Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Tttii mullakin ollu käytössä se perus apteekin 400mikor. nyt sain reseptillä oliskos ollu 1mg. En ihan päässy kärryille, mutta pitäs vissiin ehkästä just keskenmenoja.?
 
Itse tossa just yks päivä mietiskelin että onkohan siitä haittaa jos syön jonakin päivänä vahingossa vaikka 2 niitä folireneita, mutta ei kai siitä sitten mitään haittaa oo jos sitä määrätäänkin reseptillä ihan isojakin annoksia..
 
Sori pelkkä omanapailu: Ensin klinikan hoitaja sanoi, ettei mitään hoitoa ehdi tekemään tähän kiertoon, koska klinikka on kiinni 2 viikon päästä 2 viikkoa. Itse laskeskelin, että kyllähän sen pitäisi ehtiä (tänään kp4 ja ultraralli siten ensi viikolla), ja onneksi lääkäri oli mun kanssa samaa mieltä, että ehtii. Huomenna siis jatkuu pistelyt nyt suoraan annoskoolla 75. Ovistestistä lääkäri sanoi, ettei sen välttämättä kuulukaan olla irrotuspiikin jälkeen positiivinen. Estradiolia hän ihmetteli, siis että miksi haluan sen, ei kuulemma ole ikinä ottanut sitä ultran lisäksi, mutta sanoi sitten, että voidaan se toki ottaa, kun puhuin oman mielenrauhan puolesta. Eipä nyt ole kovin suurta luottoa tähän kiertoon, kun ei oo haamun haamua testissä ikinä näkyny, mutta oon ilonen, että ylipäänsä tähän kiertoon ehditään hoito yhdistämään, kun aluksi pelästyin, että seuraava hoito on töiden takia vasta joskus syyskuussa. :)
 
Frozen, olipa onni että ehtii hoidon tekemään :) ja on kyllä niin jännä että lääkärit voi olla noinkin erimieltä siitä estradioli arvo hommasta, koska se mun lääkäri naikkarilla esim halusi sen ottaa välttämättä vaikka ultrassa näkyi jo iso johtofolli :/

Onkos kellään muuten mitään hajua onko naistenklinikallakin joku loma vai onko koko kesän auki?

ON: ei oo mitään uutta täällä :D tissit ne on kipeet ja väsyttää vaan. Nega siellä tulee olemaan vielä ens viikonloppunakin. Aika vois mennä nyt vaan supernopeesti ens kiertoon asti :D
 
Moi kaikki.

Olen ollut nyt pidemmän tovin taustajoukoissa, ja koitin nyt lukea kaikki teidän viestit. Melkoista vuoristorataa! Plussia, jotka kumminkin katoavat :sad001 tsemppiä kaikille joille niin on päässyt käymään. Tsemppiä myös kaikille niille, joilla testit vaan pysyy puhtaanvalkeina.. ♡
Koitan napailla lyhyesti.

Eli meillä nyt neljä letrokiertoa (+Pregnyl ja Lugesteron) takana tuloksetta. Nyt taukokierto oman ja meitä hoitavan lääkärin loman ajan ja heinäkuun puolivälissä palailemme yhteyksiin. Todennäköisesti silloin aletaan sitten puhua IVFstä, eli mahdollisesti alkusyksystä sitten niihin puuhiin.

Meilläkin tämä touhu on koetellut parisuhdetta ja seksielämää, josta moni teistä muistakin tuossa puhui. Meillä siihen lisänä miehen paha työuupumus, jota hänen tuntuu vaikealle lähteä hoitamaan. Minä olen käynyt nyt säännöllisesti psykapuolen hoitajan juttusilla itse, en osaa oikein sanoa onko siitä isoa apua vai ei, mutta ei siitä haittaa ainakaan ole...

Pysyttelen nyt taustalla kunnes jatkosuunnitelmat taas johonkin suuntaan nytkähtää, pakko oli tulla teidän kuulumiset tarkastamaan ♡ muistakaa nauttia kesästä kaikesta huolimatta!!
 
