Plussanneet joulukuiset

Heippa. Täällä olisi laskettu aika 3.12.
Ainoana oireena kauhea väsymys ja etikkasäilötyt ruuat ei mee ollenkaan alas, mitkä on ennen ollut suurta herkkua.
En oo aiemmin ollut raskaana ja siksi tämä plussaaminen onkin hyvin toivottu yllätys. Kamalan stressin vaan saanut siitä kun pelkään keskeytyvän tai olevan tuulimuna.. Miten tästä pelosta pääsisi eroon..?
 
Aika auttaa, ja se kun raskaus on sen verran pitkällä et ultrassa näkyy sydämen lyönnit. Jos yhtään lohduttaa niin valtaosa plussan saaneista saa vauvan.
 
Noh, iloisia uutisia on laitettu ainakin siskolleni ja veljelle. Sisko höynähtikin hetken, ja kertoi saman tien olevansa myös raskaana.. :woot: Ainahan sellaiset haluaa uskoa. :)

Mutta joo... Minulla ei testiviivat vahvistu, ja olokin on itseasiassa paranemaan päin.. Saapa nähdä et oliko sittenkin tämä tyhjä arpa. :eek:

Mäkin oon tikutellut noilla RFSU:n testeillä päivittäin aamuisin, kun niitä kerta kotona oli. Tiistaista asti olen tehnyt testin joka päivä, ja aika samassa pysyy viiva/ehkä pientä vahvistumista näkynyt. Viiva kuitenkin selkeä joskaan ei yhtä vahva, kuin kontrolliviiva. Tässä arvonkin, ostanko testejä lisää eli saanko niillä mielenrauhaa vai ennemminkin ahdistusta aikaan! Lueskelin, että välttämättä tuo viivojen seuraaminen ei anna tietoa siitä, lisääntyykö HCG-hormoni kuten pitää -ehkä lähinnä sitten, jos viivat alkaisi haalistumaan niin voisi ajatella olevan kemiallinen? Oireita kyttäilen myös ja vertailen, onko niitä enemmän/vähemmän/saman verran kuin edellisinä päivinä. Eilen alkoin itkemään, koska olin niin helpottunut siitä, että huono olo jatkuu! laughing7Liikkunnan harrastaminen on ollut muutaman päivän tosi tahmeaa. Juoksulenkit tuntuu tosi raskaalta, vaikka sykkeet ok!

Meidän oli pakko kertoa tänään molempien vanhemmille erinäisten sähläyksien takia. Siinäpähän nyt sitten tietävät, koitan ajatella niin päin että onpahan sitten enemmän sitä tukiverkostoa, jos kaikki ei menekään kuten strömsössä.

Nirppu 1990: samassa veneessä ollaan! Itseäni rauhoittelen tällä faktalla: on todennäköisempää, että kaikki on hyvin. Ja jos onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen tai menee kesken, niin eihän sille vaan mitään voi. Ei sitä auta kuin odottaa, niin raastavaa kuin se onkin.:smiley-angelic001
 
Muokattu viimeksi:
"Mäkin oon tikutellut noilla RFSU:n testeillä päivittäin aamuisin, kun niitä kerta kotona oli. Tiistaista asti olen tehnyt testin joka päivä, ja aika samassa pysyy viiva/ehkä pientä vahvistumista näkynyt. Viiva kuitenkin selkeä joskaan ei yhtä vahva, kuin kontrolliviiva. Tässä arvonkin, ostanko testejä lisää eli saanko niillä mielenrauhaa vai ennemminkin ahdistusta aikaan! Lueskelin, että välttämättä tuo viivojen seuraaminen ei anna tietoa siitä, lisääntyykö HCG-hormoni kuten pitää -ehkä lähinnä sitten, jos viivat alkaisi haalistumaan niin voisi ajatella olevan kemiallinen? Oireita kyttäilen myös ja vertailen, onko niitä enemmän/vähemmän/saman verran kuin edellisinä päivinä. Eilen alkoin itkemään, koska olin niin helpottunut siitä, että huono olo jatkuu! laughing7Liikkunnan harrastaminen on ollut muutaman päivän tosi tahmeaa. Juoksulenkit tuntuu tosi raskaalta, vaikka sykkeet ok!"

Sanoisin ettei niitä testejä kannata lisää ostaa tai jos ostaa niin turha niitä on päivittäin tehdä, kun ei se hormonin määrä niin paljoa ehdi nousta vuorokaudessa. Omasta kokemuksesta totean, että niin kohdun ulkoinen kuin keskenmenoon päättynyt raskaus näkyi testissä ihan samalla lailla kuin tämä nykyinenkin :bag:
, joten ei taida muu auttaa kun odottaa ja nauttia kaikista pienistäkin raskaus oireista. Hirmuisesti tarrasukkia kaikille:Heartred toivottavasti kaikkien raskaus sujuu ongelmitta.
 
Juu, näin mä olin ymmärtänytkin, ettei se siitä mitään (valitettavasti! laughing7) kerro, lähinnä ajattelin että testit vois antaa vihiä siitä, onko kemiallinen raskaus. Mutta joo, rahan tuhlaustahan se olis ostaa noita testejä lisää!
 
