Pukeutuminen

Nauriska

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maalismammat 2017
Onkos muilla ongelmaa ettei meinaa enää tavalliset vaatteet sopia? Itsellä alkaa kovan turvotuksen vuoksi suorat housut ja puolihameet tehdä tiukkaa. On vielä kovin päiväkohtaista. Illalla sovitetut työvaatteet käykin seuraavana päivänä tukaliksi, ja kolmantena päivänä taas mukavat. Täytyy varmaan vähän tuohon mekkopuoleen panostaa niin menee pitempään mukavammin työpäivät eikä tarvitse heti töissä herättää huomiota sinkoilevista napeista..

Jalat tuntuvat myös turpoavan, kenkiä sovittelen tänään ja järjestäen piti isompaa kokoa kokeilla. Varmaan jotkut mukavat puristamattomat kengät pitää hankkia.
 
Työpukeutuminen on vähän haastavaa. Meillä on pakko olla töissä housut. Vielä toistaiseksi on vanhat housut menny kun joustaa sen verran. Työpaidan vaihdoin jo kokoa isompaan kun mitään äitiysmalleja ei oo. Paidat tulee firman puolesta. Onneks vuosittain saadaan yhdet uudet pitkä- ja lyhythihaiset. Pitää esimiehelle sanoa kun taas kohta paitakysely tulee että tarviin isomman :D Housuja oon jo hankkinut sitä silmällä pitäen että menee vielä kun maha kasvaa. En vielä mamma malleja mutta sen verran joustavia.

Vapaa -aikana on helppoa kun voi käyttää mitä vaan löysiä verkkareita ja paitoja. Väljän mallisia paitoja mulla on kaapissa jo ennestään. :) Joku mamma takki täytyy varmaan vielä talveksi hankkia, koira kun täytyy ainakin lenkittää.
 
Täällä kanssa vaatteet kiristää. Ostin itseasiassa jo äitiyshousut :'D oli pakko ottaa ne käyttöön, koska farkut ei kertakaikkiaan vaan mene enää kiinni. Tää turvotus on jotain ihan kaameeta!
 
Täällä on vielä kesäkelit, joten mekko päällä menee mainiosti! Mut kyllä ne syksyn kylmät puhaltaa jo ens kuussa, katson tilannetta sitten uudestaan.
 
Ehkä hitusen turvotusta masussa, muttei mitenkään isommasti, farkut menee hyvin päälle. Kenkien kans ei myöskään ongelmia. No tää onkin vielä niin alussa, ettei kai pahempia turvotuksia vielä pitäs ollakaan.
 
Yhden koon isommat farkut löytyy onneksi kaapista, joten niillä yritetään pärjätä kunnes täytyy hankkia mammahousut. H&M.ltä tuli haettua pari paitaa jo varastoon, niin saa töissä mahaa piiloon
 
Mun mahaturvotus on kanssa sitä luokkaa, etten farkkuja, oli ne kuin strechiä tahansa, enää mielelläni pidä. Kaikki mikä vähänki puristaa mahaa tekee pahaa. Töihin on onneks vielä vaihtohehtoja kaapissa, mekkoja ja sen sellasta :)
 
Mulla ja parilla muullakin on ollu turvotusta ihan plussasta asti ettei ne aikaset viikot välttämättä mitään tarkoita etteikö vois olla. :) Aamuisin ok mutta iltaa kohti pahenee. Pitäis mitata joku päivä kuinka paljon kasvaa päivän aikana. :D
 
Mä näytän aina aamusta johki iltakuuteen "normaalilta". Päivällisen jälkeen voisi kuvitella että 7:llä kuulla vähintään, sen näkönen turvotus. Mielenkiintosta kuulla onko kohtu taaksepäin vai eteenpäin vai miten. Tietää sitten mitä odottaa jatkossa :)

Eli onneksi töihin voi vielä normivaatteet pukea :D hyvään aikaan sillai tämä raskaus että nyt menee varmaan vielä hetken farkut ja syksyllä/talvella sitten paksut sukkahousut ja mekot ja kerrospukeutuminen pelastaa :) Yritän haastaa itteni olemaan ostamatta mamavaatteita, vaan hyödynnän olemassaolevia. Jotkut pari alaosaa loppuajalle sit korkeintaan :)
 
