Punainen tiputtelu alkuraskaudessa

minä&nuijapää

Oman äänensä löytänyt
Hei! :)

Kirjottelinkin tuolla aijemmin että olen suhteellisen tuore "äiti" tai odottava, miten sen ottaa.
Tarvitsisin kuitenkin erilaisia kokemuksia ja tietoa asiasta.

Eli siis raskaudesta sain tietää 11.12. ja aikalailla vahingossa. Menin työtervlääkäriin sen takia että hieman tiputteli punaista ja oli alavatsassa kipuja. Lääkäri sitten kurkki ja koitti - ei tulehduksen oireita tmv - olisiko mahdollista että olet raskaana? Tiputtelu on normaalia varsinkin ensimmäisen raskauden aikana.

Vaikkei mun pitänyt koskaan voida tulla raskaaksi - kauppakeskuksen vessassa teen puoliksi naurahtaen testiä, odottaen miestä että käydään ruoka kaupassa.

Selkeä positiivinen - Anteeks mitä? :D

Itkun, ahdistuksen, pelon, ilon jne ja 4 muun päivän aikana tehtyjen positiivisten testien kautta tullaan tähän hetkeen - Eli siis joka päivä tiputtelee vähän? Ei siis paljoa, eikä ole enää kipuja. "Nipistelyä välillä tuosta vasemman - onko se nyt munasarja? - kohdalta.

Aluksi soitin seuraavana päivänä päivystykseen jossa totesivat:
"Sinulla voi olla varhainen keskenmeno"

Okei, mutta kun tein testin taas niin posehan se sieltä tulla tupsahti. Joka päivä on vähän tiputellut, ilman klönttejä tmv.

Maanantaina terveysasemalla ja neuvolassa totesivat että alkuraskaudessa voi tosiaan tulla vuotoa, muutenkin mun tää raskaus on outo sillä mulla on menkat tullu koko tän ajan o.o ja mitään pahoinvointia tms ei ole.
Ainoat oireet väsymys/uupumus ja tunnepurkaukset.

Neuvolan ja lääkärin sanoista huolimatta mua pelottaa, mitä tuo vuoto voi olla?
Olen aika pienikokoinen nainen, joten mahtaisiko vain olla kyse siitä että verisuonia katkeilee tai jotain?

Kokemuksia haluaisin kuulla, vaikka monista lukeekin että kyseessä ois KM.. :/
Onko kellään ollut alkuraskaudessa tiputtelua?

Ja viikoista ei tiedetä vielä - entimmäinen varhaisultra on 22.12. :)
 
Miten kävi eilen?? Toivotan onnea! :)
Minullakin on tiputellut ruskeaa vuotoa yli viikon. Ei kipuja. Pelottaa silti! Sain ajan ultraan kun kerroin siitä. Mutta vasta viikon päästä.
Tiputtelun pitäisi olla normaalia, mutta olisin sinuna huolissasi ainostaan noista hyytymistä...
 
Takaisin
Top