Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ompas jennnao pitkä kierto! Jospa siihen löytyisi ratkaisu.

Täällä dpo 12 ja testi nega. Olin aika varma, että ois nyt tärpänny kun dpo 8 tuntui alavatsalla koko päivän kun vähänkään liikuin. Entiiä mikä hiiri siellä sitten kummitteli.

Pettymys on suuri, kun ehdin jo turhaa toivoa.. tuntuu ettei me saada tällä menolla koskaan lasta....
 
Mitäs tänne kaikille kuuluu?

On:
Kp 13. Reilu viikon päästä aika Naikkarille... Mietin, että tehdäänköhän mulle aukkaria ollenkaan kun mennään suoraa IVF minun tosi huonon Amh-arvon takia? Kun kukaan ei ole siitä sanallakaan maininnut.
Tänä viikonloppuna ehtinyt kuulla läheisiltä ystäviltä raskausuutisia kaksin kappalein. Ja toinen ihan vahinko, oli miettinyt myös aborttia. Toiselle toinen lapsi joka tärppäs yk kaks. Yritän tosi paljon olla iloinen heidän puolestaan, mutta... No, te tiedätte.
 
Onneksi voit ajatella tulevaa hoitoa Pene! Eikä se haittaa vaikket ihan rehellisesti jaksa iloita toisten puolesta, kun kyllä niitä iloitsijoita riittää. Ja pianhan on sinunkin vuorosi! Tuskin aukkaria tehdään kun ei siitä ole ivf:ssä mitään iloa. Ei ne yleensä tee mitään turhaan. Ei mullekaan tehty kun mentiin suoraan ivf:ään.

Huomenna on lopultakin kp 1. Neljätoista 0-päivää on ollu tylsää, kuumia aaltoja, päänsärkyä ja yö-ahdistusta, mut huomenna alan syödä estrogeeniä, niin että eiköhän kaikki muutu paremmaksi.
 
Pene, mäkin aattelisin ettei sitä tehdä kun ei oo tarvis. Toi on kyllä raskasta ku niitä vauvauutisia tulee, mutta aina ei tarvi jaksaa innostua täysillä. Ja toivottavasti myös muut ihmiset sen ymmärtää jos tietää tilanteen.

sirius, huh voin kuvitella et on ollu tukalat olot. Toivottavasti estrogeeni auttaa nopeesti.
 
Pene, tuo tunne on jotain liian tuttua. Miehen sisko kovin kyseli tästä prolaktiini asiasta ja meidän lapsettomuudesta ja melkein samaan lauseeseen sanoi että hänellä on salaisuus; 'Miehen veli ja hänen avopuoliso saa toisen lapsen'. Tuntui kun joku olis lyönyt ilmat pihalle, oli pakko vaan hymyillä.. Teki oikeasti mieli huutaa että et sä oikeesti oo tosissas.
Ei menkkoja näy ei kuulu, kp251. :)
 
jennao, joo toi on raastavaa että udellaan ja sit vielä lyödään ilmat pihalle. Mä muistan ku miehen serkku tuli perheensä kanssa kahville joku pari viikkoa meidän ekan keskenmenon jälkeen ja kertoivat siinä sit just tulleensa nt ultrasta ja että on vauva tulossa. Onneksi olin osannu vähän aavistella tämmöistä kun fb oli näyttänyt että ovat käyneet keskussairaalalla missä ultraklinikka on. Muuten olis kyllä tullu täystyrmäys. Pienellä ennakkoaavistuksella pystyi sentään jonkinlaisen pokerinaaman pitämään. Meillä olisi ollu n. kuukausi lasketussa ajassa eroa ja edelleenkin kun näen kuvia heidän pojasta niin en voi olla ajattelematta että meilläkin voisi olla tuon ikäinen taapero jo.
 
Täällä myös ollut tässä kuukauden sisään 4 raskausilmoitusta kuukauden sisällä. Paras ystäväni ilmoitti odottavansa esikoistaan..ja laskettuaika olisi ollut sama kuin meillä. Kyllä siinä itku tuli, mutta ystävä onneksi ymmärsi. Sitä vaan toivoo, että ilo joskus meille myös suotaisi. Sitä on tullut viimeaikona mietittyä syntyjä syviä. Mikähän siinä on, että joillakin elämä yleisesti ottaen menee suunnitellusti, ilman ongelmia tai suuria suruja ja toisille niitä saattaa tulla paljonkin elämän aikana. Pakko kai kaikella näillä vastoinkäymisillä on oltava jokin tarkoitus, jonka sitten ymmärtää myöhemmin.
 
