Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana: Niin joo se pitkä matkustus.. Hemmetti sentään :sad001 Toivotaan, että aika menisi nopeasti ja saisin pistettyä tuon piikin ja sitte suorinta tietä inssiin. Viimeksi mulla oli folli jo puhjennut juuri, niin voisko olla että se on yks syy miks ei onnistunut..

t. pihalla edelleenkin kun lumiukko
 
Herukka toisaalta juuri puhjennut folli on hyvä tilanne, mutta varmasti monenlaisissa tilanteissa on joidenkin kohdalla hoito onnistunu ja toisten kohdalla epäonnistunu. Kyllä tämä välillä tuntuu melkoselta rakettitieteeltä, vaikka kyseessä on maailman luonnollisin asia :arghh: Tsemppiä hirveesti sulle! :)

Mitäs kaikille muille kuuluu?
 
Herukka, eikös se ole tosiaan ihan hyvä tilanne jos silloin juuri folli puhjennut! Mutta just niinkuin Triana sanoikin niin joskus tää tuntuu niin rakettitieteeltä koko homma, että ihmetyttää miten kukaan onnistuu raskautumaan ja vielä luomunakin o_O

Meillä se labra-ajan varaus sai ukon ihan rikki, tuossa yksi päivä kun koitin vikitellä että heilutettais peittoja pitkästä aikaa niin itkuhan sillä tuli ja viimein tunnusti sen minkä oon tiennyt kyllä jo pitempään, eli että sillä ei haluta enää edes harrastaa seksiä kun tää vauvantekohomma ei onnistu. Ja aattelee tietenkin että vika on siinä ja että se ei ole mies eikä mikään kun ei edes vauvaa saa alulle. Yritä siinä sitten lohduttaa että ei sillä ole väliä vaikka se vika oiskin sussa, että kyllä me voidaan hoidoilla saada lapsi. Ja kun eihän sitä edes tiedä vielä onko siinä mitään vikaa, kun aina ei edes löydy mitään vikaa mistään ja silti vauvaa ei kuulu. Sitäkin yritin sanoa, että kun eihän seksi ole pelkkää vauvantekoa, ainakin minä haluaisin seksiä muulloinkin kuin "pakkoseksiä" ovulaation aikaan :shifty:

No, nämä keskustelut pohjalla sain eilen vihdoin vieteltyä miehen pitsisillä alusvaatteilla lakanoihin. Ekaa kertaa varmaan neljään viikkoon. Ja juuri sopivasti kp 11. Tänään siis kp 12 ja ovistikkuun plussa :dance011Varmistan vielä cb:n digillä, mutta jos tämä jää ainoaksi kerraksi tässä kuussa niin vitsi että tuli hyvä ajoitus.. :shy:
 
Villisilmä, hyvä kun saitte asiat keskusteltua ja lisäksi vielä täydellinen ajoitus ovulaatioon nähden :)

Herukka, hienot follit, mahtavaa kun inssi onnistuu tähän kiertoon :)

Triana, toivottavasti testissä olisi kaksi viivaa, kun testaat!

ON: Täällä eilen odotetusti kp1. Tänään saan alkaa pistelee IVF:ää varten. Perjantaina ensimmäinen ultra ja katsotaan mitä munasarjoissa tapahtuu! Jännittää mitä tästä tulee :nailbiting:
 
Trianalle plussankuvia huomisaamun testiin puhaltelen +++

Herukka, tsemppiä pistämiseen ja onnea inssiin! Toivottavasti tärppää! :)

Villis, kurjaa että miehesi on ottanut omatunnolleen noin paljon asiaa :sad001 mutta hyvä, että saitte puhuttua siitä ja vielä noin otolliseen hetkeen onnistui myös petipuuhat! :rolleyes:

Ronya, niin jännittävää :nailbiting: millä annoksella sulla se puregon lähtee? Mielenkiinnolla sinun tilannettasi seurailen kun pian tulen perässä!

Täällä tosiaan enää viikko (!!) arvioituun kierron vaihtumiseen ja ivf-pistosten alkuun. Nyt on jo alkanut taas vähän enemmän jännittää. Olen mm kuumeisesti pohtinut, että entä jos kierto alkaakin vaikka aiemmin kuin on ajateltu? Mulla siis varattuna ensi keskiviikolle, joka on arvioitu kierron alkamispäivä, ns. Nollaultra, jossa määrä tsekata, että kaikki on tän kierron jäljiltä ok ja sillä reissulla vasta pistosopetus ja ne pistokset alkaa siis samana päivänä. Jos kierto alkaiski aiemmin niin saankohan ultraa siirrettyä tai antavatko pistää ilman ultraa... :bored: jännittävää. Mutta kaipa se selviää sitten jos niin käy. Tänään menen tilaamaan apteekkiin lääkkeet valmiiksi, kun ei meidän apteekeissa niitä kuulema valmiina ole..
 
