Petekioita ja mustelmia koko ajan...

Citrus

Sukkela juttelija
Joulukuunmammat 2014
Olen ikäni ollut melko mustelmaherkkä ihminen ja ihoni on ohut, raskausaikana minulle tuli petekioita ja ne hävisivät synnytyksen jälkeen. Nyt petekiat ovat tulleet takaisin ja niitä tulee koko ajan lisää, lähinnä ylävartaloon. Minulla on jalat täynnä mustelmia jatkuvasti, vaikka en ole niitä mihinkään kolhinut (yli kymmeniä eri kokoisia mustelmia). Onko muilla ollut näin? Yritin googletella asiaa, mutta mieluusti kuulisin myös foorumilaisten mielipiteitä.
 
Minulla myös varsinkin jalat aina täynnä mustelmia, vaikka en olisi kolhinutkaan mihinkään, ainakaan niin että huomaan. Mutta aina tullut mustelmia todella herkästi, niin en niin kiinnitä niihin huomiota. Petekioita tulee kyynärtaipeeseen kun kantaa kassia siinä jossa litra maitoa, eli niitäkin tulee todella helposti.
En itse ainakaan ole osannut olla huolissani tästä mustelmaherkkyydestä :)
 
Mulla on aina kohtuullisen herkästi tullut mustelmia ja petekkioita, mutta selvästi lisääntyi raskausaikana ja heti synnytyksen jälkeen ja nyt taas (neiti 7 kk ) lisääntyneet ja mustelmia vaan ilmestyy jostain sekä jalkoihin että käsiin. Imetän vielä. Ei oo mitään hajua miksi.
 
Mulla oli raskausaikana myös ihan jumalattomat petekiaa, johtui lääkärin mukaan hormoneista..mutta näin raskauden jälkeen en ymmärrä..Nytkin on jaloissa liki 30 mustelmaa.
 
Takaisin
Top