Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Multa ei oo koskaan mitattu tuota ferritiinia joten en osaa sanoa mitään.. Alhaiselta se kyllä kuulostaa. Voisikohan sitä saada nostettua mitenkään ruokavaliolla vai onko ainoa keino rautakuuri...?
 
Soitin naistenklinikalle labratuloksista, että löytyikö jotakin hälyttävää kun aikakin siirtyi vasta elokuulle. Kaikki hoitajan mukaan viitearvoissa, mutta kysyin ferritiinin. Ja se oli 8!! Eikö olekkin todella alhainen raskautta yrittävälle?? Ja hoitaja sanoi, että ihan viitearvojen sisällä se on, kun kuulemma viitearvot 5-90. :wideyed:
En tähän ketjuun juuri kirjoittele (vaikka meilläkin jo vuosi esikoisen yritystä), mutta toi ferritiini 8 on kyllä matala. Joitain viitteitä on, että ferritiini alle 30 vaikeuttaisi raskaaksi tulemista. Mulla ferritiini oli reilu kuukausi sitten 16 ja just eilen lapsettomuuteen erikoistunut gyne piti sitä matalana ja suositteli vahvasti jatkamaan jo aloittamaani rautakuuria. En kyllä tiedä, missä viitearvo on 5-90. Itse olen käsittänyt, että Suomessa viitearvon alarajaksi katsotaan yleensä 9, 10 tai 13. Joissain maissa alarajana pidetään 30:tä. Oli miten oli, sun arvo on tosi matala. Kannattaa aloittaa rautakuuri.
 
Tiinuliinu minustakin tuo on liian matala, sanoi lääkärit mitä tahansa. Mulla oli muistaakseni 26 (ja hemoglobiini vähän alhainen) ja aloin syömään rautaa vaikka lääkärin mielestä oli ihan riittävä. Söin pari kuukautta rautaa 100mg päivässä niin hemoglobiini oli noussut 140 ja ferritiinikin noin 40 paikkeille. En voi tietenkään tietää oliko sillä osuutta asiaan, mutta seuraavasta hoidostahan meillä sitten tärppäsi.
 
Tiinuliinu, ehdottomasti rautakuurille! Minulla ferritiini 40, lapsettomuuslääkäri sanoi, että "ihan ok, mutta yhtään sen alle ei saisi päästää". Olen lukenut, että alle 30 puhutaan jo anemiasta ja että raskautta toivovilla arvo saisi olla mielellään vähintään 50. Tsemppiä ja pikaista plussaa!
 
Tiinuliinu muista myös ottaa tarpeeksi vahvaa rautaa. Monissa tableteissa on tosi vähän sitä.
 
https://aijaa.com/f7QHvm

Täällä tuli aamupissasta tämmöinen, tänään dpo15 :):Heartred Mulla ei ollut tässä kierrossa seurantaultraa ollenkaan joten en yhtään tiedä montako follia on tullut ja kunnon ovisplussaakaan en tikkuun saanut :wideyed: Toivon että pääsisin kuitenkin varhaisraskauden ultraan klinikalle, mutta en tiedä onko siellä kesäsulku. Jännittää vähän onko siellä mitään ja montako:nailbiting: Mutta ainakin raskautuminen on mahdollista mikä tuo toivoa tulevaisuuteen jos nyt jokin menisi pieleen:happy:
 
Täälläkin testailtu tänään illalla, dpo 10. JA SIELLÄ ON HAAMU! :excited001 Olen niin täpinöissäni, mutta samalla kauhuissani ja innoissani ja huolissani... Ei ehtinyt saada km-tutkimuksia ennen tätä.

Tässä kuva, toivottavasti hailuraiseni näkyy teille asti.

IMG_20180630_215546.jpg
 
Varpu onnittelut plussasta :)

Mangusti selvä haamu, varovaiset onnittelut. Jospa tämä kaveri olisi viimeinkin syliin asti tuleva. :) minä kävin niissä km tutkimuksissa, eikä sitä vikaa sitten löytynyt. Huonoa tuuriakin voi olla 3keskenmenon ja 1 kohdunulkoisen jälkeen, täällä menossa rv 24+3. Jospa teilläkin olisi ollut aiemmat km huonoa tuuria! :)
 
Kiitos onnitteluista ja hattivatille kiitokset toivon luomisesta, että keskenmenoputkenkin jälkeen voi onnistua ihan normaalisti. :Heartred Ihanan pitkällä siellä jo raskaus! :)

Huomenna kyllä aikomus soitella neuvolaan/terkkariin, että saisiko niistä tutkimuksista ne, mitä pystyy nythetijuurinytkiitos. Ei ole esim. fosfolipidivasta-aineita katsottu, vaikka (vai koska?) olivat kahteen kertaan terkasta saadussa labralähetteessä...

Äsken taas testasin vajaa vrk edellisestä, hyvältä näyttää ainakin tähän asti. :Heartred Tämänpäiväiset ovat kaksi alinta.

IMG_20180701_180550.jpg
 
Mangusti ja varpu ihanaa, onnea! Toivon viivoille vahvistumista :Heartred

Mä oon itse reissun päällä Aasiassa (reppureissaamassa) ja tähän asti kaikki mennyt tosi hyvin. Vielä toinen viikko olisi reissua jäljellä. Vähän jännittää hyttysten pistot kun suojautumisesta huolimatta on tullut jokunen ja täällä on denguekuumetta. Ei auta kuin toivoa ettei itselle tulisi, ja onneksi sen ei pitäisi olla sen vaarallisempi vauvalle kuin muukaan kova flunssa mut toki toivon, että vältyn siltä. Täällä kun matkustaa rinkan kanssa ympäri maata niin välillä meinaa ihan unohtaa edes olevansa raskaana. Pahoinvointi meinaa välillä iskeä jos syömisen väli venähtää, mutta muuten raskaus ei itsestään muistuttele. Kai se on kuitenkin uskottava että siellä se pikkuinen on kyydissä kun ei mulla ole mitään kipuja tai vuotojakaan ollut.
 
Takaisin
Top