Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Kiitos kaikille!:Heartpink

Joo kannattaa kyllä mittauttaa se ferritiini. Minun lääkäri kun määräsi minulle rautalääkityksen, niin hän sanoi, että tavoite on saada se ferritiini lukema sataan! Eli jos on 30 tai 40, niin sekin voi jo olla alarajoissa raskautumisen suhteen.. myös se kannattaa huomioida, että jos ferritiini on alhainen niin se voi vaikuttaa kilpirauhastuloksiin hieman. Mulla esimerkiksi ne kilppariarvot olivat juuri ja juuri viitearvossa, mutta silloin oikea lääkitys on se rautakuuri eikä kilpparilääkitys. Maksa-arvoista en osaa sanoa..

On se jännä, etteivät kaikki lääkärit edes huomioi ferritiiniä. Esimerkiksi kun soitin tuloksista julkiselle, niin hoitaja vaan sanoi, että ferritiini on viiterajoissa. (Alaraja muka 5) Lääkäriaika olisi ollut vasta ensi viikolla sinne julkiselle, joten otin itse yhteyttä lääkäriin, joka on perehtynyt näihin rauta-asioihin ja ferritiiniin. Selvisi, että minullakin on sitten ollut raudanpuutetta jo vuosia/vuosikausia, kun sitä ei näe pelkästä hemoglobiinista. Parin viikon päästä menen uudellleen verikokeisiin, jossa nähdään, onko ferritiini yhtään noussut.:confused1
 
Tiinuliinu onnea! :Heartred

salainensydän voimia odottamiseen ja epätietoisuuteen :sorry:

Lääkäri soitteli eilen ja tosiaan magneettitutkimuksen perusteella vaikuttaa siltä, että ei ois muuta leikattavaa kuin se kookas endometriooma. Tervettä munasarjakudostakin näkyi onneksi. Määräs kuitenki (vihdoin!) AMH-arvon otettavaksi ja keskustelee vielä muiden lääkäreiden kans tilanteesta ja ens viikolla uus soittoaika. Vähä pelottaa, ettei se magnetti kerro koko totuutta ja endon laajuutta, kun mulla on kuitenki niin monessa paikassa kipuja.
 
Triana, peukut terveelle kudokselle ja AMH mittaukselle. Kyllähän se laajuus varmaksi selviää vasta lapas mut toivottavasti kaikki saadaan pois vaivaamasta. Toivottavasti saat nopeasti le Tosi hienoa tuoki että pomo ymmärtää, varmasti helpottaa.
 
Triana toivotaan parasta, että operaatio auttaa ja siellä ei ole kuin se yks vihulainen. Kunpa pääsisitte pian tositoimiin! Tsemppiä odotteluun :Heartpink
 
Gadian joo oli kyllä helpotus, kun tosiaan pistoksilla ei tullu ivf:ssä mitään vastetta, niin pelkäsin, että se möykky on syöny koko munasarjan. Toisaalta toista munasarjaa ei löydetty vieläkään, mutta voivat olla niin kiinnittyneinä toisiinsa, ettei erotu.

LaraS toivotaan :) On tämä odottelu ollu melko raskasta, kun raskausuutisia tuntuu pukkaavan joka puolelta. Täytyy vaan jaksaa luottaa, että meidänki aika koittaa vielä.
 
Triana, toivon todella, että siellä on vain toi yks endometriooma ja sen poistaminen auttaa! Teillä on ollu tooosi pitkä yritys takana, kyllä viimein ois teidän vuoro! :Heartred Tosi harmi, että joudut kestämään tollasia raskausuutisia. :sorry: Ihanaa, että esimieheltä tulee ymmärrystä, se on tosi tärkeää. :)
 
Onnea kaikille plussanneille :Heartred Ja kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin!

Triana, tsemppiä tulevaan operaatioon. Toivottavasti saavat kaiken pois ja auttaa kipuihin!