Mies tilas noita testejä nivaskan Kiinasta. Laatu on mitä on, yhdessäkin sain tulokseksi kolme viivaa... :bored: Mutta kyllä ne jotain mittaavat. Laitoin tilaukseen nyt ihan suomalaisesta nettikaupasta tilaukseen muutaman liuskan, jospa olisivat vähän laadukkaampia ja varmistavat että mitataanhan tässä samaa juttua. Mutta joo, hissukseen se viiva vahvistuu jos on vahvistuakseen. Olen yrittänyt testata aina aamupissasta, mutta tuntuu että senkin vahvuus vaihtelee. Mutta niin, koska niitä testejä on tosiaan nivaska, niin voi vaikka huvikseen testailla. Eivät maksa paljon mitään. Siksi lähinnä hirvittää ja huvittaa kun apteekista ostettu huolella muovikuoriin kääritty sama liuska maksaa liki 10e.
 
Laittelin tänään viestin terkalle, ja hän soitti takas. Minulla on pysyvä verenpainelääkitys (edellisen raskauden jälkeen verenpaine ei laskenutkaan takaisin!), niin vaihdetaan lääke Albetoliin. Lääkäri kirjoittaa minulle reseptin. Pitää varata sitten myöhemmin lähemmäs 8rvk käyntiaika, ei varattu vielä. Kun olen uudelleensynnyttäjä ja raskaudessa ei ole vielä mitään erikoista. Kuulosti täti kiireiseltä.. Oiskohan sillä ollu työn alla useampikin viime juhannuksena alkunsa saanut vauva. Se kuulemma näkyisi syntyvyyspiikkinä. :D
 
Mulla on myös sinänsä mielenkiintoinen tilanne, että viikko sitten aloitettiin vahva lääkitys, joka on kyllä valittu mulle ihan sen mukaan, että erityistapauksissa sitä voi käyttää myös raskausaikana. Kun nyt vaan oma olo pysyisi myös hyvänä/menisi paremmaksi. Ois ihana saada myös kokea sellainen raskaus, joka ei ole yhtä tuskaa. Ja erityisesti haluaisin kokea normaalin synnytyksen. :happy:
 
Moikka! Ajattelin uskaltautua tänne jo kirjoittelemaan.. Plussasin eilen RFSU:n varhaisella testillä, viikkoja olis nyt 3+4 vasta. Meillä esikoinen pian 2,5v, ja sisarusta on jo pidempään toivottu. Aavistelin kyllä jo viikko sitten tätä, kun rinnat kipeytyi yhtäkkiä, ja oon ollut tosi väsynyt ja viluinen. Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin :happy:
 
Täälläpä myös yksi joulukuinen. 2 lasta ennestään 3 ja 7-vuotiaat tyttö ja poika. Nyt siis kolmas tuloillaan ja mitä nyt epämääräisestä ja yli pitkästä kierrosta (menkat viimeksi helmikuun alussa ) oon laskeskellut, niin la joskus 9-10 joulukuuta. Ehkä. Eilen siis testasin ja haamu tuli, joka tänä aamuna oli jo selkeämpi plussa. Oireet hyvin samanlaiset, kun Elviiraisella, eli viikon jo "aavistellut" jotain väsymyksen, tissien kipuilun ja palelun takia.
 
Moikka, Uskallaudun myös mukaan tänne:)
Kunnon plussan sain lauantaina, haamun torstaina. Ennestään löytyy kaksi lasta 14- ja 11-vuotiaat. Edellisestä raskaudesta on siis kulunut tovi aikaa:)Ikää mulla on 37v. Oireita ei vielä juurikaan ole. Rinnat arat ja turvonneet ja ajoittain väsymystä ja hajuherkkyyttä.
 
Hei kaikki! Mäkin liityn joukkoon :) Plussasin eilen, ja laskettu aika olis näillä näkymin 9.12. Toinen lapsi olis tulossa, esikoinen täyttää tänä vuonna 9 vuotta. Esikoisen aikaan olin aktiivinen toisella vauvafoorumilla, mutta nyt huomasin sen hiljentyneen lähes kokonaan. Vertaistuki oli kuitenkin äärimmäisen arvokasta niin raskaus- kuin vauva-aikanakin, joten toivottavasti tänne tulee aktiivinen porukka :) Tsemppiä kaikille matkaan! :Heartred
 
Mukavasti porukka lisääntyy täälläkin. :happy:

Vitsit, tuntuu, että pää sekoaa, kun haluais niin jo jutella asiasta kavereiden kanssa. Kauhea hormonihöyry menossa muutenkin. :grin:woot:
 
Hei kaikille!

Täällä kans yksi uusi joulukuinen ilmoittautuu. LA 5.12.
Ikää 40v ja kaks lasta entuudestaan.. Esikoinen 18v ja kuopus täyttää toukokuussa 15v.
Molemmat aikaisemmasta liitosta..
 
Heips!

