Pikkusille ja itselle hankittua

Lucy

Sanavalmis juttuseppä
Toukokuunmammat 2014
Yritän hillitä innostustani hankkia vauvan vaatteita ja äitiysvaatteita. Päiväsaikaan on sellanen turvotus, että housut kiristää ja aloin jo etsimään uusia vaatteita. Oletteko jo kerinneet hankkia jotain?

Pikku matkalaiselle olen suunnitellut kutovani villasukat valkoisesta vauvalangasta :)
 
Itselleni: 2 kpl äitiysfarkkuja, muutama väljä vatsan piilotuspaita, isot D-kupin imetysliivit kuten viimeksi.. Vanhat imetysliivit olen hakenut jo ylös :D

Vauva: tyttöjen shortseja 3 kpl alesta (jos niitä voi edes 3 kk vauvalla pitää, jos on liian kylmät vaatteet?), muutama tyttöbody, 2 kpl unisexia, vuoden 2010 äp-pakkaus tsekattu ja muutkin unisexi mahikset käyty läpi :D Nimim. Supermalttamaton!!
 
En ole hankkinut mitään uutta, mut oon kaikki äitiysvaatteet säästäny, mitä esikon aikana käytin.. Samoin suurin osa esikoisen vaatteista on tallella.. Mut enköhän mä kuitenkin jotain uutta osta sit rakenneultran jälkeen :wink

Esikoinen syntynyt kesäkuussa ja meillä ainakin oli kesän aikana käytössä hänellä sortseja ja lyhythihasia bodeja, kun vaunussa ulkona nukkui ja oli joku +30astetta lämmintä.. Olis kyllä paahtunut sinne vaunukoppaan ,jos oisi pitkähihaset ollu päälle, eli ihan hyvin vois sortseja käyttää :wink
 
En ole hankkinut vielä mitään. Ensimmäisen kohdalla aloitin hamstraamisen jo heti ekan plussan jälkeen kun ei mukamas omat vaatteet mahtunut päälle :D Toistaiseksi mahtuu... Ja kaikki on tallella mitä viime raskaudessa hankin, Myös hyvä talvitakki mitä varmasti tarvitaan vaikka ei maha talvella niin kovin iso vielä olekaan. Esikoisen vauvan vaatteet on kaikki tallella, mutta eipä niistä suurin osa tule käyttöön jos nyt tulee poika. Varmasti aloitan hankinnat jo odotusaikana tämän ekankin kanssa, mutta en ehkä niin innokkaasti kuin esikoisen kohdalla...
 
Mun oli pakko ostaa parit äippäfarkut ja yhdet trikoot. H&M:ltä kävin nappaamassa alesta, jossa halvemmat sai puoleen hintaan. Näiden kanssa turvotus ei tunnu niin pahalta kuin normifarkkujen kanssa.

Lisäksi saatiin lainaksi dopplerlaite. Lauantaina pitkän etsimisen jälkeen alavatsasta löytyi kohta, josta ruudulle paukahti 147 sykkeeksi ja kuului mitä suloisin sydämen pauke. :wav

Lisäksi miehen sisko (nuorin lapsi jo kolme vuotta) raijasi meille kaikenlaista autoistuimesta ja häkkisängystä lähtien... Rupeaa siis tavaraa olemaan, vaikka "mitään ei vielä ruveta hamstraamalla hankkimaan!"
 
^ Oho, mikä doppler näyttää jo näillä viikoilla sykkeen? Meillä on se angel sounds edellisestä raskaudesta ja sillä muistaakseni kuuluu vasta n.viikolla 14...
 
Mä haluasisin kanssa oman dopperin, osaisko joku sanoa mikä on hyvä? Ebaystä tms voisi tilata.

Aloitin eilen tekemään villasukkia kirpulle. Ajattelin tehdä myös tumput. Tarviikohan ne tollassia toukokuussa? :eek: Oon niiin huono äiti varmaan...
 
Spiraali miulla on angelsoundsin halvin malli ja kuului 9+4. Oli siinä silloin vielä kyllä etsiminen.
 
Pakko pitää jo äippäfarkkuja kun ei tavalliset mahu :D Semmonen pallomaha jo. Esikoisen vaatteet oon säästäny mut jos tuleeki poika ni meneeki kaikki uusiks :D ihanaahan se on vauvanvaatteita ostella ja hipelöidä :) Onneks ei tarvii myöskään mitään isompia hankittavia, tuplarattaat ois varmaan ihan jees ni mahtus molemmat lapset sit :)
 
^^Meillä vähän sama, että jos uusi tulokas on tyttö niin hänelle on kaikki jo valmiina täällä :) mutta mikäli tulee poika, niin pitääkin lähteä shoppailemaan :) En ole raaskinut myydä mitään esikoisen vaatteita, joten niitä täällä riittää isot kasat! Tuplarattaita minäkin olen jo alkanut harkitsemaan...
 