Itse oon pitänyt vähän kesätaukoa foorumilta, kun klinikkakin ollut kiinni. Nyt kuitenkin minulla on kp12 lääkkeellisessä kierrossa. Tänään ultrassa limakalvo reilu 9mm ja lääkäri kehui hyväksi. Ens viikon perjantaina meidän jo kuudes siirto. Lääkärikin jo ihmetteli mikä on kun ei onnistu. Kuitenkin kohtuu hyviä alkiota siirretty hyvälle limakalvolle. :sorry: Juuri tuli 3 vuotta täyteen yritystä. Voikun olisi nyt meidän vuoro.
 
Ronya, oon usein miettiny, mikä teidän tilanne on. :Heartred Onko lääkäri ehdottanu jotain lisätutkimuksia? (En siis edes tiedä, millaisia ois, mutta muistan joskus lukeneeni, että jotain on, jos ei tärppiä käy IVF- tai ICSI-kierroissakaan.) En missään nimessä halua pahoittaa sun mieltä kyselemällä näitä ja toivon todella, että nyt onnistuu! Hienoa, että limakalvo on noin hyvä! Olkoon vihdoin nyt teidän vuoronne!! :Heartred
 
Törkeä on :
Ihan hirvittävän paljon enemmän on alkanut satuttaa tää lapsettomuus. On ollut paljon vastoinkäymisiä viime aikoina, ja ne on vieneet voimavarat ihan täysin. Onneksi, onneksi miehen kanssa ollaan jaksettu yhdessä ne, mutta nyt kun on muutenkin matala liitoa niin huomaan, kuinka paljon oon tätä asiaa työntänyt johonki ö-mappiin ja leikkinyt reipasta sen suhteen. Nyt en enää meinaa jaksaa sitä tehdä. Suvun ja kavereiden lasten kanssa olo sattuu ihan hirvittävästi.
 
Moikka!
Mä oon pitkään lueskellut sivusta tätä ketjua, välillä ahkerammin välillä vähemmän ahkerasti ja ajattelin nyt kun taas alkaa asiat rullata niin liittyä vihdoin keskusteluun. :)

Me ollaan aviopari, lasta yritetty aktiivisesti 5/14. Hoitoja aloitettu mutta erilaisten 'kiireiden' takia jäänyt kesken.

Nyt saatiin aika naistenpolille jossa kontrolloidaan mun koholla olevaa prolaktiinihormonia ja käyn muissakin verikokeissa ja sitten pitäisi tietää vähän enemmän :)
 
Voi Pene, lähetän sinulle kaikkein lämpimimmän halaukseni!! Ymmärrän todella mitä tunnet ja toivon että voisin jotenkin auttaa. Koita vältellä lapsia vähän aikaa jos vain voit, se ei ehkä ole oikein, mutta auttaa tunteita laantumaan edes vähän. Voimia ja yritä keskittyä asioihin joista pidät!

Tervetuloa jennao! Pitkään olette tekin jo yrittäneet. Toivottavasti pian onnistuu!

Itsellä menkat lopulta tänään alko (jee). Keskiviikkona ultraan ja estrogeenia syömään. Vähän on kyllä outo olo kun hikoiluttaa ja sitten on kylmä ja sitten taas ihan normaali. Pari minuuttia kerrallaan. Vähän niin kun olis vaihdevuodet (voisin kuvitella).
 
Hei! Mä tuun tännekin puolelle kertomaan, että meidän 3v yritetty vauva syntyi eilen 15.8. klo 10:45 keskosena sektiolla. Kyseessä oli riskiraskaus, jossa varhainen vedenmeno. Synnytyksessä sain tietää mulla olevan endometrioosi, tai ainakin kohdusta löytyi endometrioomaa. Lisäks ilmeisesti pitkäaikainen tulehdustila, joka oli rikkonut kalvot liian ajoissa.

