Plussanneet joulukuiset

Koitetaampas rauhoitella ne sisäiset äänet. Tottakai uusi jännittää ja kauhistuttaa, ja mietityttää et mihin tulikaan pää pistettyä, ja että selviääkö. Äitiys on elämäntapa, ja muutos vaatii aikaa.

Oireettomuus, vähäoireisuus, aaltoilevat tai katoavat oireet tai runsasoireisuus, eivät tarkoita että raskaudessa olisi mitään vikaa. Voi tulla jopa pientä verenvuotoa, ja kaikki on silti ok. Jos tikkuun piirtyy kaksi viivaa, kehossa on istukkahormonia. On aika henkilökohtaista että kuinka paljon sitä on, ja kuinka nopsaan taso nousee. Hitaasti nouseva vähäinenkään istukkahormonin määrä ei tarkoita, että raskaus epäonnistuisi tai että lapsessa olisi jotain vikaa. Toisaalta, testi kertoo vain että on istukkahormonia. Se ei kerro että onko mukana alkiokin. Se selviää vasta ultrassa.

Tsemppiä siis kaikille ultraan, toivottavasti löytyy se pieni sykkivä sydän. Se kun löytyy niin on jo erittäin hyvät mahdollisuudet saada pieni joululahja syliin. :Heartpink
 
Muokattu viimeksi:
Moi kaikille,

Ehkä tänne uskaltaa jo itsekin kirjoitella. Plussannut oon jo pari viikkoa sitten ja nyt viikko 6+0. Kovasti ootan varhaisultraa, johon pääsen vappuaattona. Toivottavasti sieltä syke löytyy!

Meillä on yksi aikaisempi tyttö kohta 4v. Pitkään itselläni ollut toiveena toinen lapsi ja miehen sain mukaan yritykseen viime kesän lopulla, eli jonkin aikaa yritystä ennen kuin tärppäsi. Vielä ei oikein usko koko raskautta vaikka pahoinvointia onkin päivittäin:grin
 
Mulla on tiettyjä oireita mitä oli ekassa raskaudessa (km melko pitkällä) eli huulten rohtuminen ja halkeilu. Jano ja suonenvetoja vähän väliä.. Kyllähän nämä ajatukset et tuulimuna tai kohdussa ei olisi ketään on pelottavia ja sit ku ne vaan tuumaa et viiva ko viiva.

Onko muilla ollut noita suonenvetoja? Mulla ehkä reuma tekee käsiin sen.
 
Tsemppiä! Onko sulla ollut jotain oireita, jotka viittais, ettei kaikki oo hyvin? Mulla oli kans todella vahva tunne ennen ultraa, etten oo raskaana ollenkaan enää, mut kaikki sit kuitenkin oli hyvin. Mut ei noille tunteilleen mitään voi. Onneks ei enää paljoa sulla ootettavaa ultraan.


Eiköhän melkein negaks muuttunut liuskatesti kerro ihan riittävästi,vaikka digi kertookin yhä ihan muuta. Ei sillä,mielenkiintoista ja tää on.
Onneks tosiaan keskiviikkona ratkaisun hetket.
 
Mallura, voisikohan kuitenkin olla kyse siitä HCG:n niin suuresta määrästä, etteivät perusraskaustestit enää rekisteröi sitä? Mutta tosiaan, pari päivää enää jännityksessä.
 
Nyt luettu kaikkien viestit alusta loppuun. Ikäviä keskenmenot ja noi testi viivat mitä ollut haamuja niin helpotti omaa oloo huomattavasti, mutta 6 testiä kahta viivaa antanut niin raskaana kunnes toisin todistetaan.

Treenaaminen jatkuu, en tee liikkeitä jotka ei ole hyväksi tai tuntuu pahalta. Kyllä tämä on yllätys ja pelottaa suoraan sanottuna ja unet sit sen mukaisia myös on. Huoh, just hauska puhuin kaverin kanssa ja hänellä oli just samat oireet ku mulla... Paitsi iskiaskipu.

Samankaltaisia oireita vähän kaikilla . Tuo toivoa et tuolla joku kaivaa tilaa ja tulisi syliin asti :) :Heartred

Tsemppiä kaikille on tämä odotus tosiaan odotusta
 
Mallura, voisikohan kuitenkin olla kyse siitä HCG:n niin suuresta määrästä, etteivät perusraskaustestit enää rekisteröi sitä? Mutta tosiaan, pari päivää enää jännityksessä.

Esim 10 herkkyys testi mun kaverilla nega hänellä viikkoja on se 14 nyt jos en väärin muista.. Joillakin ei edes tule plussaa testiin onhan noita montakin tai vaan haamu.
 
Mallura, voisikohan kuitenkin olla kyse siitä HCG:n niin suuresta määrästä, etteivät perusraskaustestit enää rekisteröi sitä? Mutta tosiaan, pari päivää enää jännityksessä.


Nyt vasta 7+4,eli en oikein usko että vois niin korkeella hcg vielä olla..
Mutta mä tuun kyllä kerroin mitä ultrassa sitten selviää.
 
