Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Kiitti kaikille tsempeistä! :Heartred

Villisilmä meilläkin simpat tutkittiin eka ja sitten aukkari, mutta meillä meni onneksi tuo alku nopeella aikataululla. Simpat + ensikäynti + aukkari kaikki kolmessa viikossa. Muuten sitte onki ollu odottelua ja se epätietoisuus on niin inhottavaa :sad001 Mä en noista lämmöistä osaa paljoa sanoa, ku ite en oo mittaillu, mutta oudolta kyllä kuulostaa :eek:

Frozen mä luulen, että julkisella ne tekee noita inssejä melkeenpä aina jos putket on auki, kai ne yrittää pitää sen ivf-jonon lyhyempänä kun kyllähän niistäkin monille kuitenki plussia tulee. Täytyy alkaa harkita sitä Väestöliittoa uudestaan jos jonoon pääseminen venyy kauheasti, kun mulla on toiveena että alkuvuodesta päästäis alottaa ivf, sitten on kuitenki yli 2v yritystä ja aika selvää ettei se muuten onnistu. Paljon onnea, ihanaa että kaikki oli hyvin! :love017

Ronya mahtavaa, että pääsette näin nopeasti seuraaviin hoitoihin! :happy: Ja on vielä noin hyvä onnistumisprosentti! En nyt muista, että ootteko yksityisellä vai julkisella?

tttii harmi ku on ihan nega olo, tuo testihän ei toki vielä tässä vaiheessa kerro mitään, mutta ymmärrän turhautumisesi :sorry: Toivottavasti "olot" vielä muuttuu ja viikon päästä tulis kahta viivaa!

ON: Negahan se taas täysin odotetusti oli. Aika voimaton olo, yrityskierrot huitelee vissiin jo melko lähellä kolmeakymmentä.
 
LaraS: Toivotaan parasta, ettei ollut ovuloimaton kierto. Vaikka mä en kyllä ymmärrä vieläkään noiden o-testien toimintaperiaatetta, että mihin se sitten perustuu, kun viiva tummuu ja on ehkä ihan vähän vaan hailurampi kuin testiviiva, mut sit ei olis ovis kuitenkaan.

Frozen: Hienoja uutisia. Onnea!! :Heartpink

Ronya: Asenteesta ++++

Villisilmä: Näin insinööritaustaisena tutkailen mielenkiinnolla kaikkia käyriä (sen takia mua myös varmaan toi o-testin tekniikkapuolikin kiinnostaa niin paljon). Mutta siis ymmärsinkö nuo käyrän merkinnät oikein, eli 2.-5. päivä menkat? Ja sit oot alkanut mittaamaan lämpöä 9. päivä? Mitä noi vihreet ruudut ja x ja - merkinnät tarkoittaa? Ja siis eikö 14.-15. päivä ole ollut mittaamista ollenkaan? Sori tyhmät kysymykset.

tttii: älä nyt vielä luovuta tämän kierron suhteen, vielä niin aikaista. Ehkä kuitenkin......

ON: mulla 4. clomipäivä menossa. Jonkinlaisia tuntemuksia ollut oikealla puolella. Liekkö siellä jotain kasvaa..hah. Maanantaina on kontrolliultra. Täytyy vähän hiillostaa sitä gynesetää ja kysellä, että mitä sille mun edelliselle follikkelille tapahtui, minkä se viimeksi näki, mutta ovista ei kuitenkaan tullut. Ja kysäisen myös, että eikös noi miehen simpat olis hyvä tutkia.
 
Villisilmä, omien mittailukokemuksien perusteella kyseessä on joko heikko keltarauhanen tai sitten ei oo tullut vielä ovista ollenkaan. Ei auta kuin jatkaa seurailua :confused:
 
Argh, just tuli kaverilta ultrakuva. Ekaa kertaa tuntu oikeesti vähän pahalta. Tää oli just sellanen kaveri, jolla on raskautuminen onnistunut varmaan tyyliin ekasta yrityksestä...
 