Mutta ei hätiä mitiä, viikkoja oli kasassa 29+5 ja meidän poika oli syntyessään ihan hyvän kokoinen jo: pituus 37,6cm ja paino 1490g. Hän on hengittänyt omin avuin kaikesta huolimatta ja saa vain lisähappea :Heartred Näen hänet itse huomenna vasta, nyt nähnyt vasta kuvia..

Meillä kävi siis niin, että ilmeisesti syy lapsettomuuteen selvisi vasta synnytyksessä :) Luomuna poika sai siis alkunsa kuitenkin, endometrioosista huolimatta. Huomenna käydään vielä kunnolla leikanneen lääkärin kanssa synnytys läpi, niin saan tietää lisää.

Hurjasti tsemppiä kaikille, jotka odottaa vielä sitä omaa plussaa, kyllä se teille vielä suodaan :Heartred
 
Suurkiitos sirius!

Ja Debille paljon onnea pienestä ihmeestä :')

Dpo 12, kp 22, nega testi jälleen. Yk 20 :sad001
 
Deb Onnea! :Heartred Kertoiko kätilö/lääkäri, että oliko endo mahdollisesti syynä siihen varhaiseen vesien menoon ja tulehdukseen?

Tämä tyttöpä se pääsee vihdoin 2 viikon päästä leikkaukseen! :dance008 Jännittää ja stressaa kyllä hirveästi, että mitä sieltä vielä löytyykään. Kunpa tämä kipu ja väsymys loppuis siihen.
 
Hei!

Liityn seuraanne, toivottavasti hyväksytte. Olemme jo puolisoni kanssa jonkin aikaa haaveileet perheenlisäyksestä. Olen tullut 3 kertaa raskaaksi ja myös menettäneet lapsenalut keskenmenojen kautta. Toivuin ensimmäisestä ja toisestakin ihan hyvin (lähipiirissäni on ollut usealla 2 keskenmenoa), mutta nyt tästä kolmannesta toipuminen ottaa kovemmalle.
Kävin tänään tk:n lääkärillä, sain lähetteet lukuisiin verikokeisiin ja näiden jälkeen sitten aika naisten tautien polille ja siellä sitten ultrat sun muut. Minua tässä nyt hieman hämää, että lääkärini sanoi, että uutta (neljättä) raskautta saa aloittaa uudestaan vaikka heti jos pää koppa kestää. Minua ei siis pyydetty odottamaan mahdollista uutta raskautta, vaikka täällä jotkut kirjoittivat, että täytyy odottaa ainakin 2 kk, että saa tietyt verikokeet otettua. Olen kyllä näistä tutkimusmahdollisuuksista kiitollinen, kukaan ei ole minua tyrmännyt tutkimusten suhteen eikä lääkäri/terveydenhoitaja ole kyseenalaistanut raskauksiani. Sellaistakin on ilmeisesti esiintynyt teillä muilla, että tutkimuksista käännytetään pois.

Olo on sekava, mietin vielä tässä, että menisikö vielä käymään yksityisellä, jossa saisi rauhassa keskustella lääkärin kanssa tilanteesta. Pelottaa, että keskenmenotutkimukset tuovat jotain pelottavaa tietoon. Toisaalta toivoo, että sieltä löytyisi jotain sellaista, johon olisi hoitoa saatavilla. Pelottaa kaiken kaikkiaan millainen polku tässä on vielä edessä...Toivottavasti meille kaikille käy vielä hyvin. Mukava oli jo lukea täältä onnistuneita kokemuksia.
 
Hei!

Liityn seuraanne, toivottavasti hyväksytte. Olemme jo puolisoni kanssa jonkin aikaa haaveileet perheenlisäyksestä. Olen tullut 3 kertaa raskaaksi ja myös menettäneet lapsenalut keskenmenojen kautta. Toivuin ensimmäisestä ja toisestakin ihan hyvin (lähipiirissäni on ollut usealla 2 keskenmenoa), mutta nyt tästä kolmannesta toipuminen ottaa kovemmalle.

