Pikku Kakkonen :) (3,4,5,6...)

Osuipa ajankohtainen aihe salamasulla....huvittaa oikein miten sopivasti sama aihe on meillä pinnalla. Esikoisemme on 1 vee ja eilen päätimme, että tutti saa jäädä. Tähän asti tuttia on ollut kuvioissa nukkumisessa ja "vaikeina" kiukku hetkinä ja autossa. Eilen sit emme ottaneet tuttia mukaan automatkalle....matka sujui ihan ok, kun mukana oli muuta viihdykettä. Illan tullen tutti-ikävä iski ja itkuksihan koko ilta meni :( 1.5 tuntia neiti itki ja raivosi ja nukahti vihdoin kymmenen aikaan ilman tuttia. Puoli yhden aikaan alkoi pinniksestä itku ja olin itse niin väsynyt, että tökkäsin tutin suuhun :) Meillä ei ainakaan kovin kivuttomasti tämä tuttivieroitus suju :) Toivottavasti onnistumme tässä urakassa hyvissä ajoin ennen pikkukakkosen syntymää...muuten voi mennä tutit sekaisin :) Sain hyvän vinkin kaverilta, jolta tuttivieroitus onnistui, kun lapsella oli flunssa ja nuha...silloin ei kuulemma tutti maistu. Meillä kyllä tutti pysyi tiukasti suussa nuhasta huolimatta :) Lapset on niin erilaisia.
 
mä oon ite aatellu kans tota vuoden ikää et sit ottas tutin pois pojalta mutta saapa nähä miten käy. pikku mies on 1v1kk sit ku vauva syntyy. voi olla että en edes muista sitte koko tutista vierotusta :D voi olla että tutti menee melko helposti esikoisen suuhun.. varsinkin kun ottaa huomioon elämäntilanteen sitten.. jos sitä sitten vierottelis kun mies on takasi siviilielämässä.
 
Tutista vieroituksesta... Mä vieroitin pojun tutista tuossa toukokuun lopussa, jolloin oli sen 1v8kk. Kävi onneksi todella näppärästi. Leikkasin tutin kumiosan juuresta poikki niin ettei enää saa kiinni siitä ja annoin pojalle, poika katteli tuttia ja koetti syödä sitä ja mie tuumasin että tutti on menny rikki ja annoin pojun leikkiä päviän tutin raadolla ja illalla laitettiin yhdessä rikkinäinen tutti roskiin. Eka yö meni varmaan tunnin välein hereilläillessä ja pojun kysellessä tuttia, mutta muisti aina sen menneen rikki, toinen yö meni kolmella herätyksellä ja kolmas yö meni ihan normaalisti.
 
No muakin jännittää se että miten pärjää päivisin sitten 2lapsen kanssa. No kyllä sitä zombinakin on pakko jaksaa ;) Monet sanoo että ne menee siinä samalla sitten. 

 Onneks meillä ei syödä tuttia ;D 
 
Meillä on myös pohdinnassa, mitä tuon tutin kanssa tehtäisiin. Ensin pitäisi vaan tissistä vieroittaa... Meidän neiti, 9kk, ei ole vielä korviketta edes maistanut, mutta elokuussa olen menossa töihin, joten silloin voisi olla hyvä aika tissistä vieroitukseen tai ainakin imetyksen vähentämiseen... Nyt on ostettu korvikkeita kaappiin, pitäisi ottaa kokeiluun.

Ehkäpä sen tutin voisi jättää toistaiseksi vielä lohdukkeeksi, lähinnä sitä käytetään vain iltaisin nukutellessa, autossa ja tosi pahoina kiukkupäivinä (joita on harvoin). Eikös joku suositus ole, että ennen 2 vuoden ikää pitäisi tutista luopua? Kertokaa ihmeessä, miten teillä muilla tutista vieroitus sujuu :)
 
Meillä kans kummankin kohalla leikkasin tutista imuosan pois ja sanoin että hiiri syöny :) Tutin raato sitten kulki mukana jonkun aikaa, mutta pian unohtu. Tärkeämmäksi tuli sitten pehmolelu joka on unileluna ja turvana mukana kummalakin vieläkin. Tosin tytöllä (7v) nykyisin vaan öisin sängyssä ei enää kainalossa..
 
Moikkelis!

käytiin eilen lastenliikkeessä katselemassa sisarusrattaita ;) Ja ihan ekaksi menin ihastelemaan ja työntelemään phil&tedsejä. (oli ehkä virhe) :D Koska sen jälkeen kaikki tuntu niin raskailta ja kauheilta :DD Carenan Double Swingitki oli niin raskaat työntää vaikka on kuitenkin ne kääntyvät etupyörät :) 

no nyt meinaan pistää kohta puoli englannista tilaukseen meille omaat ohil&tedsit. :) oli paljon ihanemmat kun britaxin b-dual. Ja noilla Phil&Tedseillä kuulemma pääsee paljon paremmin eteenpäin talvella kuin Britaxin -dualeilla. 

mutta ne on meille ne hyvät =) Siis P&T:t :) Ei oo autoa ja liikutaan bussilla niin ne on meille ne parhaat. :) 

