Pesänrakennusvietti

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Toisilla odottajilla tulee ns. pesänrakennusvietti. Eli odottaja haluaa siivota, laittaa lastenhuonetta ja muutenkin valmistella kotia vauvan tuloon suurella innolla. Onko teille tullut tätä intoa?

Itselleni se ei tainnut koskaan löytää tai ainakin jäi vaisuksi. Vauvantarvikkeita hankittiin, pinnasänky koottiin ja koon 50-56 vaatteet laitettiin lipaston laatikoihin valmiiksi pestyinä. Äitiyspakkauslaatikko saatettiin pedata valmiiksi. Toki tavallista puhtautta pidettiin yllä, kuten siihenkin asti, mutta mitään siivousintoa ei iskenyt.
 
Ei tullut. Olen muutenkin kova siivoamaan ja järjestelemään kaikkea, joten ei varmaan ollut tarvetta enempään. Kaikki oli kuitenkin hyvissä ajoin valmista, ettei tarvinnut loppuajasta ison mahan kanssa laitella mitään.
 
On tullut joka kerta. :grin pahimmillaan oon pyyhkinyt seiniä tekemisen puutteessa, kun on touhu loppunut kesken. :hilarious:
Nyt 37+6 neljättä kierrosta. Eilen piti saaha pestä kylppärin ja saunan lattia, sauna pitäisi vielä pestä. Vois jättää tekemättäkin (tarkoitus ei ole saada vauvaa syntymään vielä!!), mutta näpit syyhyää. :grin
 
Todellakin :grin Aivan "ihana" raskausoire sinänsä, et tuleepahan kerranki siivottua neki kolot mitä ei muuten siivoais.. Ainut hidaste on raha, ei pörssi kestä kaikkea mitä haluais laittaa uusiks (kuten keittiöremppa) :grin
 
Tänne ois nyt erittäin tervetullut tuollainen into kun muutto on parin viikon päästä ja uusi pesä on kirjaimellisesti rakennettava :wink
 
Vauvan vaatteita ja sänkyä ym. olis kiva päästä laittelemaan, mut "mies ei anna" (la vasta tammikuussa :grin), kun on kamalasti tavaraa ennestään sorttailematta. Joo, sitä siivousvimmaa odotellessa... Nimim. Muutto takana ja laatikoita läjäpäin purkamatta :rolleyes: :bag:
 
Esikoisen odotuksen aikaan laitettiin isoimmat asiat kuntoon, eli ostettiin remontoitava omakotitalo ja päivitettiin auto. Siinä remonttia tehdessä toi pienimuotoisempi pesänrakentaminen jäikin tosi vähälle, ja äitiyspakkauskin oli yhä avaamatta kun jouduin rv 35 osastolle.

Nyt kakkosesta tuli ihan mahdoton pesänrakennusvietti tosi aikaisin. Kaikki paikat piti putsata ja puunata jo monta viikkoa ennen laskettua aikaa, ja lastenhuone sai uuden sisustuksen. Vauvanvaatteetkin pesin ja viikkasin valmiiksi kaappiin pari kuukautta ennen laskettua. Olikin ihan hyvä juttu, koska viimeiset viikot olin niin kipeä etten pystynyt tekemään yhtään mitään.
 
Mulla olis kamala pesänrakennusvietti, mutta meillä on kaksio johon ei edes onat tavarat mahdu ja jossa on maailman typerin pohjaratkasu ja säilytystilaa peukaloisen kokoselle olennolle. Vihaan koko asuntoa, olen vihannut siitä asti kun siihen muutin edellisen mennessä remppaan :mad:
Ärsyttää kun mitään ei voi sisustaa, siivota tms eikä oikein voi enää ostaa valmiiksi edes pinnistä, nytkin kompastuu jatkuvasti jo olemassa oleviin tavaroihin, vaunutkin on äidin luona säilytyksessä siihen asti kun niitä tarvitaan.
Etsitään kyllä kolmiota, mutta meidän asuinkaupungissa niitä ei ole tai jos on, ne on niin kalliita, ettei mitään toivoa pystyä maksamaan niin kohtuuttomia vuokria...
Toistaiseks vuokralla asuminen on ainoa vaihtoehto.
Toivottavasti löytyis pian uus asunto niin pääsisin oikein kunnolla toteuttamaan tätä viettiä :)
 
Takaisin
Top