Mun pitää tarkistaa se dopplerin merkki, kunhan pääsen kotiin! Ja muistan.. Lahopäisyys on lisääntynyt eksponentiaalisesti. Kaikki pitää kirjoittaa ylös!
 
Mun ei varmaan tarvii hankkia vielä vähään aikaan ainakaan äippähousuja. Viime km:n jälkeen laihduin niin paljon että mun on kaikki housut ihan liian isoja.
Tota talvitakkia on kyl miettiny et millasen sit oikeen hankkii et siihen mahtuu sit koko talven..
 
No viel ei ole uskaltanut mitään hankkia. Olen nyt kyllä säästellyt muutamia nyt liian isoja vaatteita kaappiin (laihdutusta -20 kg takana ennen plussaa) varuiksi. Enkä ole antanut miehen heittää omiltaan (uusperhe, eka yhteinen ja eka mulle tulossa) jääneitä parempia vauvakamoja pois vaikka varastossa on tilan kanssa tiukkaa. Toivon lisäksi että kun alkaa asiasta tiedotella niin kaveripiiristä löytyy kaappien pohjalta kaikenlaista hyödyllistä.
 
itelleni en oo hankkinu mitään ja neuvolassa sanottiin että musta tuskin tulee ees hirveen isoa missään vaiheessa niin ei varmaan hirveesti tarvii mitään hankkiakaan kun nyt jo viihdyn vähintään 3 kokoa liian isoissa vaatteissa aina kun mahdollista :D pikkutulokkaalle tilasin itseasiassa just äsken netistä kaikkea peruskamaa, koska luultavasti me ei oteta äitiyspakkausta vaan ostan joka kuukausi jotain niin ei tarvii sit yhellä kertaa hankkia kaikkea ja olla yhtäkkiä ihan pa.
 
Damn, piti sitten tilata Nellyn alesta "jotain pientä" :D Tyttövauvalle ihana potkupuku, itselleni yhdet sikahalvat imetysliivit jne ;D Voisinkohan nyt malttaa sinne vikaan ultraan asti ennenku on kaapit täynnä tavaraa.. :D
 
Mä tilasin ihan tän halpis dopplerin just maanantaina http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=10

Ja sain jo heti toisella yrittämällä sikiön sydämen sykkeen kuuluviin :Heartred Voi sitä ihanaa ja helpotuksen tunnetta!
Varsinkin nyt, kun mun raskauspahoinvoinnit ovat olleet jo viikon poissa. Etovaa oloa on edelleen, ja palelen 24/7, joten oli niiiiiin ihana kuulla ne tum-tum äänet :Heartred

Ja varsinkin, kun mulla ei vaan yksinkertaisesti ole varaa mennä nyt yksityiselle ultraan varmistamaan, että sikiöllä on kaikki hyvin.. Niin tuo doppler helpotti oloani! Olen nyt huimalla kotihoidontuella, joten siitä ei noita parinsadan euron yksityisiä ultria maksella :sad001
 
Minulle mies tilasi tuon saman Angel soundsin :) Ps. eBaysta saa myös halvalla näitä uusina :)

Suomen ohjeissa lukee 14 viikosta lähtien voisi kuulla äänet ja Saksan ohjeissa viikolta 16, odotan innolla kun pääsee kuuntelemaan :Heartred
 
Millasen takin meinaatte hankkia talveksi? Mulla kauhee ongelma täsät kun mitä sitä voi etukäteen tietää et kuinka suureksi paisuu :D Mä oon niin vilunen et mun on saatva pitää takki kiinni koko talven, muuten jäädyn enkä usko et tisseilekkään tekee kovin hyvää saada kylmää...
 
Tässä vaiheessa vielä kuvittelen että pärjään vanhalla talvitakilla, siinä on sen verran varaa kasvaa. Jos nyt kuitenkin käy niin että maha kasvaa enemmän kun oon osannu oottaa niin kattelen sit vasta. Jostain luin että talvella pitää suojata rintakehä paksulla huivilla kun se on herkkä kylmälle! Huomaan sen kyllä nyt jo kun tuntuu että tissejä palelee koko ajan :eek:


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top