Frozen, hienoja uutisia ultrassa! :Heartred

Kyfira, tiedän tunteen että ottaa koville tollanen. Ite tunnen yhden naisen, joka ei taas edes yrittäny tulla raskaaks ja sai just toisen lapsensa. Ja molemmat tullu sinä aikana kun me ollaan miehen kans yritetty.
 
Hei taas kaikki! Reissusta palauduttu täällä, ihan hirveetä juoksemista paikasta toiseen, oon ihan puhki :dead:

Frozen, hurjasti onnea ihanista ultrakuulumisista :love017

Luen paremmin ja koitan päästä taas kärryille missä mennään, kunhan oon jotenkin selviytynyt reissusta :)
 
Alina, sitä minäkin toivon että jospa ovista ei ois vielä ollutkaan, jos olis myöhästynyt jostain syystä. Pitää varmaan jatkaa tikuttamista, ja lämmöistähän sen näkee sitten jos jotain tapahtuu :hungover:

Kyfira, vihree ruutu tarkoittaa korkean hedelmällisyyden päivää (esim positiivinen ovistesti, hedelmällinen lima:wtf:) ja äXät tarkoittaa seksiä/inssiä. Parina päivänä en voinut mitata, kun teen vuorotyötä ja niinä päivinä olin tullut yövuorosta (normaalisti mittaan aina viideltä aamulla). Siksikin tää käppyrä on nyt vähän huonosti tulkittavissa :shifty:
 
Moi kaikki! Mä kirjaudun juuri tänne foorumille, ja tää on mun ensimmäinen viesti täällä, jännää :wink

Voi olla, että laitan tän heti alkuun väärään ketjuun, mut laitetaan aloituksen piikkiin, jos niin käy.

Haluaisin neuvoja/mielipiteen/ajatuksia mua askarruttavaan aiheeseen.

Oon kohta 30v nainen, pillerit jätetty pois yli 2v sitten, ja kierto ollut säännöllinen 26-27 päivää reilu vuoden. Lasta yritetty tammikuusta asti, eli noin 9kk. Kävin gynellä pari viikkoa sitten, ja pyysin samalla katsomaan tän asian tiimoilta, että onko kaikki kunnossa. Se ultras mun kohdun ja munasarjat ja kaikki on kuulemma täydellisesti.

Mun kierto on tosiaan ollut suht säännöllinen jo pitkään, mutta eilen alkoi menkat kolme päivää etuajassa. Varsinaista "vuotoa" ei ole juurikaan tullut, vaan aluksi ruskeaa ja sen jälkeen pari kolme muutaman sentin kokoista "veristä limahyytymää".

Osaako joku ottaa tähän kantaa, että voisiko tämä etuajassa alkaneet menkat ja hyytymät olla merkki kemiallisesta raskaudesta / varhaisesta keskenmenosta? Tää on ihan hirveää mitä mieli ajattelee, mut tällä hetkellä olisin jopa iloinen, jos tää olis merkki siitä, että edes jotain olisi tapahtunut, vaikka olisikin mennyt kesken. Jotenkin pienikin tapahtuma loisi vähän toivoa tulevaan.

Tuntuu niin turhauttavalta, kun kuukaudesta toiseen saa aina pettyä. Mun neljä läheisiä ystävää on kaikki tullut 1-2 kerralla raskaaksi, ja vaikka oon superonnellinen heidän puolesta, tuntuu tää silti epäreilulta. Varsinkin kun kaveriporukan keskustelut liittyy nykyään lähes aina vauvoihin tai lapsiin, ja sit vaan itse vieressä puree huulta ja yrittää olla innoissaan.

Kiitos jos joku haluaa jakaa mun kanssa ajatuksia aiheesta :) Loppuun haluan vielä sanoa, että tiedän kyllä, että 9kk ei ole mikään pitkä yrittää, mutta omassa elämässä se tuntuu loputtoman pitkältä ajalta, tiedätte varmaan mitä tarkoitan :Heartred
 
JohSaa87 tervetuloa! Muistan omalta kohdaltani, että juuri tuossa 9kk yrityksen kohdalla alkoi tulla niitä toivottomuuden tunteita. Siihen mennessä kuitenkin kai suurimmalla osalla yrittäjistä tärppää.

