Pohjois-savon odottajat 2018

Hyvää alkanutta vuotta 2018. Ei minun käsittääkseni ole erikseen salattua ryhmää... Korjaako joku jos oon väärässä
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! Tänä vuonna jokainen meistä synnyttää :D Täällä ei kai salattuja ryhmiä ole kuin omille lasketun ajan ryhmille. Salaisia/suljettuja ryhmiä en myöskään tiedä tuolta "naamakirjan" puolelta, ei ole kukaan tainut sinne luoda vielä mitään kuopion vauvat 2018 tms...

Meillä jäi ilotulitusten katsomiset väliin melkein kokonaan. Käytiin läheisessä puistossa heti kuudelta pojan kanssa muutama raketti katsomassa, mutta oli hänelle liian pelottavaa et halus vaan isin syliin ja lähdettiin sit heti pois. Tuo esikoinen pelkää niin kamalasti kovia ääniä tms. mut oli hyvä että näki, mistä pamahdukset kuului niin sai yöllä nukuttua suht hyvin rakettien paukkeesta huolímatta.
 
Sähkökatkoja pidellessä mennyt tämä vuoden alku. Hyvä syy poltella kynttilöitä :) Onneksi on puulämmitys vaihtoehtoisena lämmitysmuotona ja keittiössä puuhella. Ei ainakaan jää ruuat tekemättä. Meinasin tänään leipoo, joten varuiksi taas uunin lämmitystä aamusta, jos sähkökatkot jatkuu, että saa leipomukset kypsäksi.

Vähän alkaa tukalat olot olla. Taitaa yksiön tila alkaa käydä ahtaaksi, kun vauva venyttelee milloin mihinkin suuntaan. Tuntuu välillä ku mahanahkan läpi yrittäs ulos tulla. Onneksi ei liitos, selkä ja supistusten lisäksi enää muita "kremppoja" oo.

Ens viikolla ois taas neuvolakäyntiä sairasloman jatkon tiimoilta...

Rv 28+0
 
Enpäs ole aikaisemmin tätä keskustelua huomannutkaan. Täällä olisi myös yksi Kuopiolainen (ensi)synnyttäjä. LA on huhtikuun lopussa. Kaarisairaala vaikutti hienolta, kun rakenneultrassa käytiin. Synnyttäneiden osasto on ilmeisesti siellä vanhalla puolella. Ja Kysin henkilökunta tuntui mukavalta ja asiansa osaavalta. Luottavaisin, tosin jännittynein mielin Kysille synnyttämään sitten huhtikuussa (toivottavasti).
 
Moikka! Täälläkin alkaa jo vähän jännittämään, tänään 34+2 et onpas meillä lasketut lähekkäin Taison! :D Kaks viikkoa kysin synnytystapa-arvioon (edellisen sektion takia tonne aika) ja sen jälkeen tietää sit, et meneekö tääkin sektiolla (jos vauva taas suuri enkä halua enää käynnistelyä testata) vai oisko nyt pienempi vauva ja voisko oottaa synnytyksen luonnollista käynnistymistä ja alatiesynnytystä...
 
Heps kukkuu. Täällä 35+4 eli taitaa laskettujen aikojen suma olla maalis-huhtikuun taitteessa :D Mulla ensiviikolla kokoarvioultra ja tuon pohjalta mietitään ootetaanko spontaania synnytyksen käynnistymistä vai käynnistelläänkö jo aiemmin. Vauvan kokoa seurataan mun verenpainetaudin vuoksi, kun riski vauvan pienikokosuuteen olemassa. Tähän asti vaan nätisti keskikäyrällä kasvanu :)
 
Tänään äpkl:lla käyty. Painoo ultran mukaan nykerönenällä 3100 g. Käynnistysaika lasketulle päivälle annettiin. Toivottavasti osaa spontaanisti käynnistyä
 
Täällä ilmottautuu myös yksi savolainen :) tarkemmin ottaen kuopiosta.
La on 28.6 ja esikoinen on syntynyt 01/11
Onnittelut kaylies pienokaisesta :Heartred Minäkin olin ennen tuossa tammimammat 2018 mutta keskenmenon takia poistuin ja nyt on tämän kanssa mennyt jo paljon paremmin :)
 
Olin jo melkein unohtanut tämäm ryhmän! Täällähän on paljon meitä savolaisia! :) Minulla ois tänään laskettu aika. Heräsin TAAS supistuksiin ja olin jo hyvin toiveikas kun nämä tuntui selässä jo mutta loppuivat TAAS ennen kuin ehtivät alkaa kunnolla. Tätä siis jatkunut öisin jo kolme viikkoa ehkä. Limatulppa on tullut jo kolmesti, viimeisin eilen. Jos lähtis jatkamaan unia. Tiijä vaikka vielä jatkuu supparit ja pääsis tositoimiin.. ;D
 
Takaisin
Top