Tsemppiä kissankulta, lapsettomuus ei tosiaan tee hyvää parisuhteelle :sorry: :Heartpink

Meidän ensikäynti naistenpolilla on nyt takana. Jännitti kovasti mutta hyvin meni, miehelläkin jota jännitti vielä enemmän kuin minua :grin Jutusteltiin kaikki perusasiat läpi ja tutkittiin minut ja mies. Miehellä ei tutkimuksessa löytynyt mitään erikoista, kaikki vaikutti normaalilta. Sai lähetteen sperma-analyysiin, niinkuin toivottiin, ja näytteen saa antaa kotona, mikä oli se suurin helpotus :shy: Mulle tehtiin gyn. tutkimus ja ultrattiin, kaikki vaikutti olevan normaalia. Ultrassa molemmat munasarjat löytyi ja toisessa todennäköinen keltarauhanen sekä nestettä merkkinä ovulaation tapahtumisesta. Kohdun limakalvo sopiva kierron vaiheeseen nähden. Ei siis tietääkseni mitään normaalista poikkeavaa. Oon niin helpottunut!

Nyt edetään niin, että käydään molemmat verikokeissa (molemmille infektiolabrat ja mulle prolaktiini ja progekokeet) ja mies antaa simppanäytteen, ja niiden mukaan edetään sitten tarvittaessa munatorvien aukiolotutkimukseen ja inseminaatioon. Simppatuloksissa menee kuulemma muutama viikko ja lääkärikin jäi nyt lomalle, nyt siis vaan odotellaan jatkoja ja jatketaan yritystä :)

Villisilmä kp 18/27 dpo 5

Onko muuten teillä se klamydiakoe otettu verikokeena vai pissanäytteestä? o_O Kun mulle jäi vähän epäselväksi, kun ei puhuttu pissakokeesta erikseen mitään mutta tietääkseni se otetaan yleensä siitä :bored:
 
Kissankulta, olen monesti miettinyt, miten sinulla menee, kiva että tulit kertomaan. :) Aina sanotaan, että pikkulapsiaika on rankkaa parisuhteelle, mutta entäs tää lapsettomuus sitten?! Kuukaudesta toiseen turhia toiveita ja itsensä ja/tai toisen syyllistämistä... Harmi, että siihen on yhdistettynä vielä toi miehen työuupumus. :sad001 Teillä siis ei kokeilla pistoshoitoa ja/tai inssiä ollenkaan? Toisaalta jos ovis kerran saadaan tapahtumaan lääkkeillä eikä muualla ole vikaa, niin ehkä parempi sitten miettiä suoraan IVF:ää... Mulla on jotenkin sellainen tunne että perässä tullaan. Paljon tsemppiä sinne!! ♡

Tttii, niinpä, jännä että on näin eri mielipiteitä!! Se lääkäri sano tehneensä lapsettomuushoitoja pitkään myös julkisella eikä siellä kuulemma ikinä otettu estradiolia. Outoa!! Sun estradioli oli siis ilmeisesti normaali kierron vaiheeseen nähden? Kyllä sulla voi kuule hyvinkin plussaksi vielä muuttua..! :)

Villisilmä, hyvä, että asiat lähtevät nyt rullaamaan ja että kaikki näytti hyvältä tutkimuksessa! :) Mulla klamydia otettiin virtsanäytteestä.

ON: Kp5, Puregon-pistoksilla siis jatketaan tästä illasta eteenpäin, folliultra ens ma eli kp11.
 
Juu, Frozen, näin olen käsittänyt, että meillä tuo hoitopolitiikka on juurikin niin, että kun ei mitään näkyvää syytä ole, kun lääkkeillä ovikset on onnistuneet ja simpat ok, niin seuraava on sit suoraan IVF. Hauska, kun sanoit, että sulla lääkäri toiminut myös julkisella ja meillä taas just toisinpäin, että meidän lääkäri toiminut aiemmin yksityisellä puolella ja vaikuttaa kyl todella osaavalle ja kokeneelle. Luottoa siis hänen päätöksiinsä löytyy. Tää taukokin sattui todella hyvään väliin meille, kun itsellämmekin on lomat, niin saadaan aivan rauhassa olla miettimättä ja stressaamatta.
 
Villisilmä, kiva että teidän ensikäynti meni kivasti. :happy: Mitä miehelle tehtiin tällä ensimmäisellä kerralla muutakun haastateltiin?

