Plussanneita? :)

Varovainen moi kaikille! Ekan plussatestin tein uuden vuoden aattona, tänään poksahti 7+0. La 15.9., tämä on kolmas raskaus vajaan puolentoista vuoden sisään. Eka päättyi keskenmenoon 10+5, toinen viime syyskuussa viikoille 18+1 sikiökalvojen ja lapsivesipussin tulehdukseen. Nää keskenmenot on olleet elämäni rankimpia kokemuksia, siksi kovin varovaisesti suhtaudun myös tähän uuteen raskauteen. Tuntuu, että voin hengähtää vähän jos pääsen rakenneultraan asti, mut sinne on vielä matkaa. Varhaisultra on viikon päästä maanantaina, silloin tulee ainakin jonkinlainen selvyys tämänhetkiseen tilanteeseen.
 
Varovainen moi kaikille! Ekan plussatestin tein uuden vuoden aattona, tänään poksahti 7+0. La 15.9., tämä on kolmas raskaus vajaan puolentoista vuoden sisään. Eka päättyi keskenmenoon 10+5, toinen viime syyskuussa viikoille 18+1 sikiökalvojen ja lapsivesipussin tulehdukseen. Nää keskenmenot on olleet elämäni rankimpia kokemuksia, siksi kovin varovaisesti suhtaudun myös tähän uuteen raskauteen. Tuntuu, että voin hengähtää vähän jos pääsen rakenneultraan asti, mut sinne on vielä matkaa. Varhaisultra on viikon päästä maanantaina, silloin tulee ainakin jonkinlainen selvyys tämänhetkiseen tilanteeseen.

Voi ei, kuinka kovia oot joutunut kokemaan. Hirveesti tsemppiä! Ehkäpä tämä syyskuinen on nyt se pikkunen, jonka on tarkotus päätyä syliin asti :Heartred
 
Apua, menin hölmönä tekemään raskaustestin pois kaapista nyt rv varmaan 7+4 - 8+1 ja siitä viivasta tuli haaleampi kun kontrolliviiva! Vaikka siis viimeiset mitä oon aiemmin testannut on ollut yhtä vahvoja.

Onko kukaan testannu enää myöhemmillä viikoilla? Oon kuullut, että jossain vaiheessa hcg:n määrä on niin suuri ettei noi testit enää pysty näyttää niitä kunnolla, mut ei kai se vielä näin aikaisessa vaiheessa päde :scratch

Ei ois pitäny testata, nyt saa taas sit arpoa menikö kesken vai ei.
 
Apua, menin hölmönä tekemään raskaustestin pois kaapista nyt rv varmaan 7+4 - 8+1 ja siitä viivasta tuli haaleampi kun kontrolliviiva! Vaikka siis viimeiset mitä oon aiemmin testannut on ollut yhtä vahvoja.

Onko kukaan testannu enää myöhemmillä viikoilla? Oon kuullut, että jossain vaiheessa hcg:n määrä on niin suuri ettei noi testit enää pysty näyttää niitä kunnolla, mut ei kai se vielä näin aikaisessa vaiheessa päde :scratch

Ei ois pitäny testata, nyt saa taas sit arpoa menikö kesken vai ei.

Ei kannata testailla. On ihan tosi monesta asiasta kiinni tuo viivojen vahvuus. Mullakin ne vaihteli vuorokaudenajasta, juomisista, pidättämisestä riippuen. Toivottavasti kaikki on ihan hyvin! :)
 
Onks täällä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia?? Mietin tota kun mun ihannearvo on siellä yhdessä ja taas oli melkein 4. Mutta kuulemma viitearvoissa. Luin jostain että raskaana ollessa viitearvot muuttuisi.. Ärsyttää kun edellisessä terveyskeskuksessa jo tiedettiin että mulla nostettava annosta heti kun nousee yli 2 mutta täällä ihan eri meininki. :/
 
Onks täällä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia?? Mietin tota kun mun ihannearvo on siellä yhdessä ja taas oli melkein 4. Mutta kuulemma viitearvoissa. Luin jostain että raskaana ollessa viitearvot muuttuisi.. Ärsyttää kun edellisessä terveyskeskuksessa jo tiedettiin että mulla nostettava annosta heti kun nousee yli 2 mutta täällä ihan eri meininki. :/
Minulla on sellasia kiikun kaakun arvoja normaalisti. Lääkitystä ei vielä olla alotettu. Mutta raskausaikana aina tulee lääkkeet, huomenna selviää millä annostuksella taas.
Korjatkaa joku jos muistan väärin mut eikö se raja ollu raskaana ollessa 2,5?
 
