Plussa vai ei?

Jos clomeista ei tuon parempaa vastetta tule, niin syytä siirtyä eteenpäin. Minulla ei myöskään tullut pillereistä vastetta, mutta FSH-piikityksestä tulen melkein kertalaakista raskaaksi.
 
Eikö sitä verikoetta otettukaan jo 15 päivä?aika kummallista touhua ettei muka siellä ulkomaillakaan pääse tollasessa tilanteessa heti verikokeisiin...... Jos lapsi on toiveissa, niin kyllä tekisin mitä vain että pääsisin asap ultraan sekä verikokeisiin. Enkä pitkittäisi asiaa yhtää enempää, minusta tuo ei nyt vaan vaikuta normaalilta ettei ne viivat ole vahvistunut 4 viikkoon?

Enkä nyt halua ilkeyttäni tätä sanoa.

En jaksa ottaa ilkeilynä. Ei pääse kun ei ole lähetettä ja lähete tulee ku lääkäri soittaa. Lähinnä haluan ultraan koska siellä ne on osannu aina neuvoa oikeaan paikkaa ja kertoa mikä on tilanne. En mielelläni maksa 70 euroa siitä että pääsen verikokeisiin kun täällä palkat ei ihan yletä sille tasolle. Ootan et saan omalääkärin kiinni jotta hän voi tutkia ja kertoa ja laittaa sen lähetteen josta sit viikon päästä saa vastauksen. Toki julkinen puoli on tuolla mutta sen jälkeen ku he hukkasi mun kohdun ja väitti että mulla ei ole Pco niin meni vähän usko. Ja reuman pahentumiseen annettiin paracetamol ja antibiootit
 
Jos clomeista ei tuon parempaa vastetta tule, niin syytä siirtyä eteenpäin. Minulla ei myöskään tullut pillereistä vastetta, mutta FSH-piikityksestä tulen melkein kertalaakista raskaaksi.

Oon pyytänyt ihan kaikkea, vuosia kuitenkin tätä takana ja usko vain meni en jaksanut nyt nähdä sitä vaivaa. Pyysin psegnyl pistoksen no ei. Sit ku määräsi munasarjojen aukiolotutkimuksen 2 kk sitten niin vieläkin odotellaan. Jospa ne joskus ja jospa sais sen oman vauvan
 
Muokattu viimeksi:
Jos clomeista ei tuon parempaa vastetta tule, niin syytä siirtyä eteenpäin. Minulla ei myöskään tullut pillereistä vastetta, mutta FSH-piikityksestä tulen melkein kertalaakista raskaaksi.

Täällä be tuskin julkisella sössii verikoetta vaikka kohta uskon ko siihenkin. Se vain häiritsee kovin että säännöllinen kierto (ovuloin luomusti joskus ja tunnen sen selvästi ei kystan puhkeamiskipua) ja nyt on tunteelliset päivät Itken joka asiaa jopa sitä että ihmisillä on Pco ja että pari tyyppiä sai km tuolla mun vakiryhmässä..
Itse oon ku idiootti tuolla ainakin olo on sellanen. Ovuloin siis tässä kierrossa missä mun menkat?
Toki tuli tuhru mut kai ne sit oli ne menkat ja kipee olo ja itkuisuus pms ja viivat jotaki muuta. Tuntuu ettei kukaan ota täällä lääkärit tosissaan vaan aina "tosi nätti kohtu ja oikein hyvältä näyttää". Kenellä edes on sievä kohtu??
 
Sen verran vielä avaudun että tein pari sinitestiä mutten saanut toista viivaa kuvaan yhtään. Se vain hävisi heti kameraan. Lataan siitä kuvan tänne ja se näyttää tyylipuhtaak
Eikö sitä verikoetta otettukaan jo 15 päivä?aika kummallista touhua ettei muka siellä ulkomaillakaan pääse tollasessa tilanteessa heti verikokeisiin...... Jos lapsi on toiveissa, niin kyllä tekisin mitä vain että pääsisin asap ultraan sekä verikokeisiin. Enkä pitkittäisi asiaa yhtää enempää, minusta tuo ei nyt vaan vaikuta normaalilta ettei ne viivat ole vahvistunut 4 viikkoon?

