Pyykinpesuaine

NeliApila-11

Jostain jotain jo tietävä
Haluaisin kuulla kokemuksianne vauvalle parhaista pesuaineista. Mikä teistä on parasta ja minkä hintaista kyseinen aine on? Ja oletteko käyttäneet huuhteluainetta? Nykyinen käyttämäni pesuaine ei kuulemma sovi vauvan herkälle iholle. Huuhteluainetta en juurikaan ole käyttänyt.
 
Ite oon samaa miettiny..
Oon hirvee huuhteluaineen suurkuluttaja ja rakastan kaikkia voimakkaasti tuoksuvia huuhteluaineita.. Nyt pitää sit vissiin tehdä uudistus pyykkiaineisiin ja ostaa vauvan vaatteille jotain sensitive(hajusteetonta) pesuainetta, sekä huuhteluainetta.. Aion pestä kyllä omat ja miehen vaatteet niillä hajullisilla jatkossakin
Itelläni ei oo tosiaan hajusteettomista kokemusta, mutta oon kuullu että se erisan on hyvä .. sitä meinasin kokeilla. :)
 
Kiitos Eizu!


Mä joutusin lopettamaan huuhteluaineen käytön siinä vaiheessa, kun muutimme avomieheni kanssa saman katon alle. Hänellä niin herkkä iho, että on parempi olla käyttämättä. Pyyhkeitä ja lakanoita pestessä laitan vähän huuhteluainetta, koska ne mielestäni kyllä sen tarviavat. Itsekin ennen käytin erilaisia huuhteluaineita ja rakastin niitä tuoksuja. Ihmeesti sitä vaan on nyt tottunut "hajuttomuuteen", vaikka välillä harmittaa, kun tuntuu, että vaatteet alkavat nopeasti haisemaan "kaapille".

Erisan ja LV on mulla ollut pohdinnassa, mutta haluaisin kuulla kokemuksista.
 
Mä huutelen tuolta elokuisista :)

Meillä käytetään Erisania lapsipyykissä.  Tärkein syy on se että se sopii kestovaippojen pesuun ja samassa pyykissä menee lapsen vaatteetkin.  Herkälle iholle sopii mm. LV, Erisan ja Minirisk.  Miniriskillähän (ainakin) on huuhteluainettakin, joskaan mun mielestä noi lastenvaatteet ei sitä vaadi (eikä vaipat siedä).  Pehmeyttä huuhteluaineettomaan pyykkiin saa korvaamalla huuhteluaineen etikkalorauksella.

Olen kyllä pessyt välillä lapsen vaatteita ja lakanoita myös ihan peruspyykkiaineilla ja laittanut tuoksuvaa huuhteluainettakin (näitä meillä käytetään aikuispyykkiin siis) eikä ole mitään iho-oireita tullut.  Alkaahan tuo esikoinen kyllä olla jo pikkuvauvaiän ohittanutkin. 

Sen olen pistänyt merkille, että kyllä toi vauvapyykki oikeesti tuoksuu vaikka ei sitä huuhteluainetta käytäkään.  Siis tuoksuu puhtaalle, ei millekään epämiellyttävälle :D

Meillä on ollut käytössä myös tota LV:tä ja Miniriskiä, en ole huomannut mitään huomattavia eroja näiden välillä.  Erisaniin on jumituttu koska se on zeoliititonta ja LV:tä edullisempaa.
 
En osaa vauvan kannalta kommentoida tätä, mutta noin niinko yleensä voin sanoa että Minirisk on hyvä, vaikka on hajusteeton (myös huuhteluaine), ei siis jää pyykit sellaisiksi "tunkkaisiksi". Mie oon sen verran hajusteallerginen, et on pakko käyttää hajusteetonta pesuainetta, mutta huuhteluaineena käy Softlan mainiosti, ei allergisoi ja on ihanan ja samalla miedon tuoksuista! :) (vanilja-orkidea<3 IHANA tuoksu!!) Oon aatellu että tuota samaa huuhteluainetta voisin käyttää vähäsen vauvan pyykkeihinki, en nyt tuhlaileen käy, mutta se on tosi miedon ja lempeen tuoksusta kyllä. =)
 
Kiitos paljon vastauksista!


Niin tuon Miniriskin olin unohtanut, kun mietin, että mikä se yksi oli, jota olen kaupoissa nähnyt!Tässäkin asiassa varmaan riittää mielipiteitä suuntaa ja toiseen, mutta varmaan tuolla Erisanilla lähden kokeilemaan. Ja varmaan olisi mukava käyttää sitä Miniriskin huuhteluainetta (Jos Erisanilla ei ole hajusteetonta) vauvan lakana- ja pyyhepyykkiin.

En ole kuullutkaan, että etikalla saisi pehmeyttä! Laitetaanko se sitten huuhteluaine lokerikkoon? Eikö pyykkiin jää sitä ikävä haju? Olisi mahtavaa, jos saisi pyykkiin pehmeyttä tuolla keinoilla!

 
Takaisin
Top