Mulla itsellä ei ole kokemusta kemiallisista, mutta kuulostaa siltä että se vois olla kyseessä. Ja ymmärrän hyvin nuo ajatukset, että iloitsee siitä että jotain edes yritti tapahtua. Mulla ei oo 1v10kk aikana tullu koskaan mitään hailuja raskaustesteihin, eikä mitään mikä viittais siihen että munasolu hedelmöittyy ja yrittäs kiinnittyä.

Ootko tehny ovulaatiotestejä?

ON: Kevyesti kipuilee, mutta ei vuotoa tai normikipuja. Tädin on pakko tulla tänään tai huomenna, että inssi onnistuu. Mun tuurilla se venyttää tuloaan maanantaihin... :mad: Ja kai se ois eilen (dpo12) näkyny jos ois tärpänny.
 
Ronya, kiva että pääsette pian IVF:n :happy: toivotaan että heti ekalla kerralla tärppäisi :)

Villisilmä, jopa on erikoiset lämmöt ollut sulla tässä kierrossa :eek: jospa se nousu sieltä vielä tulis!

Triana, toivon niin kovasti ettei täti tuliskaan sinne, ja plussaksi muuttuisi vielä :smiley-angelic001

tttii, harmi että negaolo siellä, ja eipä se tikkukaan tuossa vaiheessa muuta vois näyttääkkään :shy: jospahan se vielä kuitenkin plussaksi muuttuis :happy:

JohSaa87, tervetuloa :) varmastikin on mahdollista, että olisi joku varhainen keskenmeno ollut sulla kyseessä, mutta en osaa varmaksi sanoa. Toivotaan että teillä pian tärppäisi :happy:

Ja pahoittelut kaikille tädin kohdanneille :sad001

ON: Tänne ei mitään ihmeellistä. Tätiä odottelen ens viikolle, raskauden mahdollisuutta tuskin on, kun ainut tallettelu dpo -4.
 
Elisenda, sanoppa muuta! En usko että edes FF pystyy tekemään minkäänlaista tulkintaa tästä käppyrästä, on niin omituinen kierto meneillään. Tänään kuitenkin vihdoin tuli selkeä lämmönnousu. Harmi että juuri tänään kun mies on tulossa takaisin kotiin, ei siis enää mahiksia talletella tähän kiertoon. Tänään myös selkeästi kova kohdunnapukka ja valkoista jähmeää valkovuotoa, jota mulla yleensä on oviksen jälkeen. Tosin sitä on ollut jo useampana päivänä, en siis yhtään ymmärrä miksi lämmöt nousi vasta nyt! :confused: Jännittävää odotella seuraavia menkkoja, ne varmaan kertoo sitten tarkemmin ovisajankohdasta (jos sellainen nyt on ollut) kun luteaali mulla lähes poikkeuksetta 14 päivää.
 

Liitteet

  • chart (14).pdf
    253.7 KB · Katsottu: 136
Villisilmä, niin se lämmönnousu tulee sitten kun munasolu on irronnut, vai? Mutta onhan se munasolu siellä elossa päivän pari, että kyllähän tänään vielä vois olla mahkuja? Mikä lie että noin outo oli tuo alkukierto, jospahan nyt loppukierto menis kuin yleensä :)
 
Elisenda, Fertility friendillä on tähänkin vastaus: "By the time you see a thermal shift on your chart, it is usually too late to conceive that cycle. Ovulation occurs on the day before your temperature rises. The best times to have intercourse are the few days before you see a thermal shift on your chart. A single rise, however, does not always mean that you have ovulated. You need to see a clear and sustained rise to confirm ovulation, so do not stop having intercourse until you see several elevated temperatures and ovulation is confirmed."

