Pillereiden lopetus

hanipupu

Silmät suurina ihmettelijä
Kertokaa kokemuksia ja minkälaisia oireita e-pillereiden lopetus teille toi :).
Lopetin noin kuukausi sitten yazit ja menkat tuli nyt normaaliin aikaan :).
Tuntuu että hiki haisee pahemmin ja tukka rasvottuu! Pari viikkoa lopetuksen jälkeen nännit kipeyty, ei tissit vaan pelkät nännit :eek:. Finnejä tuli kans aluks enempi entä ennen.
Ennen menkkoja tiputteli ruskeaa monta päivää.
Nyt menkkojen loppumisen jälkeen mahakipuja aina sillon tällön, niiku menkkakipuja, mutta nehä just loppu..
 
Mulle ei tullu kiertoihin mitään häiriötä. Finnejä tuli enemmän. Verenaineet laski (johtui myös tupakan polton lopettamisesta). En saanut pms oireita enää. Hyvä että lopetin. Siitä on 1 1/2 vuotta jo ku lopetin. Söin niitä 9vuotta. Niin ja merkki tais olla yasmin. Ai niin!! kuukautiskivut tuli heti takas, ku pillereiden aikana niitä ei ollut!:meh:
 
Oon lukenu juttuja, että joillaki parit ekat menkat tulee oikeesee aikaa, mutta sitte kierto heittää häränpyllyä ja muuttyu hirviän pitkäks :eek:! Pelottaa että itelle käy kans nii.
 
Itse kun lopetin pillerit, ei tullut menkkoja ja tulin raskaaksi heti ekana kuukautena lopettamisesta.. Käytin yasminellejä 4 vuotta, ilman mitään haittavaikutuksia. Välillä pidin taukoa, jolloin menkkakivut olivat jotain niin kamalaa, että aloitin pillerit uudelleen.
 
Söin harmonet pillereitä 7 vuotta, kierto oli silloin tarkalleen 28 päivää. Lopetin pillerit niin kierto muuttui 31 päivään, menkat tuli heti normaalisti, ainoa ero oli että ne olivat kivuttomat kun pillereitä syödessä oli kamalat kivut alaselässä ja mahassa. Mielialaan pillerit vaikuttivat myös jonkin verran näin jälkeenpäin ajateltuna, kun lopetin ne niin olin paljon rennompi ja hyvätuulisempi.
 
Olen syönyy pillereitä 8/07 - 11/15 välisen ajan. Söin Yasmineita 8/07-02/13 ja vaihdoin ne Cerazettes minipillereihin kauheiden aurallisten migreenien vuoksi, jotka Yasmineiden syöminen aiheutti. Ei migreenin migreeniä niiden jälkeen. Mutta siis asiaan, lopetin minipillerit liuskan loppuun 21.11.15 ja huomasin heti seuraavalla viikolla, että suuni oli ihan todella kuiva. Sen takia tuli juotua paljon enemmän vettä mitä yleensä. Myös hiukset rasvoittuvat nopeasti. Isoja ja syviä finnejä puskee leukaan ja otsaan.. Yasmineita kun käytin, ei finnejä tuli silloin tällöin, minipillereiden myötä kasvot rasvottuivat paljon enemmän ja T-alueelle tuli paljon pientä ja isompaa finniä. Nyt vaan siis syviä ja toooodella kipeitä.. Lopettamisen jälkeen myös rinnat kipeinä, pari päivää oli nännitkin herkillä. Kun esikoista käytiin yrittämään, testailinkin tuossa jo, että voisinko mitenkään olla jo raskaana. Mutta negaa näytti ja nyt toissapäivänä alkoikin todella niukat vuodot.. Minipillereiden aikana kk kierto ihan sekaisin, vuoto tuli noin 3kk välein 2vk kerrallaan, ja todella vähän. Nämä tuntuvat olevan ihan samanlaiset kuin minipillereidenkin aikana..

Päivitys 15.2.2016
Kierto tasautui näiden niukkojen "menkkojen" jälkeen heti, 26 päivää on kierto. Vielä ei ole tärpännyt.. :sad001 Mies oli sitä mieltä, että kyllä hän on niin hedelmällinen, että pillerit kun jättää pois ja sänkyä vaan vilkasee, saman tien pamahdetaan täällä paksuksi. Vaan olinpa oikeassa, kun sanoin, että ei se kuule niin helppoa ole. :)

Päivitys 25.5.2016
Noh, kyllä se tosiaan nopeasti nappasikin, edellisestä päivityksestä viikko, niin plussaa pärähti ruutuun :Heartred Nyt mennään raskausviikolla 17, laskettu aika 7.11.16 :) Eli mies olikin oikeassa. Eihän sitä koskaan tiedä, tuleeko seuraava lapsi näin nopsaan vai saako sitä sitten odotella vuositolkulla, jos toista tämän jälkeen tulee. :P
 
Muokattu viimeksi:
Otin viimeisen e-pillerin 30.6.2015 Oma kierto lähti pyörimään heti ihan normaalisti. Kierrot olleet 30-32pvän pituisia lukuun ottamatta tätä viimeisintä kiertoa joka oli nyt 34pvää. Ovulaatiokin oli myöhässä joten kai siksi kiertokin venyi. En alussa huomannut mitään oireita mutta nyt parin kk sisällä on alkanut puskemaan finnejä ja hiuksia lähtee enemmän. En tiedä liittyykö tää enää pillereihin mutta en kyllä muutakaan syyllistä keksi.
 
