Plussanneita

Vautsi Zalla!! Meillä doppler on jossain varastossa muuttolaatikossa niin en pääse kuulostelemaan sykkeitä nyt tässä alkuraskaudessa :hilarious: laatikot pysyvät varastossa ainakin pari kuukautta jotta saadaan talo rakennettua loppuun. Silloin tavaroita varastoon valitessani en todellakaan ajatellut tarvitsevani doppleria rakennusaikana
 
Oho Zalla! Mää yritin joitaki päiviä sitten, vaan en saanu kuulumaan. Aattelin, ettei näin aikasin ois mahollistakaan. Taidanpa yrittää taas tänä iltana. :D Rv 7+4
 
b2ac9c2fe9eb485a0ec4686d0d84b5ea
 
Niin ja aika kovasti sai painaa kyllä,vähän navan alta vasemmalta puolelta löyty :) Testiinki tuli sillon alussa niin selkee tumma viiva et saas nähä millä viikoilla tässä mennään :D harmi kun eivät taida ultrata ekalla neuvolakäynnillä :/
 
Niin ja aika kovasti sai painaa kyllä,vähän navan alta vasemmalta puolelta löyty :) Testiinki tuli sillon alussa niin selkee tumma viiva et saas nähä millä viikoilla tässä mennään :D harmi kun eivät taida ultrata ekalla neuvolakäynnillä :/
Meil ultrataan vasta nt ultras.
 
Hei onpa hyvä, että muutkin on olleet dopplerin kanssa malttamattomia :D Tilasin itelleni sellasen Unbornheartin älypuhelimeen kytkettävän dopplerin, ja pakkohan sitä oli testata heti, kun se saapui. En kyllä saanut kuulumaan kuin korkeintaan istukan äänen; tai siis oletan, että se oli istukka.

Typeräähän se oli edes yrittää näin aikaisin, varsinkin, kun gynekologi kertoi varhaisultrassa istukan olevan etuseinässä ja kohdunkin hieman taaksepäin kallellaan. Eli välttämättä ei kuulu vielä viikkokausiin mitään. Mutta tulipahan testattua! Toisaalta hyvä, että gyne kertoi tuon: nyt en stressaa, vaikka en saisi sykettä kuuluviin vielä pitkään aikaan. Suhtaudun dopplerin käyttöön siis vähän sillä tavalla, että on iloinen yllätys, jos jotain sattuu kuulumaan. :) Nyt siis 8+0.
 
Täällä yksi tyhmeliini kyselee tuosta dopplerista.. Onko sen tarkoituksena siis että voi itse kuunnella noita sydän ääniä? Ja pitääkö niitä jossain vaiheessa itse tarkkailla?
 
Täällä yksi tyhmeliini kyselee tuosta dopplerista.. Onko sen tarkoituksena siis että voi itse kuunnella noita sydän ääniä? Ja pitääkö niitä jossain vaiheessa itse tarkkailla?

Joo itse voi kuunnella sydänääniä. Missään vaiheessa ei tarvi kuitenkaan itsellä tarkkailla. Lähinnä se on ihana kuulla useammin ne sydänäänet ja saa sillä varmasti mielenrauhaakin. Esikoista odottaessa minulla ei ollut doppleria ja oikein hyvin pärjäsin. Nyt löysin naurettavan halvalla kirpparilta ja en voinut jättää ostamatta.
 
Mulla ei oo ollu ikuna dopleria enkä ole tuntenut tarpeelliseksi, mulle aiheuttais vaan tarpeetonta stressiä jos en sitten joskus sykkeitä löytäisi:p mulle riittänyt vauvojen möngerrykset ja neuvolan sydän äänien kuuntelu :)
 
Täällä yksi tyhmeliini kyselee tuosta dopplerista.. Onko sen tarkoituksena siis että voi itse kuunnella noita sydän ääniä? Ja pitääkö niitä jossain vaiheessa itse tarkkailla?

Mä ostin viime kerralla dopplerin juurikin siitä syystä että voisin rauhoittaa sillä mieltäni. Yhden kerran kokeilin, en saanut kuulumaan. Lensi doppler seinään ja myöhemmin myyntiin. Opin siis, että ei rauhoita mua, koska huoli on x100 sitten kun et saakaan ääniä kuuluviin. Oli vaan pakko luottaa. Mut monet tykkää tosi paljon!

Orvokki, tosta vauvan seuraamisesta itse, niin ihan loppuraskaudesta (oisko ollut rv30 vai jopa 35 jälkeen) pyytävät seuraamaan vauvan liikkeitä ja tekemään tarvittaessa liikelaskentaa jos tuntuu että on hiljaisempi päivä.
 
Iteselläni oli viime alkuraskaudessa hemotooma ja pari kertaa valui punaista verta oikein kunnolla. Minua taas dopleri rauhoitti käytin sitä aktiivisemmin siihen asti jotta alkoi liikkeitä tuntumaan.
Ekassa raskaudessa en ees harkinnut dopleria.
 
Takaisin
Top