Pelot ja huolet

Maiku, kyllähän sitä aina pelästyy vuotoja mutta hyvin todennäkösesti kaikki on ihan hyvin. Kahden keskenmenon kokemuksella mäki sanoisin että se vuoto tulee kunnon kipujen kanssa, varsinkin ku on noin pitkällä. Toivottavasti vuoto lakkaa ja mieli taas rauhoittuu, tsemppiä!
 
Minullakin ollut vuotoa, tosin hyvin niukkaa, nyt jo toista viikkoa, siitä päivästä asti kun aloitin Klexane-lääkityksen (ns verenohennuslääke). En tiedä, johtuuko vuoto siitä vai muusta, mutta hermostuttaa aika paljon. Edelliset keskenmenot (ne jotka ehtivät viikoille 11-12) alkoivat minulla ensin niukalla kivuttomalla vuodolla, josta alle viikon sisään käynnistyi spontaanisti keskenmeno (todella voimakkaat vuodot kipujen kanssa). Keskenmenoja ennen kuitenkin myös minulla raskausoireet loppuivat jo pari viikkoa aikaisemmin, ja nyt on ollut edelleen oireita (pahoinvointia, väsymystä, turvonneet rinnat) joten sikäli koitan ajatella, että ehkä tässä ei mitään. Aika stressaavaa tämä kyllä on ja ultraan vielä reilu kaksi viikkoa. Pitäisi vaan opetella kääntämään ajatukset muualle.
 
Minullakin ollut vuotoa, tosin hyvin niukkaa, nyt jo toista viikkoa, siitä päivästä asti kun aloitin Klexane-lääkityksen (ns verenohennuslääke). En tiedä, johtuuko vuoto siitä vai muusta, mutta hermostuttaa aika paljon. Edelliset keskenmenot (ne jotka ehtivät viikoille 11-12) alkoivat minulla ensin niukalla kivuttomalla vuodolla, josta alle viikon sisään käynnistyi spontaanisti keskenmeno (todella voimakkaat vuodot kipujen kanssa). Keskenmenoja ennen kuitenkin myös minulla raskausoireet loppuivat jo pari viikkoa aikaisemmin, ja nyt on ollut edelleen oireita (pahoinvointia, väsymystä, turvonneet rinnat) joten sikäli koitan ajatella, että ehkä tässä ei mitään. Aika stressaavaa tämä kyllä on ja ultraan vielä reilu kaksi viikkoa. Pitäisi vaan opetella kääntämään ajatukset muualle.
Aloitin Primaspan lääkityksen paksun veren ja veritulppa-riskin vuoksi. En ollut tuolloin raskaana, mutta pian lääkityksen jälkeen alkoi välivuodot, nenästä tuli herkästi verta ja pahimpana päässä oleva "leijumisen" tunne... Oli pakko lopettaa. Kannattaa tarkkailla oloa. Eli vahvasti laitan lääkityksen piikkiin.
 
Hyvä tietää Marjaana82, minullakin on Klexanen lisäksi Primaspan käytössä. Ehkä soittelen äitipolille vielä, jos vuodot jatkuu.
 
Sanottiin, että vuodot ovat yleisiä alkuraskaudessa (25 %:lla odottajista on vuotoja) joten ei auta muu kuin seurailla tilannetta ja olla kärsivällinen.
 
Käuterblutsaft, luulis että verenvuotoja tulee vielä helpommin ku on verenohennuslääkkeet kehissä. Peukut pystyyn että on ihan harmitonta. Tsemppiä odotteluun!
 
Tsempit kaikille verenvuotojen kanssa murehtiville.

Minulle kävi huonosti ja tiputteluvuodot olivat oire kkm:stä. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin viikko sitten (10+4). Alkujärkytyksestä on selvitty ja katse siirretty tulevaisuuteen. Seuraavalla kerralla saamme mekin toivottavasti pienen joka jaksaa loppuun asti!
 
Jenski_m: otan osaa :Heartred Omasta kokemuksestani voin suositella, että puhukaa asiasta ja tunteista miehesi kanssa paljon. Itse kun aikoinaan saavuin sairaalasta, sanoin, että aina kun tuntuu pahalta kummasta vaan, niin käydään asiaa läpi. En halunnut, että olisimme vain kuvitelleet ettei mitään olisi tapahtunut. Ja loppujen lopuksi me puhuimme asiasta ja paljon!
Muutaman viikon päästä teimme yhteisen irtioton kaikesta ja taisin ensimmäistä kertaa hymyillä aidosti tapahtuneen jälkeen. Kokemusta ei voi koskaan unohtaa, mutta olo helpottuu ajan kanssa. Paljon voimia sinulle!
 