Uskaltauduin sitten kirjoittamaan tänne nimimerkin turvin kun ei voi vielä puhua kellekään. Tein eilen ja tänään raskaustestiin haaleen viivan. Olen 30v ja toivonut omaa vauvaa about 16v:stä alkaen mut ei oo ollu miestä eikä rahaa hedelmöityshoitoihin. Nyt menossa kp 27/23-27. Kauhee jännitys päällänsä että oliko pelkkiä haamuviivoja vaiko oikeasti nyt.. Jännittää, hermostuttaa. Ja siis ensimmäinen lapsi ehkä tulossa. (Laskurin mukan la ehkä 9.12-11.12). Kumpa kaikki menis hyvin. Tätäkö se sit on seuraavat 35vk , odottamista ja jännittämistä?!!
 
Hei kaikki :angelic: Liityn myös tänne, viikko 6+2 menossa , laskettuaika 3.12 :-) Pelottaa koko ajan että jotain tapahtuisi:sad001 Olen myös tehnyt joku 6 testiä ja kaikki onneksi plussaa.. Varasin myös varhaisultran 7+2 päivälle eli ensi viikon keskiviikkoon!! Toiv. ei ole liian aikaista, mutta sekoan varmaan jos sinne en mee:grin

Mulla rinnat kipeänä, väsymys,nälkä & vessassa juokseminen oireina..
 
Hei kaikki :angelic: Liityn myös tänne, viikko 6+2 menossa , laskettuaika 3.12 :) Pelottaa koko ajan että jotain tapahtuisi:sad001 Olen myös tehnyt joku 6 testiä ja kaikki onneksi plussaa.. Varasin myös varhaisultran 7+2 päivälle eli ensi viikon keskiviikkoon!! Toiv. ei ole liian aikaista, mutta sekoan varmaan

Onneksi olkoon plussista! :happy:Mietin noita sun viikkoja: mulla viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä laskettu aika olis 4.12, ja oon itse vasta kuudennella raskausviikolla eli 5+1. Mikäli sulla myös laskettu aika viime kuukautisten perusteella, niin silloin meillä olis sun kanssa vaan päivän ero, eikä viikon ja päivän. Mietin vaan tuota ensi viikolle varmaaasi ultraa, onko siinä ja siinä ettei ole liian aikaisessa vaiheessa (6+2) ja mahdollisesti siellä sitten tulee turha pettymys?
 
Onneksi olkoon plussista! :happy:Mietin noita sun viikkoja: mulla viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä laskettu aika olis 4.12, ja oon itse vasta kuudennella raskausviikolla eli 5+1. Mikäli sulla myös laskettu aika viime kuukautisten perusteella, niin silloin meillä olis sun kanssa vaan päivän ero, eikä viikon ja päivän. Mietin vaan tuota ensi viikolle varmaaasi ultraa, onko siinä ja siinä ettei ole liian aikaisessa vaiheessa (6+2) ja mahdollisesti siellä sitten tulee turha pettymys?


aaa, joo mulla siis raskausviikko 6 mutta 5+4 nyt siis, luin että raskausviikkolla 6-7 kyllä voisi sydänäänet kuulua, olen normaalipainoinen ja menen felcitakselle, toivotaan ainaskin :) (siellä on kuulemma todella tarkka ultra laite) Luin myös että noin 23-25 päivää itse hedelmöityksestä alkais sydän lyödä?minulla tulee se täyteen luutavammin huomenna tai la:)

viimeiset menkat alkoi siis 25.2 . Pahoittelen kirjoitus virheitä, äidinkieli ruotsi :)
 
Mäkin tänne nyt ilmestyn.
Meillä toki vielä vähän epävarma tilanne, oonko raskaana vai en. Kierto ollut sekasin viime syyskuusta lähtien kun lopetin Nuvaringin. Edelliset menkat ollu tammikuun loppupuolella. 13.3 epäilen et tunnistin oviksen, 24.3 plussasin. 1.4 kävin ultrassa (koska ei tiedetty viikkoja), siel lääkäri sano ettei usko et oon raskaana. Hcg otettiin samana päivänä ja se oli 1609 Muutaman päivän päästä lääkäri sit soitti ja sano, et tuo hcg viittaa alkavaan raskauteen. Maanantaina uus verikoe ja 18.4 seuraava ultra Testin tein tänään ja viivat oli yhtä vahvoja. Silti pieni epäilys, onko elämää vai ei. Mut sit taas samalla onkin itellä vahva fiilis et odottais kaksosia. :D Eli ei tarkkaa LA viel mut tosta oviksesta laskin niin joulukuun alkuun pitäis osua.

Meillä esikoinen on nyt 2.5v ja kuopus 1v 3kk
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kans olisi LA 2.12 esikoinen ja jännittää siitä syystä. Oireina oli menkkamaiset kivut, todella arat rinnat ja vessassa ramppaaminen.
Oireet on jokseenkin ”helpottaneet” mutta lisäksi pientä etovaa oloa ollut hetkittäin.
Pelottaa, kun oireita ei näy niin paljon, vaikkei se vissiin mistään vielä kerro..
Tekisi mieli varata varhaisultraan aika..
Onnea muille plussanneille :)
 
Takaisin
Top