Teinki testin jo nyt ja negahan se, mitä muuta ois voinu odottaakkaa. Ei tällä paskalla viallisella kropalla voi raskautua. Ja vielä yks tuommonen meille täysin turha hoito pitäis tehdä.. :mad: Taidan pitää välikierron letroista, kun ei kuitenkaan inssiin päästäis. Onko kellekkää käsketty pitää välillä taukoa niistä? Mä oon nyt helmikuulta asti syöny niitä joka kierrossa o_O Ja kunnon päännollauskännit vois olla viikonloppuna pitkästä aikaa paikallaan :hungover:
 
Trianalle pahoittelut negasta:sorry:

Ronyalle ja Kissankullalle tsemppiä IVF-kiertoon!

On. Kp 15 tänään, eilen ovistestiin hymynaama eli ovisplussa kp 14. Mitenkäs se nyt meni, oliko eilinen plussapäivä dpo -1 ja tänään dpo 0? En oo niin pitkään aikaan tikuttanut että en muista enää:eek: ai niin ja tallettelut tähän mennessä dpo -4 js dpo -1 (jos siis nyt muistin ton dpo jutun oikein..). Katotaan saadaanko mies kaadettua vielä tänään:grin
 
Villisilmä, tosi harmi että mies on onnistunu ottamaan harteilleen tosta taakan kannettavaks. Ootko miettiny jos se ei tosta lähtis parempaan suuntaan, ni voittehan te käydä seksuaaliterapeutilla? :) Tosiaan kiva että pääsitte kuitenkin hommiin, ja osui niin hyvin kohdalleenkin!

Triana, pahoittelut negasta :sad001 lähetäänkö teillä kokeilee ivf nyt kun inssit ei oo toiminu?

Bambi, menee juurikin noin tuo oviksen laskenta! :) Toivotaan yllätysluomutärppiä :wink

Kissankulta, toivottavasti menis niinkun on suunniteltu ja ajat varailtu, ettei tarvii miettiä että mitä tekee jos alkaa aiemmin.

Ronya, paljon tsemppiä sulle ivf-kiertoon!

ON: Mulla on täällä kp21/29-32, luultavasti dpo8. Välillä on ollu sellasia nippailuja tuolla kohdussa, vaikka en kauheesti koita edes ettiä mitään tuntemuksia. Toivotaan parasta, tallettelut osui taas oikein hyvin kohdilleen oviksen aikaan!

Mä oon onnistinu laihtumaan, vaatekoko on pienentyny koosta M kokoon S, vaakaa ei oo, mutta kai se täytyy uskoo että paino on pudonnu! Mä en vaan osaa noita hitaita painonpudotuksia, joten aika vauhdilla tässä laihtunu. Koitan nyt vähän hidastella, mutta pitää kuitenki nää tarttuneet terveelliset elämäntavat että vois pysäkin näissä mitoissa :)
 
Deb nyt kun inssi tehtiin, niin lääkäri sanoi että jos tulee negaa niin vielä yks tehdään. En vaan enää jaksais kun kivut on taas melkosia eikä vuoto oo edes vielä alkanu :sad001 On tuolla jossain nyt sen verran vikaa, etten usko sen viimeisenkään inssin tuottavan tulosta. Toivottavasti sulla ois nyt tärpänny :) Ja tosi hyvin oot onnistunu tiputtaa painoa, vau! :rolleyes:
 
