Poikkeava uni-EEG 8kk ikäisellä

hihahy

Jostain jotain jo tietävä
Eli meidän 8 kk ikäinen tyttö on saanut useampia kohtauksia, joissa joko ollut tajuttomana tai muuten vain reagoimatta mihinkään. Ny on tutkittu asiaa, uni-eeg tehty kaks kertaa, mistä toisen kerran jälkeen lääkäri sanoi, että toisella puolella poikkeavaa toimintaa. Muuta ei oo kerrottu, vaikka on yritetty kysyä. No saatiin aika kolmanteen uni-eeg tutkimukseen. Alusta asti ollu ongelmana, ettei kukaan kerro meille missä mennään. Oltiin lääkärillä neljännen kerran, kun meille kerrottiin, että epilepsia on tällä hetkellä todennäköisin vaihtoehto. Nyt viimeisimmällä kerralla lääkäri sanoi, että ei tää varmaan mitään oo, ei tarvii olla huolissaan ja sit kerto tuon poikkeavan toiminnan ja sanoi, et lisätutkimuksiin...

Nyt tuli sairaalasta epikriisi, missä luki "...oikealla takalateraaliosassa nähtiin epäsäännöllistä paikallista hidasaaltoaktiviteettia viitaten paikalliseen häiriöön oikealla takalateraalialueella..."
Tästäkään ei oo mitään sanottu, mitä se mahtais tarkoittaa.

Ja yks asia ottaa muassa niin päähän. Joka paikassa lääkärit vähättelee, se oli varmaan joku affekti kohtaus tai refluksin aiheuttama jne... Kun kumpikaan ei mun kokemuksen perusteella oo mahdollista! Kun kaikki kohtaukset on tullut kesken leikin tai muun tekemisen, eikä tyttö oo edes vauvana röyhtäillyt, puklaillut tai mitään, saati että olisi refluksia. Mä en tiedä pitääkö mun mennä yksityiselle vai mitä mun pitäisi tehdä?
 
Me ollaan oltu usein EEG tutkimuksessa, ainut mitä niissä on näkynyt on hidastunut aivosähkötoiminta. En tiedä mitä tarkoittaa..

Meillä outoja kohtausoireita aina ollut, mutta liittyy tosiaan joku refluksiin tai on tuota affektia. Refluksia on myös sellaista joka ei millään tavalla näy päällepäin. Silent refluksi. Näkyy vain vatsaan asennetuilla mittareilla, ja kaikilla ei edes silloin.

Jos "kohtaukset" ei millään tavalla häiritse elämää niin ei niistä ole mitään haittaa. Epilepsia kyllä näkyy ja alkaa vaikuttamaan kaikkeen.

toivottavasti syy selviää niin saat mielenrauhan :Heartred
 
No periaattees nuo kohtaukset ei elämään vaikuta, ainakaan vielä ei oo. Ittelle vaan tulee aina kauhea hätä, varsinkin kun menee tajuttomaksi. Nyt ollaan miehen kans puhuttu ja huomattiin, että kohtaukset on tullut aina kun tyttö on nukkunut huonosti. Eli väsymys vissiin laukasee sen.
 
Meille neurologi sanoi että pienillä lapsilla voi tulla sellaisia valve nukahduksia, eli saa niitä unisäpsyjä kun on unenrajamailla. Jotkut voimakkaammin kuin toiset. Olin itsekkin ihan kauhuissani, mutta tarpeeksi monta eeg ja muuta tutkimusta takana ja ei mitään vakavaan viittaavaa näy, pakko kai uskoa että ne on ihan normaaleita :Heartred
 
Takaisin
Top