jenski_m, olen pahoillani huonoista uutisista. Voimia asian käsittelyyn ja parempaa onnea tulevaan! :Heartred
 
Tällä kertaa saanut olla jo monta viikkoa rauhallisin mielin sen suhteen, ettei ole veristä vuotoa tullut, niin nyt sitten... En kestä :sad001 vähäistä ollut vain, mutta epävarmuus tuo ahdistusta.
viime vuoden puolella vuoto alkoi rv7 ja keskenmeno tapahtui rv 9.
Yritän ottaa rauhallisesti ja toivoa, että on harmitonta, mutta... *Sisäistä huutoa*
 
Marjaana82, pahoittelut, että sullakin vuotelee. Mulla myös edelleen, viimeksi viime yönä. Äsken yritin dopplerillakin kuunnella, mutta löysin joka paikasta vaan oman sykkeen ja jotain suoliston ääniä. Kyllä stressaa, että mitä maanantain np-ultrassa tuleekaan vastaan.
 
Jenski_m: otan osaa :Heartred Omasta kokemuksestani voin suositella, että puhukaa asiasta ja tunteista miehesi kanssa paljon. Itse kun aikoinaan saavuin sairaalasta, sanoin, että aina kun tuntuu pahalta kummasta vaan, niin käydään asiaa läpi. En halunnut, että olisimme vain kuvitelleet ettei mitään olisi tapahtunut. Ja loppujen lopuksi me puhuimme asiasta ja paljon!
Muutaman viikon päästä teimme yhteisen irtioton kaikesta ja taisin ensimmäistä kertaa hymyillä aidosti tapahtuneen jälkeen. Kokemusta ei voi koskaan unohtaa, mutta olo helpottuu ajan kanssa. Paljon voimia sinulle!

Tää on mustakin tärkeää. Meillä auttoi myös se, että käytiin kokemus monesti läpi kohta kohdalta, eli missä vaiheessa olin kipeimmilläni, mitä kätilö käski miestä tekemään auttaakseen mua jne. Se jotenkin auttoi kokemuksen käsittelyssä Mulla kkm siis tammikuussa 17+3
 
Pitää maanantaina soittaa neuvolaan. Muisteltiin, että np-ultrassa olisi sanottu, että istukka on alhaalla. Yrittänyt epätoivoisesti keksiä eri syitä...

Tällä viikolla sellaisina päivinä on tullut verta, kun on töissä paljon nostellut ja kantanut tavaroita. Onneksi viikonloppu, niin saa ottaa 'rennosti'.

Ja Maiku2, toivon niin kaikkea hyvää teille! Jännitän varmasti sinun puolestasi myös maanantaina.
 
Muokattu viimeksi:
Pitää maanantaina soittaa neuvolaan. Muisteltiin, että np-ultrassa olisi sanottu, että istukka on alhaalla. Yrittänyt epätoivoisesti keksiä eri syitä...

Tällä viikolla sellaisina päivinä on tullut verta, kun on töissä paljon nostellut ja kantanut tavaroita. Onneksi viikonloppu, niin saa ottaa 'rennosti'.

Ja Maiku2, toivon niin kaikkea hyvää teille! Jännitän varmasti sinun puolestasi myös maanantaina.

Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin :Heartred Mun työkaveri varoitti mua töissä nostamasta liian painavia tavaroita. Hänellä oli molemmissa raskauksissa tullut heti vuotoja, jos oli nostanut jotain painavaa.
 
Joo kannattaa olla varovainen raskaiden nostojen kanssa! Mulle lääkäri sano että keskenmenotaustalla ei kannata ruveta nostelemaan mitään raskaampaa. Muaki varotteli työkaveri ku nostelen välillä töissä vesikanistereita enkä ollu ite tullu ajatelleeks asiaa. Toivottavasti sielä olis vaan harmittomia vuotoja ja kaikki olis hyvin!

Maiku, tsemppiä ultran odotteluun!
 
Tänään yritetty soittaa äitiysneuvolaan, mutta on tää kesäaika vaan vaikeaa, kun ketään ei meinaa saada kiinni. Lopulta eräs hoitaja sanoi, ettei vielä kannata huolestua, mutta suositteli soittamaan sairaalan puolelle. No, sieltä ei vastannut kukaan. Piti olla takaisinsoittojärjestelmä tämän päivän aikana, mutta ei ole vieläkään mitään kuulunut. Nyt kuitenkin positiivisempi olo itselläkin, kun ei vuotoja ole pariin päivään ollut, että toivottavasti tämä tästä.
 
Takaisin
Top