Eli yleensä kun lämmönnousu näkyy chartissa, on jo liian myöhäistä :sorry: Mutta toki varmaan tulee kyllä otettua kerta kiellon päälle tänään joka tapauksessa :grin
 
Niin ja kun tarkastelee tätä tämänhetkistä valkovuotoa, joka on kuin paksua ihovoidetta (sori tmi:wtf:) niin en usko että mikään siittiö pääsee liikkumaan sen läpi yhtään mihinkään :dontknow :grin :sign19
 
Teeerve! En oo kerennyt lukea kaikkien tekstejä. Reissusta kotiuduttu ja sivuja oli tullut 2 viikon aikana niin hirmuisesti, että lueskelen niitä sitten kun aikaa on enemmän. Mitä tänne kuuluu? :Heartred

On: täällä dpo 1. Inssiä ei tehty tähän kiertoon. Pidettiin kesä tauko :) Syyskuussa sitten taas niihin touhuihin.
 
Sieltähän se täti sitten eilen iltapäivällä/illalla tuli kunnon kipujen kans :sad001 Täytyy nyt miettiä laskenko eilisen vai tän päivän kp1, toisaalta ihan sama ku ovis osuu viikolle ja ultraan oon kuitenki menossa.

Paljo oon pohdiskellu elämää ja näitä vauvahaaveita, ne Turun tapahtumat (ja Barcelonan tietysti myös) sai luonnollisesti miettimään minkälaisessa maailmassa me eletään ja miten pitää itsensä ja mahdollisesti tulevan perheenlisäyksen turvassa vastaavalta.

Voimia kaikille eri tilanteisiin! :Heartred
 
Triana pahoittelut negasta ja uudesta kierrosta :sorry: toivoin niin plussaa sinne :shy:
Ja nuo kamalat tapahtumat kyllä saa niin mutkin miettimään, että onko tässä järkeä edes, tuoda lapsia tähän maailmaan. :oops:

Kyfira toivottavasti ultrassa tänään hyviä uutisia :) ja voimia noihin vauvauutis-tilanteisiin :Heartpink ne on rankkoja, vaikka tietää ettei ole itseltä pois. Miksi ei vaan voisi olla helpompaa...

Elisenda tervetuloa takas lomareissulta :) Kaipa se todennäköisyys on pienempi, muttei mahdottomuus. Tulisikin sinne ylläriplussa! :shy:

JohSaa87 tervetuloa mukaan :) kuulostaa, että olis tosiaan voinut olla kemiallinen. ja täällä varmasti moni ymmärtää sen, miten sekin antaa toivoa yritykseen, että jotain edes tapahtui. Eli ainakaan hedelmöittyminen ei oo mahdotonta :rolleyes:

Villisilmä aina on parempi ottaa varman päälle kuin hylätä :wink Eikä tää naisen kroppakaan niin yksiselitteinen oo, että nuokaan teoriat pätee kaikkiin 100%

Herukka tervetuloa lomalta :) toivotaan lomatuomisiksi plussaa :rolleyes:

Täällä ehkä dpo6 ja olin viikonlopun tyttöporukalla reissussa. Tuli otettua drinkkejä, saunottua, paljuiltua ja uitua. Sekä paljon muuta mukavaa :) Puhuin jonkin verran tästä yrityshommastakin, kun tuli luonteva tilanne. Hyvin kyllä ymmärrystä sain, sillä monella on kuitenkin omia km-kokemuksia tai muuta vastaavaa. Että ei niillä omassa piirissä olevilla äideilläkään oo välttämättä ollut sormia napsauttamalla lapset tulossa. Toisinaan se unohtuu, kun lapsia heillä kuitenkin on.
 
Triana, pahoittelut tädistä ja kivuista :sad001 itse kans tullu nyt mietittyä että millaseen maailmaan sitä perheenlisäystä oikeen haluaa mutta uskon että osaan sitten suojella jälkikasvua kun leijona emo!

Herukka, hyvillä mielin siellä siis palataan arkeen :) ja tsempit nyt silti tähän kiertoon!

Villisilmä, tsemppiä tuohon sun tilanteeseen nyt :O vähän erilaiseltako kuulostaa siis tuo kierto :/ harmi..

Elisenda, tervetuloa takasin lomalta :) voimahaleja tilanteeseen!

JohSaa87, tervetuloa mukaan! :) tuosta keskenmenosta en osaa yhtään sanoa, itelle ei oo koskaan minkään näköstä kiinnittymisyritystä edes ollut :/ mut kuulostaa kyllä että ehkä vois olla joku sellanen.. tsemppiä tilanteeseen ja mielialaan! Toivotaan että tärppää mahollisimman pian ja olisi lyhyt visiitti tällä foorumilla.

