rakenneultra ja sukupuoli

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Kerrotaanko teidän sairaalassa rakenneultrassa sukupuoli? Moni tuntuu odottavan, että sukupuoli selviää rakenneultrassa. Mun mielestä ainakaan Jorvissa sukupuolta ei kerrota tai ainakin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa vuosina 2006 ja 2007 sukupuolta ei ole sanottu vaikka sitä olen kysynytkin. Ilmeisesti myöskään noilla viikoilla ei ole välttämättä kovinkaan selkeä sitä sukupuolta erottaa?! Muiden kokemuksia.
 
esikoisesta kävin rakenneultrassa rv 20+3, ja kyllä ultraaja kauan katteli jalkoväliin.. ei vain muksu suostunu paljastamaan :)

kysyin nyt np-ultrassa, että näkyykö ja ultraaja sanoi, että katotaan sit rakenneultrassa, joka
mulla on 23.7 ja sillon on rv 21+1
 
Kyllä ne on täällä nyt kertonut, pari vuotta sitten eivät kertoneet.. Aion kyllä kysyä
 
Kyllä mulle viime raskaudessa kerrottiin sukupuoli ja kävin vielä Jorvissa. Ja kyllä haluan sen tietää tälläkin kertaa. Tiedän kyllä sen että eihän siihen ihan aina voi luottaa mutta onpa ainakin aavistus. Olen kuullut näistä että onkin tullut eri sukupuolta mitä on kerrottu :D
 
Koksissa ainaki kerrottii viime raskaudessa. Ja aion kysyä nyt uudestaa, riippuuhan se vähän ultraajastaki kuka haluaa kertoa ja kuka ei. Vaikka en sitte muille kerrokkaa mut ite haluan mielenkiinnosta tietää. :)
 
Ekassa raskaudessa kyllä kerrottiin, Naistenklinikalla kävin silloin (ja tulen nytkin käymään) rakenneultrassa. Tosin kätilö painotti monta kertaa, että se ei ole täysin pitävä, voi olla myös toista sukupuolta kuin mitä hän sanoo. Vaan paikkansa sitten piti. :) Sattui kuitenkin samaan huoneeseen synnytyksen jälkeen toinen äiti, jolle oli sanottu ultrassa, että on tulossa kaksi poikaa (odotti kaksosia) ja toinen olikin sitten tyttö. :)

Mulla on tosi vahva poika-fiilis, joten onhan se kysyttävä rakenneultrassa. Muuten jumahdan ajatukseen, että on poika tulossa, ja voi olla sitten "järkytys", jos saakin syliinsä tytön. :)
 
Oulussa mulle kerrottiin esikoisen kohdalla sukupuoli, kun pyydettiin ja nyt maanantaina käytiin rakenneultrassa rv 16+1 niin kyllä ne vahvistivat jo np-ultrassa epäilevänsä sukupuolen /sukupuolet :). Kyseessä identtiset kaksoset, joten ei ainakaan pitäis ylläreitä tulla... Kyllä ne ilmeisesti voi jo melko varhaisessa vaiheessa nähdä jos vauva vaan on oikeassa asennossa. Koittakaahan vielä malttaa hetki! :)
 
meille oli ultrien mukaan tulossa tyttö ekassa raskaudessa, kunnes meidän tytölle oli rv 38+0 ultrassa kasvanu pallit :D
 
Jorvissa 2006 kerrottiin, että 90 prosentin varmuudella tyttö tulossa. Ja tyttö tuli.

2010 Hyvinkäällä ei kerrottu, mutta nyt sanoivat, että voidaan katsoa rakenneultrassa, josko jotain näkyy. Jos ei näy, niin sitten menemme varmaan ylimääräiseen ultraan, koska me haluamme ehdottomasti tietää kumpi on tulossa. Kaupassa hivelemme jo miehen kanssa ihania nuttuja ja meillä on alun poikavaiheesta mieli muuttunut tytön puoleen ja sitten muistamme, että ei ehkä vielä sitä röyhelöisintä rimpsumekkoa kannata ostaa... Isosisko ainakin haluaa toisen pikkusiskon. :)
 