Toivottavasti Mallura kaikki olisi kuitenkin hyvin. Uskon, että ihan varmasti tilanne kovasti huolettaa. Jaksamista! :Heartpink

Minä en ole sen plussa testin jälkeen enää uskaltanut uudestaan testata, kun saisin vaan lisää huolta itselleni. Tottakai silti on ihan kamala huoli siitä voiko kaikki olla hyvin. Ja keskenmeno pyörii unissakin. Melkoisen epävarmuuden ne aiemmat keskenmenot ovat saaneet aikaan. Onneksi perjantaina on mullakin ultra.
 
Korkea. Usein kai 60-70. Raskaus nostaa herkästi paitsi leposykettä myös sitä kuinka helposti hengästyy.

Joo, oon huomannu et leposyke korkea ja kotona raput ku kävelee niin hengästyy ja puoliväliin ehtii treenit tehdä kunnes ei vaan kykene enää :p:grin
Mut en valita, kaikki on tervetullutta ku toivon mukaan tuloo pikkunen, ehkä tällä kertaa syliin saakka :Heartred
 
Toivottavasti Mallura kaikki olisi kuitenkin hyvin. Uskon, että ihan varmasti tilanne kovasti huolettaa. Jaksamista! :Heartpink

Minä en ole sen plussa testin jälkeen enää uskaltanut uudestaan testata, kun saisin vaan lisää huolta itselleni. Tottakai silti on ihan kamala huoli siitä voiko kaikki olla hyvin. Ja keskenmeno pyörii unissakin. Melkoisen epävarmuuden ne aiemmat keskenmenot ovat saaneet aikaan. Onneksi perjantaina on mullakin ultra.


Kiitos ❤️

Tsempit sinnekin perjantaille!
 
Onko muilla ollut noita suonenvetoja? Mulla ehkä reuma tekee käsiin sen.
Ei vielä ole ollut, mutta eivätköhän nekin kohta tule... Magnesiumia varasin jo kaappiin sen varalle, mutta ajattelin ottaa vasta jos tarve tulee. Nämä ekat 12 viikkoa kun ovat niin herkkiä ettei haluaisi mitään ylimääräistä ottaa ilman selkeää syytä. Edellisissä raskauksissa oli suonenvetoja, joten tuskimpa säästyn niiltä tälläkään kertaa.

Yhtenä iltana oli tosiaan jalat ihan maitohapoilla kun olin tarponut päivällä umpihangessa leikki-ikäisen perässä.. (Tämä juoksee hangella, uppoaa sinne, ja sitten kiljutaan äitiä auttamaan.. toistetaan hetken päästä uudelleen. On se kivaa.) Silloin otin magnesiumin että sai jalat rennoiksi, ja että pystyi nukkumaan.
 
Jos mäkin nyt uskaltaudun kirjoittelemaan tänne ☺️ Plussattu jo 2 vkoa sitten ja tänään 6+0. Neljäs lapsi olisi tulossa, iiik! Miehelle iski vauvakuume alkuvuodesta ja sai mut mukaan ja tässä ollaan. En muista kun esikoisen raskaudesta että silloin iski raskausoireet heti. Toisessa ja kolmannessa raskaudessa olikohan rv7? Nyt sama ja taas oireeton. Rinnat ehkä hieman alkanut aristaa (varsinkin jumpatessa). Toivottavasti joku pikkuinen olisi tarttunut matkaan ja joulukuussa saataisiin syliin :Heartred Huomenna ajattelin soitella neuvola aikaa.
 
Täällä otin magnesiumia kun oli niin pahat ja mie oon aikas alussa vasta.

Nooh, onneksi sen saa kuriin myös vedenjuonnilla kun huomasin et ku unohtaa juoda niin tulee suonenvetoja ku lenkillä koiran kanssa
 
Esim 10 herkkyys testi mun kaverilla nega hänellä viikkoja on se 14 nyt jos en väärin muista.. Joillakin ei edes tule plussaa testiin onhan noita montakin tai vaan haamu.


Jesbe. Mä sain jotain oiskohan ollut 4+6 kontrolli viivaa vahvemman testiviivan joka alkoi sitten vaalenemaan jostain 5+? lähtien. Siks tuo nyt huolta aiheuttaa.
Cb viikollinen Digi yhä 3+.
 
Jesbe. Mä sain jotain oiskohan ollut 4+6 kontrolli viivaa vahvemman testiviivan joka alkoi sitten vaalenemaan jostain 5+? lähtien. Siks tuo nyt huolta aiheuttaa.
Cb viikollinen Digi yhä 3+.

En huolestuisi jos digi on kuitenkin 3+. Mulla kaveri siis pitempään nyt ja ei tuu 10 herkkyyteen viivaa enää . Outoa.. Mut toivottavasti sul on kaikki hyvin. Mulla ei ku haamuja ja ne on mun mielestä plussat. En halua analysoida miksi toinen on haalea toivon vaan et masus on vaavi mulla ja sulla kaikki hyvin. Voimia :Heartred
 
Mun haamu on lekurissa ihan kunnon viiva. Raskaana siis vaikka eka epäilytti tulla tänne mut nyt täällä ja toivottavasti täällä myös pysyn loppuun asti
 
Takaisin
Top