Pohjois-savon odottajat 2018

Meidän poika syntyi perjantaina. Ikää nyt siis 5 vrk. Lähti itsestään syntymään rv 40+6, kun alkoi supistelut. Ke/toyön vietin tarkkailuosastolla ja aamuyöllä kamalien kipujen takia pääsin sit salin puolelle, kun vedetkin oli jo menneet. Ainut, mistä jäi vähän paha mieli oli, etten nyt saanut mulle 41+0 sovittua paino/-synnytystavan kontrolliultraa vaan lähdettiin automaattisesti alatiesynnytystä koettamaan. Erinäisten vaiheiden jälkeen kuitenkin tehtiin sit sektio rv41+1. Huhhuh, olipahan kokemus, et kestää hieman toipua ja jäi taas synnytyspettymys, kun toista kertaa jouduin nyt sektion kokemaan ja turhaan rasittamaan itseäni ensin alatiesynnytystä koettaen. Henkilökunta oli pääosin aivan ihanaa. Nyt viikonloppuna osastolla oli rauhallista ja saatiin helposti perhehuone. Ekan yön vietin 2hh-huoneessa, mut senkin ilman huonekaveria, et ei ollut onneksi ruuhkaa! Nyt kotona opetellaan uutta arkea :) :Heartred
 
Meidän poika syntyi perjantaina. Ikää nyt siis 5 vrk. Lähti itsestään syntymään rv 40+6, kun alkoi supistelut. Ke/toyön vietin tarkkailuosastolla ja aamuyöllä kamalien kipujen takia pääsin sit salin puolelle, kun vedetkin oli jo menneet. Ainut, mistä jäi vähän paha mieli oli, etten nyt saanut mulle 41+0 sovittua paino/-synnytystavan kontrolliultraa vaan lähdettiin automaattisesti alatiesynnytystä koettamaan. Erinäisten vaiheiden jälkeen kuitenkin tehtiin sit sektio rv41+1. Huhhuh, olipahan kokemus, et kestää hieman toipua ja jäi taas synnytyspettymys, kun toista kertaa jouduin nyt sektion kokemaan ja turhaan rasittamaan itseäni ensin alatiesynnytystä koettaen. Henkilökunta oli pääosin aivan ihanaa. Nyt viikonloppuna osastolla oli rauhallista ja saatiin helposti perhehuone. Ekan yön vietin 2hh-huoneessa, mut senkin ilman huonekaveria, et ei ollut onneksi ruuhkaa! Nyt kotona opetellaan uutta arkea :) :Heartred
Onnea hurjan paljon! :)
 
Hirmuisesti onnea Mustalammas. Täällä pika syntyi rv 40+1 spontaanilla alatiellä 29.3. Totaalisessa vauvakuplassa oon ollu. Jostain syystä taas puhelimen aopin kautta en ole pystyny kirjoittelemaannkuin omaan salaisten ryhmään :bored:

Käytiin tosiaan 40+0 käynnistys ajatuksella polilla, mutta oli edellusenä yönä lupaavat oireet synnytyksen käynnistymisestä alkaneet niinnjäätiin oottelemaan mitä tuleman pitää.

Synnytyksen kokonaiskesto oli lähes 12 tuntia, mutta sairaalassa ehdittiin olla n tunti ennenkuin poika oli sylissä, saliaika supistu puoleen tuntiin... Kaikki meni optimaalisesti ja tens-laitteen ansiota oli että sain niin pitkään olla kotona.

Osastolla vietettiin se pari päivää pääsiäisen aikaan ja hyvää hoitoa saatiin. Uusintasynnyttäjän Roolissa kyllä ihan rauhassarauhassa sai tutustua uuteen tulokkaaseen.

Miehenalku on hyvin kasvanu. Pääsääntösesti nukkuu yöt parilla syöntitauolla. Jos vanhemmat muksut ois näin "helppoja" olleet niin ois varmaan enemmän ku kolme muksua :pRistiäissuunnitelmia nyt lukkoon lyöty ja tarjouksia suunniteltu. Isopäivä täällä ois 3.6.

Tsemppiä odotukseen kaikille. :Heartblue
 
Kiitos onnitteluista! :Heartred

Paljon onnea Iltatähteilijä vauvasta :Heartred Kiva kuulla, että teillä sujunut hyvin ja vauva on "helppo" :) meillä alkaa pikkuhiljaa yöt ja päivät parantua niin jospa tämä meidänkin vauva olisi esikoista helpompi. Tänään vauvalla ikää 2viikkoa, et katsotaan alkaako itkuisuus lisääntyä, kun aateltiin aloittaa tuo d-vitamiini tän viikonlopun aikana.

