Pcos:ssä todettuna.

Noonni, palasinpa tännekin. 4vuoden yrityksen jälkeen (2-3v sitten tämän ketjun taisin aloittaa) ilman minkäänlaisia hoitoja jouduttu toteamaan neljän raskaustestin olevan positiivisia ja huomenna olisi neuvolassa käynti, sillä haluavat mahdollisimman pian selvittää onko normaali raskaus vai ei ja kui pitkällä (viime menkat tais olla kesä- tai heinäkuussa). Ilman hoitoja siksi, että en edelleenkään saanut apua ennen kuin olin laihduttanu tarpeeksi eli se 5kg ei riittänyt heille. Nyt vaan katotaan huomenna miten käy, iloitaanko vai pudotaanko.
 
No ei siellä vielä mitään selvinnyt, lippulappuja vaa niiiin monen monta. Nyt pitäs odotella 19.10 asti josko sit sais tietää enemmä
 
Äh, turhauttavaa tuo odottelu.
Sillon kun me miehen kanssa aloitettiin tutkimukset 2012, niin aina sai odottaa seuraavaa aikaa/testituloksia n.3kk.
Mun käskettiin kans laihduttaa ennen kun sain clomifenit avuksi (lähtö paino 78kg, pituus 164cm). Lopulta sain pois 8kg ja antoivat clomit. Niiden avulla raskaus alkoi kolmannesta kierrosta (12/2013), mutta päättyi kohtukuolemaan rv29. Toisen kohdalla tärppi kävi jo toisesta clomikierrosta, vaikka se kierto olikin ennätys pitkä (ovis oli kp 39-40).

Nyt mennään jo aika loppusuoralla rv33+2.

Kovin paljon voimia Teille, kumpa saisitte pian apua raskautumiseen.
 
Pjertti tsemppiä tulevaan! Pidän peukkujs että aika kuluu tuonne 19 päivään mahd nopeasti! Ja miten voi olla että neuvolakäynti oli noin turha... Miksi ihmeessä ei ultrattu? Niin onko kun luomuna alkaa, niin ei sitten ole niin tarkkaa seulaa, vaikka lapsettomuutta taustalla jo monta vuotta! Mut sillon ultrattiin rv 7, kun tämä meidän sai alkunsa inseminaatiolla ja verikoeraskaustesti tehtiin sillon sinä päivänä kun ois saattanu menkat alkaa.
Meillä alotettiin hoidot (terot ja clomit) vaikka pituus sama ja paino oli samaa luokkaa kun Mamma84, onpa vaihtelua näissä lääkärien periaatteissa näköjään? Ja sitten hoitojen edetessä lääkäri "kielsi laihduttamasta" vaikka paino nousi lähelle 80 kg, että hoitojen aikana ei saa ainakaan ruokaa vähentää, että jos painoa pudottaa niin vain liikunnan lisäämisellä.

Täällä nyt rv 37+0 ja kaikki oikein mainiosti
 
Muokattu viimeksi:
Saako pjertti udella, että oliko teillä nyt ihan yritystä ovulaatiotikkujen tms kanssa vai enemmän tulee jos on tullakseen? Kun me ei enää hoitoihin tämän jälkeen mennä, niin mietityttää mahdollisen sisaruksen saaminen. Että "onnistuuko tjottailulla" Mulla paha pcos ja menkat tulee ehkä kerran pari vuodessa ilman lääkkeitä. Ja vaikka paino laski normaalin rajoille, ei sillä ollu mitään vaikutusta munasarjoihin... Tiputin painoa 20 kg parin vuoden aikana ennen häitä ja vasta häiden jälkeen tuli vauvan yritys, jolloin vasta selvisi pcos.
 
Alkuun kokeilin tikkuja mutta ei niissä koskaan mitään näkynyt :D joten turhauduin niihin ja ajateltiin että tulee jos on tullakseen ja koitin painoa pudottaa (taisin mä jossai välis parhaimmillani saada 5kg pois jotka jo sitte tuli melkee heti takasi eli paino jojoili). Ja joo lääkkeitä en ole koskaan saanut enkä ole jaksanut/uskaltanut lähteä taistelemaan enään kunnalliselle (en ole sellainen luonteeltanikaan :/). EIvät ultranneet tai mitään siellä, vaan sanoivat että pitää odottaa siihen 19.10 asti, kuitenkin sitä hieman harmitti ettei aikaisemmalla löytänyt aikaa mutta kun ei ole tarpeeksi lääkäreitäkään niin ei ole tarpeeksi aikojakaan. Toivoin että pian saisi selville millainen raskaus ja kui pitkällä olisi kun tämän pcos:sän ja luomuraskauden takia on omat pelot perseessä. Toisaalta myös ajattelin että olisivat siellä neuvolassa myös hieman peloissaan kun ei minkäänlaista tietoa koska on alkanut kun kuukautiskierto ihan jotain muuta kuin normaali sekä se pcos:sä. Osaltaan pelkään ettei kaikki ole kunnossa ja osaltaan koitan ajatella että olisi kunnossa, koska ei pcos ole este kuitenkaan luomuraskaudelle.
 
