Plussia?!?

Ja hei, ihanaa että täällä on aktiivista porukkaa :Heartbigred Vaikka tuntuikin vähän ensin hankalalta koko foorumi :scratch Mut odottelin monta päivää toisella sivustolla eikä kukaan vastannut ja olin tulla hulluksi ku on pakko päästä purkamaan ajatuksia, eikä vielä uskalla julkisesti missään.
 
Peruna86 niinpä...kyllä mä toivon että hän vielä sopeutuu tilanteeseen ja oppii isäksi jos tämä nyt jatkuu loppuun asti. Paljon se toki toisi muutoksia, mikä taitaa olla yksi stressin aihe miehelle.
Hän on kuitenkin ihan superihana mun kahdelle vanhemmalle lapselle ja yleisesti aina kaikkirn lasten kanssa leikkii ja touhuaa ja opastaa. Et sikäli on luotto.


Toivotaan, että miehesi sopeutuu tilanteeseen! Mun miehellä ainakin kesti kauan sopeutua ja kasvaa isäksi vaikka toivottu vauva olikin. Siinä missä mä aloin elämään vauva-arkea jo raskaana, niin mies alko vasta pikkuhiljaa esikoisen synnyttyä. Onnea plussasta❤️

Ja onnea myös muille plussanneille! Mäki oon iloinen ku tajusin tänne tulla kirjoittelemaan, esikoisen raskaudessa kirjoittelin kanssa täällä mutta sitten jossain vaiheessa se vaan jäi. Mäkään en missään vielä "omalla naamalla" uskalla kirjoitella :D
 
Mun miehellä ainakin kesti kauan sopeutua ja kasvaa isäksi vaikka toivottu vauva olikin. Siinä missä mä aloin elämään vauva-arkea jo raskaana, niin mies alko vasta pikkuhiljaa esikoisen synnyttyä. Onnea plussasta

Toi on muuten varmasti täysin totta, et miehille koko lapsi konkretisoituu vasta sit kun se syntyy. Eihän ne tunne kaikkia oireita ja oman kehon muuttumista, saati hormonimyrskyjä.
 
Meillä meni kans juuri noin, että melkein koko raskausajan mies oli vähän ihmeissään koko hommasta. Varsinkin ekat 2 viikkoa plussaamisen jälkeen, hän oli shokissa ja ihan varma ettei tästä tule mitään.
Mutta saman tien kun esikoinen oli syntynyt, mies sujahti täydellisesti siihen isän rooliin ja lapsi onkin kietonut isänsä ihan täysin pikkusormensa ympärille.:love7
 
Meillä ei isä osannut oikein suhtautua koko raskauteen esikoisen aikaan. Eikä ollut oikeen kiinnostunut edes potkuja tunnustelemaan koska "eikse vähän niinku kuulu asiaan?". Toki kyllä autto eikä antanu kantaa mitään painavia ja oli varmaan tarkempi niistä kielletyistä ruoka-aineista ku minä :woot:
Kuitenkin rakastui pieneen mieheen heti kun pääsi näkemään ja sylissä pitämään:happy:
 
heips, josko minäkin tulisin mukaan "taas". Keskenmeno takana minullakin, huhtikuussa piti olla la niinkuin Lapatiuksella ja PogoMammalla, mutta tosiaan 11+5 alkoi keskenmeno, ultra olisi ollut juuri seuraavana päivänä ja käytiinhän sitten siellä, mutta toisesta syystä kun oli aikaa varatessa tarkoitus. Kroppa pääsi heti takaisin vanhoihin kiertoihin, minulla aina ollut suht lyhyet kierrot 25-27, ekassa kierrossa oli kevyt tärppäys ja haalea plussa mutta menkat alkoi ajallaan joten se siitä. Nyt plussasin haalean plussan jo viime ke eli tosi aikaisin (kp 22) jonka vahvistumista olen jokatoinen päivä seuraanut :wink Tänään on 26kp ja selkeän plussan sain eikä menkkoja kuulu niin ehkä tämä nyt tästä etenee ainakin toistaiseksi :wink la olisi 28 kiertopäivän mukaan 28.8, sen mukaanhan se lasketaan neuvolassakin joten sillä mennään. Tsemppiä kaikille plussanneille ja toivotaan jarrusukkia pienille masuasukeille matkaan :Heartred
 
Mä hiljenen täältä tällä erää. Viime viikon ma kävin yksityisellä luotto gynellä ultrassa ja löyty 5+1 viikkoja vastaavaa, mutta ti aamuna herätessä tajusin vuotavani ja sinne meni se plussa. Hcg verestä tiistaina enää 4,3

Tsemppiä ja toivottavasti muille hyviä tuulia!
 
