Pcos:ssä todettuna.

Jesbe pidetään peukkuja että testit pitää nyt paikkansa!


Meille pitäis noin 3kk päähän tulla aika lääkärille kattoo tilanne. Ilmesesti että onko metformit silloin auttanu parantamaan ovulaatiota. Viimeksi lääkärin mukaan ne jotku arvot sen verran alhaset ettei ovulaatiota tapahdu, vaikka kotona tehty ovistesti näyttiki positiivista. Silloin ei ollu ku terolutit käytössä. Mutta sanoi että metformit yleensä alkais vaikuttaa vasta 3kk kuluttua alottamisesta.

Antoi kyllä muutenkin uudestaan toivoa se lääkärikäynti: lääkäri oli mukava ja ystävällinen. Heti alkuun todetessani ettei lapsen saaminen tapahdukkaan näköjään ihan helposti, hän vastasi "mutta kun se tapahtuu, niin sitten saattaakin saada monta peräkkäin" :wink no, saataisiin nyt ainakin esikoinen joskus :) ...
 
Liitynpä mukaan tännekin. Esikoisen syntyi 6/18, hänen kohdallaan yritystä oli 2,5 vuotta jolloin mulla todettiin pco. Mun kroppa ei toimi ollenkaan niinkuin pitäisi, ovulaatiota eikä kuukautisia ei tule koskaan ilman hormonilääkitystä joten vauvan yritys on sinäänsä ollut aika turhauttavaa kun mitään ei voinut edes tapahtua ilman lapsettomuushoitoja. Onneksi oikeat lääkkeet löytyi meidän kohdalla melko nopeasti ja esikoinen sai alkunsa kolmannesta inseminaatiosta.

Nyt kun hänellä ikää pian 10 kk, on vauvakuume kasvanut valtavaksi. Mies ei vielä ole ihan samaa mieltä uudesta vauvasta, mutta asiaa kuitenkin kovastin kypsytellään mielessä. Eniten tässä nyt stressaa imetys, kun se täytyisi lopettaa ennen uusiin hoitoihin hakeutumista..:/ tässä nyt sitten painiskelen sen kanssa, että lopettaako imetys uuden vauvan vuoksi vai jättääkö nyt vauvahaaveet taka-alalle ja jatkaa imetystä niin kauan kuin poika haluaa :/
 
Tervetuloa mukaan Tinttilii!
Kuinka pian esikoista yrittäessänne pääsitte inseminaatioon? Mietin vaan kun me on käyty vasta ekan kerran vastaanotolla jonka yhteydessä sain metut ja thyroxinit, ja touko-kesäkuussa pitäisi olla uusi aika. Mutta ilman ehkäisyä on oltu jo 2 vuotta ja e-pillereiden lopettamisen jälkeen mulla oli sama juttu että menkat ei ilmestyneet ilman teroluteja.


Saatiin myös tieto että miehen osalta kaikki "priimaa", joka oli huojentavaa kuulla sikäli että ainut ongelma tässä on siis mun pcos. Jospa se vauvahaave meilläkin joskus toteutuisi oikeiden lääkkeiden löydyttyä :happy:
 
Tervetuloa mukaan Tinttilii!
Kuinka pian esikoista yrittäessänne pääsitte inseminaatioon? Mietin vaan kun me on käyty vasta ekan kerran vastaanotolla jonka yhteydessä sain metut ja thyroxinit, ja touko-kesäkuussa pitäisi olla uusi aika. Mutta ilman ehkäisyä on oltu jo 2 vuotta ja e-pillereiden lopettamisen jälkeen mulla oli sama juttu että menkat ei ilmestyneet ilman teroluteja.


Saatiin myös tieto että miehen osalta kaikki "priimaa", joka oli huojentavaa kuulla sikäli että ainut ongelma tässä on siis mun pcos. Jospa se vauvahaave meilläkin joskus toteutuisi oikeiden lääkkeiden löydyttyä :happy:

Meillä taisi ensimmäisestä käynnistä mennä ekaan inseminaatioon joku 3 kuukautta. Ekaksi kokeiltiin clomifenejä kahdessa kierrossa, ekan kierron toimivat mutta toinen kierto venyi. Sit siirryttiin letrozoleihin, joiden kanssa tehtiin eka inseminaatio. Letrozolitkaan ei toimineet kuin yhden kierron kunnolla, seuraava kierto niillä meni taas pitkäksi. Seuraavaan kiertoon sit tuli letrozolien lisäksi pistoksia ja sillä combolla tehtiin toinen ja kolmas inseminaatio. Yhteensä ekasta käynnistä plussaan kesti muistaakseni joku 9 kk. :)