Enkä nyt halua ilkeyttäni tätä sanoa.
Ja eihän ne tiedä että mulla toiveissa raskaus
Täällä ei ole sähköinen systeemi, joten lääkärit kommunikoi puhelimitse tai faxilla tai itse pitää viedä ne laput paikasta a paikkaan b. No, joo haluan tietää mikä on tietysti. Kyse ei ole siitä kuten tuolla aiemmin sanoin vaan siitä mitä ne tekee ja miten tekee. Suomen päässä olisin toiminut eri tavoin ja saanut jo tietää et tuulimuna tai Pco laittaa haamun kaikkiin testeihin. Ihan sama kohta jo, siltä tuntuu. Täältä haen vertaistukea lääkäriltä apua eikä kumpaakaan nyt oikein saa.
Miltä tuntuisi jos oksennat ja sulla on kaikki oireet raskauteen, haaveillut lapsesta 9 vuotta ja sit kaikki onki vain Pco... Enkä nyt tätä sano mitenkään ilkeyttä tai jotta hyökkäsin. Ketuttaa vaan kun ei saa sinne aikaa ja sieltä neuvotaan tuonne ja siellä ei ookaan ja ku se mun espanjan kieli on vielä hitusen hakusessa varsinkin kun olen hermostunut. Tuntuu et clomit vain teki mun normi kierrosta ihan hulluuden partaalle vievän. No, olen jos olen, en jos en. Ei ole kuitenkaan kuin pari oksennusta ja päänsärkyä että ei se syöpä ole. Foorumilla oli eräs joka yhden kierron ajan teki koko ajan haamui ja seukki kierrosta raskautua. Ihmettelin et miten voi vaan haamua pukata en tiedä mikä hällä oli mut varmaan oli hankala hänelle kun kaikki tyrmäsi ja käski lääkäriin yms. Kaikilla ei niitä ylellisyyksiä ole joudun 15 pv toukokuuta asti odotella että saan edes huonekalut asuntooni jossa jo kuukauden asunut.

Se 15 pv oli tilipäivä jolloin ajattelin sinne mennä mutta se vaatii sen lähetteen. Ei voinut vain mennä ja pyytää. Kiitos.
 
Sen verran vielä avaudun että tein pari sinitestiä mutten saanut toista viivaa kuvaan yhtään. Se vain hävisi heti kameraan. Lataan siitä kuvan tänne ja se näyttää tyylipuhtaak

Ja eihän ne tiedä että mulla toiveissa raskaus
Täällä ei ole sähköinen systeemi, joten lääkärit kommunikoi puhelimitse tai faxilla tai itse pitää viedä ne laput paikasta a paikkaan b. No, joo haluan tietää mikä on tietysti. Kyse ei ole siitä kuten tuolla aiemmin sanoin vaan siitä mitä ne tekee ja miten tekee. Suomen päässä olisin toiminut eri tavoin ja saanut jo tietää et tuulimuna tai Pco laittaa haamun kaikkiin testeihin. Ihan sama kohta jo, siltä tuntuu. Täältä haen vertaistukea lääkäriltä apua eikä kumpaakaan nyt oikein saa.
Miltä tuntuisi jos oksennat ja sulla on kaikki oireet raskauteen, haaveillut lapsesta 9 vuotta ja sit kaikki onki vain Pco... Enkä nyt tätä sano mitenkään ilkeyttä tai jotta hyökkäsin. Ketuttaa vaan kun ei saa sinne aikaa ja sieltä neuvotaan tuonne ja siellä ei ookaan ja ku se mun espanjan kieli on vielä hitusen hakusessa varsinkin kun olen hermostunut. Tuntuu et clomit vain teki mun normi kierrosta ihan hulluuden partaalle vievän. No, olen jos olen, en jos en. Ei ole kuitenkaan kuin pari oksennusta ja päänsärkyä että ei se syöpä ole. Foorumilla oli eräs joka yhden kierron ajan teki koko ajan haamui ja seukki kierrosta raskautua. Ihmettelin et miten voi vaan haamua pukata en tiedä mikä hällä oli mut varmaan oli hankala hänelle kun kaikki tyrmäsi ja käski lääkäriin yms. Kaikilla ei niitä ylellisyyksiä ole joudun 15 pv toukokuuta asti odotella että saan edes huonekalut asuntooni jossa jo kuukauden asunut.