Mä hiljenen täältä tällä erää. Viime viikon ma kävin yksityisellä luotto gynellä ultrassa ja löyty 5+1 viikkoja vastaavaa, mutta ti aamuna herätessä tajusin vuotavani ja sinne meni se plussa. Hcg verestä tiistaina enää 4,3

Tsemppiä ja toivottavasti muille hyviä tuulia!

Olen hyvin pahoillani! Voimia sinulle!
 
Voimia Jofri :Heartbigred

Mulla olis nyt tänään se päivä ku kalenteriin on merkitty, et menkkojen pitäis alkaa.
Mitään merkkiä niiden alkamisesta ei kyllä ole.. yleensä, vaikka kunnon vuoto ois alkanu vasta pivän tai parin päästä, ni selkeää tuhrua on jo nyt tullut ja olen käyttänyt kuppia varmuuden vuoksi. Mut nyt ei oo kyllä mitään väriä ollu.
Nännit on edelleen tosi herkät ja nälkä tiheästi. Nii ja unia nään ihan hirveästi ja uni saapuu huonosti ja saatan herätä syömään.
Ehkä tää nyt ainaki vielä on totta edelleen.
Aattelin kyllä käydä hakemassa taas uusia testejä, ihan vain nähdäkseni olisko viiva jo tummunut selkeäksi "miehen nähtäväksikin" :smiley-ashamed004
 
Mä muuten testasin ihan huvikseen viime viikolla samasta pissasta päivällä sekä raskaus että ovulaatiotestillä. Raskaustestiin tuli samantien kaksi viivaa ja ovulaatiotestiin niin vahva toinen viiva ettei sitä kontrolliviivaa kunnolla erottanu. En oo koskaan ennen kokeillu noin ja nytkin testasin ihan mielenkiinnosta kun oon niin monelta kuullu noin käyvän. Halusin omin silmin nähdä että noin oikeasti käy. Kuvaa ei oo näistä testeistä mutta voisin loppuviikosta vielä testata samalla tavalla kun kerran testejä on.
 
Moikka, minäkin taidan tulla varovasti mukaan. Eilen tein rfsu:n herkän testin ja tuli hailakka viiva. Tänään sitten pc:n ja siihenkin aika selkeä viiva. Oviksen mukaan la olisi elokuun lopussa. Ihmetyttää vain kun menkat pitäisi alkaa vasta viiden päivän päästä... onko normaalia että viiva on jo noin selkeä? noh aika näyttää, täällä ollaan kuitenkin ja toivotaan parasta :) image1.jpeg
 
Moikka, minäkin taidan tulla varovasti mukaan. Eilen tein rfsu:n herkän testin ja tuli hailakka viiva. Tänään sitten pc:n ja siihenkin aika selkeä viiva. Oviksen mukaan la olisi elokuun lopussa. Ihmetyttää vain kun menkat pitäisi alkaa vasta viiden päivän päästä... onko normaalia että viiva on jo noin selkeä? noh aika näyttää, täällä ollaan kuitenkin ja toivotaan parasta :) View attachment 74590

Mulla tuli leffaviivat 4+2 ja nyt on kaksoset matkassa, että onnea tulevaan! :grin
 
Mulla myös ennenku menkat oli edes myöhässä tuli leffaviivat, mutta 1 kohdussa on.
 
Kiitos Peruna :) ooh kaksoset, onpa ihanaa :D
Alinah: hyvä tietään että muillakin tullut selkeitä viivoja alussa :)

Jäikin kertomatta itsestäni. Olen 36v. Ennestään on 4v poika ja nyt muutama kk yritetty toista lasta. Ensimmäinen raskaus alkoi suunnittelematta niin nyt kun on yritystä ollut niin tuntuu jotenkin paljon pelottavammalta kaikki. Ensimmäisen kohdalla ei jotenkin osannut pelätä.
Todella positiivisesti yllättynyt olen tästäkin raskaudesta, kun joitain vuosia sitten lääkärissä oli epäily että olisi pcos ja sanoi että raskautumiseen voi mennä kauan.
Hieman lueskellut tätä foorumia ja yllättynyt miten paljon haasteita ja ikäviä kokemuksia monet joutuvat kokemaan.
Tsemppiä ja onnea kaikille! :)
 
Takaisin
Top