Itse oon sellainen ihmistyyppi että mietin ja murehdin kaiken mahdollisen etukäteen ja niin tietysti tässäkin asiassa :banghead: eli siksi mietin millainen on just ensikäynti yhdessä jne. Syksyllä mulla kyllä edessä aukiolotutkimus, koska oon nuorena toilaillut ja saanut Klamydian :sad001 ihan pyllystä jos niistä ajoista kärsii edelleen:sad001
 
Villisilmä: Kivaa kun on käynti ohitse. Siintä se lähtee sitten rullaamaan :) Toivottavasti vaan nopeammin kuin meillä. Meillä nyt aukkaritutkimus ens maanantaina ja siitä sitten katsotaan jatkot mitä aletaan tekemään :)

Tinkerbell88: Ei kannata jännittää. Se käynti on kiva käynti ja lääkärin kanssa yhteisymmärryksessä jutustellaa ja haastatellaa/esitetään mieltä askarruttavia kysymyksiä. Meillä täällä kymenlaaksossa miestä haastateltiin ja kyseltiin onko tapahtunut vammoja tai muita onnettmuuksia johon kivekset liittyvät esim. Alkoholit, huumeet, tupakka tietysti ja lääkitykset mitä käyttää/ on käyttänyt. Sit vaan määräys simppa testiin. Niissä kai jos löytyy jotain puutoksia niin seuraavalla yhteisellä käynnillä miestä voidaan käydä tutkimaan enemmän. En tiedä mitä tutkivat, mutta se tiedän, että mieskin voi saada clomifen lääkityksen itselleen.

Miks aina naiset joutuvat syömään kaikkia lääkkeitä, hormooneja? Sitä kautta ressataan ja ollaan huonon tuulisia. Plöh.. Miesten vuoro olisi seuraavaksi kun niitä lääkkeitä suunnitellaan uusia :D
 
Minä täältä tauolta huhuilen taas vähäsen. Oon kyllä pari kertaa viikossa käyny kurkkimassa tän ketjun kuulumiset, ja joka kerta toivon kovasti että sais lukee plussauutisia! Kunpa saatais plussia tän kesän aikana vaikka toistaiseksi hiljasta on ollukki :sorry:

Mulla kp24/23-28, dpo11. Tuntuu, että turha tuhlata testejä, kun ei oo mitenkään muista kierroista poikkeava olo. Vatsa-, kylki- ja lantiokipuja todella vähän ollu tässä kierrossa, hartiapistos hieman välillä vaivaa etenkin juoksulenkeillä. Ihmeellistä "vilua" ollu ajoittain, mutta en usko että merkkaa mitään. Täti tulee pe/la, ja jos ei tuu niin sitten vasta testaan.

Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin! :happy:
 
Tinkerbell, tosiaan haastateltiin mies ja lisäksi lääkäri tutki kivekset, muuta ei tehtykään. Ja se lähete simppatestiin. Mieshän oli ihan hirrrrveen hermostunut ennen tuota käyntiä, että mitä hälle nyt tehdään ja selviääkö hän, mutta hyvin meni ja oli kuulemma helläkätinen lääkäri :grin

Herukka, lääkäri meinasi että todennäköisesti syksyllä sitten ensimmäinen inseminaatio, koska näissä alkututkimuksissa menee aikaa. Harmittaa, että näitä kaikkia tutkimuksia ei voinut ottaa jo ennen tuota ensikäyntiä, että oltais päästy vähän nopeemmin etenemään, mutta sairaalassa sairaalan tavalla :shifty:
 
Kissankulta mukava kuulla sunkin kuulumisia :happy: harmi, ettei asiat oo edenneet puolisonkaan osalta :sorry: toivottavasti hänen tilanne jotain kautta alkaa helpottamaan!! hyvä, että itse käyt psyk-hoitajan luona juttelemassa. Oma kokemus on, että tekee hyvää päästä puhumaan ihmiselle, joka on "vieras", eikä mitenkään liity omiin asioihin. Helpompaa purkaa tuntojaan, kun tietää ettei toinen loukkaannu sanomisista saati kerro asioita eteen päin. Monesti saa myös eri näkökulmaa asioihin sekä välineitä käsitellä omia tunteita. Tsemppiä paljon! :Heartpink

hattivatti olisko lääkäri määrännyt tuon vahvemman foolihapon just metoyreksaatin takia? Muistelisin, että metotreksaatti vaatii runsaan foolihappolisän, jottei varastot mene tyhjiin. Muutoinhan se 400mikrog. lisä riittää päivittäin; suuremmasta tuskin on haittaavan, mutta liekö enemmälti normitilanteessa hyötyäkään :)

Harmi, että negoja taas tullut ja uuteen kiertoon joutuneitakin on :sorry: missä on meidän ketjun plussat :confused: ne pysyvät, siis :shy:

Ja Deb hienoa, että tupakoinnin lopettaminen onnistunut! Jatka samaan malliin! :smiley-bounce012

LaraS kp66-53
 
Laras en saanut metotreksaattia,arvot lähteny itekseen laskuun, vielä parin viikon päästä kontrolli. Eikai se auta ku hakea apteekista ja alkaa syömään.
 