Otan osaa menetyksiisi. Oletko huomannut että meille keskenmenon kokeneille on myös oma suljettu ryhmä?

http://forum.vau.fi/threads/suljettu-ryhmä-keskenmenon-kokeneille-näin-pääset-mukaan.1583205/
 
Triana, ei oo endo syynä tulehdukseen tai vesienmenoon, nää oli ihan erilliset löydökset :)
 
Hei!

Liityn seuraanne, toivottavasti hyväksytte. Olemme jo puolisoni kanssa jonkin aikaa haaveileet perheenlisäyksestä. Olen tullut 3 kertaa raskaaksi ja myös menettäneet lapsenalut keskenmenojen kautta. Toivuin ensimmäisestä ja toisestakin ihan hyvin (lähipiirissäni on ollut usealla 2 keskenmenoa), mutta nyt tästä kolmannesta toipuminen ottaa kovemmalle.
Kävin tänään tk:n lääkärillä, sain lähetteet lukuisiin verikokeisiin ja näiden jälkeen sitten aika naisten tautien polille ja siellä sitten ultrat sun muut. Minua tässä nyt hieman hämää, että lääkärini sanoi, että uutta (neljättä) raskautta saa aloittaa uudestaan vaikka heti jos pää koppa kestää. Minua ei siis pyydetty odottamaan mahdollista uutta raskautta, vaikka täällä jotkut kirjoittivat, että täytyy odottaa ainakin 2 kk, että saa tietyt verikokeet otettua. Olen kyllä näistä tutkimusmahdollisuuksista kiitollinen, kukaan ei ole minua tyrmännyt tutkimusten suhteen eikä lääkäri/terveydenhoitaja ole kyseenalaistanut raskauksiani. Sellaistakin on ilmeisesti esiintynyt teillä muilla, että tutkimuksista käännytetään pois.

Olo on sekava, mietin vielä tässä, että menisikö vielä käymään yksityisellä, jossa saisi rauhassa keskustella lääkärin kanssa tilanteesta. Pelottaa, että keskenmenotutkimukset tuovat jotain pelottavaa tietoon. Toisaalta toivoo, että sieltä löytyisi jotain sellaista, johon olisi hoitoa saatavilla. Pelottaa kaiken kaikkiaan millainen polku tässä on vielä edessä...Toivottavasti meille kaikille käy vielä hyvin. Mukava oli jo lukea täältä onnistuneita kokemuksia.
Rankka tausta teillä, otan osaa menetyksiinne. :sad001 Sattuiko tuo kolmas km siis ihan äskettäin? Millä viikoilla on mennyt kesken? Kai se lääkäri tarkoitti, että fyysisesti on ok lähteä yrittämään uudestaan vaikka heti ja jää teidän mietittäväksi, miten "varmasti" haluatte ehtiä saada kokeet tehtyä. Eli lähdettekö lähdettekö yrittämään heti ja "riskeerata" nopeasti uudelleen raskautumisen vaiko pitää se pari kk kokonaan taukoa yrittämisestä. Millä aikavälillä nuo raskaudet olivat?

Meilläkin siis takana 3 keskenmenoa, joista vuodot 6+0, 6+0 ja 7+4. Ei päästy tutkimuksiin eikä hoitoihin. Nyt neljäs raskaus puolentoista vuoden yrityksen aikana, rv 11+0 nyt vrk:n vaihduttua juuri. Sunnuntaina ainakin kuului sydänäänet kotidopplerilla, koitetaan uskoa, että se neljäs kerta toden sanoo. Kaikki tsempit teille sinne! :Heartred
 
Rankka tausta teillä, otan osaa menetyksiinne. :sad001 Sattuiko tuo kolmas km siis ihan äskettäin? Millä viikoilla on mennyt kesken? Kai se lääkäri tarkoitti, että fyysisesti on ok lähteä yrittämään uudestaan vaikka heti ja jää teidän mietittäväksi, miten "varmasti" haluatte ehtiä saada kokeet tehtyä. Eli lähdettekö lähdettekö yrittämään heti ja "riskeerata" nopeasti uudelleen raskautumisen vaiko pitää se pari kk kokonaan taukoa yrittämisestä. Millä aikavälillä nuo raskaudet olivat?

