Positiivisuusketju...

Tervehdys pitkästä aikaa! Minä olen yksi niistä anzkun mainitsemista lokamammoista, nykyään helmikuun 2018 ketjussa vaikutan. :)Toinen lapsi meillekin tulossa pitkän yrityksen jälkeen.
 
Onnellista odotusta MaRillallekin (taipuikohan oikein :grin) !

Ei liity nyt positiivisuusketjuun (välttämättä), mutta kysynpä tässä, kun joku aina käy täällä , että missä vaiheessa olette päässeet yövaipasta eroon/oletteko jo päässeet? Varmaan hyvin yksilöllistä, mutta meillä ei oikein edistystä asian suhteen vaikka 4 vuotta lähestyy.

Poika ei herää vessaan yöllä, eikä oikein itsekään jaksaisi herätä käyttämään vessassa :hungover: Enkä tiedä pitäisikö...? Lähes joka yö tulee pissat vaippaan ja usein myös lakananvaihtohommiin joudutaan yöllä (se on oikeastaan kurjinta), vaipasta huolimatta. Juomista on ilta-aikaan rajoitettukin jo vähän ettei mukitolkulla juo. Asialla ei sinänsä ole mikään kiire, mutta mietin vaan onko mahdollista jouduttaa vaipoista kokonaan eroon pääsemistä. Päiväkuivahan poika on ollut jo yli vuoden ajan.
 
Kiitos onnitteluista! Meillä meni niin päin, että yövaipat jäi tarpeettomiks ennen päivävaippoja, niin en oikein osaa tuohon auttaa. Sitten jos ei illalla leikeiltään ole malttanut käydä potalla ennen nukahtamista, niin poika saattaa nousta yöllä pissalle. Käy itsekseen. Meillä muuten on potta olohuoneessa, kun on vain yksi vessa.
 
Hei,
Ei täälläkään yövaipoista olla eroon päästy vaikka päiväkuiva on poika ollut jo reilusti yli vuoden. En näe asialle oikeastaan minkäänlaista kiirettä, kuhan ei yli 5 v mennä. Tuossa 3-3,5 v oli yökuiva, nyt taas mennään vaipoilla ihan pojankin toiveesta.
Neuvola kertoi ettei kiirettä jos on päiväkuiva..
Yksilöllistä ja hormonit sanelee.
 
Meilläkin tulee 4 v täyteen, kun vaan maltetaan odottaa viikonloppuun :cat: Paljon onnea lokakuisille! :hello2

Kohta on edessä neuvola ja hammastarkastus. Jännittää miten selvitään rokotuksesta ja aukeaako suu hammashoitolassa... Kasvukivuista päätellen voisi ajatella olevan iso poika :rolleyes: (no harmillisiahan ne ovat, mutta onneksi poika rauhoittuu kuitenki toistaiseksi nopeasti unille. )
 
Onnea kaikille pikkusisaruksia odottaville sekä neljä vuotta täyttäneille lokakuisille!

Meillä ollaan nyt oltu puolisen vuotta ilman yövaippaa, mutta potta laitetaan yöksi pojan omaan huoneeseen. Jossain vaiheessa vaan huomattiin, että pissa tulee vaippaan jos vaippa on, mutta jos sitä ei ole, niin poika menee potalle. Ei kyllä ole mitään kikkakolmosia siihen hommaan, poika vaan jossain vaiheessa jätti vaipan pois. Päivävaippojen kanssa oli oikeastaan hankalampaa, mutta nyt ei olla käytetty enää mitään vaippaa vähään aikaan. On se jo niin iso, etten oikein edes käsitä.
 
Mä päädyin yövaippa-asiassa siihen, että herätämme pojan vessaan ennen kuin itse käymme nukkumaan. Näin vaippa (ja ennen kaikkea sänky) on pysynyt kuivana. Voisi kokeilla myös jossain vaiheessa tuota heräisikö hän itse vessaan yöllä. Olen aika toiveikas, että Pampers on menettänyt yhden asiakkaan :happy093
 
Takaisin
Top