Kysillä kysuin ja sain tietää tyttö 90% varmasti ja niin se oli pikku prinsessa <3 ja joo aijon nyttenkin kysyä en voi pitää itteeni jännityksessä. Jos olojen mukaan menis niin sanoisin et tyttö koska saman lainen raskaus ollut kun ekakin raskaus mut en tiiä sen näkee sit 8.8 
 
Mulla on nyt kaks ultraa takan. viikolta 10+6 ja 12+4. Käytiin tokan kerra sillo 12+4 ku ei saatu mitattuu niskaturvotusta ekalla kerralla. Sillo tokalla kerralla ultraaja sano et on kovasti pojan näköne ja laitto kuvaa haaroihi jossa näytti olevan pippelin tapainen mutta sanoi ettäi todellakaan ole varmaa noin alhasilla viikoilla ku voi olla tytölläki turvonneet häpyhuulet et katotaa onko letku viel tallella rakenne ultras :P Siitä asti kyllä jäi jotenki olo et poika se on ku nii uhkaili :) Tyttökin olisi aivan ihana tai no pääasiahan on että lapsi on terve. Meillä ultra perjantaina 13.7 rv20+1 ja jännittää sinne meno aivan kauheasti kun liian monella tullu huonoja uutisia. Jotenkin luuli että kaikki on hyvin kun nt ultras oli kaikki hyvin mut nyt kyl jännittää et onhan kaikki elimet kehittyny oikein.
No mutta kyllä liikettä siellä tuntuu :) Tosin potkis masuun päi eikä selkää tai ylös. Olin iha huolissaa ku ei tuntunu n. viikkoo mitää muuta ku joskus satunnaista "töminää" selässä ja muljuntaa ja "hinkkausta" mahassa, enkä ollu varma tunsinko ees mitää seläs kunnes se kerra potkaski iha kyljen reunaa oikee tunteel ja sit tuntu taas sitä epämäärästä töminäää selässä nii päättelin et ehkä se oli vaa kääntyny selkää päi tömistelee. Oli vaa kivempi ku aluks ku alko tuntuu ekoi liikkeit nii potki iha suoraa etee mut sit neuvolan jälkee 17+5 otti kai nokkiinsa ku kiusattii doppleril ja käänty ympäri. Nyt pari päivää on tuntunu alavatsas siltä ku se makoilis siel ja sit potkui ylöspäi. Tuntee nyt selvemmi ku maha alkanu kasvaa ulos. Aika hassuu ku tuntuu et ilmakupla menis ylöspäi vatsaa emoticon
 
Onkos kellään kokemuksia noista kotitesteistä joilla sukupuolen saa selville? Aika kalliita tuntuvat olevan, liekö sitte luotettavia :)
 
En oo kuullu et kukaa tuttu ainakaa ois kokeillu. Mielestäni kyllä vaikuttaa iha humpuukilta et kattoo sitten ultrassa ja jos ekal kerral ei selviä nii voihan mennä aina uudestaan jos seuraaval kerral näkyis.
 
Rakenneultra takana! Kaikki oli niikuin piti, ei poikkeavuuksia. Eli näillä näkyvin tervelapsi tulossa. Masussa pieni jumppaili kovin :) Saatiin POIKA lupaus joka oli suht selvä. Nyt on hyvämieli vaikka viimeyön unet jäi jännityksen takia välistä. Mies valta tulee joulukuussa, iik!
 
Meillä oli viikko sitten rakenneultra ja kötilö käänteli ja väänteli mutta ei näkynyt jalkojen välissä mitään. Eli tyttö todennäkösesti tulee
Oon itte jo pari kuukautta jotenkin "tuntenut" että tyttö tulee. En niinkään toivonut vaan nimen omaan on ollut sellanen tunne. Eihän se vieläkään 100% varmaa oo, mutta kuitenkin... Ja jos se on poika niin sitten se on.
On vaan jotenkin ihan erilainen olo nyt kun tietää. En oo sellanen joka ostaa tytölle vaaleenpunasta ja pojalle vaaleensinistä, joten siinä mielessä ei oo merkitystä mut nyt se tyyppi siellä vatsassa ei ookaan enää "persoonaton" vauva vaan mun tuleva tytär. Tuntuu tosi oudolta ja hienolta kun yhtäkkiä voikin ajatella jo niin paljon selkeemmin tulevaa lastaan.
 
