Pluskokoiset plussanneet

Ei aikaa kokoarvioon vielä, eikä itse asiassa edes aikaa äitiyspolille. Ensi viikolla on neuvolalääkäri, ehkäpä sitten puhutaan siitäkin. Vähän jännittää...

Maha on kasvanut! Kokeilin eilen korkeavyötäröisiä farkkuja, jotka ostin kun painoin 10-15 kg enemmän kuin nykyään. Menivät kiinni, mutta painoivat todella ikävästi navan yläpuolelta. Oli pakko todeta, että näitä ei nyt ennen ensi vuotta enää käytetä. Harmi, ovat niin kivat. Mutta mennään nyt näillä joustovyötäröhousuilla (jotka taas ovat alkaneet tuntua isoilta... en tajua).

Muuten vähän harmittaa, että maha ei näytä ollenkaan raskausmahalta, ihan vaan läskiltä :shifty: Tiesinhän minä sen jo etukäteen, mutta silti on nyt alkanut harmittaa, kun maailma tuntuu olevan täynnä naisia joilla on kaunis pikkuruinen pallomaha. Haluan :sad001
 
Junnun aikaan junnua mitattiin joka kerta koko kun kävin äitipolilla pelkokäynneillä (samalla myös ilmeisesti radikäynti kun niitä ei ollu erikseen) joten aika hyvin tuli seurattua pienen kasvua ja kasvoi onneksi tasaisesti ja jäi alle 4kgseksi, meillä mies sanoo että mun maha pömppää raskausmaisesti ja kyllä mä oon sen itekki huomannu että ei oo enää pelkkää läskiä mun maha, onhan tää jo 4. raskaus ja kiva kun tulee jo ajoissa maha näkyviin mut samalla pelottaa että mimmonen mursu sitä oon sit tammikuussa olenkaan kun nyt jo maha näkyy ?!?
 
Mullaki vähän jo näkyy maha, toki läskiiki siin on paljon seassa mut ne on jotenki noussu ylöspäin :) farkkuja ei pysty käyttään ko kinnaa ja työhousutki joutuu vetään mahan yli.. tosiaan joo saa nähä kui iso on sit joulu-tammikuus.. työkaverit kyl sano et ne voi liikuttaa mua potilasnosturilla jos tuntuu etten pääse kunnolla liikkuun :wink
 
saas nähä sit miten täällä Tampereella asiat sujuu, miten äippäpolilta ilmoitetaan yms.
Täytyykin kotona kattoo, lukeeko omakannassa mitään...

Mulle ei oo ees puhuttu mitään kokoarviosta, mut saattaa johtua myös siitä, että vasta nyt pari viikkoo sitten aloitin sokerimittaukset kotona.

Mullakin näyttää omasta mielestä vaan läskiltä maha... Ehkä vähän pompsahtanu ylöspäin, mut muuten kyl aika sama kun ennenkin...
Nyt ku ei ihan niin paljoo oo turvottanu, näytän lähinnä vaan lihavalta.
Turvotuksen aikaan tuntu ja näytti siltä, et oisin kuudennella kuulla raskaana! :D

nyt rv 16+0
 
No niin, nyt onkin ilmoittauduttu mammajumppaan, mammajoogaan ja vesijumppaan... Kiva tavata muita raskaanaolevia ja samalla vähän valmistautua tulevaan. Mitäs uusia harrastuksia muiden syksyyn?
 
Oi noihan kuulostaa mielenkiintoisilta! Pitäisköhän itsekin etsiä mammajumppia? :) olisi nimittäin smartum saldoa käytettävänä...
 
Voi ku täälläki ois mammajumppaa :/ viime vuonna kävin kuntojumpas mut se on ny liika raskasta ni pitää tänä vuonna mennä sit perusjumppaan. Aattelin kans joogaa kokeilla :) yks iltapäivä meneeki sit espanjan kurssilla
 
Nyt ois ilmottauruttu kevyeen kuntojumppaan (ja espanjan jatkokurssille). Myt ku viel osais päättää et ottaako lisäks asahin vai bailamaman
 
Eikös tässä tilassa bailamama olisi hyvä valinta? Olen sitä itsekin etsiskellyt, mutta ei tunnu menevän täälläpäin missään :sad001
 
Nyt vasta huomasin tälläise ketjun. Mulla BMI 32, radi diagnoosi tuli muutama viikko sitten. Paasto arvon 5.4, 1h arvo 6.7 ja 2h 6.0.
Muuten painoon ei ole mitään sanottu, ei myöskään esikon aikana. Vain siitä, että se ei saisi mahdottomia määriä nousta.
 
