Potkuja ja liikkeitä

Anneli85

Silmät suurina ihmettelijä
Heissan immeiset! :)

Ajattelin lähestyä vielä yhdellä tällasella universaalilla kysymyksellä liikkeistä ja potkuista. Eli (varsinkin ensisynnyttäjät/ekan lapsen kohdalla), koska olette tunteneet ekat liikkeet ja potkut mahassa?
Mulla meinas jo vallan iskeä paniikki, kun masussa oli aivan hiljaista tooooosi pitkään, ja kaverikin jo ihmetteli että enkö mä muka vielä oo mitään tuntenu... Äiti rauhoitteli sanomalla, että mä olen alkanu liikkua vasta tosi myöhään, että jos se vaikka olis geneettistä.... :p
Noh, mutta nyt on vähän reilun viikon sitten jo tuntunu sellasia "muljahteluja" mahassa, ensin aina iltasin kun pysähtyi kuuntelemaan, mutta eilen sitten ihan keskellä päivääkin. :Heartbigred:Heartblue:Heartpink:Heartred
Viikkoja nyt siis 20+5, rakenneultra edessä torstaina, IIIIIIKKKKKK!!! laughing7
 
Mulla tais ekat tuntua viikolla 18 suunnilleen. Nyt menossa vk 24. Toikin kyllä varmasti ihmisestä riippuu, että koska alkaa tuntumaan :)
 
Heissuli vei,

Itse taisin tuntea varmoja liikkeitä tuossa 20 viikolla ensimmäistä kertaa, sitä ennen vain tuntemuksia jotka saattoivat olla liikkeitä (todennäköisesti siis olivatkin):rolleyes:. Esikoista myös odotan ja jotenkaan en jaksa edes uskoa näitä "tunsin liikkeitä viikolla 13 ihmisiä" voihan sitä kaikenmaailman muljauksia tuntea, mutta tietäisi ne varmasti liikkeiksi, nääh.

Mies kuuli/tunsi liikket ensikerran 21+6 kun kauhealla tuurilla sattui olemaan paikalla juuri kun tyttö vähän kovemmin pisteli menemään, sitten saikin odotella pidempään uutta tällaista tuuria. Nyt hän pääsee jo nauttimaan liikkeistä kanssani päivittäin (viikosta 24 eteenpäin) :)
 
Esikoista myös odotan ja jotenkaan en jaksa edes uskoa näitä "tunsin liikkeitä viikolla 13 ihmisiä" voihan sitä kaikenmaailman muljauksia tuntea, mutta tietäisi ne varmasti liikkeiksi, nääh.

Huhtikuisista hypin ja itelläni tosiaan näkyi jo ennen rv 20 liikkeet ihan selkeästi vatsan läpi monta kertaa päivässä. Ja alkoi tuntua siellä viikolla 13, juuri ennen ensimmäistä ultraa. Ja liikkeet oli ihan selkeitä tökkäyksiä eikä mitään suoliston muljahduksia, ei paljon jäänyt epäilyksen varaan. Mutta miullahan tuntui esim. istukan kiinnittymispaikkakin jo rv 4 (vatsaan painaessa ja muutenkin istukan alue tuntui aralta ja tuntui, että siellä on jotain ylimääräistä) että ilmeisesti kohdussa on todella herkkä tunto ja lisäksi kohtu todella pinnassa kun näkyikin niin aikaisin. Tämä on kaikki todella yksilöllistä, voi toki uskoa tai olla uskomatta miten lystää mutta ei se siitä vähemmän totta tee :p

Tuo istukan tuntuminen ei ilmeisesti todellakaan ole yleistä, mutta ultrassa se löytyi juuri siltä kohtaa, mistä tuntuikin. Samoin kuin lapsen asento on ultrassa aina ollut sama missä sen olen tuntenut. Monella ei ole tuntuman perusteella hajuakaan, miten päin se lapsi siellä on. Sekin on täysin normaalia.
 