 
Henrietta, mistä tilaat? Onko paljonkin hintaeroa verrattuna näihin suomalaisiin kauppoihin? Itse kävin Lastentarvikkeessa testaamassa Emman Jule twin ja Emmaljungan sisarusrattaita. Julet oli nou nou - ei siis millään lailla hyvältä tuntuvat. Sisäosakin oli niin ahtaan oloinen, että oikein ääneen ihmettelin. Myyjä sanoikin, että on tarkoitettu enemmänkin kaksosille... Emmaljungan hinnat lähti 775 €:sta ja siihen kaikki jalkapussit ja kopat päälle, niin hinta meni yli tonnin. Lisäksi on saatavana vain niillä suht pienillä, kääntyvillä etupyörillä. Tykkään kyllä enemmän sellaisista, joissa kuomua saa säädettyä erikseen molemmilta...
 
http://www.practicalpushchairs.co.uk/  Tuolta ajattelin tilata. Huuto.netissä pyydetään niin törkeitä hintoja noista käytetyistä phil&tedseistä. :o nytkin jos tilaan noi yhet niin ne maksaa lisätarvikkeineen 440euroo. Ja toimitus kuuluu hintaan. Suomessa sama setti ainakin 800euroo lastentarvike liikkeestä ostettuna. :) eli tulee halvemmaks. nytkin huuto.netissä pyydetään samasta mallista minkä mä haluun niin yli 500euroo. Ja on 1,5v vanhat. eli mielummin tilaan uopuudet englannista =) Ja tulee halvemmaks :D 

Oon josssain englannin nettikaupoissa nähnyt emmaljungia mutta pitää soittaa ja kysyä hinta :O Ehkä vois lähettää sähköpostiakin. :) 

 
Me ollaan kans käyty lastentarvikkeessa ja At-lastenturvassa katsastelemassa eri sisarrusrattaita. Ostimme esikoiselle uutena Emmaljungan yhdistelmät ja nyt päätimme ettei raaskita ostaa uutena heti vuoden jälkeen sisarrusrattaita. Jos käytetyt rattaat kiinnostaa niin kannattaa katsoa helsingin monikkoperheet nettikirpparia, huutonettiä ja tori.fi. Me ostettiin käytettynä teutonian sisarrusrattaat jo nyt kun saimme ne meille sopivaan hintaan. Vaunuja saa myös edullisemmin tilattua saksasta. Tässä olisi yksi osoite jota voi vilaista. http://www.pingpong-online.de/osc/
 

 Saksasta ei kyllä saa ainakaan Phil&Tedsei edullisemmin. Ehkä n.50euroo :/ mutta on siellä jotain paljon edullisemmin =) 

mun kaverin mies on Saksasta niin ne matkustelee Saksaan paljon. nytkin ne on Saksassa. 
Olisin pyytnyt että ne tuo rattaat mulle mutta noi Phil&Tedsit ei oo halvat siellä :( 

Vois olla se mies englannista ;)

Mä alan hommailee loput tarvittavat sitten kun tietää onko tyttö vai poika. No esikoinen on kohta 11kk niin kaikkihan meillä on melkeenpä valmiina tietenkin =) Onneksi! mutta ainahan sitä jotain tulee kuitenkin osteltua ;) 

 
Mä ostin kans Phil&Tedsit (explorer).. Oli joo virhe käydä vaan kokeilemassa ku näin ne näyteikkunassa Lahden Citybabyssa, koska kaupathan siitä tuli;) 590€ maksoin ilman mitää sade- ja hyttyssuojia ja koppakin pitää vissii vauvalle hankkia..
 


lootuska: no mä jätin mun lompakon kotiin ku käytiin kattomassa Phil&Tedsejä :D Varmuudeks.. :D 
 
Ah, että on ihana vaihe menossa pojalla. Vissiin eroahdistusta pahimmillaan! Ei oo ollu nyt kahteen viikkoon ainakaan sellasta vessareissua et ois voinu mennä sinne rauhassa :D poika on joko mukana, tai sitten itkee mua jossain kun en oo näkyvillä. Kenenkään muun hoiva ei auta ku mun, vierastaa mummuakin ! Emmä voi tota pientä ukkoa jättää mihinkään hoitoon, et ite sais välillä huokasta. On tää melkosta olla "yh" kun toinen vauva kasvaa kovaa vauhtia mahassa ja muutto kesken ja mies pois kotoa...
 
Täällä kans yks pikkukakkosen odottaja :). Esikoisneiti olis noin 1v 5kk, ku toisen olisi määrä saapua maailmaan. Tuplarattaita mietiskellyt paljon, ku niiden täytyy tietyt kriteerit täyttää :D. Isot pyörät, säädettävä työntöaisa (ku niin lyhyt olen) ym. Pitäis päästä myös lumihangessa koiraa ulkoiluttamaan. Tällä hetkellä suosikiksi on noussut easywalkerin duot! Ovat vaan omaan mieleeni aika hinnakkaat uutena ja käytettynäkin hinnat aika taivaissa. Katsotaan nyt. Kääntyvät etupyörät (saa lukittua) olis sitten hyvät myös kaupoilla ja muualla kun lenkkeily käytössä. Onko kellään kokemuksia noista vaunuista? En tiedä käyttääkö ihmiset niitä paljoa, kun ei käytettynäkään monia löydy. Ovat varmaan aika verrattavissa noihin Carenoihin, mutta kun niistä puuttuu se säädettävä työntöaisa :(. Olisivat niin paljon edullisemmatkin..huoh.