Täällä kans ollut kilpirauhasen kanssa ongelmia. Ths pomppii ihan miten sattuu. Ja terkkarilla eivät älyä asiasta mitään. Eivät esim tienny että raskaana ollessa/yrittäville eri rajat. Ennen raskautta pari mittauskertaa 4,19-1,5 välillä. Söin vain rautakuurin tuossa välissä ja alkoi normalisoitumaan. En tiiä sit nyt miten käy, viime raskaudessa oli lääkitys kun todettiin vajaatoiminta. Täytyy seurata tilannetta..
 
Minä syön aika isoa tyroksiiniannosta. Laitoin terveysasemalle "sähköpostia" että riittääkö se tavanomainen 25 mikron annosnosto mitä aina suositellaan, koska minun normaaliannokseen verrattuna se ei ole prosentuaalisesti kovin suuri nosto. Jännityksellä odotan minkä verran alan ammattilaiset ymmärtävät. Kun on täysin lääkityksen varassa, ei pitäisi tsh-arvoa seurata ollenkaan. Tsh on minulla lähes mittaamattoman pieni silloin kun voin hyvin. Saa nähdä tulkitaanko se liikatoiminnaksi ja painostetaan laskemaan lääkitystä.
 
Täällä terkkarilla taas eivät suostuneet ottamaan muita kilpparikokeita esim vasta-aineita kun pyysin, kuulemma Tsh kertoo kaiken oleellisen o_O mulla ei kyllä tosiaan nyt ole lääkitystä ollenkaan, mutta näillä oireilla ja historialla luulisi, että voisivat edes yrittää tutkia paremmin. Rautavarastot kun saivat täyttöä, niin alkoi oireetkin ja se Tsh laskemaan. Ehkä se sai kilpirauhasen liikettä.
 
Rautavarastot tosiaan vaikuttavat kilpirauhashormoneihin. Itse ajattelin käydä omaan laskuun tarkemmissa laboratoriokokeissa mikäli terveysasemalla ei ymmärretä laittaa lähetettä kaikkiin tarpeellisiin.
 
Niin, on se kumma kun saa vinkumalla vinkua kaikkia kokeita. Pääsis niin paljon helpommalla kun saisi ajoissa todetttua ja hoidettua! Onneksi ne kokeet ei kuitenkaan kauhean paljon maksa vaikka kävisikin omaan piikkiin.
 
Onks täällä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia?? Mietin tota kun mun ihannearvo on siellä yhdessä ja taas oli melkein 4. Mutta kuulemma viitearvoissa. Luin jostain että raskaana ollessa viitearvot muuttuisi.. Ärsyttää kun edellisessä terveyskeskuksessa jo tiedettiin että mulla nostettava annosta heti kun nousee yli 2 mutta täällä ihan eri meininki. :/
Minä syön Thyroxinia, aloitettiin nyt alkuraskaudessa, kun yllättäen TSH oli yli 3. Jos TSH on yli 2,5, lääkitys aloitetaan kaikilla ja jos sellainen jo valmiiksi on niin annosta pitäisi viimestään siinä vaiheessa nostaa, näin mulle kerrottiin! Usein ymmärtääkseni ohjeistavat annosnoston neuvolasta jo siinä vaiheessa, kun on plussattu. Kuulostaa kummalliselta tuo saamasi ohjeistus.. jos nyt ymmärsin oikein, että TSH ollut 4! Sinuna olisin neuvolaan uudestaan yhteydessä.. jos siellä on joku tietämätön vaan verrannut tuloksia niihin perus viitearvoihin, jotka pätee muuten, mutta ei raskausaikana! Se ois kyllä aika paha kämmi heiltä :sad001
 
