Rakenneultra

Tismalleen samat luvut! :) Meidän ultra ensi viikolla 21+0 ja voin nyt verrata tohon sun painoarvioon ym.
 
Meillä on kahden viikon päästä perjantaina. Ristiriitaiset tunteet, toisaalta iso odotus ja toisaalta pelottaa ja jännittää jos kaikki ei olisikasn kunnossa. Viimeksikin mua jännitti niin paljon, että pyörrytti enkä osannut fiilistellä vauvaa telkkarissa kun koitin pitää itseni kasassa.
 
Kelläs tällä viikolla? Meillä on ens. Mä olen niin ehtinyt käymään fiiliksiä läpi. Niin peloista kun sukupuolesta.
 
Kaikki kunnossa. Aivon puoliskot ja pikkuaivot, nenäluu ja otsa, sydän ja sen läpät, tärkeät verisuonet, vatsalaukku, suolisto, reisiluut, jalanpohjat ja kädet. Sukupuoliveikkaus saatiin muttei lupausta. Sitä pitää nyt hetken sulatella ja miettiä uskoako siihen vai ei :) käytiin sitten ensimmäistä kertaa koskaan classic pizza restaurantissa aikaisella lounaalla ja nyt paistattelen päivää aurinkoisella parvekkeella. Töitäkin pitäisi tehdä... :)

Tosi iso helpotus kun tietää että pienoisella on kaikki hyvin. Kovasti muuten suosii vasenta puolta. Sieltä viimeaikoina dopplerilla löytynyt sykkeet ja siellä nyt ultrassa oli sykeröllä. Kiitollinen olo :)
 
ihana kuulla hyvistä uutisista eloinen! itse saa jännittää vielä pari viikkoa. ja classic pizza myös hyvä! oon varmaan syöny koko listan läpi, sillä se on yksi lempiravintoloista :p
 
Laitetaan tännekin: rakenneultrassa kaikki kunnossa! :) Voisin kirjoittaa samanlaisen listan kuin Eloinen, mutta koska hän on sen jo tehnyt, kerrottakoon lisäksi vain se, että nilkkojen ojentumisesta näkyi, ettei otuksella ole kampurajalkaa ja ettei pienissä ultraäänimarkkereissa (soft-markers) näkynyt mitään huolestuttavaa.

Painoarviota ei sanottu, enkä muistanut sitä kysyä :sad001 Otus kuitenkin vastasi viikkoja 21+5, kun tänään ollaan vasta 21+0. Tämä on silti ihan normaalia.

Sukupuoli tiedettiin jo viikolla 11 NIPT:in perusteella, muttei se olisi jäänyt epäselväksi ultrassakaan :) Erehdyin tosin luulemaan jotain ihan eri palluroita kiveksiksi :joyful:
 
Ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia, näitä lisää jatkossakin!:Heartbigred
Onkohan olemassa tilastoja siitä, kuinka todennäköistä on, että rakenneultrassa löytyisi poikkeavaa?Käsittääkseni valtaosalla uutiset ru:sta kuitenkin hyviä..t:yksi ru:ta jännäävä
 
En löytänyt tietoa rakenneultrassa todetuista poikkeavuuksista, mutta suurin osa epämuodostumista ja muista synnynnäisistä poikkeavuuksista todetaan kuitenkin vasta lapsen synnyttyä tai taaperona. Seulonnoista huolimatta merkittäviä epämuodostumia todetaan yleensä 2– 3 prosentilla vastasyntyneistä. Hurjan iso luku mielestäni :confused:

Rakenneultrassa paljastuvat poikkeamat varsinkaan soft-markkereiden osalta eivät tietenkään tarkoita sitä, että sikiöllä olisi oikeasti jotain vikaa.

Tsemppiä ja yritä olla jännittämättä! :)
 
Ei minullakaan tietoa mitä mahtaa tilastot olla. Jos lähipiiristä ottaisi luvun niin menisi melko isoksi prosentti. Kahdella tutulla löytynyt rakenneultrassa poikkeavaa, jonka takia ovat sitten päätyneet keskeyttämään raskauden. Kauhea tilanne kyllä ja varmasti raskas päätös jos sellaisen joutuu tekemään. Näissä tapauksissa kuitenkin niin merkittävät löydökset että varmasti oikea päätös :sad001
 
Hei, apuah! Pitääkö sinne rakenne ultraan mennä rakko täynnä vai tyhjänä? Enhän minä puuaivo muistanu neuvolasa kysyä eikä se täti kyl asiasta maininnu. Tuli vaa mieleen ku huomenna ois..
 
Tyhjänä! :) Siellä seinälläkin lukee, että "muista käydä vessassa ennen ultraa". :)
 
Tässä tilassa ei pystyisi paljon panttaamaan... eikä tarvitsisi, kun ainakin oma täyttyy alta aikayksikön :joyful: NT-ultrassa, viikkoja sitten, kävin vessassa just ennen sisään menemistä, mutta kun meidän lähetettiin tauolle munkkikaffeille (piti yrittää herätellä otusta), sanoi hoitaja, että käy sitten taas vessassa, kun tämä sun rakko alkoi jo täyttymään.

Odotan ja toivon iloisia uutisia tämän viikon ultrista! :)
 
Takaisin
Top