Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Tk-lääkäri soitti vihdoin keskenmenotutkimusten lähetteen tilanteesta ja ketuttaa ja harmittaa ihan suunnattomasti. Tilanne on juuri se, mitä pahiten pelkäsin. Ilmeisesti lähetteeni otettiin käsittelyyn ja hylättiin jo HUHTIKUUSSA minulle siitä mitenkään ilmoittamatta (olen vahtinut postia, puhelinta ja Omakantaa). Peruste, että eihän minulla ole ollut kuin yksi keskenmeno, kaksi aiempaa ovat gynen mukaan KEMIALLISIA! :blackeye: Runsaat vuodot + kivut siis alkoivat kummassakin 6+0... Kun minä olen käsittänyt, että kemiallinen on, kun testi näyttää positiivista, mutta menkat sitten alkavat kuitenkin ajallaan taikka muutaman päivän myöhässä. Muutaman päivän, ei kahta viikkoa! "Huonoa tuuria vain, kyllä se siitä, eikun vaan yrittämään uudestaan." Kivasti diagnosoitu minua tutkimatta tai näkemättä.

Ja sitten kaikkein riemastuttavin osio. En ilmeisesti pääse myöskään lapsettomuustutkimuksiin, kun puolentoista vuoden yrityksemme aikana on kuitenkin ollut kolme raskautta! Eli tulkitaan tilanne niin kuin heille sopii eli eivät ole oikeita raskauksia, jos minut pitäisi ottaa niiden vuoksi hoitoon mutta kas kummaa, kun ne lasketaan mukaan, kun pelkän lapsettomuuden vuoksi yrittää tutkimuksiin päästä... :angry4 Meni kyllä nyt täydellisesti luotto gyneihin ja julkiseen terveydenhuoltoon ja koko valtioon ja elämään yleensä...

Tk-lääkäri vaikutti puhelimessa ihan symppikseltä, tarkistaa huomenna vielä gyneltä, meneekö tämä tosiaan näin ja onko jotain tehtävissä, soittaa sitten takaisin. Kerroin samalla tästä uudesta plussasta ja että pelottaa ihan hirveästi. Puhelun jälkeen en voinut hetkeen kertoa miehelle, mitä siinä sanottiin, kun itketti niin älyttömästi.

Eli kai tämäkin menee kohta kesken. Toivotaan, että vasta sitten, kun ultrassa näkyy jotain, sitten tarvitaan ENÄÄ YKSI(!) samanlainen, niin EHKÄ joku jossain ottaa vakavasti... On se kiva, kun on jotain niin pielessä, ettei raskaudet etene muutamaa viikkoa pitemmälle, niin ei saa apua. Kai sit jäädään lapsettomiksi.
 
Mangusti_ onpa kamala tilanne :eek: :bored: sun pitää nyt vaatia siltä gyneltä vastaus et joko ne on ollut km tai pääset lapsettomuustutkimuksiin. Eihän toi noin voi mennä! Toki nyt positiiviset ajatukset sinne, että tämä raskaus pysyy ja noita asioita ei edes tarvitse miettiä :smiley-angelic001 Voimia tilanteeseen :Heartred
 
Mangusti kuulostaa niin tutulta! :sad001 meillä raskaudet meni tässä järjestyksessä kkm, ku ja kkm, olin jo tässä vaiheessa "helpottunut" kun päästään tutkimuksiin, MUTTA eihän kohdunulkoista lasketa keskenmenoksi! Joten ei muuta kun vielä pitää yrittää ja tosiaan seuraavasta km pääsee jos raskaus on ultralla todettu. Seuraavasta plussasta menin lääkäriin vatsakipujen takia, hcg oli noussut 200 mutta kohdussa ei mitään. Otettiin uusi näyte jonkun ajan päästä, se olikin laskenut ja tämä tietämätön ketä sieltä soitti sanoi laittavansa lähetteen tutkimuksiin. Sieltä sitten soitettiin liittyen tutkimuksiin ettei niitä olisi vielä kuulunut tehdä, kun ei ultralla oltu todettu. Ottivat kuitenkin kun yli 2.5 vuoden yritys. Siinä kutsussa mikä tuli oli syyt mistä tutkitaan, joko 3km ultralla todettuja ja saman puolison kanssa tai kaksi km jos niihin liittyy yli kahden vuoden yritys. Tuota ei hirveästi mainosteta.. tämä siis hus:in alueella. Toivottavasti ette tutkimuksia tarvitse ja kaikki sujuisi hienosti. :happy:
 