Oon ostanu hm:stä aika "normaalin" näköisiä äitiysvaatteita, roikkuu mukavasti eikä näytä vaa pussilta ja on kasvuvaraa :)
 
Maha on pömpsähtäny muutama päivä sitten; pömpöttää jo aamusta ja iltaturvotuksella on saman kokoinen, kun esikoisesta jodkus puolivälissä. Oon pitäny leggareita tän viikon ja tänään meinasin laittaa farkut. Eipä menny. Tai olis menny änkemällä, mutta nappi ois varmaan singonnu päivän edetessä sit irti. :D Eikä puristus tunnu yhtään hyvältä.
Viime raskauden pärjäsin normikollareilla ja koitan varmaan samaa nytki suurimmaks osaks. Työharjoitteluun tarttee kuitenki varmaan käydä ostamassa jotkut mammahousut tai parit.
 
Täällä piti sitten kesken muutaman päivän työreissun käydä ostamassa mekko. Päivän kärvistelin suorilla housuilla mutta turvotuksesta johtuen tosi tukala olo. Viikkoja 8+ ja pömppis on kyllä melkoinen. Onneksi työkavereilla näkyi olevan kesärengasta tullut, täytyy myös vedota grillimakkaraan jos joku kehtaa huomauttaa..
 
Ostin jo jotain äitiysvaatteita tulevaisuutta varten, kun kerrankin näin kivannäköisiä :happy:
 
Täytyy huomenna ajan kanssa kaivella varastosta edellisen raskauden jälkeen sivuun laitetut äippävaatteet. Housut tulevat jo tarpeeseen!!
 
Mä laitoin eilen mukamas ne mukavimmat ja löysimmät suorat housut jalkaan töihin. Meni 2h hyvin, ennenkuin maha turpos niin, että kiskoin vyötärönauhaa alemmas tai ylemmäs ja hain parempaa asentoa tuolilla. Onneks tykkään mekoista, joten niitä sitten tästä eteenpäin varmastikin päälle.
 
Kavereiden kaa ollaan mökkiviikonloppua viettämässä. Kaikki läheisiä joten meinattiin joka tapauksessa kertoa raskaudesta. Yksi kavereista oli järkyttynyt saunassa minua katsellessaan kun laskettu aika vasta huhtikuussa ku niin selkeästi näkyy >) Kesälomalla hyvin menny lökäreissä, mutta töissä tekee kyl tiukkaa farkkumallisissa työhousuissa. Tie vie sijaisrekille... Muutoksena aiempaan, yleensä pystyn käyttämään myös vähän kireitä vaatteita mutta nyt ei kestä mitään ahdistavaa, kun joka tapauksessa mahaa pikkuisen juimii.
 
Täällä kans farkut kuulostaa ihan nounounouuuu! Leggarit ja collarit kotona on ihan parhaat! Onneks tykkään muutenkin aina välillä pukeutua löysästi, joten vaatteita löytyy vielä. Työhousuja en voi pitää enää, mutta ainakaan toistaseks ei oo kukaan huomauttanu, vaikka oon pitäny vaan tummia, siistejä, omia housuja.
 
Aamulla laitoin muka löysimmät farkkuleggarit mitä löysin. Noh, iltapäivää kohden ne alkoi todella puristaa alavatsaa. :/ ei varmaan ole hyväksi semmonen.. Onneks pääsi jo kotiin vaihtamaan mukavampaa ylle. :)
 
Mä hätkähdin jo itse omaa olemustani, kun collareissa ja isossa hupparissa tukka sekaisin ja naama täynnä finnejä painelin menemään :D ei sillä, ihan saatan muutenkin näin mennä menojani, mutta päähän oikein lävähti sellainen amerikkalaisten teevee ohjelmien luoma mielikuva oikein true kotimammoista :D
 
Takaisin
Top