Kiitos kaikille vastauksista! Miepäs heti aamusta pirautan terkkariin ja vaadin kattoo uuden annoksen. Jos ei niin sit täytyy mennä yksityiselle. Koska tosi outoa. Oon itsekkin lukenut tosta 2,5 viitearvon ylärajasta. Mulla kanssa täytyy olla melkein liikiksellä että on hyvä olo. Tänään ultrassa käyty toteamassa että kaikki hyvin. Muuten oonkin vaan päivät nukkunut. :)
 
Moikka

Mie plussasin 14.päivä... Tänään taitaa olla 5+6 menossa jos laskee päivästä milloin oletan mönkiäisen saaneen alkunsa

Oon ollu jo pari vuotta ilman pillereitä ja silleen että saa tulla jos on tullakseen ja näköjään nyt se sit tärppäs

Vähän yllättäen mut oon todella iloinen ja samalla kauhuissani että onko kaikki hyvin ja pysyykö kaveri nyt sit menossa mukana❤️

Sillon tein kaks vahvaa plussaa ja sunnuntaina piti testata uudestaan ja kaks tosi vahvaa plussaa tuli
 
Minä syön Thyroxinia, aloitettiin nyt alkuraskaudessa, kun yllättäen TSH oli yli 3. Jos TSH on yli 2,5, lääkitys aloitetaan kaikilla ja jos sellainen jo valmiiksi on niin annosta pitäisi viimestään siinä vaiheessa nostaa, näin mulle kerrottiin! Usein ymmärtääkseni ohjeistavat annosnoston neuvolasta jo siinä vaiheessa, kun on plussattu. Kuulostaa kummalliselta tuo saamasi ohjeistus.. jos nyt ymmärsin oikein, että TSH ollut 4! Sinuna olisin neuvolaan uudestaan yhteydessä.. jos siellä on joku tietämätön vaan verrannut tuloksia niihin perus viitearvoihin, jotka pätee muuten, mutta ei raskausaikana! Se ois kyllä aika paha kämmi heiltä :sad001

Hoituiko sulla tuo annosnosto siellä neuvolassa? Mietin että kannattaako mun kumminkin soittaa suoraan sinne vai terkkulaan. Terkkulassa tosiaan olivat sitä mieltä että ihan viitteissä ovat. Aamuksi odotan viestiä lääkäriltä mitä mieltä on mutta hoitaja oli sitä mieltä että tuskin nostaa.
 
Moikka

Mie plussasin 14.päivä... Tänään taitaa olla 5+6 menossa jos laskee päivästä milloin oletan mönkiäisen saaneen alkunsa

Oon ollu jo pari vuotta ilman pillereitä ja silleen että saa tulla jos on tullakseen ja näköjään nyt se sit tärppäs

Vähän yllättäen mut oon todella iloinen ja samalla kauhuissani että onko kaikki hyvin ja pysyykö kaveri nyt sit menossa mukana❤️

Sillon tein kaks vahvaa plussaa ja sunnuntaina piti testata uudestaan ja kaks tosi vahvaa plussaa tuli

Onnea ja tervetuloa mukaan syyskuisiin
 
Hoituiko sulla tuo annosnosto siellä neuvolassa? Mietin että kannattaako mun kumminkin soittaa suoraan sinne vai terkkulaan. Terkkulassa tosiaan olivat sitä mieltä että ihan viitteissä ovat. Aamuksi odotan viestiä lääkäriltä mitä mieltä on mutta hoitaja oli sitä mieltä että tuskin nostaa.
Soita ehdottomasti neuvolaan! Terkkarin hoitsut ei välttämättä oo niin perillä raskauteen liittyvistä asioista, kun taas neuvolan hoitajilta ja lääkäreiltä luulisi löytyvän ajantasalla olevaa tietoa! Mulla siis Thyroxin aloitettiin nimenomaan neuvolan kautta.
 
Mulla tänään tsh jäi 2.41, eli ei vielä thyroksiinia. Sain kontrollikokeet kuitenkin ronguttua kun aiemmin on aina ollu lääkitys raskausaikana.
 
Takaisin
Top