Pitääkö olla huolissaan?

Aapinen

Vasta-alkaja
Rv 13+4 ja alusta asti maha löysällä muttei huolestuttavasti. Nyt tällä viikolla alkoi tiistai iltana maha kuplia ja möyriä, keskiviikosta lähtien vesiripulia ja rauhottui Precosa pillereillä perjantaina. Tänään kuitenkin taas löysähköä tavaraa muttei vettä kummiskaan (otin eilen illalla kahden pillerin sijaan yhden kun ajattelin jo helpottavan). Nesteitä olen juonut niin että vessassa on saanut ravata.

Oon koittanut ajatella että olis vaan joku vattaflunssa kun ei mitään muita oireita, mutta huoli on silti kova tuon pienen elämän takia.. pitääkö tässä siis olla huolissaan?
 
Raskaana ollessa vatsa voi olla tavallista löysemmällä/kovemmalla (tai seilata eestaas). Ehkä sinulla on vain vähän voimakkaampi tämä oire? Myös esim lisärauta voi pahentaa sitä (kumpaan vaan suuntaan). Oletko ottanut asian puheeksi neuvolassa? Jos huolestuttaa, kannattaa ottaa vaikka pelkkä ripuli tuskin on haitaksi lapselle. :)
 
Olen kertonut vatsan löysyydestä neuvolassa mutta kuulemma ihan normaalia, ennen raskauttakin tätä oli (lähinnä kahvin takia mitä nyt en voi juoda). Tämä ns ripulikohtaus oli vain uutta. Harvemmin vesiripulilla maha on ja vieläpä pari päivää putkeen. Mutta tosiaan voihan se olla että omalla kohdalla vatsan löysyys voi mennä jopa noin äärimmilleen. Muita oireita kun ei ole ollut. Täytyy ottaa vielä puheeksi neuvolassa kun sekin pian on :)
 
Takaisin
Top