Toivotaan miijjoo et teilläkin hoitovaste löytyisi nopeaan ja saisitte sitten pienen nyytin syliin! :)
 
Meillä taisi ensimmäisestä käynnistä mennä ekaan inseminaatioon joku 3 kuukautta. Ekaksi kokeiltiin clomifenejä kahdessa kierrossa, ekan kierron toimivat mutta toinen kierto venyi. Sit siirryttiin letrozoleihin, joiden kanssa tehtiin eka inseminaatio. Letrozolitkaan ei toimineet kuin yhden kierron kunnolla, seuraava kierto niillä meni taas pitkäksi. Seuraavaan kiertoon sit tuli letrozolien lisäksi pistoksia ja sillä combolla tehtiin toinen ja kolmas inseminaatio. Yhteensä ekasta käynnistä plussaan kesti muistaakseni joku 9 kk. :)

Toivotaan miijjoo et teilläkin hoitovaste löytyisi nopeaan ja saisitte sitten pienen nyytin syliin! :)

Tai siis, mullahan oli pco todettu jo ennen kuin alettiin yrittää. Elikkäs jätin ehkäisyn pois et näkisin miten kroppa toimii, tällöin ei vielä ollut lapsi haavetta. Meni 6 kk ilman kuukautisia ja hakeuduin sit tutkimuksiin joiden kautta selvisi pco. Diagnoosin jälkeen päätettiin aloittaa yrittäminen, sain terolutit silloin tutkimuksista ja kuviteltiin et ne auttais. Toihan ne menkat mut ei ovulaatiota. Kun oltiin yritetty 6 kk, hakeuduttiin hoitoihin.
 
Täytyypä muuten täältä kysyä, että tietääkö kukaan onko olemassa kiertoa avustavia lääkkeitä/ valmisteita joita voisi käyttää imetys aikana? Ja voikohan lääkäriä pyytää tekemään lähetettä naistenpkl:lle hoitoihin ennen kuin on lopettanut imetyksen, hoitojonot kun oletettavasti on sinnekin sen 6 kk.
 
Meillä menny vasta se reilu kuukausi ekasta vastaanottokäynnistä ja kyselin naistenpolikl jo seuraavaa aikaa kun mitään ei vielä ole kuulunut (kävi mielessä että posti kadottanut), vaikka silloin sanoivat lähettävänsä uuden ajan. Siellä ongelmana kuulemma lääkäripula, jonka takia eivät vielä meille aikaa ole pystyneet antamaan. Sillä hätäilin asian kanssa kun gynen laittaessa lähetteen naistenpolikl kutsu saapui postissa 2 viikon kuluttua, luulin että seuraava aika saapuisi yhtä nopeasti :D mutta odotellaan...
Kiva kuitenkin kuulla että Tinttilii teidän eka inseminaatio on ollut lopulta niinkin pian ekan käynnin jälkeen, antaa toivoa että jospa tässä meidänkään kohdalla ei menisi vuosikausia pelkkään odotuksen odottamiseen vaan jotain oikeasti tapahtuisi :rolleyes:

Valitettavasti tuohon sun kysymykseen en osaa vastata mitään :/
 
Metformiini on ainut mitä oon saanu käyttää imetyksen aikana. Imetys täytyi lopettaa jo ennen kuin letrot sain.
 
Nii, eipä ne varsinaisesti kiertoihin vaikuta, helpottaa vaan pcon oireita mulla, mutta ei niin paljon et luomukiertoja ois. Mut tosiaan, mitään hormoneja eivät suostuneet kirjoittamaan kun imetin. :/
 
Anteeksi töykeä kysymys näin hiljaiselon jälkeen. Oon tehny monta testii nyt usean viikon ja jokaiseen on hailu tullut. No eilen tein sit cb sinitestin ja tummin tähän astisista testeistä joka kyllä tuomittiin negaks. Lataan kuvan kuivasta testistä tähän. No, onko teillä tullu haamuja useampi testeihin ja ihan raskausoireet pcon takii?
IMG_20190419_233350.jpg
 
Ei ole ikinä minkäälaista viivaa tullut tikkuun muuta kuin silloin kun esikoista aloin odottamaan, ei raskausoireitakaan.
 
