Pillereiden lopetus ja raskaus

Mullakin sekavat ajatukset... edellisen pillerilaatan lopetin 29.12.10 ja vuodon olisi pitänyt alkaa 1.1.11. Vaan eipäs ole vieläkään kuulunutm onhan nyt kuitenkin jo tammikuun puoli väli. Normaalisti kierto se säännöllinen 29. Lukematon määrä negstiivisia testejä tehtynäkin on... Tämän vau.fi sivuston mukaan olisin 6viikkoa raskaana vaan testeissä se ei näy. Taitaa olla elimistö vaan hippasen sekasin pillereiden lopetuksesta.
Pientä nippailua alavattalla liki joka päivä, ihan kun vuoto olis tulossa mutta mitään ei vaan tule vaikka kuinka odottaa... kerrankin voin sanoa oottavani vuotoa niin tulis selvyys tähän tilanteeseen...
 
Mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen kierrot IHAN mitä sattuu (yli 50 päivää) enkä ollu syöny pillereitä kuin 3,5v.
Nyt on n13kk yrittämisen aloittamisesta ja näyttää siltä että tämä kierto on 29p, edellinen humahti 42:een mutta ennen sitä oli myös se 29p.
Hyvin voi odottaa että puolisen vuotta kierrot heittelee pahastikin...:/
 
Mulla oli viime kierrossa (42pv) Kaikki maailman raskausoireet mitä voi keksiä. No jouluaattona tuli sitten täti ja nyt odotellaan millon tulee seuraavan kerran. Pillereitä en alota enään ikinä! Nyt ei ole ollut oikein mitään sen kummempia oireita muutakun alaselkää särkenyt mikä voi johtua muistakin asioista ja sitten vkl oli suussa mielenkiintonen metallinmaku joka meni ohi niin en siitäkään viitsi stressailla. Näitä juttuja kun lukee niin en jaksa edes toivoa että nytkään olisi tärpännyt. Pitäis kai suosiolla varata aikaa gynelle ja suoraan yksityiselle kun veikkaan ettei ne menkat taaskaan tule ajoissa... Harmi ettei ole mitään ilmasta touhua toi yksityisellä juokseminen...
Nyt kyllä kaduttaa että koskaan menin pillereitä aloittamaankaan.. Monet sanoo myös että pillerit ei vaikuta mitenkään hedelmällisyyteen tai mihinkään että voi yrittää heti niiden lopetettua.. Ja kuitenkin onkin sitten kroppa sekasin ties kuinka kauan eikä tärppää... Tietenkin joillain käy mahdottoman hyvä tuuri ja tärppää heti mikä on hienoa mutta tietenkin sitä sitten kuuluu itse niihin jotka saa odotella ties kuinka kauan :(
Tällänen avautuminen tällä kertaa..
kp 24/42?
 
Iidda oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa! Kadun niin paljon sitä että alotin pillerit (vaikka olihan ne helppo ratkaisu ja sillä sai aknea hoidettua, joka sekin uusiutu kun lopetin pillerit..). Jos olisin tiennyt kauanko tätä yrittämistä jatkuu ennen kuin mitään tapahtuu niin olisin kiertäny pillerit kaukaa.emoticon

Oikeastaan lähes joka kierrolla on ollu mitä erilaisimpia valeraskausoireita (ihan eka luomukierrolla oli NIIN järkyttävät oireet että olin varma siitä että tärppäsi ja kissan viikset...) Nyt oireet taas nostaa päätään vaikka olen yrittäny olla ajattelematta koko raskausasiaa oviksen jälkeen.
Mulla todnäk viime kierrolla jäi ovis kokonaan tulematta koska yhtäkkiä venyi se kierto sinne 42:een päivään, voisko sulla olla sama homma?
Ymmärrän miltä tuntuu odotella vaan kun mitään ei tapahdu, raastavaa...emoticon jaksuja!!!!!!!!!!!!!!!!!

kävin kans yksityisellä gynellä eilen (kirjotinko sen jo ed viestiin??) ja sain lähetteet eteenpäin verikokeisiin sun muihin ja miehelle simppatestiin, mutta en vielä haluais aloittaa hoitoja...
Tässä on kuites vasta puol vuotta sitten lähteny nämä kierrot jokseenkin tasaantumaan. Haluaisin ainakin kevääseen asti katella ja yrittää vielä..
On NIIN kalliita nuo yksityisen puolen hoidot sun muut. Mun gynekäynti maksoi 149euroa, itse maksoin siitä vain 70 onneksi ja KELA loput. Mutta esim toi simppatesti maksais liki 100 euroa!!!:O huhhuh...Riistoa..!
 