Onnea myös kaikille odottajille, toivottavasti kaikki sujuu hyvin :)
 
Kiitos :). Minä otin suosiolla d-vitamiinin suihkeena käyttöön. Luin siitä, että ei aiheuta mahaoireita ja meillä ainakin hyvin sopinut.
Silent refluksi oireet olleet nyt viikon verran pahempana. Toki myös viidenviikon kehitysvaihekin sopivasti päällä.
 
Huomenta kaikki t. aamuvirkku! :) äitikavereita kaipailisin täällä Kuopiossa. Oon niiin vähän aikaa täällä asunut+ kaikki kuopiolaiset kaverit on pääasiassa miehiä joita ei pahemmin kiinnosta MiniRodinin kuoseista keskustelu :P :D
 
Huomenta! En oo aamuvirkku muuten, mut esikoinen herättää joka aamu klo 5-6 välillä et pakko vaan nousta sit ylös :D Voi kun sais nukkua pitkään mut taitaa vaatia ainakin muutaman vuoden odottelun, et niin kävis :-)


Iltatähteilijä, onko teillä silent refluksioireet helpottaneet? Epäilen, et meidän vauvalla sitä olisi, kun ei pysty syömisten jälkeen suoraan nukahtamaan vaan menee tunteja, ett rauhoittuu. Hän ei viihdy makuultaan yhtään vaan vispaa vimmatusti käsiään ja aukio suutaan kovasti. Nieleskelee paljon siinä samalla, et selkeästi ruoka seilaa edestakaisin kurkun ja mahan väliä :sad001 ja pulauttelee paljon mut yleensä vaan makuultaan niin et suupielestä rupee puklua valumaan ettei tuu mitenkään paineella tai kaaressa. Noita pulautteluja saattaa tulla pari tuntia vielä syömisten jälkeen ja kun on tarpeeks röyhtäillu ja saanu pulauteltua niin sit vasta pystyy nukahtamaan ja aikaa menee tohon yleensä vähintää 1,5h... Toivon, et helpottais ja tarkoitus olis kokeilla sakeuttajaa avuksi jossain vaiheessa, mut en oo muistanu sitä ostaa ja sen kaa voi olla säätämistä, kun vauva on imetyksellä vaan. Lisäks vauva vetäisee maitoa helposti henkeen imetyksen aikana, tyyliin kerran päivässä kakoo/vetää sitä niin pahasti et tuntuu tukehtuvan, jos en nosta äkkiä pystyyn. Mahavaivoja vauvalla myös kovin, et ilmaa kamalasti vatsassa :/

Meil iski vauvalle eka flunssa. Nenä oli toissa yönä yhtäkkiä ihan tukossa ja kamalan räkäinen. Eilen kävin apteekista hakemassa baby mist suihketta, kun ei keittosuolatipat tuntuneet auttavan. Ja babymististä oli iso apu, et suosittelen sitä kaikille! Ilman sitä ois varmaan lähdetty kysille näytille, mut kun ei kuumetta ole ja muuten vireä ja kun saatiin henki kulkemaan babymistillä niin ollaan nyt seurailtu kotona.
 
Huomenta kaikki t. aamuvirkku! :) äitikavereita kaipailisin täällä Kuopiossa. Oon niiin vähän aikaa täällä asunut+ kaikki kuopiolaiset kaverit on pääasiassa miehiä joita ei pahemmin kiinnosta MiniRodinin kuoseista keskustelu :P :D

Missä päin asut? Jos sattuisit lähellä olemaan nii meistä sais kyl vaunuseuraa! :D
 
Huomenta! En oo aamuvirkku muuten, mut esikoinen herättää joka aamu klo 5-6 välillä et pakko vaan nousta sit ylös :D Voi kun sais nukkua pitkään mut taitaa vaatia ainakin muutaman vuoden odottelun, et niin kävis :)