Se 15 pv oli tilipäivä jolloin ajattelin sinne mennä mutta se vaatii sen lähetteen. Ei voinut vain mennä ja pyytää. Kiitos.
Eiköhän meillä kaikilla ole ollut jos jonkinlaisia ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa, joten kukaan ei ole vähätellyt sun tilannetta. Alinahlla on myös ja hän on viimeinen ihminen kuka kiusoittelisi. Tsemppiä, toivottavasti saat selvyyden pian. :)
 
Eiköhän meillä kaikilla ole ollut jos jonkinlaisia ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa, joten kukaan ei ole vähätellyt sun tilannetta. Alinahlla on myös ja hän on viimeinen ihminen kuka kiusoittelisi. Tsemppiä, toivottavasti saat selvyyden pian. :)
En nyt tarkoittanut et joku vähättelee sitä. Tarkoitin että se miltä täma tuntuu on inhottavaa ja nimenomaan sanoin etten tahdo hyökätä tai et se otetaan niin mutta tuntuu ettei ymmärrystä tuu siinä mitä sanon. Tai miksei viivat oo vahvistunut tms. Lääkäriin haluan enemmän kuin mitään, siinä koin että en tee tarpeeks. Oon yrittäny joka hiton lääkärin kanssa puhua ja ainoa vaihtoehto on odottaa.. Ja kun lääkkeet on myös tietyt lopetettava tahi vähennettävä niin on tänä piinaa ku keho antaa ymmärtää et on raskaana samoin 6 testiä joilla olis rahottanu sen verikokeen mut haluun ihan kunnon tutkimuksen ja mun espanja on varsinkin hermona tosi surkea, en saa sanottua oikeita asioita
 
Onko teillä plussanneilla tullut jonkinlaista kiinnittymisvuotoa? Jos on niin mikä dpo? Nyt menossa kp 22 ja dpo 9 (jos ovis ollut sovelluksen antamalla ajalla), ja tänään alavatsassa oikein vihlasi kovasti hetken aikaa ja meni ohi. Nyt tullut hieman rusehtavaa limaa (ei vuotoa)..

Ja täällä tuli täti oikein kunnolla kylään kp 22.
Lisäksi edelliset menkat olivat niin niukat, ettei niitä menkoiksi voisi sanoa. Nyt tuli todella runsaat , mikä on todella epänormaalia minulle..
 
Eiköhän meillä kaikilla ole ollut jos jonkinlaisia ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa, joten kukaan ei ole vähätellyt sun tilannetta. Alinahlla on myös ja hän on viimeinen ihminen kuka kiusoittelisi. Tsemppiä, toivottavasti saat selvyyden pian. :)
Et ihan asappina oon viestejä laittanut, soitellut ja käynyt jopa paikan päällä et sais lääkäri ajan. Että se ei oo jääny minun puolesta kiinni, niin mieluusti haluan tietää mitä on tekeillä. Jos nyt olisikin niin ihana tuuri ollut että siellä on joku pieni niin oon onneni kukkuloilla ja siksi en uskalla olla iloinen testeistä koska en tiedä enkä saa aikaa lääkäriin vaikka olen selittänyt tämän kaiken joka puolelle. Yksityinen on nyt liian kallis joten se ei ole vaihtoehto eli se on ainoa millä pääsee nopeeta mut itkien jouduin siitä ajatuksesta laskujen jälkeen luopuun
 
Jesbe, on varmasti haastavaa ja piinaavaa. Mutta kyllä kaikki asiat selviää aina ennemmin tai myöhemmin. Toivotaan varmasti kaikki että saat pian kutsun verikokeeseen ja hyviä uutisia! Tsempit täältäkin ja voimia odotteluun. Ite oisin varmaan ihan hermoraunio..
 