SAIRASTA RAHASTUSTA!
ei mulla ole tommoseen varaa..
toivottavasti ei olis siitä kyse ettei ovis tullut.. Toisaalta nyt vasta yk 2 niin jos ei hirveästi vielä stressais..(niin varmaan)
pitää katella tämä kierto ja ensi kierrosta miettiä vaikka ovistikkuja.. tai sitten vaan marssin gynelle ja pyydän tekee temput. julkisella puolella ne ei ikinä ottais mitään testejä.. Tosiaan viime kierrosta kun oli oireet ja kaikki niin lekurikin sanoi että voin hyvinkin olla raskaana.. enpä ollut. Voi ketura kun nyt pännii! sinne katos mun toivo mistään raskaudesta pitkään aikaan
 
Teil on yk2 menossa siis? No elä sie vielä hätäile siellä siinä tapauksessa (helpommin kyllä sanottu kuin tehty:/ )
Teillä on oikein hyvät mahdollisuudet vielä saaha tärppi.:) tääl on jo yk 10 (13kk takana)... suositus taitaapi olla että vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa hakeutua tutkittavaksi.
Ja toisaalta jos siitä ei vielä kauaa ole kun jätit pillerit pois niin sulla saattaa kierrot vielä hakea omaa rytmiään? Puoli vuotta siinä hommassa on ihan normaali aika, joskin sinäkin aikana voi tietty tulla raskaaksi.:)
Ite aattelin soitella kunnallisen puolelle josko sieltä sais samoja hoitoja halvemmalla, en tiedä saako lainkaan mutta jos saa niin en kyllä maksa itseäni kipeäksi vielä tässä vaiheessa yksityisellä. Enkä ihan just nyt tässä vaiheessa halua vielä mihinkään hoitoihin.. Olen niin (turhankin?) sisuluontoinen että periksi ei anneta.>:D sitte kyllä harmittaa jälkeenpäin kauheasti jos ei tule tärppiä ja joutuu joka tapauksessa myöhemmin hoitoihin...:/
 
Joo ei tässä vielä mitään hätää pitäisi olla.. 2 vuotta kun on odotellut että pääsee edes yrittämään niin sitä pelkää lapsettomuutta jo tässä vaiheessa. Hyvä etten oo jo matkalla hoitoihin :D

Niin joo.. Toisaalta jos hakeudut nyt hoitoihin niin se on sitten tehty eikä tartte kitua tuossa tilanteessa. Hirveesti kuullut sitä että joko heti hoitojen jälkeen tullut luomuna raskaaksi tai juuri ennen hoitoja. Tiedä mistä johtuu mutta sama tuntuu pätevän monessa asiassa. Huono esimerkki on bussi joka tulee juuri silloin kun oot päättänyt lähteä pysäkiltä kävelemään tunnin odottelun jälkeen.

En vain ymmärrä minkä takia raskaaksi tulemisen pitää olla välillä niin pirskatin vaikeeta :( Tsemppiä teille ja toivottavasti tärppäis pian!
 
Heippa kaikki!

Tuo hoitoihin meno ei tietenkään tarkoita sitä, että sitten löytyy vika ja kamalat hormonit kehiin :) Mekin yritimme vain vajaan vuoden kun mulle tuli tosiaan tunne, ettei kaikki ole hyvin. Kk-kierrot oli lopussa jo tasoa 50-90pvä ja sitten kun haastattelin äitiäni niin selvisi, että ongelmia on siis ollut jo hänelle, joten tartunpa tilaisuuteen heti ja menen tutkittavaksi. Kunnalliselle ei pääse kuin vasta vuoden yrityksen jälkeen, yksityiselle vaikka heti. Yksityisellä itsekin työskennellessäni se vaihtoehto tuntui meille oikealta. En jaksa pitkiä jonotusaikoja ja lähetteiden pyyntöä/tekoa yms. byrokratiaa mitä kunnallinen vaati. Varasimme siis ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle Helsingiin ja ensimmäisestä käynnistä meni tasan 3 vko kun kaikki oli selvillä. Mies sai puhtaat paperit, mulla todettiin PCO ja hormonivajeita sen verran, että luomuraskautuminen tulisi olemaan hankalaa, vähintään pitkiä aikoja vaativaa. Tämän tiedon jälkeen saimme siis päättää yrittämekö luomuna vai aloitetaanko hoidot. Tutkimuket (mun hormonikokeet verestä, miehen siittöiden tutkimus, mun munajohtimien aukiolo + ultrat ja kaksi lääkärikäyntiä) maksoi kaikenkaikkiaan noin 300e, josta Kela korvasti lähes puolet. Ei ilmaista, mutta kannatti. Eräs tuttavani meni samaan aikaan hoitoihin kunnalliselle puolelle ja heille meni kaikkeen tähän samaan rahaa toki vähemmän, mutta aikaa liki 5kk. Maksoin siis mielelläni kolmesta viikosta enemmän :)
Suosittelen siis miettimään omaa tilannetta rauhassa mutta tässä vain mun mielipide :)
 
Moi vaan kaikille!