Minä söin e-pillereitä 2,5vuotta jonka aikana kuukautiskierto sekosi ihan täysin.. Alkuun menkat tuli taukopäivien aikaan, mutta sitten vähitellen jäivät pois/tulivat epämääräisinä millon sattuu. Kun vaihdoin minipillereihin suoraan epillereistä jäivät kuukautiset kokonaan pois. Ehdin syödä minipillereitä n.6kk kunnes päätimme jättää ehkäisyn pois 12/15. Kuukautisia ei kuulunut ja plussasin yllättäen nyt tammikuun lopussa, mikä päätyi kuitenkin keskenmenoon n. rv4-5. Mulla on itselläni vahva tunne siitä että keskenmeno johtui pillereiden aiheuttaneesta hormonimylläkästä kehossani. Naamaan puski finnejä enemmän kuin teini-iässä ja rinnat olivat todella kipeät n. Viikko lopettamisesta lähtien keskenmenoon saakka.
Nyt kun km on viikko, tuntuu että hormonitoimintanikin olisi tasaantumassa. Naama puhdistunut eikä finnejö enää juuri ole. Jotenkin rauhallisempi olo vähään aikaan (myös verrattuna aikaan ennen raskautumista). Vahva tunne siitä, että seuraava plussa rtestissä voisi matkassa pysyä :)
Ainiin! Ja seksihalut ovat heränneet jostain 3vuoden koomasta lopettamisen jälkeen! :D
 
Itsellä oli kun pillerit lopetin tuossa pari vk sitte, tänään sit tein ovistestin (liitteenä kuva) pääsee jännäilee tuottaako puuhailut tulosta.. söin siis mercilonia 3 liuskan verran jota ennen oli nexplanon kapseli
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    418.7 KB · Katsottu: 219
Jätin pillerit pois 3 viikkoa sitten. Söin lähes 15 vuotta (hui) merciloneja. Ihan alussa teininä mulla oli melianet, mutta jätin pois kun erosin silloisesta poikaystävästä. Sitten oli hetki taukoa ja siitä eteenpäin mercilonit.

Tyhjennysvuoto tuli normaalisti. Nyt odotellaan tuleeko menkkoja. Teininä oli ainakin aika vaihteleva pitkähkö kierto, jännää nähdä kauanko kestää kehon toipua pillereistä ja mikä kierron pituus tulee olemaan. En usko että heti raskaudun, oon kuitenkin jo 32 :)
Omituisia toispuoleisia mahakipuja on ollut ainoastaan tähän mennessä.
 
Lopetin pillerit n. kuukausi sitten eikä tyhjennysvuotoa ole tullut sen jälkeen.. Voikohan johtua siitä, että unohtelin pillereitä USEASTI ja välillä monta peräkkäin? Vai olenkohan raskaana? Puhe on ollut yrittämisen aloittamisesta, joten ei haittaa vaikka "vahinko" olisikin käynyt :)
En tiedä mihin tämä viesti olisi pitänyt laittaa..
 
Monilla on käynyt niin, että saman tien tärpännyt kun pillerit on lopetettu. Joten voit olla ihan hyvin raskaana.
Toisaalta taas, pillereiden lopettamisen jälkeen keho saattaa hetken mietiskellä ja hakea sitä omaa kk kiertorytmiä ja voi siksikin olla kuukautiset myöhässä.
Selviää testaamalla :wink
 
Täytyypä alkaa testaileen lähipäivinä, touhuiltiin kyllä ennen pillereiden lopettamista ja sen jälkeenkin ilman mitään ehkäisyä että saapa nähä! :D
 
No niin. Enpä olisi uskonut... Menkat tuli tasan samalla rytmillä kun pillereidenkin kanssa. Eli kp 28. Outoa toispuoleista kipuilua kesti ainakin viikon verran (olisko jotain ovulaation liittyvää kun raskaanakaan en ole), lisäksi kamala nälkä kokoajan. Taitaa mennä hormonien piikkiin. Pakko oli tehdä testi jo viikonloppuna, kun näin unta että olin raskaana... :joyful::facepalm:
 
No niin. Enpä olisi uskonut... Menkat tuli tasan samalla rytmillä kun pillereidenkin kanssa. Eli kp 28. Outoa toispuoleista kipuilua kesti ainakin viikon verran (olisko jotain ovulaation liittyvää kun raskaanakaan en ole), lisäksi kamala nälkä kokoajan. Taitaa mennä hormonien piikkiin. Pakko oli tehdä testi jo viikonloppuna, kun näin unta että olin raskaana... :joyful::facepalm:

Ite ounastelin raskautta kun laskeskelin ovista "noin suunnilleen"-aikataululla ja sit oletetusta oviksesta muutama viikko oli vatsa kuin pohjaton kaivo. Koko ajan nälkä.. nyt rv 17+2 ja nälkä on aina vaan :grin
 
No itse ajattelen niin että en ole raskaana niin saattaa yllättyä positiivisesti jo onkin :cool: pessimisti ei pety :grin
Mies vaan manailee etten mä nyt heti voi tulla raskaaksi kun hän haluaa harjoitella enemmän... laughing7
No viikonloppuna ajattelin tehdä uuden testin
 
Takaisin
Top