Deb, on mulla tullut mietittyä tuota terapiahommaa jo aika pitkään, mutta ukolle en oo puhunu mitään kun ei se kuitenkaan suostuis. Eikä se mitään vaikuta että semmoseen yksin menisin :shifty: Tuntuu että mun ainoa toivo on tällä hetkellä se että tässä jotenkin lopulta raskauduttaisiin ja seksielämä palautuis ennalleen sen myötä, mutta jotenkin epäilen ettei se ole niinkään helppoa. Ei meillä ennenkään ole mitenkään joka päivä sekstailtu, mutta sentään nyt yleensä joka viikko kerran tai kaks mikä on kuitenkin 4-8 kertaisesti tämänhetkiseen :bag:
Eilen vielä puoliksi pakotin ukon viime hetken talletteluun. Oli lähellä ettei itselläkin halut loppuneet kesken vaikka hyrränneet monta päivää, kun toista ei näyttänyt kiinnostavan ollenkaan. :sad001 Ja toisaalta nyt tuntuu jotenkin tarpeettomalta vikitellä toista talletteluihin kun ei oo tähänkään mennessä tärpännyt vaikka kuinka ovulaation aikaan on peitto heilunut :sour: Nyt kuitenkin hommat hoidettu ovistestin mukaan dpo -2 ja dpo 0 ja nyt herran haltuun. Eilen oli lievää menkkamaista jomotusta alavatsalla ja vasemmalla puolen, minkä arvelen olleen oviskipua, mutta lämmöt ei vielä tänään nousseet. Nyt sitten kaksi yövuoroa eli seuraavat lämmöt saan vasta sunnuntaiaamuna :shifty:

Triana höh, eikö sitä lääkäriä sais uskomaan että menisitte suoraan ivf :sorry: Ärsyttävää jos pitää mennä jonkun tietyn kaavan mukaan eikä suunnitella hoitoja mahdollisimman yksilöllisesti :shifty: Oliko sulle koskaan tehty tähystystä tuon endon varmistamiseksi tai onko tarkoitus tehdä?
 
Deb: Wau! mikä suoritus, kerro mullekin sun ohjeet laihtumiseen niin kokeilen oitis :)

Triana: Pään nollaus kännit kuulostaa juuri neg testin jälkeen aivan loistavalta. Hitto viä. Oletko nyt testannut vai vasta huomenna?

Villisilmä: Milloin teillä on suunnitteilla inssi? Toivotaan parasta ettei tarvisi mennä niihin ja nyt tärppäisi :)

LaraS: Mitä sulle kuuluu? :)

Bambi: Kohta sitten piinaillaan kimpassa :P

Kissankulta: Kiitos :Heartred Tsemppiä ivf:ään. Itsekin olen jo tutkinut niitä asioita, jos sinne asti joudutaan. Rohkenin kertomaan töissä esimiehelle tilanteestamme ja hän oli ihanan ymmärtäväinen ja sanoi, että saan aina vapaata, jos hoidot ovat kyseessä. Onneksi avasin suuni nimittäin ei tarvii niitäkää ressata enää.

Ronya: Niimpä, huomista odotellessa :) Joko aloitit pistämisen? Ja miten kalliita ne pelkät piikit ovat? :eek:

Minä pistin äsken pregnyl pistoksen menemään KÄÄK. Vaikka olen hoitoalalla ja paljon kaikenlaisia pistoksia pistänyt on se itseensä pistäminen aina yhtä kamalaa :D Ovulaatiotesti ei mun mielestä ollut vielä tarpeeksi plussa, mutta kerkeehän ne vielä kasvaa tässä huomiseen klo 11 mennessä. Jos nyt oikein laskin niin maanantaina follikkelit oli 15, 15 ja 14mm nyt vois olla 20mm :bookworm: Hitto kun onnistuisi. Jännittää vähän tuo kolmen follin hedelmöittyminen, mutta....

Herukka kp 15
 
Herukka, sitten kun miehen simpat on tutkittu ja tiedetään tarviiko mulle tehdä aukkaria niin sen jälkeen suunnitelmissa inssit. Mun laskelmien mukaan menee varmaan loppuvuoteen, toivottavasti ehtis kuitenkin tämän vuoden puolella ekan :rolleyes: Ja kai periaatteessa inssin vois tehdä samaan kiertoon kuin aukkarin? Äh, menee miten menee, odottelua koko homma :shifty:
 
Villisilmä: Kyllä voi ja kannattaakin tehdä! Meillä tehtiin silloin heinäkuussa aukkari ja sen perään sitten ensimmäinen inssi. Voisiko teillä olla vika miehen simpoissa? Kannattaa olla erittäin tarkka niiden tulosten kanssa. Meitä sairaala huijasi pahemman kerran ja kertoi että kaiken pitäisi olla kunnossa. Yksityiselle menon jälkeen karu totuus valkeni, että miehellä on siittiöiden määrä, laatu ym hyvä, mutta eteenpäin liikkuvia siittiöitä ei ollut yhtään. Vinksinvonksin liikkuvia kyllä 37%, mutta se on varmasti syy nyt tähän että ei ole onnistunut. Voisin vinkata sulle, että käy ostamassa miehellesi vahvaa sinkkiä, seleeniä sekä e-vitamiinia. Ne kuulemma avittavat spermatuotantoa ja ravitsevat siittiöitä elinvoimaisimmiksi. Näin lääkäri meille määräsi. Jos nämä ei auta joutuu mieheni ottamaan ilmeisestikin jotain hormoonia.

