Pienet ärsyttävät asiat

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ärsyttääkö kun lapsi kaatoi taas maidon pöydälle? Tai kaadoitko itse maidon pöydälle? Valitetaan täällä kaikista pienistä asioista, jotka ärsyttää, harmittaa, potuttaa, surettaa tai ottaa päähän.

Itseä harmittaa kun pojalla olisi muuten hyvä takki näille keleille, mutta sen vetoketju aukeaa itsestään viitisen senttiä. Pitää siis pitää vanhempaa, joka alkaa olla liian pieni ja hankkia uusi takki.
 
Astianpesukoneen kannelle kiipeily. Jonain päivänä se vielä menee rikki, ja ihan jatkuvasti on sinne kiivettävä, vaikka joka kerta kielletään.
 
Ärsyttää tuo sadeviitta..vaikka kuinka asettelisi, pylly on märkä kun töihin pääsee ja varata toiset housut mukaan.. x(
 
Ärsyttääkö kun lapsi kaatoi taas maidon pöydälle? Tai kaadoitko itse maidon pöydälle? Valitetaan täällä kaikista pienistä asioista, jotka ärsyttää, harmittaa, potuttaa, surettaa tai ottaa päähän.

Itseä harmittaa kun pojalla olisi muuten hyvä takki näille keleille, mutta sen vetoketju aukeaa itsestään viitisen senttiä. Pitää siis pitää vanhempaa, joka alkaa olla liian pieni ja hankkia uusi takki.

Muistaakseni luin joskus, että vetoketjun aukeilu johtuis siitä vetoketjun lukosta, mikä on liian löysä. Silloin ongelma ratkeais ihan vaan vaihtamalla se vedin osa. En nyt ihan 100% varma tästä kyllä oo.
 
Muistaakseni luin joskus, että vetoketjun aukeilu johtuis siitä vetoketjun lukosta, mikä on liian löysä. Silloin ongelma ratkeais ihan vaan vaihtamalla se vedin osa. En nyt ihan 100% varma tästä kyllä oo.

Mä en kyllä osaisi vaihtaa sitä(kään). Ehkä joltain pieneltä ompelimolta voisi saada sellaistakin palvelua, mutta ei taida maksaa vaivaa kun takki on muutenkin käytettynä saatu.
 
^ tai sit vain ns. supistat sen vetimen leukoja pihdeillä tms. Niin pitäs toimia :) näin mie oon tehny muutamille huppareille ja takeille, joissa vetskari ei kunnolla pysy kii. Ei kuitenkaan kannata liian paljoa supistaa, et vedin kuitenkin liikkuu, se murtuu herkästi, jos liian kovaa puristaa niitä pienemmälle :)
 
^ tai sit vain ns. supistat sen vetimen leukoja pihdeillä tms. Niin pitäs toimia :) näin mie oon tehny muutamille huppareille ja takeille, joissa vetskari ei kunnolla pysy kii. Ei kuitenkaan kannata liian paljoa supistaa, et vedin kuitenkin liikkuu, se murtuu herkästi, jos liian kovaa puristaa niitä pienemmälle :)

Näin itseasiassa tehtiin tuolle vetoketjulle. Nyt se aukeaa vain n. sentin, mikä ei ole liikaa varsinkaan kun pojalla on huivi. :)

Tällä hetkellä ärsyttää terveydenhuollon pienet resurssit. sairaanhoitaja-aikaani siirrettiin kaksi viikkoa eteenpäin sillä hoitaja sairastui. Onneksi en sitä (toivottavasti) tarvitse niin akuutisti että siirtäminen aiheuttaisi vakavaa haittaa, mutta todella surullista että yhden ihmisen sairastuminen siirtää aikoja noin paljon eikä yhtään aiemmin löytynyt keneltäkään vapaata aikaa.
 
^ yleensä niitä aikoja ei jää/jätetä vapaiksi kun mennään niin pienellä miehityksellä kun mahdollista. Eikä voida tietty muille varattuja aikoja siirtää sairastumisen alle jääneiden aikojen takia. Tuo tuntuu omaan korvaan aika nopeesti jopa saadulta uudelta ajalta. Täällä kun jouduttiin odottamaan lääkärin aikaa 1,5kk (lapselle) ja sillä käynnillä soittoaika meni tuloksista 2vko päähän (lääkäri soitti). Suuhygienistille on yli 3kk jonot ja hammaslääkäriin jopa 6kk. Sairaanhoitajalle oon viime aikoina itse mennyt vaan akuutisti niin siitä en osaa sanoa. Neuvolaan pääsi 1,5-2vko päästä.
 
Tuntuu melkein tyhmältä valittaa näin pienestä asiasta, mutta sitä varten tämä ketju kai on. Ärsyttää, kun en huomannut taskussa ollutta nenäliinaa laittaessani pyykkejä. Nyt sitä nukkaa on kaikissa vaatteissa. :arghh:
 
Käsissä ei pysy mikään. Ei. Niin. Mikään. Kaikki putoaa. Lautaset hajoaa ja lasit pyörii pitkin poikin kun ei sormet vaan pidä.
 
Meillä se jo osuu onneksi, mutta nyt taas tapellaan siitä, että pysyvätkö ne hanskat ylipäänsä käsissä. :/
 
Kun siivoat torstaina hikipäässä koko kämpän (yksin, ja yks ukko makaa perse homeessa samaan aikaan sohvalla), oot koko perjantain poissa ja tuut iltamyöhällä kotiin jossa mies ja lapset on olleet keskenään, niin kämppä on sen näkönen että imuri olisi rikkoutunut vähintään 5 vuotta sitten ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat lelut ja muut romppeet on levitetty ympäri kämppää. Ja sit tulee yllätysvieraita lauantai aamupv :angry4
 
Zeni, mä niin tiedän ton tunteen! :rulez Meillä riittää se että mä oon tunnin poissa niin kaaos on valmis.
 
Hyttyset ärsyttää. Meidän piha tuntuu olevan joku niiden keskittymä. Äsken just pisti yksi, keskellä päivää ja paahtavassa auringossa! Iltaisin pihalla ei voi oikein edes olla, lapsetkin valittaa. Jos joku tietää oikeasti toimivan hyttyskarkoitteen, niin olen pelkkänä korvana.
 
Omien mökkikokemusten mukaan hyttyssavu on tehokkaampi kuin myrkyt. Se vain on harmillisen paikallinen.
 
Itse olen ihastunut sitruunasuihkeeseen jota ennen Ruohonjuuri myi mutta joka kiellettiin jonkun kemikaalisäädöksen myötä. Kyseessä siis saksalainen tuote jossa vain sitruunauutetta (ja olikohan myös eukalyptusta?) mutta siitä puuttui joku myyntilupa Suomessa. Kaveri toi muutaman pullon Saksasta, niillä olen pärjännyt. Pointtina se että ei myrkkyjä ja oikeasti pitää ötökät ja itikat loitolla! Ehkä vastaava eteerinen öljy/uute toimisi myös...?
 
Tervapohjaisia käyttävät monet vaeltajat. Meillä mummi oli ostanut isommille lapsille hyttyshupparit mökille. Ei ole vielä ehditty kokeilla, mutta suojaavat varmaan iltaisin hyvin. :)

Tehokkaintahan on poistaa seisovat vedet ympäristöstä ja kaataa kuuset. Ne houkuttelevat eniten hyttysiä.
 
Takaisin
Top