Hattivatti, teilläkin ollut kestämistä! Ihan järjettömän väärin, kun näissä tapauksissa käännytetään pois sanoen tyyliin, että teillä ei mene vielä tarpeeksi kurjasti tai siis vieläpä, että teillä menee väärällä tavalla kurjasti... Teille sentään soitettiin päätöksestä, minä kiltisti odottelin monta kuukautta turhaan lähetettä/tietoa siitä. Mutta tuota en tiennytkään, että 2 km + 2 vuoden yritys "riittää" tutkimuksiin, kiitos infosta. :) Sittenpä puolen vuoden päästä EHKÄ pääsee johonkin, jos/kun tämä menee kesken, mikäli selviää siihen vaiheeseen, että ultrassa näkyy jotain... Tällä hetkellä ei oikein jaksa uskoa, että mikään menisi eri tavalla kuin ennen. Jos ei saada ultraan näkyviin ennen km, niin pitää kai sit valehdella, että joo, yksityisellä nähtiin raskauspussi...

Odottelen vielä soiton tk-lääkäriltä, jos suvaitsee soittaa luvatusti tänään ja jos julkisella ei minun tilanteeni kiinnosta, niin pitää kai mennä yksityiselle.
 
Mangusti nämä keskenmeno asiat on jotenkin niin vähäteltyjä! Aina tulee lääkäreiden suusta "huonoa tuuria, seuraavalla kerralla voi onnistua, oot vielä nuori..." Mua niin otti päähän kun en tiennyt tosta kahden vuoden yrityksestä mitään, olisi osannut vaatia ne tutkimukset aikaisemmin. Vaikka turhiahan ne oli, henkisen puolen takia olisi kuitenkin helpottanut päästä aikaisemmin. Niin eikä siinä vielä kaikki ne tutkimukset voitiin tehdä vasta 3kk päästä edellisestä km, tuloksissa meni 2kk tulla. Olin kyllä henkisesti aivan loppu, 3v&1kk meni tähän pysyvään plussaan. Ai niin en tiedä onko ollut mitään vaikutusta mutta mulle määrättiin foolihappoa 1mg ennen tätä onnistumista. Tsemppiä kovasti rankkaan tilanteeseen, toivottavasti kaikki menis hyvin. :Heartred alkuraskaus on niin piinaavaa aikaa!
 
mangusti, mä oon käsittäny että keskenmenoksi lasketaan sitten kun menkat on enemmän kuin 2 viikkoa myöhässä. On tuo kyllä kamalaa ettei noita tosi varhaisia sit lasketa. Onneksi on tuo kahden vuoden plus kahden keskenmenon peruste että pääsisitte sit viimein tutkimuksiin jos nytkään ei onnista. Vaikka toivon kyllä tietty että tää olis nyt se pysyvä plussa, onnea matkaan!

Varpu, varovaiset onnittelut ja lykkyä tykö sinnekin!
 
Hattivatti, hirveää kyllä tuo teidänkin pyöritys, onneksi nyt olette päässeet onnelliseen raskauteen!

Gadian, joo, minulla oli myöhässä just sen tasan 2 vk, niin ei kai sit laskettu... :banghead: Mutta joo, kovasti on toivetta, että ei tarvitsisi enää tuota k***päistä toimintaa sietää ja tämä plussa jäisi pysyväksi. Ei muuten kuulunut sitä tk-lääkärin soittoa. Huomenna soitan yksityiselle, prkl.
 
Mangusti, joo kannattaa soittaa. Yksityinen gyne voi myös laittaa lähetteen tutkimuksiin mutta en kyllä tiedä auttaako se jos se tutkimuspoli sit torppaa lähetteen. Reiluuden nimissä pitäis kyllä tulkita tuommoset rajalla olevat keskenmenoiks. Mäki oon samaa mieltä että välillä kohtuuttoman paljo ihmisen pitää kestää ennenku pääsee hoitoon.
 
