Puli puli... on vauvauinnin aika!

Mä laitoin ihan bikinit eikä kukaan edes katsellut mun "löllöjä" :D pojalla oli uima vaippa ja paini pukuinen uikkari. Kyllä se ekaksi mietitytti että kehtaako laittaa bikinejä mutta sit ajattelin että mun pitää olla ylpeä omasta kropasta onhan se saanut aikaan maailman ihaninman ihmeen aikaiseksi :Heartred ei meidän uimahallissa kyllä kukaan katsellut pahalla :) vaikka mulla maha täys arpia :)
 
Olipa kyllä mukava vauvauinti! Poika oli yhtä hymyä. Lopussa alkoi selvästi väsy jo painaa, mutta silti intoa riitti :) odotan jo kovasti ensi viikon uintia! Pojalla oli päällä uimavaipat ja painijamallinen uikkari. Mulla oli päällä kokouimapuku, kun pelkään,että vauva potkii alaosan pois tai huitoo yläosan alas :grin muutenkin itse henk.koht tykkään kokouikkarista, niin ei tarvitse miettiä pysyykö puku päällä uidessa. Uimiseen kannattaa valittaa itselle sellainen puku, mikä tuntuu itselle parhaimmalta :)
 
tänään oli meilläkin eka uinti ja oi että oli kivaa! Neiti ei innostunu mihinkään super ilakointiiin mutta ei itkeny eikä ollu pelokaskaan :) selvästi pohdiskeli ja tutki uutta tilannetta. Vaikutti mukavalta uudelta, yhteiseltä harrastukselta. Harjoiteltiin otteet millä lasta käsitellään. Ei muuta :)

meillä on 30e/5viikkoa ja kortti voimassa ton 5 viikkoa ostopäivästä. tytöllä oli reiman kaks osanen uimapuku joka oli vähän hankala kun masu vilkku. mutta oli ainut joka löyty tähän hätään. ehkäpä jostain löydettäs vielä ns. "normi puku". Ei ollu vaippaa, eikä kyllä tainnu olla kenelläkään meidän ryhmässä.

Me ei oltu ennen uintia edes ikinä kasteltu korvia joten vähä jännitti että miten käy. Mutta ei neiti ollu moksiskaan! ja meillä tykätään viileämmästä vedestä. Jos tarjoaa 37 asteista vettä niin neiti itkee että liian kuumaa hänen hipiälle! :D

vinkkejä ensimmäiseen uimakertaa:

-useampi pyyhe mukaan. yks kastuu kuitenki ja sit ei oo mitään millä kuivata. Todennäköisesti myös riisuessa tulee pissa yhdelle pyyhkeelle ja seki on sit märkä. (meillä kävi juuri tämä pissa tilanne, eikä ollu muutaku yks pyyhe... :/ )
-testaa korvien kastelu. jotku vetelee siittä hirveitä raivareita.
-ota itsellesi vesipullo. kaikkea sitä kuivaamista, pukemista ja kantamista ja jännittämistä voi verrata urheilusuoritukseen :D
-varaudu naisten puolella jonottamaan eli varaa aikaa. isien puolella ei ollu yhtään vauvaa kuulemma. Taidan antaa ens kerralla neitin sinne :D
 
Jos vaan mahdollista niin vauvat joka toinen kerta iskälle! Kyllä ne pärjää. Saa itse saunoa rauhassa! :) ja siellä on todellakin varmasti väljempää.
 
Pakko se oli ilmottautua vauvauintii, ku näin eilen muita perheitä, ketkä oli käyneet. Ja tykänneetkin vielä. Aattelin ensin, etten raaski, mutta tuolla meijän uimahallissa on sellanen käytäntö, että infon jälkeen saa käydä tai olla käymättä ja kerroista laskutetaan kaksi kertaa vuodessa. Ja sit siellä on valokuvaus myös! Siis veden alla! Onko muualla?
 