Tuttia meillä syödään unilla ja autossa jos kiukku tulee. En aio siitä vierottaakaan ennen vauvan syntymää..luulen,että muuten saattais mennä vauvan tutti suuhun. Ja tuohan se tutti muutenkin turvaa kun suuri elämänmuutos edessä. Hiiri voi sitten syödä tutin, ku neitonen sen hyvin ymmärtää :). Parivuotiaana on mun mielestä ihan hyvä alkaa vieroittelemaan..voi tietty olla helpompaa, mitä aiemmin.
 
Meillä esikoistyttö täyttää marraskuussa 4. Tuolloin kakkosipana, tyttö hänkin, on 1,5-vuotias ja tämän kolmannen olisi sitten tarkoitus syntyä joulukuun alussa. Eli näillä nykyisillä on ikäero ollut sen kutakuinkin 2,5 vuotta ja kakkosella ja kolmosella tulee olemaan noin 1,5 vuotta.
Itselläni on ollut isosiskoon eroa kuutisen vuotta, pikkuveljeen n. 1,5 vuotta ja pikkusiskoon 8 vuotta, ja olisin itse toivonut lapsilleni tuollaista vajaan parin vuoden ikäeroa. Eipä tuo 2,5 vuottakaan kuitenkaan ihan hurja ole.
Sisarusrattaista sen verran että kakkosen syntyessä ostimme Phil&Tedsin Sportit ja ovat olleet aivan mahtavat. Kaupassa käydessäkin helpot työnnellä yhdellä kädellä, vaikka on 2 ipanaa kyydissä ja kääntyvät tosi pienessä tilassa. Viime talven hangissakin menivät mainiosti eteenpäin. Meillä on niihin vielä sellaiset sivulaukut, joihin saa ostokset tms. mainiosti. Meillä esikoinen on ollut kyllä reipas kävelijä, joten on lähinnä matkannut niissä silloin kakkosen alkuaiakoina kaupassa käydessä, heittäydyttyään hetkeksi vauvaksi tai väsähdettyään pidemmillä retkillä. Nyt kun kakkosella ja kolmosella tulee ikäeroa vähemmän ovat rattaat varmasti vielä tarpeellisemmat ja kovemmassa käytössä.
 
Huh meidän nykyinen pikku kakkonen lähti tänään pinniksestä isoon sänkyyn isoveljen huoneeseen..Tunnin ajan jaksoi taistella vastaan ja karkaili sängystä. Huh! Saas nähä miten yö menee :O Ja ku tähän on totuttu kyllä sen tutin vuoro viel tulee poistua kuvioista, onneks on viel aikaa joulukuulle ni ei kaikkia muutoksia yhdessä rytäkässä..
 
Salamasu. Meillä jäi tutti pois kolme yötä sitten ja seuraava etappi pikkuveikkaa odottaessa on omaan huoneeseen ja sänkyyn siirtyminen. Onneksi joulukuuhun on vielä aikaa, kun ei viitsi kaikkea muutosta rysäyttää kerralla.
Tutista luopuminen meni ihmeen hyvin....olin jo varautunut pahimpaan. Leikkasin tutista tuttiosan pois ja selitin esikoiselle, että tutti on mennyt rikki. Hän tutki rikkonaista tutia ja yritti laittaa sitä muutaman kerran suuhun ja antoi sit periksi. Yöllä on nyt herätty muutaman kerran itkemään tutin perään, mutta onneksi tuska on mennyt lohdutuksella ohi.
Katsotaan miten meillä käy tossa omaan huoneeseen ja sänkyyn siirtymisessä....yhdessä vaiheessa esikoinen jo nukkui omassa huoneessa, mutta oma väsymykseni vei voiton ja otin hänet takaisin meidän makkariin....jouduin silloin rumppaamaan sen viisi-seitsemän kertaa yössä esikoisen huoneessa :(
 
Ripatuu: Tänään ei karannut neiti yhtään kertaa ja kerran vaan piti käydä lohduttamassa. Onneks :D Ja viime yönkin nukkui kokonaan..Niin kuhan sen tutin vieroitus tulee niin kait se pitää sitten jättää yks tutti josta leikattu se tutti osa poirs, katotaan millaset pultit ottaa. Mut se vasta sit joskus kuukauden kahden päästä. Eipä hän kyl muuten syökään tuttia kun unilla ja joskus autossa. Olen yrittänyt aina niitä lohduke pehmoja vähän tyrkytellä et ne samat on aina ollu siellä sängys alusta asti..et on ees jotain tuttua kun tutista eroaminen koittaa. Onkos esikoinen sulla minkä ikäinen? Meidän kakkonen kohta vuos ja kaks kuukautta.
 
Takaisin
Top