Pikakysymykset- aiheesta kuin aiheesta :)

No ilmankos tyttö on loukkaantunut kun oon sitten mennyt aina tunkemaan tissiä suuhun! :woot:
 
Höh, meillä ei olla nukuttu kokonaisia tai hyviä öitä enää sitten 3kk neuvolan. Aiemmin meni yö yhdellä tai max. kahdella syötöllä. Esimmäinen yö rokotusten jälkeen oli kovin levoton, minkä toki ymmärrän. Nyt tuntuu jääneen päälle tuo yölevottomuus. Mikähän tähän auttaisi?
 
Mimulus oisko kyse vaan 3kk tiheän imun kaudesta? Siihen ei taida auttaa kuin aika...
 
Ai niin joo, sitähän se tosiaan varmaankin on, kiitos muistutuksesta eppula. Ihmettelin vain kun tosiaan alkoi heti rokotusten saannin jälkeen.

Onko sillä muuten mitään rajaa, kuinka kauan nuo hulinavaiheet kestää? Onko jollain jo 3kk hulinat tulleet ja menneet?
:anyone
 
2-7 päivää pitäis kestää, meillä kesti 3 yötä. Ilmeni tosiaan nimenomaan öisin :)
 
Huhuu! :smiley-bounce005 onko kukaan käyttäny harjotuskuulia lantionpohjalihasten vahvistamiseen? Itse sain vaivakseni tuossa 2kk kohdalla pientä inkontinenssia, ja hommasin kiireellä Lelo-merkkiset kuulat. Maksoi aika paljon, ja huomasin vasta ku olin pari kertaa kokeillut, että ei suositella kyseisiä kuulia mikäli olet synnyttänyt tai yli 30v. Väärin meni kumpikii :laughing025 Mutta kysyisin siis, että osaisko joku kertoa mikä olisi hyvä päivittäinen harjoitusaika? Olen pitänyt ehkä 10-15min per päivä.
 
Mulla on sellaset aquaflex-kuulat ja niissä luki ohjeissa että noin 20 min olis hyvä pitää päivittäin. On kyllä taas unohtunut...
 
Mä veikkaisin et joka päivä ei kannata. Kyseessä on kuitenkin lihakset, eli tarvii muutaman lepopäivän viikossa.
 
En nyt äkkiseltään huomannut että onko joku tästä maininnut jotakin, mutta haluaisin kysyä että milloin uskallatte tehdä suoria vatsalihaksia?
 
Mä en oo vielä tehnyt ja ens viikon sunnuntaina tulee 4kk synnytyksestä. Mulla oli vatsalihakset täysin palautunut paikoilleen jo jälkitarkastuksessa (6 viikkoa synnytyksen jälkeen), mutta lantionpohjafyssari suositteli mua jättämään suorat vatsat (ja muutkin kovat ponnistelut, juoksut, jalkatreenit yms) vielä väliin kunnes lantionpohja on tarpeeks vahvistunut. Suorissa vatsoissa tulee kuitenkin painetta lantionpohjaankin. Jotain lankkuja tms. oon satunnaisesti vähän tehnyt jo, mutta en vielä muuta. En meinannut ihan vielä muuta tehdäkään, kun ei mulla mikään kiire niiden kanssa oo, joten miks ottaisin turhaan mitään riskejä. :)
 
Vatsalihastreenin kanssa ei kannata kiirehtiä, sillä liian varhain aloitettu harjoittelu voi olla jopa haitaksi raskaudesta palautuville vatsalihaksille. Raskauden aikana vatsalihahakset ovat venyneet, ja niiden välissä on rako, joka synnytyksen jälkeen kuroutuu pikkuhiljaa ennalleen.

Vatsalihasten palautumista voi testata näin:

-Mene selinmakuulle ja nosta polvet koukkuun.
-Aseta sormet navan yläpuolelle
-Hengitä sisään. Hengitä ulos, kohota päätäsi ja tunnustele samalla sormillasi rakoa vatsalihasten välillä.
-Jos rako tuntuu leveältä ja sormet uppoavat syvälle vatsaan, vatsalihakset eivät ole vielä valmiit koville harjoitteille. Voit kokeilla kevyempää harjoittelua.
-Jos rako on kapea ja sormet nousevat lihasten työntäminä ylös, voit aloittaa varsinaiset vatsalihastreenit.

Itse kyselin tälläistä:
Minkäkokoiset geishakuulat tai treenikuulat on ollut teille sopivat synnytyksen jälkeen. Geishakuulia suositellaan kokonsa puolesta mutta kuitenkin olen kuullut että ne voivat pysyä sisällä ilman liiempää puristamista että voivat olla liian suuriakin. Lähinnä kaipaisin senteissä pallon kokoja.
Kertoisitteko kokemuksia???
 
Muokattu viimeksi:
Miulla myös oli vatsalihakset palautunu jälkitarkastuksessa ja fyssari on tarkistanut ne myös. Sain jo sillon "luvan" alkaa käydä esim kuntosalilla. Jumpassa ja kehonhuollossakin oon nyt käynyt jo useita viikkoja, mutta oon tehnyt vaan lankkua ja lantionnostoja vatsalihasliikkeistä, ajatellut vahvistaa aluksi syviä lihaksia. Sekä muutenkin varonut vielä jumpatessa, ei myöskään ole kiire noita suoria lihaksia käydä hätyyttämään mutta siis nimenomaan sitä tietoa kaipaan, jos joku osaa kertoa, että koska sen lantionseudun tietää olevan "kunnossa"? Kaikki sanoo että ei kiirettä, kiirettä ei oo mutta jotakin osviittaa kaipaisin :)
 
Pikakysymys luiden ja nivelten särystä synnytyksen jälkeen: Onko jollain mulla edelleen synnytyksen jälkeen samat (karmeat) liitoskivut jäljellä kuin raskaudessa? Mulla nyt 4kk synnytyksestä ja lantio ei ole "parantunut" ollenkaan, päin vastoin kivut vaan leviää muuallekin ja nyt särkee oikeastaan kaikkia luita koko kropassa. En imetä lainkaan, joten sekään ei ole "siirtämässä" löystyneiden nivelten yms. palautumista
 
Miul kans aika ajoin liitoskipuja on, hetkellisesti ne jopa paheni kun tein lähentäjälaitteessa salilla. Mut ite kyl imetän et löysyys johtuu siitä. Mut lihakset hakee paikkaansa ja on voinu jumiutuu ja vääntää siks liitoksia vielä vähä hassuihin asentoihin. Ite sain raskausaikana liitoskipuihin avun taitavalta hierojalta, hierottiin koko lantion seutu. Meinasin perjantaina hierotuttaa jälleen tuon lantion alueen, eli pakarat, alaselkä, kyljet, lonkankoukistajat ja takareidet. Saattais olla apua. Nyt tuntuu että lihakset on kovinki jumissa tuolta.
 
Mulla oli kans aika pahoja kipuja, jotka aina paheni jumpatessa ja kävellessä. Loppui n. 4kk synnytyksestä.
 
Ei varsinaisia liitoskipuja, mutta muuten nivelet ja selkä kipuilee. Ranteet on ollut tosi kipeät välillä. Voi tietty olla, että painava vauvakin vaikuttaa ranteisiin.
 
Takaisin
Top