Kyfira, varmasti ottaa koville tollaset uutiset. Ne on just niin inhottavia kun joku raskautuu pelkästään kattomalla miestä silmiin. Tai varsinkin sellaset jotka ei edes lasta halua :sad001 no me kaikki toivottavasti vuorollamme :Heartred voimahaleja! Ja sun ultrakuulumisia oottelen!

LaraS, hyvä että osaa ottaa rennostikkin! Kivalta reissulta kuulosti :) kohtahan sitä jo piinaillaan!

Omaa napaa, nippailuja edelleen alavatsalla. Mutta nega se vaan on eikä mun mieli mikskään muutu :D en varmaan enää edes testaa vaan odotan sitä tätiä. Jotenkin turhauttaa kans elämäntilanne muuten, tai oikeestaan tää niin sanottu laihduttaminen. Salilla tulee käytyä sen 3 kertaa viikossa ja ruokavaliota on muutettu, eikä mitään tunnu tapahtuvan. Peiliin kattoessa ja vaatteita pukiessa tuntuu lähinnä että olis lihonnu vaan :/ jotenki turhautunu olo koko ajan. Noh onneks miekkone tukee ja sanoo että rakastaa mua just sellasen kun oon.
 
Villisilmä, niin totta, pitäishän limojenkin olla suotuisat siittiöille, jotta pääsevät kulkemaan määränpäähänsä. Onkos nyt lämmöt mennyt niinkuin normaalistikin?

Herukka, tervetuloa takaisin reissusta :) Seuraavaan kiertoonko teillä on suunnitteilla inssi?`

Triana, pahoittelut tädistä :sorry: mä olen sitä mieltä, että jokatapauksessa kaikkea voi sattua, vaikkei terrorismia maailmassa olisikaan. Ihan kaikelta ei voi suojella itseään eikä lapsiaan, mutta toki parhaansa kaikki yrittää :Heartred ja eihän sitä tiedä vaikka siitä omasta lapsesta tulisi rauhanturvaaja tms, joka pelastaisi monia ihmishenkiä :happy:

LaraS, kiitos :) ottaisin kyllä sen ylläriplussan ilolla vastaan, mutta veikkaampa vahvasti kuitenkin tädin tuloa :rolleyes: ihanan kuuloinen viikonloppureissu oli sulla :happy: ja kiva että sait kavereilta ymmärrystä tilanteeseen, eihän sitä tosiaan tiedä, että vaikka lapsia onkin, että onko se matka ollut helppo vai ei.

tttii, kiitos :) toi on kyllä niin tympeetä, että kun yrittää vaikka mitä, mutta puntarissa ja peilissä ei näy muutosta! :sour: mutta hyvä että on mies joka lohduttaa :happy:

ON: Päädyttiin nyt siihen, että laihdutetaan loppuvuosi ja ens vuoden alusta mennään inssiin. Mulla kun alkaa se duuniprojekti ens kuussa, ja miehelläkin on kiireinen syksy tiedossa. Ja kun yhtään ei ole paino pudonnut sitten viime kevään :rolleyes:
 
tttii ja täällä vaan oottelen, et millon testaat :rolleyes: :grin plussan, tietenkin :p

Elisenda hyvä päätös tuo aikataulu; itselle selkeä tavoite ja tähtäimessä suunnitelma. Onnea ja menestystä teille molemmille projektiin! :)

Meillä kanssa alkoi hiilaritietoisempi ruoka just tänään. Miehelle kävi (taas) tapaturma, nyt on jalka leikattu ja keppikävelyä seuraavat viikot. Jotenka ruokavaliomuutoksella pyritään, ettei hällä paino lähtis nousuun ja mulla sais niitä kiloja lähtee pois :rolleyes:
Tänään dpo6 ja alkoi närästys. Tällaista oli edellisen kemiallisen aikoihin ja alkoi just näissä dpoissa :nailbiting: alas tullaan ja lujaa, kunhan täti kurvaa kylään :scared001
 
Takaisin
Top