Jesbe, on varmasti haastavaa ja piinaavaa. Mutta kyllä kaikki asiat selviää aina ennemmin tai myöhemmin. Toivotaan varmasti kaikki että saat pian kutsun verikokeeseen ja hyviä uutisia! Tsempit täältäkin ja voimia odotteluun. Ite oisin varmaan ihan hermoraunio..
No mun viesteistä varmasti paistaa et oon aika lailla hermoraunio . Itken joka päivä kun tulee oireita tai katoaa oireita ja mietin mitä h-vettiä on meneillään... En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa vaikka kuinka on pcos ja voi tulla haamui siks mut nyt noin monta.. En tiedä mitä ajatella. Ja kun lääkärit heittää joka paikasta toiseen tai käsketään soittaa sinne ja tänne ja tuonne...
Kun alkoi makoiltaan huimata ja istuallaan niin päätin testata. Myös rinnat muuttui paljon ja nyt aaltomaisesti kipuilee, pääasiassa ei oo ku arat. Kova itkuisuus ollut ja äärimmäinen herkkyys esim täälläkin tullu ilmi ja pahoittelut mun hermoromahduksesta mutta en oo ku kerran elämässä plussannu ja seki oli haamu niin en nyt sit tiedä. Kai on vain pakko hillitä itsensä ja odottaa. Vaikka haluan tietää mikä mussa on vikana
 
Jesbe, on varmasti haastavaa ja piinaavaa. Mutta kyllä kaikki asiat selviää aina ennemmin tai myöhemmin. Toivotaan varmasti kaikki että saat pian kutsun verikokeeseen ja hyviä uutisia! Tsempit täältäkin ja voimia odotteluun. Ite oisin varmaan ihan hermoraunio..

Kiitos.. Oon monta anovulatorista kiertoa kärsinyt eikä oo moista ollu. Huoooh, varmuudeksi en juo alkoholia, en enää ole polttanut vaik mieli tekis ja yritän syödä mahdollisimman monipuolista ja vitamiinit tietty
 
Pikaisella googlauksella raskaustesti verestä maksaa Málagassa 8 €, ei luulisi koko taloutta kaatavan.
https://www.tumedico.es/analisis-clinicos/test-de-embarazo-sangre/Malaga
Niin toki sinne on se lähete saatava, jota varten lääkäriaika. Jota varten mentävä lääkäriin nyt odottamaan koska minun gynekologi tosiaan maksaa 125 e, toinen joka voi lähetteen laittaa oli 70 e tai julkinen jonne oottelen sitä aikaa. Esim turistit saa kaikki Kelan korvauksiin, minä en. Luuletko että ihan huvin ja urheilun vuoksi täällä kotona mietiskelen ja palstalla käyn? Tuo on mun mielestä täysin asiatonta kun oon kertonut että oon ottanut yhteyttä lääkäriin jotta sen verikokeen saan. Kävin tuossa eräällä klinikalla pyytämässä ja hän sanoi oikein selvästi että lääkärin se on määrättävä. Keskityn ajattelemaan lähinnä paikkaa jossa asun ja jonka hoitopiiriin kuulun. Ja kuten edellä mainitsin niin tiistainahan tuonne pääsee taas jonottamaan, hommasin tällä kertaa tulkin mukaan. Että eiköhän asia järjesty vihdoin ja viimein tekemättä enää ainutta testiä kerran niihinkään voi pcon omaavana luottaa. Eikä tarvitse matkustaa hoitopiiriin ulkopuolellekaan.
 
Lähetettä? Noita testejä tehdään Espanjassa myös farmacioissa, ja Espanjan apteekit tunnetusti viis veisaavat lähetteistä ja resepteistä. Minä haen Espanjasta reseptilääkkeet apteekista ilman reseptejä, koska ne sattuvat siellä olemaan puolet halvempia kuin Suomessa, ja tosiaan kukaan ei reseptien perään kysele.
 