Meilläkin siis takana 3 keskenmenoa, joista vuodot 6+0, 6+0 ja 7+4. Ei päästy tutkimuksiin eikä hoitoihin. Nyt neljäs raskaus puolentoista vuoden yrityksen aikana, rv 11+0 nyt vrk:n vaihduttua juuri. Sunnuntaina ainakin kuului sydänäänet kotidopplerilla, koitetaan uskoa, että se neljäs kerta toden sanoo. Kaikki tsempit teille sinne! :Heartred


Meillä Mangusti meilkeimpä samanlaisilla viikoilla kuin teilläkin. Ensimmäinen meni 8 viikolle, muut ovat tulleet pois sponttaanisti viikoilla 6-7. Ensimmäiseen keskenmenoon sain varuksi tyhjennystabletit.
Saanko kysyä, miksi ette päässeet tutkimuksiin?
Nämä minun raskaudet ovat tapahtuneet kaikki tämän vuoden aikana! Ensimmäinen raskaus niin sanoitusti "avasti hanat", pitempään yritimme, kunnes ensimmäinen tärppäsi.
Kolmannesta juoksin tihkuttelun vuoksi varhaisultraan. Tuolloin ei vain näkynyt vielä kuin sikiöpussi ja ruskuispussi. Gynen mukaan ruskuaispussi kertoo alkion merkistä. Tuolloin kuvittelin olevinani pidemmällä raskaudessa, mutta keskenmenojen jälkeen kiertoni on pidentynyt, jonka vuoksi viikot varsinkaan viimeisen kohdalla eivät tarkalleen täsmää oikean laskukaavan mukaisesti. Kahdesta ensimmäisestä en ehtinyt varhaisultraan. Täten, en tiedä näiden raskauksien sisällöstä.

Sinulla alkaa olemaan mukavasti kasassa jo viikkoja, toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Minua alkoi jostain syystä hermostuttamaan nämä km-tutkimukset, vaikka ne pitäisi ottaa hyvänä asiana, että niihin pääsee. Kauhulla jo olen kuvitellut kauhuskenaarioita, että jos jossain kromosomeissa on vikaa ja saamme tuomion, että emme koskaan saa omaa biologista lasta. Todennäköistä on lääkärin mielestä, että mitään syytä ei välttämättä löydy.
 
Elbardo täällä myös 3 vuoteen mahtunut 3km ja 1 kohdun ulkoinen. Viimeisen km jälkeen päätettiin että odotetaan se aika että päästään tutkimuksiin. Lääkärit sitä mieltä ettei meistä vikaa löydy. Halusin kuitenkin tietää jos olisi jotain, ja siihen löytyisi apua. En olisi enään kestänyt yhtään km, varsinkaan jos olisi ollut hoidettava vika. Parin kuukauden tauko ei tuntunut pitkältä odottaa, teki jopa ihan hyvää unohtaa koko asia hetkeksi. Tuloksien saamiseen meni joku kuukausi. Ei siis tosiaan mitään vikaa löytynyt ja seuraava raskaus tärppäskin kolmen kuukauden päästä tuloksista, nyt mennään rv 31+6. :) tsemppiä tulevaan mihin ratkaisuun päädyttekään, suurimmalla osallahan km on vaan huonoa tuuria.

Mangusti ei oo enää pitkä aika sulla ultraan, eiköhän siellä kaikki ole hyvin :happy:
 
Takaisin
Top