Äääh, minulle taitaa tulla vielä uimapukuongelma. Mammauimapukuja ei taida löytyä koossa 56 oikein mistään, ja huomasin että oma uimapukuni alkaa nyt jo käydä lyhyeksi, kun maha pömpöttää. Minulla on muutenkin pitkä selkä, ja tarpeeksi pitkän uimapuvun löytäminen on vaikeaa jo normaalitilassa. Kävin läpi jo Elloksen, Lorellan, Cellbesin, kaikki nämä brittien isojen kokojen kaupat. Ei onnistanut. Kokeilin kaapista löytyviä isompia uikkareita, mutta niissä taas oli aivan liian isot jalka-aukot. En sentään halua ihan kaikkea näyttää :P

Olisikohan joku pitkä uimatoppi+bikinihousut toimiva systeemi? Pysyykö toppi mahan peittona vähän vauhdikkaamaassa vesijumpassa? Kokemuksia?
 
Snälla igelkotten, jos on mammamallin uimatoppi niin luulis pysyvän paikallaan
 
Eipä löydy mammatoppia koossa 56. Tilasin tavallisen, katsotaan toimiiko.

Tein oudon havainnon. Olen laihtunut vain 3 - 4 kiloa siitä kun tulin raskaaksi, mutta moni vaate on silti käynyt liian isoksi. Paidat lörpsöttävät yläosasta, rintaliivit ovat löysät, housut ovat ok vyötäröltä, mutta lököttävät pepusta ja reisistä. Ihan kuin massa olisi jotenkin siirtynyt muualta mahaa kohti. Ai niin, jopa ballerinat tuntuvat isoilta :D Outo juttu.
 
Tänään käyty neuvolassa, jossa todettu painon nousseen noin 2kg alkuraskaudesta. Onneksi neuvolatäti on ymmärtäväinen eikä alkanut saarnaamaan asiasta :) Tänään rv 22+2 :Heartred
 
Hei, löytyihän tällainenkin ketju, toivottavasti edes jokunen aktiivinen, mielelläni kuulisin lisää kokemuksia.
Mulla BMI 43, eli reilusti ylipainoa on. Olen ala-asteelta saalla ollut isokokoinen, välillä sain painoa pudotettua jopa 20 kiloa, mutta ajan mittaan kaikki on tullut takaisin. Tykkään ruuasta, syön liian isoja annoksia ja tykkään herkutella juhlissa ja ajoittain myös arkena... Ei niin terveelliseltä kuulostava yhtälö..

Tarkoituksena oli tosiaan pudottaa painoa vielä ennen raskautta, mutta nyt meni näin. RV 9 tänään ja ensimmäinen neuvola on perjantaina. Hieman hirvittää mitä neuvola painosta toteaa.. Parin viikon sisään oon tosin tiputtanut pari kiloa ihan yrittämättä, ihan vain syömällä säännöllisesti ja fiksusti ja pienentämällä annoksi. En ole elänyt nälässä tai yrittänyt laihduttaa, mutta kesäloman jäljiltä tuntui olevan myös hienoinen turvotus päällä... Myös töihin paluu on taas aktivoinut liikkumaan, kuljen töissä pyörällä, ja lisäksi olen ottanut tavaksi noin joka toinen ilta käydä tunnin kävelylenkillä.

Isosta koostani huolimatta olen yrittänyt olla varsin aktiivinen, käynyt kuntosalilla, jumpissa yms. ja olen aina ollut varsin terve. Toivottavasti tämä edesauttaa raskausaikana. Tarkoitus on seurailla aktiivisesti painoa ja toivottavasti lisäkiloja ei kovin paljoa odotusaikana tule. Mutta vähän sellainen olo, että kestän mitä vaan kunhan lapsella on kaikki hyvin. :Heartred
 
Mun painoa ei oo muuten kommentoitu neuvolassa mitenkään, paitsi viime käynnillä terkka totesi että sullahan on paino pudonnut 4kg eli puolen kilon viikkotahdilla!

Vieläkään ei oo paino noussut. :)
Nyt rv 17+6
 
Mun kokemuksella (3. raskaus) ei neuvolassa painosta saarnata. Bmi joka kerta 37-39. Mutta sairaalassa jotkut lääkärit huomauttelevat.
 
Mua vähä hirvittää mennä puntariin seuraavas neuvolas. Lähinnä ittee se jännittää. Paino nousi ekalla kolmanneksella 2,3 kg ja terkkari tuumas ettei sais enää oikee nousta.. ny pitää sit liikkua ettei vaa paino nouse liikaa
 
Takaisin
Top