Meidän uimahallissa otetaan veden alaisia kuvia 2 kertaa vuodessa :) siitä saa varmasti ihanan muiston :) odotan jo kovasti seuraavaa uinti kertaa :) ja tosiaan kannattaa varata pyyhkeitä mukaan mä otan vauvalle 3 ja itselle yhden :) se kun vauvoja on uimassa paljon niin ei pukkarin hoito tasot riitä itse jouduin pukee vauvan lattialla pyyhkeen päällä ku ei missään ollut tilaa :D
 
Olis kyllä ihana muisto jos sais kuvan. Oulun seudulla kuulemma ottavat Zimmarissa, tai ainakin joskus on otettu. En sit tiiä tuosta uimahallista mihin me mennään että otetaanko sielläkin. Mut jee, huomenna alkaa, äippä on ainakin ihan jo täpinöissään!:D
 
Meillä on huomenna jo kolmas kerta uintia :) Janna tykkää tosi paljon, pärskyttelee käsillä kauheasti :D ♡ äidin rakas vesipeto ♡ Fonttiksessa ainakin kuvataan sit myöhemmin sukelluksia :)
 
oulun kaupungin järjestämässä vauvauinnissa otetaan kuvat myös... Ainakin Haukiputaalla :)
 
anina: Olipas kiva kuulla että tuollainenkin mahdollisuus on :D En ollut tiennytkään :)

( käydään siis samassa paikassa uimassa )
 
Meillä oli tänään eka vauvauintikerta. Tyttö tuntu tykkäävän, oli niin tyytyväisen oloinen ja yhtä hymyä koko sen vartin kun vedessä oltiin.:)
 
Mäkin taisin nyt innostua tuosta uimakoulusta..mikä oli se ikäraja milloin viimeistään kannattaa aloittaa vauvauinti?
 
Vauvan on oltava yli 3kk ja painaa vähintään 5kg.:)

Eikun joo siis milloin viimeistään, sitähän sä kysyit.:D mä muistelisin et olen jostain lukenut että puoli vuotta? Ennen kuin alkaa se sukellusrefleksi häviämään ja se on muistaakseni joskus 8kk iässä.
 
Muokattu viimeksi:
Komppaan Jemnaa. Ihan kuin itsekin olin lukevinani, että 6-8 ikäkuukauden aikana sukellusrefleksi alkaa kadota vauvoilta. Toki eihän se vauvauinti ole pelkkää sukeltelua, joten vauvauintiin voi hyvin osallistua myös tuon ajan jälkeen :) Eihän kaikki vauvat tykkää sukeltaa vaikka refleksi olisikin vielä päällä :)
 
Joo, totta tuo että varmasti pystyy tuonkin jälkeen aloittamaan, koska eihän se sukeltaminen vauvauinnissa ole se pääasia.:)
 
Jeiiii! Perjantaina on info! Sunnnuntaina päästäis mekin sitten pulisemaan, jos ei rokotukset vaivaa....
 
Mites täällä pikku-uimareilla menee? Joko sukellellaan ja vieläkö on ollut mukavaa?:)
Meillä tyttö edelleen tuntuu tykkäävän, kannutuksia tehty viime kerroilla ja tänään kävi ekan kerran veden allakin!:) ensi kerralla voidaan sukeltaa jo kuulemma ilman kannutusta. Valokuvaus olis maaliskuussa, mut pitää vielä miettiä otetaanko kuvia, jos on ihan hirmu kallista... Toisaalta olis kyllä aivan ihana muisto jos sais sukelluskuvankin.
Paitsi eikö ne vauvat pidä silmiä kiinni sukeltaessa, ei tulis kummosta kuvaa.:D
 
Meillä ollaan sukelleltu jo kolmella kerralla veden alla :) Hienosti on sujunut ja poitsu tykkää. Innostuu oikein aina kun veteen pääsee polskimaan :D
 
Meillä viimeiset pari kertaa on mennyt vaihtelevalla menestyksellä :grin Poika säikähtää aina, kun toinen lapsi itkee tai kiljuu, ja silloin myös meidän pikkuinen alkaa itkeä. Muutoin kyllä tykkää polskia menemään :) kannutuksilla ollaan vielä menty, ehkä ensi kerralla sitten sukelletaan.
 
Takaisin
Top