Rakenne-Ultra

Santsu

Satasella mukana keskusteluissa
Onkos moni käynyt jo rakenne Ultrassa? Meillä oli viikko sitten. Oli niin huojentavaa nähdä että kaikki on vaavilla hyvin. Koko vastas viikkoja joten laskettua aikaa ei muuteta. Pientä huolta aiheuttaa istukan sijainti. Suurin osa siitä on takaseinässä niinkuin pitää, mutta reuna on kohdunkaulan päällä. Joten mulle sovittiin tarkistus käynti rv32. On kuulemma todennäköistä että istukka siirtyy pois kohdun kaulan päältä kohdun kasvaessa, mutta jos ei siirry, on synnytys pakko hoitaa Keisarin leikkauksella. Toivottavasti siihen ei tarvitse mennä. Siitä toipuminen on kuitenkin niin paljon hitaampaa kuin alatiesynnytyksestä.
Kertokaa muutkin Ultra kuulumisia :-)
 
Heipä vaan! Mukavaa että vielä joku muukin käy täällä, kun tuntuu että kaikki ovat vain siellä facebookissa... 
Meillä oli reilu viikko sitten rakenne-ultra ja kaikki oli hyvin.. Vauva  oli jo noin 450grammaa painava ja 26cm.. Jos nyt aivan oikein muistan koot..:) Melkein viikkoa "isommalta"/vanhemmalta" vauva näytti mutta laskettua aikaa ei enään muutettu... Kaikki oli oikein hyvin ja kysyimme sukupuoltakin.. Sen verran auliisti POIKA haarovälejään esitteli että ultraaja sanoi että " Kyllä nuo selvät kivespussit on ja pippelikin siinä "törröttää" :D"
Eihän siihen tieten sataprosenttisesti kannata luottaa mutta kyllä me ollaan asennoitu että meidän tyttärelle pikkuveli olis tulossa.. 
Mites muilla, onko maha jo miten kasvanut?
Mulla alkaa olemaan jo ihan kunnon pötsi tuossa eessä..Kumartuminen on jo vähän hankalaa ja töisssä maha alkaa olemaan edessä koko ajan, onneksi enään kolme päivää töitä ennen kuin saamme jäädä tytön kans vauvelia kotiin odottamaan ;) Kyllä tuntuu jo ettei yhtään liian aikaisin lopu työt (teen keittiötyötä jossa paljon nostelua ja kiirettä)..  

Ihana kun alkaa jouluhössötykset :) Tulis vain tuota lunta nyt sit niin tuntuiski siltä että joulu on kohta :)
 
Ultrassa käytiin nyt aamulla ja kaikki näytti normaalilta. Huoh, voitte uskoa, kuinka huojentunut olo :). Masuasukki vietti eilen hiljaiseloa, enkä tuntenut mitään liikettä ja sekin hieman vaivasi. Mulla meni kaikki mitat vähän ohi, kun lääkäri niitä luetteli, mutta kaipa hän ne johonkin ylös kirjasi, niin voin kysellä myöhemmin. Katselin vaan niin autuaan onnellisena monitorin kuvasta vauvaa ja kuuntelin pienen sydämen jumputusta :) Aika kookas pötsi alkaa täälläkin olemaan, mammahousujakin on tullut jo käytettyä kauemman aikaa. Raskaudesta tietää tosin jo aika moni, mutta töissä kertomista olen ajatellut siirtää vielä muutamalla viikolla, jos ei nyt joku sattumalta tule kysyneeksi.Onko teitä tultu jo silittelemään vatsasta? Minua on ja se tuntuu hieman hassulta. 
Huomenna olisi sitten aika neuvolatädin vastaanotolle. Toivottavasti kilot eivät ole päässeet yllättämään. Ei kyllä pahemmin mikään makea ole houkuttanutkaan. Jäätelö esimerkiksi on aivan yökötys nykyisin. Verenpainetta saattaa koetella intohimoni suolakurkkuihin ja salmiakkiin.. Jalapenoja voisin myös syödä mielinmäärin :).
 
Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin Pikkuinen vastasi viikkoa vanhempaa, mutta näin ollen siis vastasi viikkoja. Sukupuolikin selvisi ja meille on tulossa toinen poika, ihanaa! Mulla oli vahva tunne tytöstä, kun olen voinut huonommin kuin ensimmäisessä raskaudessa, mutta poika on kuulemma selkeästi. Onpas nyt huojentunut olo, kun rakenneultra meni hyvin!

Huomenna on sitten neuvola. Katsotaan mitä hemoglobiini sanoo, että joudunko vaihtamaan raudan nestemäiseksi, jotta imeytyisi paremmin.
Ja mitäköhän paino näyttää...
 