Frozen, ei ole infoliceista sen kummempaa hyötyä vielä ilmennyt, tavallaan makeeta tekee edelleen vähemmän mieli mut suolaista&rasvaista senkin edestä :rolleyes: Se projekti kestää joku pari kuukautta, alkaa syyskuun lopulla. Voisin muutenki siirtää inssit ens vuoteen, niin sais samaan lääkekattoon kaikki. Tsemppiä sullekin painonpudotukseen :happy: tosi hyvä että lääkäri oli sun kanssa samoilla linjoilla, että ehtii hoidot tähän kiertoon! Jännä että tuon estradiolin kanssa on lääkärit niin montaa mieltä.

Villisilmä, Kiva että teillä ensikäynti meni hyvin, ja kaikki vaikutti normaalilta :happy: toivottavasti olis simpatkin kunnossa. Tuleeko teille uusi aika postissa vai? Mun mielestä meillä kans otettiin verestä infektionäytteet. Jonkun pissapurkin tein kanssa, mutta en muista yhtään mitä siitä tutkitiin.. Että empä nyt sanokaan varmaksi :grin mustakin tuntui että ne alkututkimukset kesti tosi kauan, mut yhtäkkiä sit kaikki olikin ohi :rolleyes:
Tosta herkuttelusta, ootko muuten huomannut jotain syy-yhteyttä johonkin, milloin tekee enempi herkkuja mieli? Mä luulen että mulla tää väsymys on pahin tekijä, ja toisaalta myös tää pakollinen taukokierto vetää fiilikset alas.

tttii, naistenklinikka on auki koko kesän, mutta supistettu toiminta. Tekevät vissiin inssejä, mutta ivf yms. eivät. Mietin ite sillon kun lääkäri käski ootella luomutärppiä syksyyn, että siirtävätköhän tällaiset selittämättömät sit suosiolla kesä yli.. mut tosin se laihdutushommakin oli meillä tavotteena ennen inssiä. Milloin sulla pitäis täti tulla? Toivottavasti ei tuu! :happy:

Kissankulta, harmi ettei miehesi koe pystyvänsä hakemaan apua uupumukseen. :sad001 varmasti siitä sun psyk.hoitajalla käymisestä jotain hyötyä on, ainakin pitemmällä tähtäimellä. Harmi ettei kevyemmillä hoidoilla ole teille plussaa tullut, mutta avoimin mielin vaan ivf:n :happy: mukavaa kesää sinullekin ja kaikkea hyvää :Heartred

Triana, kiva kuulla sinusta :happy: Kiva että on ollut helpompi kierto sulla. Jännityksellä ootan tuutko muutaman päivän päästä laittaan kuvan plussasta :happy: kyllä niitä plussauutisia kaipailee tähän ketjuun!

LaraS, oliko sulla ne terot nytten? Kattelin vaan tuota sun kp-lukua :eek: tikutitko ovista tässä kierrossa?

hattivatti, kurjaa odotella, mutta toivottavasti kontrollissa olis kaikki jo kunnossa!

ON: Väsymys painaa edelleen, pitää rueta noita ylimääräsiä menoja karsimaan pakostakin, ei tästä muuten tuu mitään :eek: vaikka taukokierto sapettaa, niin toisaalta se on myös rentouttavaa. En oo yhtään laskenut päiviä tai kuulostellut oireita. :) tissikipu on sitä luokkaa, että se tuntuu kuulostelemattakin :grin että kai se ovis oli kuitenkin jossain vaiheessa, vaikka tuntemukset lähestulkoon puuttuivat. Täti pitäis tulla joskus viikon päästä.