Pene, Tänään mun veljen toinen lapsi syntyi. En oo pystynyt veljeä ja sen vaimoa näkemään ollenkaan koko niiden raskaus aikana. He ovat saaneet kaksi lasta tässä meidän reilun 3v yrityksen aikana. Pitäs varmaan olla iloinen, mutta en pysty. Oon niin katkera ja vihainen miksi me joudutaan vuodesta toiseen kestämään tätä lapsettomuus paskaa. Tsemppiä ymmärrän täysin tunteesi :Heartred

Sirius, onko jo estrogeeni helpottanut oloa?

Mulla on tänään kp2. Oon huomiseksi varannut akupunktion. En ole ennen käynyt, mutta ajattelin kokeilla jos siitä jotain hyötyä olisi. Kp12 sitten ultra ja toivotaan, että ovulaatio ajoittuu niin että siirto on mahdollinen tehdä. ERA testin tulokset ei oo vielä tulleet.
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä tuntuu jo paremmalta. Ja seuraava ultra on varattu ens viikon perjantaille. Sitten viikon 46 aikana punktio ja siirto.

Toivottavasti kaikkien lapsettomuus pian loppuisi! Ja toivottovasti kaikki katkeruus sitten myös katoaa. Itsekään en ole käynyt vielä katsomassa siskon kolmatta lasta, joka syntyi toukokuussa. Toisen lapsen kohdalla raahauduin jopa kastajaisiin, mutta sitä virhettä en ikinä enää tee. Itse tilaisuus olisi vielä mennyt, mutta kaikkia vanhoja tätejä jotka uteli milloin meille tulee vauva olisin halunnut motata päin naamaa. Jälkeenpäin ajattelin että olisi pitänyt olla valmiina tonnin laskuja ja aina antaa sellainen ja sanoa että jos kerran meidän lapsenteko kiinnostaa niin auta sitten!
Jaksamista kaikille!!! Ei ihmiset tule ymmärtämään tätä ennen kuin säädetään vuoden mittainen lakisääteinen tahaton lapsettomuus.
 
Nyt vaan teettämään semmosia käyntikortteja missä lukee että
"kärsimme lapsettomuudesta ja käymme hedelmöityshoidoissa
lokakuuhun 2018 mennessä rahaa on kulunut x euroa ilman mitään tulosta
otamme mielellään vastaan rahalahjoituksia asian edistämiseksi tilille XXX
hyvää tarkoittavat lausahdukset ja kyselyt voitte pitää omana tietonanne"
 
Nyt törkeä on :
Vittu minä sanon. Ens tiistaina aikoja Naikkarille, missä minä olen? Sairaalassa vakavan infektion takia eikä kuulemma puhettakaan, että pääsisin täältä pois ja reissuun.
 
Kiitos sirius!

Kyllä oli pala kurkussa kun äsken Naikkarille soitin että huominen pitää perua.
Ja ihan just menee järki yhden ystävän kanssa. Odottaa kolmatta lastaan, tullut ehkäisyn läpi ja mietti alkuun myös aborttia, mutta päättivät pitää. Valittaa asiasta jatkuvasti, kuinka on paska olo ja epäilys miten uuden pienen kanssa pärjäävät. Oon tosi äimistynyt että hän mulle noista valittaa kun tasan tietää kauanko on yritetty ja hoidot on alkamassa.
 
Sovinkohan minä tähän keskusteluun?

Olen 29v, vielä ei ole lapsia mutta kuume ois kova. Mies 30v. Ei siis vielä olla aloitettu yritystä, mutta puheita on ollut.
 
Pene, voi miten älyttömän paskaa tuuria siellä! Toivottavasti ei kuitenkaan mitään kovin vakavaa kyseessä että tervehdyt täysin ja että naikkarille saisi nopeasti korvaavat ajat. Pikaista paranemista sinne nyt ja tsemppiä matalan mielialan kanssa! :Heartred Toi sun kaveri sais kyllä pitää mölyt omassa mahassaan...
 
Sovinkohan minä tähän keskusteluun?

Olen 29v, vielä ei ole lapsia mutta kuume ois kova. Mies 30v. Ei siis vielä olla aloitettu yritystä, mutta puheita on ollut.

Tässä on ehkä vähän hämäävä toi otsikko, koska yritystäkin pitäis olla jo pidemmän aikaa, muistaakseni ainakin 10kk.
 
Kiitos sirius!

Kyllä oli pala kurkussa kun äsken Naikkarille soitin että huominen pitää perua.
Ja ihan just menee järki yhden ystävän kanssa. Odottaa kolmatta lastaan, tullut ehkäisyn läpi ja mietti alkuun myös aborttia, mutta päättivät pitää. Valittaa asiasta jatkuvasti, kuinka on paska olo ja epäilys miten uuden pienen kanssa pärjäävät. Oon tosi äimistynyt että hän mulle noista valittaa kun tasan tietää kauanko on yritetty ja hoidot on alkamassa.

Voi v* ku ärsyttää sun puolesta toi kaveri! Kuinka ajattelematon ja itsekäs voi ihminen olla :shifty:
 
Takaisin
Top