Pikkusisaruksen odottajat

Eilen nukkumaan mennessä pieni lähes 3v isosisko kyseli taas onko vauva vielä masussa. Sitten hätkähti ja totesi: "äiti, vauva ei pääse masusta ulos!" ja sitten jatkoi miettimistä miten se pääsee sieltä ulos. No, minä sitten kerroin että pimpistä se tulee sitten kun on valmis johon tyttö pysähtyi taas ajattelemaan, sitten alkoi hymyillä ja sanoi "eeeei..." hyvin epäuskoisena. Sitten pohti että kuinka pieni se vauva oikein on että sieltä mahtuu ja tuumi sitä aikansa kunnes oli tyytyväinen ja kävi nukkumaan. :D
Mies oli kauhuissaan kun kerroin tästä, kysyi miksi kaikki pitää kertoa, eikö olisi voinut vaikka haikarasta kertoa :) Olisi meidän likka varmaan hokannut ettei haikara saa vauvaa massusta sen paremmin, kyllä meillä puhutaan faktat faktoina kun niitä suoraan kysytään.
Vielä ei ole tullut puheeksi miten vauva sinne vatsaan alkujaan päätyi, sitä (ja miehen hellyyttävää kauhistelua) odotellessa :wink
 
Meillä, tällä hetkellä 7v, esikko mietti muistaakseni 3 vauvan kohdalla että miten se vauva on sinne masuun mennyt ja miten ihmeessä se on sinne mennyt... ja sitten hän itse totesi että vauva tulee ulos navasta(suorin reitti :wink ) ja sanoin hänelle että isillä on semmosia vauva siemeniä joita sitten laitetaan masuun kun oikein rakastaa ja haluaa perheeseen uuden vauvan... hän sitten itse täydenti että se siemen laitetaan napaan :D seuraavana keväänä pähkäiltiin että mistä se isi niitä siemeniä saa, tutkittiin kaupan siemen hyllyt mutta löydettiin vaan porkkanoita, salaatteja ja yrttejä ei vauvoja... mies sitten osasi kertoa että isillä on semmonen pussi jota ei kaikille näytellä jossa niitä siemeniä on:) tämä riittänyt meidän tytöille, ainakin toistaiseksi :D
Esikko oli hyvin pettynyt kun tuli sen mun neuvolalääkärin jälkeen kotiin kun se lääkäri ei ollut ottanut sitä vauvaa pois mun masusta, kovin täällä siis odotetaan vauvaa saapuvaksi :Heartred
 
Meillä, tällä hetkellä 7v, esikko mietti muistaakseni 3 vauvan kohdalla että miten se vauva on sinne masuun mennyt ja miten ihmeessä se on sinne mennyt... ja sitten hän itse totesi että vauva tulee ulos navasta(suorin reitti :wink ) ja sanoin hänelle että isillä on semmosia vauva siemeniä joita sitten laitetaan masuun kun oikein rakastaa ja haluaa perheeseen uuden vauvan... hän sitten itse täydenti että se siemen laitetaan napaan :D seuraavana keväänä pähkäiltiin että mistä se isi niitä siemeniä saa, tutkittiin kaupan siemen hyllyt mutta löydettiin vaan porkkanoita, salaatteja ja yrttejä ei vauvoja... mies sitten osasi kertoa että isillä on semmonen pussi jota ei kaikille näytellä jossa niitä siemeniä on:) tämä riittänyt meidän tytöille, ainakin toistaiseksi :D
Esikko oli hyvin pettynyt kun tuli sen mun neuvolalääkärin jälkeen kotiin kun se lääkäri ei ollut ottanut sitä vauvaa pois mun masusta, kovin täällä siis odotetaan vauvaa saapuvaksi :Heartred

Ihan mahtava toi "isillä on pussi, jota ei ihan kaikille näytetä" :hilarious: mutta näinhän se on! Ja myös meillä kerrotaan asiat niin kuin ne on. Toki ikätasoisesti, mutta totuudenmukaisesti.
 
Mä en oo ihan valmis käymään täysin rehellistä keskustelua että mistä ne vauvat tulee o.O kaipa tätäkin asiaa pitää heille muutaman vuoden päästä avata asioiden oikeilla nimillä :eek:
 
Mun oli helppo kertoa rehellisesti 2,5v:lle, kun on sektioarpi vatsassa. Toinen tulee tietty samasta paikasta :wink
 
Meillä ei tarvitse onneksi vielä keskustella siitä mistä vauvat tulee kun vanhempi sisar on vasta 1,5v. Yritän vaan hokea hänelle, että ei saa pomppia äidin vatsan päällä ellei halua veljestään pannukakku-mallista :grin
 