Mie odotan niin malttamattomanan sitä rakenneultraa. Juurikin sen takia, niinku esikoisessani, halusin tietää sukupuolen ja oli vahva poikafiilis ja sitä lupailivat ultrassaki, ja sen ultran jälkee koko raskaus muuttu ku se ei vaa ollu pelkkä vauva sielä mahassa vaan se oli oikeasti poikalapsi mikä sielä kasvo. :) <3 Oli se jotenki mullistavaa, mieski tajus paremmin sen että oon raskaana ku näki poitsun masussa. Nyt odotellaa 3 viikkoa että päästää tutustumaa tähä kaverii vähä lähemmin. :)
 
Meillä on ens viikolla rakenneultra ja odotetaan kans tosi malttamattomina. Oon alusta asti ajatellut, että haluan ehdottomasti tietää sukupuolen jos se vaan on näkyäkseen, juurikin sen takia, että vauvaa pystyy ajattelemaan ihan eri tavalla, tuntuu tavallaan todemmalta. Joiltakin lähipiiristä on tullut neuvoja asian suhteen, eli että kannattaisi jännittää loppuun asti, koska se halu saada tietää sukupuoli antaa voimia siinä "viimeisessä rutistuksessa" kun synnyttää. Voi hyvin olla, mutta uskon kyllä että se vauva sieltä ulos tulee muutenkin tavalla tai toisella :) Ajateltiin kuitenkin pitää tieto sukupuolesta itsellämme niin saavat sitten muut jännittää.
 
Meillä myöskin ensi viikkolla rakenneultra Hyvinkäällä ja nyt mua pelottaa et vauvan sukupuoli jää arvoitukseks. Musta tuntuu, etten osaa ostaa vaatteita jos ei ole tiedossa kumpi vauva on vaikka en haluakkaan tytölle vain v.punaista röyhelöä ja pojalle pelkkää v.sinistä, mut musta suurin osa/kaikista söpöimmät vaatteet on joko pojalle tai tytölle :) 
 
IhanUus, toivottavasti miehesi pian sopeutuu asiaan ja alkaa iloita tytöstäkin:)

Kirjoitanpas tännekin, vaikka jo ultrakuulumisiin laitoin. Meillä oli eilen rakenneultra ja jännitti niin että ramppasin vessassa koko aamun. Ihan alussa vilahti haarat ja olin näkevinäni siellä jotain poikamaista, mutta sitten jännitys otti taas vallan ja unohdin asian. Pieni ei meinannut millään mennä sellaiseen asentoon, että olisi sydän näkynyt kunnolla, koitettiin kyljellään ja mut passitettiin pissalle ja silti kesti vielä vaikka kuinka kauan. Kovasti piilotteli kaikkea mitä yritettiin katsoa. Kun sitten kysyin, että näkyikö sinne haarojen väliinkään niin kätilö oli ihan ihmeissään, että ettekö huomanneet, hän oli pelästynytkin kun kaikki eivät halua tietää. Näytti sitten vielä haaroista ja selkeä pippeli siellä oli:) Paras kuvakin mitä saatiin on juuri haaroista, muut eivät ole lainkaan niin selkeitä;)
 
Voi harmi tosiaan toi reaktio, IhanUus, eikohan se siita.. Mun mies aina toivo isin tyttoa ja saikin kaksin kappalein ja on ihan rakastunut ollut ensi sekunneista. Niilla onkin tosi hieno suhde, melkeen kay kateeksi. Voit miehellesikin vihjata, etta pieni tytto on kylla isin isoin ihailija! 

Nyt lupailivat poikaa ja mies on vahan peloissaan. Sen suhde omaan isaan oli pienena vahan vaikea, joten pelkaa samoja ongelmia. Uskon kylla, ettei tule mitaan ongelmia, niin hieno isa tytoillekin, tuskin se nyt ihan pieleen menee vaikka onkin eri sukupuoli talla kertaa.
 
Takaisin
Top