Iltatähteilijä, onko teillä silent refluksioireet helpottaneet? Epäilen, et meidän vauvalla sitä olisi, kun ei pysty syömisten jälkeen suoraan nukahtamaan vaan menee tunteja, ett rauhoittuu. Hän ei viihdy makuultaan yhtään vaan vispaa vimmatusti käsiään ja aukio suutaan kovasti. Nieleskelee paljon siinä samalla, et selkeästi ruoka seilaa edestakaisin kurkun ja mahan väliä :sad001 ja pulauttelee paljon mut yleensä vaan makuultaan niin et suupielestä rupee puklua valumaan ettei tuu mitenkään paineella tai kaaressa. Noita pulautteluja saattaa tulla pari tuntia vielä syömisten jälkeen ja kun on tarpeeks röyhtäillu ja saanu pulauteltua niin sit vasta pystyy nukahtamaan ja aikaa menee tohon yleensä vähintää 1,5h... Toivon, et helpottais ja tarkoitus olis kokeilla sakeuttajaa avuksi jossain vaiheessa, mut en oo muistanu sitä ostaa ja sen kaa voi olla säätämistä, kun vauva on imetyksellä vaan. Lisäks vauva vetäisee maitoa helposti henkeen imetyksen aikana, tyyliin kerran päivässä kakoo/vetää sitä niin pahasti et tuntuu tukehtuvan, jos en nosta äkkiä pystyyn. Mahavaivoja vauvalla myös kovin, et ilmaa kamalasti vatsassa :/

Meil iski vauvalle eka flunssa. Nenä oli toissa yönä yhtäkkiä ihan tukossa ja kamalan räkäinen. Eilen kävin apteekista hakemassa baby mist suihketta, kun ei keittosuolatipat tuntuneet auttavan. Ja babymististä oli iso apu, et suosittelen sitä kaikille! Ilman sitä ois varmaan lähdetty kysille näytille, mut kun ei kuumetta ole ja muuten vireä ja kun saatiin henki kulkemaan babymistillä niin ollaan nyt seurailtu kotona.

Moi vaan kaikille! Musta_Lammas: Hiljokseen täällä mahaoireilu on alkanut helpottaa. Toki vieläkin seilaa ja samantyyppistä Pulauttelu on kuin teilläkin, mutta huuto ja kivulloisuus on vähentynyt. Edelleen myös useita kertoja päivässä vetää henkeen maitoa... Syynä nuo mun suihkutissit... Me kokeiltiin sitä sakeuttajaa, mutta kuten totesit niin hankala on saada täysimetyksellä olevalle vauvalle. Tää poju kun ei ymmärrä mitään tuttien tai tuttipullojen päälle. Aloitin sitten uudestaan maitohappobakteerit ja tilanne nyt siis jo siedettävä. Päivisin potee noin puol tuntia mahaansa ja pitkälleen ei parane päivisin laittaa. Onneksi on sitteri olemassa. En siis tiedä auttoi maitohapot vai aika. . En vaan ole nyt uskaltanut niitä lopettaakaan, kun tilanne parempi.

Toivottavasti teilläkin alkaisi helpottaa. Yks mikä myös auttaa niin olen syöttänyt päivisin tiheemmin, mutta selkeästi pienempiä eriä kerrallaan. Eli tissi pois kesken.
 
Moikka! Täällä myös yksi kuopiolainen, tosin vastikään Siilinjärven suunnalle muuttanut. Minulla on esikoisesta laskettu aika 2/2019. Kaikilla ystävillä on jo vanhempia lapsia, joten olisi ihana tutustua vauva-arjen keskellä eläviin samalta seudulta:). Erityisesti juuri äitiyslomalla olisi ihana saada lenkki- ja juttukaveria tai vaikka seuraa shoppailuun .

Onkohan Kuopio-Siili-akselilla mitään paikkoja missä pienten lasten äidit usein "kokoontuisivat"?
 
Moikka! Täällä myös yksi kuopiolainen, tosin vastikään Siilinjärven suunnalle muuttanut. Minulla on esikoisesta laskettu aika 2/2019. Kaikilla ystävillä on jo vanhempia lapsia, joten olisi ihana tutustua vauva-arjen keskellä eläviin samalta seudulta:). Erityisesti juuri äitiyslomalla olisi ihana saada lenkki- ja juttukaveria tai vaikka seuraa shoppailuun .

Onkohan Kuopio-Siili-akselilla mitään paikkoja missä pienten lasten äidit usein "kokoontuisivat"?

Epäilisin että Kuopiossa ois mll-kahvila... tsekkaappa netistä. Itse aloin käymään Iisalmen vastaavassa elokuun alusta (0-6 kk:n ryhmä). Töissä oon itse siilissä, mutta nyt sattumoisin :) vähemmän siilissä pyörin. Toki tulee 1-2 x kk kävästyä. Ite asun Lapinlahdella 5 kk:n pojun ja muun perheen kanssa.
 
Takaisin
Top