Lähetettä? Noita testejä tehdään Espanjassa myös Farmacioissa, ja Espanjan apteekit tunnetusti viis veisaavat lähetteistä ja resepteistä. Minä haen Espanjasta reseptilääkkeet apteekista ilman reseptejä, koska ne sattuvat siellä olevan puolet halvempia kuin Suomessa, ja tosiaan kukaan ei reseptien perään kysele.

Veritestejä apteekeissa? Ei onnistu. Ja toiseksi, luulin että saan reseptilääkkeet helposti myös täällä kuten Suomessa kun ne siellä määrätty niin ei. Tietyt lääkkeet joo, kaikki ei. Ja kyllä kun kävelen apteekkiin niin tarvitsen reseptin. Paitsi perus käsikauppa lääkkeisiin. Ja lähetteen aukkariin sain mutta en vieläkään aikaa. Täällä kysellään paljon reseptien perään varsinkin kun niin moni yrittää esim bentsodiatsepiineja ostaa ilman reseptiä tai morfiinijohdannaisia. Mutta kipaisen lähimpään farmaciaan ja pyydän verikoetta hyvä idea.
Ja joo, lääkärin määräystä pyysi.
Ehkä turisteilla on jotenkin helppoa tms mutta en ihan uskaltaisi apteekkiin verikokeisiin. En ymmärrä mistä toi tulee mutta näin se valitettavasti on. Joudutaan jonottamaan ja odottamaan lääkäriin pääsyä. En tiedä missä satumaassa se sinä olet käynyt.
 
Lähetettä? Noita testejä tehdään Espanjassa myös farmacioissa, ja Espanjan apteekit tunnetusti viis veisaavat lähetteistä ja resepteistä. Minä haen Espanjasta reseptilääkkeet apteekista ilman reseptejä, koska ne sattuvat siellä olemaan puolet halvempia kuin Suomessa, ja tosiaan kukaan ei reseptien perään kysele.

Joo farmaciassa anto testin käteen ja purkin. Siinä kaikki. Ei kysytty haluanko neulan käteeni enkä viitsi edes näin myöhään ruveta tinkaamaan tästä. Jos asia on sun mielestä niin helppo ja simppeli niin näin olkoon. En vie enempiä kenenkään aikaa tässä ketjussa.
 
Siellä samassa Espanjassa, jossa omistan asunnon ja jossa olen ravannut vuodesta 1986 asti. Se maa, jonne joka vuosi teen myös veroilmoituksen. Siellä olen käynyt, ja käyn jatkossakin. Turisteja välttelen siellä käydessäni.

Lapselle olen ostanut astmalääkkeitä ilman reseptiä, loislääkkeitä ilman reseptiä (jotka siis Suomessa vaativat reseptin) ja antibiootteja ilman reseptiä. Pari hassua farmaciaa on tullut vastaan, joissa reseptiä kysellään, suurimmassa osassa ei.
 
Siellä samassa Espanjassa, jossa omistan asunnon ja jossa olen ravannut vuodesta 1986 asti. Se maa, jonne joka vuosi teen myös veroilmoituksen. Siellä olen käynyt, ja käyn jatkossakin. Turisteja välttelen siellä käydessäni.

Lapselle olen ostanut astmalääkkeitä ilman reseptiä, loislääkkeitä ilman reseptiä (jotka siis Suomessa vaativat reseptin) ja antibiootteja ilman reseptiä. Pari hassua farmaciaa on tullut vastaan, joissa reseptiä kysellään, suurimmassa osassa ei.

Mulla kysytään joka apteekissa mun lääkkeille resepti. Enkä sinne aukkariin oo aikaa vielä saanut. Puoli vuotta meni että pääsin tiettyihin kokeisiin. Yksityinen puoli kyllä ja sitä varten on vakuutus jota mulla ei vielä ole. Syy: en kokenut tarvitsevani. No nyt tarvitsen. Julkinen puoli on ihan hyvä mutta ne ei kauhean nopeita oo noissa liikkeissään Ajan voi saada nopeastikin ja sitä toivon tiistailta.
Mutta kuten sanoin en vie yhtään enempää kenenkään aikaa täällä. Ei ole sen arvoista.
 
Takaisin
Top