Noista tutkimuksista ja hoidoista oma kokemukseni: Pillereiden käytön lopettamisen jälkeen yritettiin noin puoli vuotta, jonka jälkeen raskauduin, mutta joka päättyi keskenmenoon. Tässä vaiheessa yksityinen gynekologi jo ehdotti, että minut ja mieheni varmuuden vuoksi tutkittaisiin ja laittoi miehelle lähetteen siemennestetutkimukseen. Minulle tehtiin perus gynekologiset testit ja tarkistettiin, että munasarjat ja munanjohtimet ok.

Tämän yksityisen gynekologin mielipide oli, että jos terve ja nuorehko pariskunta harrastaa seksiä noin 3 kertaa viikossa, eikä raskautta kuulu puoleen vuoteen, on parasta varmistaa, että ei löydy jotain merkittävää syytä.

Näin siis tämä minun gynekologini...
 
Täällä sitten kehtaakin täysin ummikkona kysellä muiden mielipiteitä. Kun olen tässä pohtinut, että pitääkö käydä uusimassa vielä pilleriresepti vai ei. Laattoja on jälkellä toukokuuhun asti, ja raskaaksi tulemista olisi tarkoitus aloittaa kesällä. Opintojen takia tosin olisi parempi jos mahdollinen plussa osuisi loppukesään kuin alkukesään. Että pitäisikö sitä lopettaa pillerit silloin toukokuussa ja käytellä kesän aikana sit vaikka kumia vai hakea pillereitä ja syyä niitä siihen asti kunnes plussatuloksesta ei olisi minkäänlaista "ongelmaa"?

Kuulostaapa typerältä mutta ehkä täältä joku vastaa ekakertalaiselle :D
 
Periaatteessa voisit tietysti aloittaa raskautumisyritykset heti pillereiden loppumisen jälkeen, mutta jos ajankohta on silloin huono, niin voihan sitä kortsuakin käyttää kesän loppuun asti. :) Toisaalta, kun ei tuo raskaus niin varmaa eka kerrasta oo, niin sit taas vois alkaa heti yrittämään ja katella miten käy :D Ite en varmaan vaan viittis uusia reseptiä tai hakea lisää pillereitä, mutta kumin kanssa vehkoaminen on musta niin tylsää, että varmaan sit kuitenkin tekisin just niin.

Jotkut sanoo, että kun lopettaa pillerit, niin menkat vois hormonien voimasta pysyä säännöllisinä jonkin aikaa ja siks ois ainakin helppoa seurailla kiertoa ja kokeilla raskautumista, mutta luulisin, että nuokin on niin yksilöllisiä juttuja, että ei voi varmaksi sanoa, tuleeko kierto menemään sekasin vai ei.

Eli loppujen lopuksi kai teet ihan niin kuin itseä huvittaa :D Ei kai tähän oikeita vastauksia ole!
 
Mä oon lopettanu Yasmin-merkkiset pillerit maaliskuun puolessa välissä 2009, huhtikuun lopussa 2009 sain tietää olevani raskaana. Yksiäkään menkkoja ei siis tullut välissä eli hyvin on mahdollista tulla raskaaksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Sitä en tiedä miten todennäköistä on, kun itse satun olemaan samanlainen kuin muutkin sukuni naiset ja tulen pidemmästä vilkaisusta raskaaksi. Että voi olla ettei kovin yleistä edes ole, mutta mahdollista kuitenkin. Tämän tokan kanssa mentiin sitten astetta pidemmälle: olin hieman yli vuoden syönyt samoja Yasmin-pillereitä esikoisen syntymän jälkeen, kun yllätyksekseni sain tietää olevani uudelleen raskaana.. Pillereistä huolimatta, siis.. Että eivätpä ne pillerit aina niin varmoja ole..
 
SiD87, juu noitten pillereiden kanssa on kyllä niin yksilöllistä. Itse söin ensin yasmineja n 1v. jonka jälkeen kierto palautui heti. Sitten vaihdoin merkkiä jonka nimeä en nyt enään muista niin n. 6kk tässä on mennyt että jotenkin tasaantunut. viime kierrot olleet nyt 33 ja 33 mutta nyt olisi taas kp 35 ja oireita pukkaa suuntaan jos toiseen. katsotaan kuinka käy!
 