Mulla ei ikinä oo myöskään tullut ees haaleetakaan viivaa raskaustestiin, PAITSI eilen aamulla tein cb digitestin joka ilmoitti positiivista ja viikot 1-2 hedelmöittymisestä, ja tänään iltapäivästä vielä ihan tikkutestin johon tuli haalea mutta selvästi erottuva toinen viiva :smiley-bounce013 ja kuukautiset 2 päivää myöhässä siis. Olen huomenna yhteydessä neuvolaan, josko pääsisin jotenki selvittämään onko siellä masussa oikeesti jotain vauvanalkua vai voiko olla joku muu syy noille testituloksille, niin uskomattomalta noi tulokset tuntuu:confused004 luin että esim munasarjakysta voisi aiheuttaa menkkojen poisjäännin ja positiiviset testitulokset. Vuosia sitten multa leikattiin kysta, mutta lääkäri silloin selitti sen olleen tosi lähellä munasarjoja muttei kuitenkaan munasarjoissa. Tää odottavan aika on vaan niin pitkä!:hungover: jos oisinki ihan raskaana niin nyt ois menossa rv 4 ja onko se niin että varhaisultraan pääsee vasta joskus 6 rv;lla?


Tsemppiä kaikille! :)

Muokkaus!
Olin tänään yhteydessä neuvolaan ja sieltä vahvistettiin että kun 2 positiivista testiä niin eiköhän siellä jotain kasva, eikä ollut ennen törmännytkään sellaiseen että kysta aiheuttaisi positiivisen tuloksen testiin, kun kyselin voiko tuommoinen väittämä pitää paikkaansa :grin
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ikinä oo myöskään tullut ees haaleetakaan viivaa raskaustestiin, PAITSI eilen aamulla tein cb digitestin joka ilmoitti positiivista ja viikot 1-2 hedelmöittymisestä, ja tänään iltapäivästä vielä ihan tikkutestin johon tuli haalea mutta selvästi erottuva toinen viiva :smiley-bounce013 ja kuukautiset 2 päivää myöhässä siis. Olen huomenna yhteydessä neuvolaan, josko pääsisin jotenki selvittämään onko siellä masussa oikeesti jotain vauvanalkua vai voiko olla joku muu syy noille testituloksille, niin uskomattomalta noi tulokset tuntuu:confused004 luin että esim munasarjakysta voisi aiheuttaa menkkojen poisjäännin ja positiiviset testitulokset. Vuosia sitten multa leikattiin kysta, mutta lääkäri silloin selitti sen olleen tosi lähellä munasarjoja muttei kuitenkaan munasarjoissa. Tää odottavan aika on vaan niin pitkä!:hungover: jos oisinki ihan raskaana niin nyt ois menossa rv 4 ja onko se niin että varhaisultraan pääsee vasta joskus 6 rv;lla?


Tsemppiä kaikille! :)

Muokkaus!
Olin tänään yhteydessä neuvolaan ja sieltä vahvistettiin että kun 2 positiivista testiä niin eiköhän siellä jotain kasva, eikä ollut ennen törmännytkään sellaiseen että kysta aiheuttaisi positiivisen tuloksen testiin, kun kyselin voiko tuommoinen väittämä pitää paikkaansa :grin
Onnea, minäkin kysyin lääkäriltä ja ihan on mulla vaavi masussa, nyt rv9. Hui kun se oli sius tosi vaikka viivat oli nuin haamut...

Ja se lekuri katto mua et kuka sulle niin on sanonut että taitaa olla joku urbaanilegenda, joillakin ovulaatio on tehny viiva paikkoja ja haamujen esiäitejä mutta tosiaan se oli ihan sitä mieltä että ei ne viivat ilman hornoonii tuu
 
Onnea sullekin Jesbe! Ihana uutinen :smiley-bounce013

Mä tein viikko sitten vielä viimisen testin, ja siinä oli jo yhtä tumma testiviiva kuin kontrolliviivakin.
Kyllä sitä saa tää oman raskauden uskomattomuus lukemaan vaikka mitä villeimpiä väitteitä :arghh:

Onko sulla ollut oireita? Mun oireet on ollu niin hirvittävän vähäisiä, tietysti menkkojen poisjäänti ja positiiviset testit ne kaikista suurimmat, mutta muuten ei muutako välillä nippailuja alavatsassa, muutamana päivänä rinnat arat ja sillointällöin lievää väsymystä mutta senki voi oikeastaan pistää vuorotyön piikkiin. Mutta onhan tää tosi alussaki vasta, nyt rv 5+6. Varhaisultraan varasin ajan viikon päähän.
 
