.3 KB · Katsottu: 123
Tänään oli kauan odotettu rakenneultra. Kaikki rakenteet näytti olevan kunnossa ja tasaisesti oli tyyppi kasvanut, vaikka kovin pieni vielä olikin. Kätilö ei ollut koosta huolissaan, oon itekkki sen verran pienikokoinen. Painoa hänellä oli 287 g :) Sukupuoli jäi nyt sitten kuitenkin yllätykseksi, katsotaan syyskuussa mitä sieltä tulee :D
 
Pitkään jännitetty rakenneultra ohi. Kaikki kunnossa, vaikka mitat vastasivat 4 päivää pienempää.
Poika pitäisi olla tulossa; kätilö kysyi melkein ensimmäiseksi, että haluammeko tietää, kun oli niin selvästi esillä, eikä epäilystä kuulemma juuri ole :) Mieskin pääsi ensimmäistä kertaa ultraan mukaan.

Tähän asti on ollut jotenkin niin epätodelliset tuntemukset, eikä ole oikein antanut itsensä ajatella, että lapsi on todella tulossa, mutta jos nyt ihan vähän jo alkaisi uskoa..
 
Meillä on rakenneultra huomenna ja mies kuumeessa :sad001 Nyt parina iltana ollut kuumetta ja flunssa myös, aamulla ei ole ollut lämpöä. Mitä mieltä olette, voiko miestä ottaa ultraan mukaan vai pitääkö mennä yksin? Töihin ilmoitti olevansa saikulla vielä huomisen.
 
Takaisin
Top