Esikoinen täyttää kohta 3 ja rakastaa esim. päiväkodin vauvanukkeja. Pari vanhaa nukkea löytyy kotoakin mutta nyt oli pakko törsätä ja ostaa lahjaksi BabyBorn-nukke. Noi vauvanuket on aina mun mielestä ollut vähän creapyja mutta oispa sitten tytölle oma vauva jota syöttää, kylvettää ja pukea. Pari viikkoa pitää vielä jemmailla ennen juhlapäivää :)

Eilen lapsi juuri selitti (on kuullu mun juttuja) että hän ei pidä siitä kun vauva potkii vatsassa, se sattuu (olen yrittänyt selittää että pienen vauvan potkut ei satu). :)
 
Meillä alkaa näiden 8 ja 6 v neitien kanssa lähteä tämä vauva-homma lapasesta.
Kaikki tehdään jo nyt heidän mielestää siksi että tulee vauva, toistaiseksi vielä positiivisessa mielessä kyllä.
Olen siis itse koittanut vältellä käyttämästä vauvaa syynä esim. siihen että muutetaan tai siihen että ei enää ensi talvena ole niin paljon rahaa kun en ole töissä. Vaan kääntänyt asiat niin, että saavat isommat omat huoneet kun muutetaan ja että ensi talvena meillä on enemmän aikaa kaikkeen kun olen kotona kun tulevat koulusta.

Tytöt puhuvat koko ajan, että pitää ostaa tiettyjä leluja vauvalle ja mitä kaikkea muuta vauva tarvitsee ja että pitää laittaa portti rappusten eteen, ettei vauva kieri pois. :grin Huomaa, etteivät yhtään jaksaisi odottaa tämän pienen ihmisen syntymää. Pelkään vain, että totuus tulee olemaan toinen eikä vauva olekaan maailman ihanin asia.

Kuitenkaan pikkuveli ei näille neideille kelpaa vaan pitäisi olla ehdottomasti pikkusisko. Saa nähdä selviääkö tuo ensi viikolla rakenneultrassa.
 
Ihan sama kumpi sukupuoli tulee niin joku vetää kauheet itkupotkuraivarit :D isosiskolle ei kelpaa kuin pikkusisko koska pikkuvelikin on niin tyhmä ja pikkuveli ei halua pikkusiskoa koska ei tykkää tytöistä. Jompi kumpi siis pettyy ja pahasti :D

Tyttö kohta 7vee kyllä puhuu paljon meidän vauvasta. Tänään kun poika 4vee kysyi aamulla missä äiti on niin tyttö vastasi "äiti makoilee sängyllä vauvan kanssa, siinä äitin vieressä masussa se vauva köllii". Tyttö odottaa vauvaa jo kamalasti ja ylpeästi kertoo kaikille että meille tulee vauva. Poika ei juurikaan oma-aloitteisesti puhu vauvasta mitään...
 
Meillä tytöt odottaa innoissaan pikku veljeä saapuvaksi:) kovin vaan tämä poika asia mietityttää ku meillä tämmöisestä kokemusta muutenku serkku rintamalla:wink eniten tämä poika asia tuntuu mietityttävän tota meidän vanhinta typyä tai ainakin hän siitä kyselee eniten :)
 
Meille on tulossa poika. Tuleva isosisko ei siitä vielä ymmärrä muuta ku että äitin mahaa on kiva silitellä ja napa on kiva :D eniten miettimistä on ollu varmasti mulla, kun oon tähän asti hoitanu vaan tyttöjä. Pitää oikeen erikseen asennoitua siihen, ettei tuukaan tyttöä :D
 
Emmahima sama orientoituminen on täälläkin :D kaipa se muuten on sama hoitaako tyttöä vai poikaa mutta se vaipanvaihtoa saattaa olla hiukan haaste:wink sain tänään semmosen vinkin että se pippeli pitää asetella vaippaan alaspäin... tytöillä ei pimpin asetteluja tarvinnut mietiskellä :D
 
Äippä aika hyvä vinkki! Kiitos :) meillä on yks tyttö, mut kavereilla on melkein vaan tyttöjä ja siskolla on kaks.
 
Mä puolestani mietin, kuinka tytön pylly pestään kakkatilanteessa, kun pojalla ei ole niin paljon paikkoja, jonne sitä kakkaa voi mennä :hilarious: ettei vaan jää piiloon mitään kakkaa!
 
Imme noh se pesu vaatii aikalailla huolellisuutta, itse pesen pahimmat eka pois käsi suihkulla (ei mitään isoa painetta) ja sitten kämmenen kautta hanasta sinne pimpin puolelle että saa hiukan tarkemmin:) olen myös tosi varovasti raottanut häpyhuulia että näkee että onko sinne vielä kakkaa eksynyt... varsinkin jos on ripulilla tai muuten löysällä nii sitä kakkaa on navasta alaselkää :eek:
Musta on kyllä edelleen outoa ajatella että meille tulee poika! 5 tytön jälkeen:eek:
 
Takaisin
Top