Psst, oma kokemus hoitoon pääsystä julkiselle. Meillä riitti ihan vaan yli 2 vuoden yritys ja se että mulla menkat ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Ei tarvittu mitään km että hoitoon päästiin naikkarille.
 
tttii, minulla onkin se ongelma, että raskauksia on alkanut, niin ei pääse lapsettomuustutkimuksiin, mutta en sitten ilmeisesti ole kuitenkaan ollut "tarpeeksi raskaana", että olisi laskettu keskenmenoiksi... Hiukkasen turhauttava tilanne. Ja nyt siis en saa ar ultraakaan julkiselta, kun on olleet "kemiallisia" 2 ekaa raskautta. Mutta on tuokin 2 vuotta järkyn pitkä aika päästä tutkimuksiin, kun ohjeena aina sanotaan, että vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen...

Punniskeltiin tänään tuota yksityiselle menoa tässä vaiheessa, tultiin siihen tulokseen, että ainoa näkyvä vaikutus olisi lompakossa... Tuo ar ultra kyllä varattiin rv 6+6, jos siihen asti päästään.

Eikä muuten ole vieläkään kuulunut sitä tk-lääkärin soittoa. Argh. Se on kiva tunne se, kun ei saa mitään tukea mistään ammattilaisten puolelta.
 
Mangusti, onpa kamalaa kohtelua! Toivottavasti tämä plussa nyt sentään kestää niin voit unohtaa kaikki klinikat. Itsellä on kyllä vaan hyviä kokemuksia yksityisistä klinikoista, kun taas julkisella meistä hankkiuduttiin eroon kun tilanne olikin vaikeampi kuin olivat luulleet. Yksityisellä niillä on aikaa ja vastaavat aina mihin tahansa pohdintaan. En menis enää julkiselle vaikka pyytäisivät.

Oma tilanne on edenny sen verran että kp 23 on tarkotus ottaa jarrupiikki ja sitten ens kuussa joskus tuoresiirto, jos kaikki menee niin kun on suunniteltu. Nyt kp 12.

Ihanaa LaraS!
 
tuun välistä huutelemaan.

keväällä kerroin teille hieman meidän karvan vaille 3vuotisesta yritys historiasta ja voivottelin jälleen pitkittynyttä kiertoa ja mm. sitä että ihan kuin olisi siinä kierrossa ollut 2 ovista. kierto päivissä mentiin varmaan jo 6-70 paremmalla puolella..

huhtikuun lopussa-toukokuun alussa rupesi olemaan ihan ihmeellisiä oireita, (oksetusta ja todella kylmä koko ajan) päätin tehdä testin. yllätykseksi se näytti + :Heartred
en tiennyt mitä tekisin joten soitin neuvolaan ja sain ajan jo seuraavalle viikolle, koska raskaus oli neuvola tädin laskelmien mukaan jo
vk 9-10. hän sai laskettua la.n joulukuun alkuun.
ensimmaisessä neuvolassa kaikki meni ihan ohi korvien:smiley-ashamed004 ja sain ohjeeksi mennä labraan ottamaan kaikki näytteet vielä samalla viikolla.

postissa tuli ensimmäin ultra aika joka oli tuosta neuvola käynnistä n.2-3viikon päähän. oireet olivat jotain aivan järkyttäviä ja usein kävi mielessä onkohan kaverilla kaikki hyvin? oli menkkakipuja , todella järkyttävät tissi ja vatsakivut, oksetusta, pientä veristä vuotoa ja paljon kaikkea muutakin.. pelkäsin jo vuodon alettua että nyt meni kesken, tai ehkä tämä on kohdun ulkoinen.
menimme ultraan ja ensimmäisenä ovesta sisään päästyämme täti sielä sanoi että "älkää huolestuko jos sydän ääniä ei vielä kuulu, raskaus on niin alussa" ultraus aloitettiin ja viikkoja oli kasassa 7+? ja sydän sykki :Heartred

vieläkään eivät oireet ole helpottaneet.. (ei varmaan saisi tässä vaiheessa enään valittaa)

vähän aikaa sitten olikin se "normi ultra" ja masussa oli kaikki hyvin, oli oiken vikkelä tapaus. la siirtyi kuukaudella eteenpäin eli tammikuun alkuun. nyt mennään rv.15:Heartred

tsemppiä tänne IHAN JOKAISELLE! :Heartbigred
ja anteeksi pitkä viesti:shy:
 