Esikoista odottaessa hennot liikkeet alkoi tuntua puolivälin tietämillä, juurikin rakenneultran aikoihin. Ja missään vaiheessa liikkeet eivät olleet niin voimakkaita kuin tässä tokassa raskaudessa. Ekassa raskaudessa istukka oli tosiaan edessä ja vaimensi liikkeet todella hyvin. Missään vaiheessa liikkeet eivät myöskään häirinneet, eivät siis olleet lopussakaan niin voimakkaita.

Tässä tokassa hennot kuplat ilmaantuivat 12+. Ei, ei niitä satavarmoiksi liikkeiksi olisi voinut sanoa, elleivät ne olisi voimistuneet viikko viikolta samanlaisena jatkumona. :) Liikkeet tuntuivat jo voimakkaina pitkälti ennen puoliväliä ja nyt nämä (27. viikko) alkavat olla jo välillä ärsyttäviä ja näihin saattaa herätä yölläkin. Istukka on takana.

Eli todellakin raskauksissa voi olla eroja, mutta yhtä kaikki molemmat vaihtoehdot liikkeiden tuntemisesta on täysin normaaleja. :)
 
Miulla tuntu ekasta joskus 19+1, muistaakseni. Elä panikoi, voihan olla että on istukka eessä ni ei siks tunnu :)
 
Mä oon tuntenut aina myöhään vauvan liikkeet- ekasta joskus 19 vkolla jotain havaittavissa, ja samoin nyt kuudennessa raskaudessa vkolla 19- ja istukka takana, eli ei sekään ollut syynä:grin tuntemattomuuteen, ei vaan oo kovin herkkä vatsa noille tuntemuksille? ainoon kerran kun luulin tuntevani jo vkolla 16, kannoinkin kuollutta vauvaa- että toki se luotto omiin tuntemuksiinkaan ei oo ihan huipussaan:wink
 
Mä olen tajunnut nämä liikkeet vasta tuossa 21+0 eli viikko sitten. Neuvolassa ja ru:ssakin ihmettelivät ettei tunnu. Sitten yöllä valvoessa tajusin että nämä muljahdukset on liikkeitä ja nyt viimeisen viikon aikana potkut tuntuu jo todella selvästi. Pitkäjalkaiseksi poikaa sanottiin ja siltä on alkanut tuntumaan. Hyvin aktiivinen kaveri ja välillä meinaa Äiti jopa väsyä mellakointiin :wink

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
esikoisesta tuntsin 15+ ja sillon oli istukka edessä, tästä toisesta 12+4 kun olin sokerirasituksessa ja nyt on istukka takana
 
Mää tunsin kunnolla tasan 20+0 ekat liikkeet. Kai olin tuntenu jo aiemminki, en vaan ollu tajunnu/uskonu niitä liikeiksi. Sen jälkeen enemmän ja vähemmän päivittäin. Tosi hentoja nuo töytäykset on, mutta jospa ne voimistuis tässä viikkojen edetessä. Viime viikon sunnuntaina kyllä tuntu semmonen kunnon muljahdus, että oisko poitsu kääntyny sitte pää ylös päin, ku rakenneultraa tehdessä oli pää alaspäin. :) Välillä pistää oikiasti huolestuttamaan, ku nii vähä tuntuu. :/
 
Eilen oltiin vihdoin rakenneultrassa, ja siellä (tosin, kuin aiemmin olivat kattoneet) totesivat että istukka on edessä, joten siks ehkä ei oo niin kovin paljoa mitään tutnunu. Mut Nyt siis kyllä jo muljailee ihan kivasti ainakin kahdesti päivässä, ja joskus muutenkin. Ja vauvamme on siis kaikilta osin ultran mukaan terve ja hyvinvoiva, joten nyt on Ihanaa hengähtää ja nauttia vauva-ajasta! :Heartred
 
Takaisin
Top