Taisin jo johonkin samantapaiseen ketjuun vastailla täällä, mutta laitetaans nyt tännekin. :)

Söin pillereitä yhteensä 11v ja vikana Meliane-nimisiä, ja meni 8 vuotta ennenkuin tulin raskaaksi. Tosin me ei koskaan siinä kunnolla yritetty raskautumista, kun ei osattu päättää halutaanko tosissaan yrittää vai ollaanko kaksin. Luonto päätti meidän puolesta. :)  Ja on tässä taustalla sekin, että oon parikybäsenä saanut sytostaattihoitoja, jotka varmasti on myös asiaan vaikuttaneet.

Mutta, noinkin kauan voi mennä ennenkuin tulee täys ylläri päin pläsiä ja kaksi vahvaa viivaa ilmestyy tikkuun!  Olin ihan valmistautunut itse siihen, etten edes pystyisi raskautumaan, vaikka olisin halunnutkin.
 
Täällä jännitetään kamalasti, vaikka ei saisikaan. Mutta miten voisi olla jännittämättä ja toivomatta, kun kyseessä on meidän yhteisestä vauvasta haaveilu? :)

Pillerit jätin siis reilu kolme viikkoa sitten pois, viimeisimmät kuukautiset alkoivat 28.5.2011. Kierron pituudesta minulla ei ole mitään tietoa, viimeiset kymmenen vuotta olen syönyt ehkäisypillereitä lähes tauotta aina välillä merkkiä vaihdellen. Viimeiset kaksi vuotta käytin ehkäisylaastaria, jonka jälkeen söin n. nelisen kuukautta aikaisemmasta jäljelle jääneitä ehkäisypillereitä laastarireseptin mentyä umpeen.

Nyt siis odotellaan ensimmäisiä luomukuukautisia, joita en toivo alkavaksi. :) Ovulaation metsästämiseen tikuilla emme ole vielä vielä ryhtyneet, bongasin tässä kuussa ovulaatioliman ja onnekkaasti ennen sitä olimme mukavasti olleet asialla, ja luonnollisesti heti limojen ilmaantuessa olimme työn touhussa. Limoista laskemalla kierto on 32-33 päivää, joten ensimmäisen raskaustestin voisin tehdä heinäkuun ensimmäinen päivä. Jos ei kuukautiset siis ole ilmaantuneet.

Kovasti tulee kuulosteltua omaa oloaan, kuulun varmasti niihin naisiin, jotka saavat kuviteltua itselleen hyvinkin voimakkaat raskausoireet. :D Liikaa en haluaisi nostaa toiveita tähän ensimmäiseen yrityskertaan, jo senkin vuoksi että mieheni on aivan intona mukana ja pettymys olisi hänellekin suuri. Mutta jännittämään jäädään kuitenkin, mukavaa olisi vielä kuulla muidenkin kokemuksia raskautumisesta ehkäisypillereiden lopettamisen jälkeen. :)
 
Meillä ei onnannut pillereiden lopetuksen jälkeen. Alussa usko oli suuri ja kuukautisia ei näkynyt mutta no ne olivatkin viikon myöhässä. Nyt ainakin sekaisin kierron pituudesta, mutta toivotaan että luomumenkkojen jälkeen onnistaisi paremmin. Tulee varmastikin sitten kun on tullakseen :D
 
Mä soin n. vuoden verran cerazette merkkisiä mini pillereitä, jätin ne pois muistaakseni joskus huhti-toukokuussa, eikä vielä oo tärpänny lainkaan. Parin viikon päästä tarttis taas ruvet testaileen. :)
 
hei! Lopetin tossa 1.6 (Yaz) e-pillereiten käytön ihan kokonaan ja 2.-6.6. mul oli menkat.
7.-8.6 olin suojattomassa yhdynässä ja tänään 9.6 huomasin et tiputteli kirkkaanpunaista verta ja sitä tuli ihan pikkusen mutta iltasin mun alamaha on aivan turvoksissa ja on kylmä kokoajan samoten ruuan suhteen syön kokoajan vaikka oisin syöny 30min sitte ja joudun ramppaa vessassa jatkuvasti n.30min välein. Miun normi ruumiinlämpö on sen 36 mut nyt on ollu jopa 36,5-37,1 onko se normaalii ja tähän lisään sen että olen poikaystäväni kanssa suunittelemassa perheenlisäsytä ja olen 17vuotias. Onko mahdollista että olen raskaana näiden oireitten perusteella. Sukuni naiset on todella helposti sikiämään.
 
Ovulaatio ei ehdi olla noin pian kuukautisten jälkeen (eikä ainakaan voi olla vielä raskausoireita, sillä alkio ei olisi vielä voinut kiinnittyä), eikä raskaus valitettavasti näin ollen ole mitenkään mahdollinen. Tiputteluvuoto on todennäköisesti yhdynnästä johtuvaa ja oireet hormonimuutoksista. :)
 
Takaisin
Top