Pitää toivoa nyt parasta, että miehen simpat ovat parantuneet viime inssistä ja että vitamiinit ovat tepsineet :)
 
Villisilmä ei oo tähystetty, eikä kellään lääkärillä kiinnosta tutkia kunnolla kipujen syytä. Aina vaan väläytellään sitä endometrioosin mahdollisuutta, mutta mitään ei kukaan asialle tee :sad001 Toivottavasti teillä seksielämä palautus pian ennalleen, raskasta tuommoinen!

Herukka joo, pullo tai pari viiniä tekee ihmeitä :hilarious: En testannu tänään, huomenna teen aamulla jos ei vuoto ala ennen sitä. Menkkakivut ja -olot on kyllä ollu aamusta asti. Tsemppiä sulle huomiseen!! :happy:
 
Herukka, ei multa kannata kysyä laihdutuskeinoja kun ei ne mitään terveellisiä oo, kun pinttyny päähän nuoruuden aikanen anoreksia :banghead: oon mä nyt syöny enkä oo liikkunu ihan kauheen paljoo, mutta huomattavasti alle normaalin kalorimäärän on taas syömiset menny. Tiiän kuitenki, että se on vaarallista, enkä tahallaan tee niin.
 
Kissankulta, mulle lääkäri määräsi Puregonin annoksella 150yksikköä/vrk. Minä myös seuraan sinun tilannetta mielenkiinnolla, kun näin melkein samassa aikataulussa mennään.:) Millä annoksella sun Puregon alkaa? Tsemppiä vielä hoidon odotteluun!

Triana, kovasti voimia ja pahoittelut negasta.

Herukka, toivottavasti inssi sujui hyvin ja miehen näyte parantunut! Tsemppiä piinailuun!:) Mä oon käynyt nyt apteekista ostaa Puregonit ja orgalutranit, niihin meni noin 400€. Vielä käyn hakemassa ens viikolla ovitrellen ja luget.:grin

Deb, hienosti oot saanut painoa tiputettua! Tsemppiä piinapäiviin.:)

ON: Tiistaina aloitin pistää Puregonia ja tänään eka ultra. Löytyi 12follia ja limakalvo 6mm. Nyt menossa kp5, niin lääkärin mukaan varsin hyvä tilanne.:) Nyt jatkan Puregonia ja lisäksi saan alkaa pistää jarrupiikki Orgalutrania. Maanantaina uusi ultra ja sovitaan punktio päivä. Luultavasti ens viikon loppuun. Nyt jo vähän vihloo munasarjoja, niin mikähän olo on ens viikon lopussa. :eek: Mutta ihanaa kun asiat etenee:)
 
Huh, Ronya siellä on hyvin lähtenyt homma etenemään! Mulla alkaa aivan samalla annoksella tuo Puregon! :grin hauska yhteensattuma. Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin tästä eteenpäinkin, minä vielä saan muutamia päiviä odotella.
Mulla se tilanne, että meidän kaupungissa ei apteekeissa noita lääkkeitä ole kuin tilauksesta ja vaikka kävin tilaamassa hyvissä ajoin lääkkeet, niin on vielä epävarmaa ennättääkö ne :nailbiting: lääketoimittajalla toimitusongelmia...
 
Täällä inssissä käyty. Miehen näyte oli parantunut huimasti ja nyt eteenpäin liikkuvia oli 80%. 57milj kaveria lähetetty eteenpäin. Mulla lääkäri arvioi follien poksahtavan ihan näinä hetkinä. Nyt inssin ajoitus oli tosi hyvä. 3 follia siellä nyt odottelee hedelmöittymistä. Hitsi, onnistuispa nyt :Heartred

Ronya: hitsi että on arvokkaita. Onko niin että se hinta on vaan yhdelle hoitokierrolle. Apua:facepalm: huippu juttu silti että follit kasvaa ja homma etenee. Ihan hirveesti tsemppiä :Heartred
 
Takaisin
Top