Meidän rakenne ultrasta on nyt pari vkoa aikaa ja kaikki hyvin. Sukupuolta ei lähdetty kysymään ja salaisuudeksi se jäikin kun en mitään ultrassa ymmärtänyt että löytyykö jalkovälistä jotain ja mitä?? Eikä ultraajakaan mitenkään asiaa kommentoinut kun ei kysyttykään! :) Jännä kuinka monella ultrassa sikiön mitat ja kehitys kulkee yläkäyrillä eli on muutamia päiviä edellä kehityksessä, ainakin tosi monet tutut ja täälläkin on samaa jutelleet. Varmaan tasoitusta tulee sitten jossain vaiheessa kasvussa :)

Aliina: Mua on silitelty masusta ja ite en pane pahakseni sitä mutta hassulta se tuntuu kyllä :D

Mulla oli eilen neuvola, viikkoja siis tänään 22+3 ja painoa tullu jo 7,5kg!!! Itse olin jonkin verran typertynyt vaikka tiesinkin et painoa on tullut kun ruoka maistuu niiiiin hyvin. Terkkari ei kuitenkaan kommentoinu painon tuloa suuntaan tai toiseen joten se huojensi vähän ;) Alun BMI oli muistaakseni 23,5. 

menipä vähän off topic, suokaa anteeksi ;)

 
meillä oli reilu viikko sitten rakenneultra. multa meni mitat ihan ohi, enkä kyllä niitä äitiyskortistakaan ymmärtäny. ihan kun siinä lukis outo luku (jota en muista) joka ei mitenkään voi olla sikiön pituus. tyyliin neljä senttiä. samassa kohtaa missä nt-ultrasta laitettiin sikiön koko. ja painoarviookaan en löytänyt siitä kirjattuna. :D täytyy neuvolassa ens kerran kysäistä asiasta. olin niin hurmiossa paikan päällä siitä, et kaikki on kunnossa ja meille tulee TYTTÖ. :) neitokainen ei ollut yhteistyöhalunen ultraajan kanssa, ekana ei sydäntä tahtonu näyttää niinkun pitäis (hieman eka säikäytti kun kätilö sitä tutki ja tutki!) eikä lopuksi selkärankaa. :) ihailtavan sitkeätahtonen kätilö kyllä oli ja sai vauvelin lopulta näyttämään paikat. :D

mun massuani on pari kertaa silitelty, ihailtu ja kokeiltu. oudolta tuo tuntuu!
ja ainakin niiden mielestä kasvanu selkeä vauvamasu, jotka mut tuntee ja varsinki jos on viimeks nähneet mut lättänävatsaisena :D maha alkaa olee tiellä välillä jossain asennoissa esim. istuessa lattialla hartiahierottavana.. vaatekaappiin on jo tehty pari viikkoa sitten uus järjestely äitiysvaatteille, ja niille jotka vielä mahtuvat. housuista menee enää trikoopökät, ja kahet äitiyshousut löytyy. ei ole mikään kiirus ollu mun vatsallani kasvaa, kuitenki jo puolen välin yli päästy just ja just ja vasta alkaa selkeemmin hahmottumaan.
 
Meillä oli rakenne uä 21.11., jossa kaikki näytti olevan kunnossa ja sukupuolikin selvisi! Kätilö totesi kylläkin, että istukka on edessä, muttei ilmeisesti kuitenkaan kohdunsuulla, kun siitä ei sen enempää keskusteltu. Enkä siinä tilanteessa ymmärtänyt siitä kysyäkään. Istukan etisyys ei nyt sinällään haittaa, mutta saattaa vaimentaa vauvan liikkeiden tuntemista. Päivittäin olen kuitenkin vauvan potkut tuntenut. Huomaan hermostuvani jos en potkuja ole iltaan mennessä huomannut. Se on kai melko turhaa, kun pikkuisella on siellä vielä niin paljon tilaa, ettei ole ihme jos kaikkia liikkeitä ei tunne varsinkin kun se istukka on siinä edessä!
Viime viikolla oli sitten tuo neuvolakin ja mulla on kyllä verenpaineet ja hb hyvillä lukemilla - täytyy olla oikein tyytyväinen. Painokin nousee terveydenhoitajan mukaan ihan normaaliin tahtiin. Vielä on matkaa jäljellä! :) 
 
Kiva kuulla, että teillä kaikilla on mennyt rakenneultrat hyvin :)
Minullakin on istukka etupuolella ja ainakin osan vauvan liikkeistä tunnen ihan hyvin. En tiedä sitten millaisia karatepotkuja muuten tuntisin :)
Molly^: Muistan, että ultrassa lääkäri sanoi vauvan painon, mutta neuvolatädiltä kun sitä kyselin niin sanoi ettei sitä kuulemma tässä vaiheessa kirjata mihinkään ylös.
Tuo vatsasta silittely on ilmeisesti aika yleistä :) En minäkään sitä pahalla ota, tuttuja ihmisiä kun ovat, mutta en ehkä kyllä tykkäisi, jos joku vieras tulisi taputtelemaan, asiakaspalvelussa kun olen töissä...
Vaivaako teitä muita vielä armoton väsymys? Mulla vaan jatkuu ja voisin nukahtaa missä ja milloin vain. Liittyisköhän jotenkin tuohon hemoglobiinin laskuun? Tosin mulla tuo arvo oli ensimmäisessä mittauksessa huimat 156 eli melkein veritulppariski, josta se oli viime mittauksessa tippunut 135:een, joten rautaa mulle ei ainakaan suositeltu.
 
Takaisin
Top