Näin vähän uumoilinkin, ku mulla ovistikut näytti aina haaleeta viivaa (ihan millon vaan kokeilin) vaikka mulla ei puoleen vuoteen ollukaan menkkoja... Ne ei vissiin välttis pcosin kaa oikein toimi... Ni "paras" tapa ilman lääkkeitä on tjottailu

Tsemppiä sinne, nyt ei oo enää montaa yötä, nii saat selvyyden! Pidän täällä peukkuja ☺
 
Mulla ovistikuissa näky aina vaan yks viiva (kontrolli vai testikö se sit on) eikä muuta mut nyt sit ku kokeilin niit pitkästä aikaa ennen eka t-testi tekemist ni ovistikku näytti positiivista ja kokeilin viel yhteensä kolmena päivänä ovistikkui ja aina positiivinen ni sit täti sano et haeppa nyt r-testi ja haalea plussa. Muutama päivä siitä tummempi plussa ja soitto neuvolaan. Muutaman päivä vikasta r-testistä tein viel yhen ja tumma plussa. Alun alkae aloin kuluttamaan testejä ku muutama viikko aikasemmi ilmesty outoa oloa ja oireita. Huomenna sit saadaa toivottavasti selville et missä mennää yms.
 
Kaikki kunnossa ja ultralla varmisti raskauden. Siellä kovasti liikkui pikku kaveri, ultra (koneen tms.) mittauksien mukaan viikolla 12 mennään. Nyt odotellaan aikaa sairaalaan ultraan saadaan tarkempi viikko määrä selville sekä tarkempi laskettu aika.
 
Nt-ultra käytynä tiistaina ja turvotustahan (3.4mm näytti ja oon 26vuotias) sieltä löyty, jatkotutkimuksina veriseulat. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa. Toki ei turvotus ei ollut kauhean isoa ja raja arvoihin nähden ollaan ihan lähellä sitä ylärajaa (olisko kertomansa mukaan mulla suurinpiirtein yläraja 3.1mm).
 
Turvotuksen takia kävin verikoe seulassa, josta tänään tuli vastaus joka oli negatiivinen: sikiön koromosomipoikkeavuuden riski ei ole kohdallanne suurentunut. :rolleyes: Taas yks huolenaihe vähemmän.
 
Ei taida tällä hetkellä olla yhtään aktiivista PCOS-ketjua, saataisiinkohan tähän jotain eloa?

Täällä yritetään kovasti kiristää ruokavaliota, jos sen kautta saisi hieman oireita hallintaan... :sorry: Ja olisihan se vauva ihan kiva sivutuote!
 
Ja jos tätä sattuu lukemaan jo joku raskautunut pco: lainen, olisi mukava kuulla tarinoita onnistumisistanne :happy:
 
Mulla todettiin pcos -12, kun painonpudotus ei onnistunut ja karvan kasvu oli ihan julmettua. Minipillereiden takia ei menkkoja ollut niin ei sitä kautta tiennyt. Silloin ei vielä raskautuminen mielessä.
Erittäin runsaasti rakkuloita munasarjoissa ja testosteronia liikaa kehossa. Sain metformiinin ja sillä tasoittui oireet oikein hyvin.
Marraskuussa 13 lopetin pillereiden syönnin ja annettiin lupa vauvalle tulla. No, mitään ei tapahtunut pariin vuoteen niin loppuvuodesta 15 otettiin yhteyttä neuvolaan ja sitä kautta heti päästiin lapsettomuustutkimuksiin. Kun taustalla oli jo diagnoosi. Ongelmahan oli, ettei normaalia kiertoa ollut, menkat oli 3 kertaa kahden vuoden aikana.
Teroilla kierto käynnistettiin tammikuussa 16 ja clomia söin. Heti alkoi säännöllinen kierto. Ovulaatiota en saanut itse kertaakaan kiinni. Huhtikuussa ei tullut kiertoa, käynnisteltiin taas teroilla ja kesäkuussa oli tarkoitus vaihtaa letroihin ja pistoksistakin lääkäri puhui..
No, ehdin uudet lääkkeet ostaa, mutta eipä kesäkuun alussa menkkoja kuulunut.. olin ihan varma ettei clomit olleet auttaneet. Yllätys oli melkoinen kun raskaustesti näytti positiivista.
Nyt rv 36+5.
Eli varsinaista yritystä tuo vajaa puoli vuotta, todella helpolla siis pääsin. :)
 
Takaisin
Top