Onnea sullekin Jesbe! Ihana uutinen :smiley-bounce013

Mä tein viikko sitten vielä viimisen testin, ja siinä oli jo yhtä tumma testiviiva kuin kontrolliviivakin.
Kyllä sitä saa tää oman raskauden uskomattomuus lukemaan vaikka mitä villeimpiä väitteitä :arghh:

Onko sulla ollut oireita? Mun oireet on ollu niin hirvittävän vähäisiä, tietysti menkkojen poisjäänti ja positiiviset testit ne kaikista suurimmat, mutta muuten ei muutako välillä nippailuja alavatsassa, muutamana päivänä rinnat arat ja sillointällöin lievää väsymystä mutta senki voi oikeastaan pistää vuorotyön piikkiin. Mutta onhan tää tosi alussaki vasta, nyt rv 5+6. Varhaisultraan varasin ajan viikon päähän.

Mulla oli kierto sekasin mut tuli vain tuhru ja tosiaan oireet itsessään tuli heti mutta sillain pikkuhiljaa ja sitte viikko viikolta enemmän ja nyt on väsymys ihan armoton. Tosin asun paikassa jossa täysi kesä plus29/30 astetta nyt niin huomaan kuinka hengästyy ja oireet tuplaantuu. Mulla on pikkunen kumpu työntynyt jo tuosta häpyluun yläpuolelta ja sitte on verisuonet pinnassa, valkkari lorisee, ummetus ja huimaus ... Mut ei mitään oireita kuin krampit ja nippailut ja mourunat oo vielä koko ajan ollut.. Pahoinvointi väistyy ja nyt ei ole seksi onnistunut kuten aiemmin ja hiki haisee (todellakin naisellinen ihana oire) . Pahin oli kJ vuoti verta mut se onneks meni ohi ja kaikki oli hyvin..

Nytkin makoilen ja tuntuu että on uskomattoman ihanaa oireineen päivineen :Heartred
 
Mulla oli kierto sekasin mut tuli vain tuhru ja tosiaan oireet itsessään tuli heti mutta sillain pikkuhiljaa ja sitte viikko viikolta enemmän ja nyt on väsymys ihan armoton. Tosin asun paikassa jossa täysi kesä plus29/30 astetta nyt niin huomaan kuinka hengästyy ja oireet tuplaantuu. Mulla on pikkunen kumpu työntynyt jo tuosta häpyluun yläpuolelta ja sitte on verisuonet pinnassa, valkkari lorisee, ummetus ja huimaus ... Mut ei mitään oireita kuin krampit ja nippailut ja mourunat oo vielä koko ajan ollut.. Pahoinvointi väistyy ja nyt ei ole seksi onnistunut kuten aiemmin ja hiki haisee (todellakin naisellinen ihana oire) . Pahin oli kJ vuoti verta mut se onneks meni ohi ja kaikki oli hyvin..

Nytkin makoilen ja tuntuu että on uskomattoman ihanaa oireineen päivineen :Heartred

Aivan mahtavan kuulosta että oireista huolimatta nautit tilasta, jospa minäki saisin tulevan varhaisultran jälkeen mielenrauhan ja osaisin nauttia tästä omasta vähäoireisesta tilastani :)
 
Aivan mahtavan kuulosta että oireista huolimatta nautit tilasta, jospa minäki saisin tulevan varhaisultran jälkeen mielenrauhan ja osaisin nauttia tästä omasta vähäoireisesta tilastani :)

Vuosien lapsettomuuden jälkeen otan kaiken vastaan. Nyt 30 asteen lämpö niin oireet ovat tuplana mut ei mulla juuri mitään oireita ollut. Tai oli mut ei erityisesti vahvoja mitään, siksi olin niin epävarma ja nyt on se viikko et kuulemma moni tuntee kaikki oireet intensiivisesti . Mut en voi ees salata tätä kun kumpu on jo niin esillä .

Jotenkin itselleni se oireettomuus oli hassua kun luuli et pitää olla kaikkia oireita
Nuokin piti aivan miettiä
 
Mäki oon aina ennen kuvitellu että ne oireet on niin selkeät että heti alkuraskaudessa osais nimetä ne. Mutta väärässäpä olin :grin

Toisaalta tästä on koko ajan tosi epävarma fiilis ja tuntuu että millä hetkellä vaan mikä tahansa voi vielä mennä pieleen, mutta taas toisaalta välillä on niin innoissaan että tekis mieli kuuluttaa kaikille :D ollaanki mietitty että jos ultrassa on kaikki hyvin niin voitais tuleville isovanhemmille sitten kertoa. Muuten vielä pysytään hiljaa kunnes tää eka kolmannes on ohi :smiley-angelic006
 
Takaisin
Top