Tännekin päivitystä. Varhaisultrassa yksityisellä käyty, hirveässä jännityksessä peläten, onko kaikki ok. Ja voi sitä tunnetta, kun välittömästi ultraamaan käydessä näkyy raskausontelo ihan oikeassa paikassa ja siellä oikean kokoinen sikiö ja SYKE! :Heartred Tämä nyt neljäs raskaus ja ekaa kertaa päästiin tuo ihme nyt näkemään, veti kyyneleet silmiin molemmilla. Mitat katsottiin kahdesti, 8,5 ja 8,8 mm eli vastaa täsmälleen arvioitua raskausviikkoa 6+6. Sydän sykki vinhasti menemään 125/min, sydänäänet ihanat ja vahvat. :Heartred

Tämä loi aika paljon uskoa siihen, että ehkäpä meidänkin on mahdollista saada vauva syliin asti. Toki vielä vaaroja riittää ja olen niistä vähän liiankin tietoinen, mutta nyt ollaan päästy pitemmälle kuin koskaan ja suhtautuminen tulevaan pääsi merkittävästi positiivisemmille raiteille.
 
Janesa onnea ihanasta ylläristä ja levollista odotusaikaa :Heartred

Mangusti onnea ultrakuulumisista ja napakat vyöt kyytiläiselle :Heartred luotetaan siihen, että nyt menee hyvin loppuun saakka :happy:

Täällä oli ma nt-ultra. Siellä oli yks liikkuvainen tyyppi :love017 (kohtu oli noussut jo pari sormenleveyttä navan alle, niin hetken jo ajattelin, että kaksi siellä majailee :grin), kaikki osaset kohdallaan kuten tässä vaiheessa kuuluukin olla. Laskettu aika siirtyi takaisin sinne, mitä ihan alkuun ajattelin, eli 21.1.19 ja nyt menossa 14+2 :happy:
Vointi vaihtelee rasituksen mukaan. Tässä tehtiin muuttoa ja väsyneenä sekä helteessä alavatsassa tuntui satunnaisesti se pahoinvointi meni oksetukseen saakka :yuck: siinä vaiheessa nostin kädet kohti kattoa ja jätin hommat muiden hoidettavaksi. Toki yökkäilyä on vielä jonkin verran. Nyt yritän keskittyä vatsan kasvatteluun ja kovasti odottelen, että alkaa liikkeet tuntua :joyful:

Paljon tsemppiä ketjuun kaikille, olette mun ajatuksissa :Heartred
 
Janesa, onnea ihanasta ylläristä!

Mangusti, ihania uutisia, onnea! Kyllähän tosiaan matkaa ja riskejä on vielä mutta on se hieno tunne ku pääsee pidemmälle kuin ennen! Lykkyä tykö et olis nyt teidän vuoro!
 
Ihanaa että täältä niin moni on saanut siirtyä plussaketjuun! :Heartred

Ketäs muita täällä vielä mun lisäksi?

On:
Menkat oli päivän myöhässä, alkoivat mutta ovat oudon kivuttomat ja niukat. Laitoin kp 24 / 24 kuvan testistä tonne plussa vai ei - ketjuun, jossa moni sanoi näkevänsä hailuran. Tein tänään uuden testin (kp 2) ja jotain ihme hailua siihen mun silmään näkyy mutta en sit tiedä.. Laitan kuvat tännekin, jos joku osaa sanoa, näkyykö niissä mitään.
 

Liitteet

  • 1533069616980.jpg
    1533069616980.jpg
    14.8 KB · Katsottu: 285
  • 1533069632620.jpg
    1533069632620.jpg
    11.1 KB · Katsottu: 277
Takaisin
Top