Toivottavasti en silmät ristissä kovin pieleen kellekään kommentoinut, yritin kyllä katsoa että kirjotin oikeista asioista kaikille :grin
 
Muokattu viimeksi:
Tinkerbell88, meillä ei ensikäynnillä mieheltä kysytty kuin oikeastaan pikaisesti polttamisesta, juomisesta ja lääkkeistä (mitään muuta ei käytä kuin alkoholia satunnaisesti, ja koska simppatulos oli OK, se oli siinä). Kuinka kauan sulla ehti sillon olla klamydia ennen kuin todettiin/hoidettiin?

Villisilmä, on kyllä harmi (ja sinänsä myös ihme), ettei noita testejä voinu ottaa ennen ensikäyntiä, niin olis ollu sit valmiina!

Triana, mä niin toivon, että tulet ja yllätät plussauutisilla! Tiedän, että ei ole kovinkaan todennäköistä, mutta kun sen niin kovasti teille soisi. :) ♡

LaraS, voi itku, että sun kierto vaan venyy ja venyy! Sais nyt täti tulla, että pääsis uuteen yritykseen!

Elisenda, joo lääkekaton takia parempi, jos hoidot on saman vuoden aikana. Sitä just itsekin mietin, että pitäiskö mennä IVF-jonoon julkiselle vai alottaa ne suoraan yksityisellä, niin menis samaan lääkekattoon (luulen sen pian tulevan täyteen). Oon meinaan jotenkin varma, että IVF:ään joudutaan... Ootko ottanu Inofolicia yhden vai kaks annosta? :)

ON: Kp6, toinen pistos takana. Oon taas sortunu googlaamaan ja löytäny jenkkien ja brittien kirjoituksia siitä, että PCOS-potilailla on huonolaatuisia munasoluja. Yksikin 28-vuotias oli kirjottanu, että IVF:ssä paljastu, että hänen munasolunsa oli lääkärin mukaan kuin reilusti yli 40-vuotiaan! (Vaikka kaikki verikokeet oli normaalit.) Onhan nää toki yksittäistapauksia ja suurin osa PCOS-potilaista onnistuu raskautumaan, mutta taas on parin paremman päivän jälkeen huonompi fiilis. Johtunee siitäkin, että Facebook tuntuu olevan täynnä vauvauutisia; yksikin kaverin kaveri, joka on seurustellu vasta reilun puoli vuotta nykysen kumppaninsa kaa, oli laittanu tiedon tulevasta vauvastaan.
 
Elisenda joo, sain ohjeeksi nyt kuun vaihteessa ottaa uuden terolut-kuurin 10pv (oli silloin kp16-25 tässä kierrossa, sen jälkeen kemiallinen ja ei uusia vuotoja), ellei kierto vaihdu. Kävin ma labrassa tsh-kontrollissa ja soitin, että kattoivat vastauksen ja saisiko kuitenkin sen Primolutin kokeiltavaksi. No, sieltä ei oo kuulunut mitään ja tänään katsoin labravastauksen eikä omissa tiedoissakaan ollut mitään mainintaa siitäkään kilpparilääkkeen annostuksesta. Arvo oli jo alle 1, siitä oon iloinen :happy:
Mutta miten voi olla niin vaikeeta, saada kokeiltavaksi eri lääkevalmiste, kun terolut ei kertakaikkiaan toimi :think005 :smiley-angry016 eipä luulis olevan lääkäreiltä pois, vaikka itse siitä oonkin kysynyt :bored:
 
Frozen, eli ehkä munkin mies saattaisi selvitä ensikäynniltä mikäli semmoinen meille eteen syksymmällä koittaa :facepalm: mun klamydia ei ollut kauaa, se saatiin silloin nopeasti hoidetuksi jne. Mutta kun ihminen voi olla niin tollo ettei yksinkertaisesti muista (tyhmätyhmätyhmä) oliko mulla myöhemmin sama tauti uusiksi. Elin suht villiä nuoruutta, ei ollut huolta huomisesta, saatika vauva jutuista silloin ei.. ja omakannassa eioo niin vanhoja terveystietoja että pystyisin tarkistamaan :wideyed:. no oli miten oli, eletään nyt tätä hetkeä eikä murehdin menneitä eikä tulevaa etukäteen.
Pitäis vaan muistaa elää päivä kerrallaan:happy:
Reilu viikko edessä ennen seuraavia kuukautisia eikä mitään oireita mihinkään suuntaan eli niitä odotellessa jälleen kerran:finger:
 
Takaisin
Top