PCO raskaustoiveet

piia84

Sanaisen arkkunsa ammentaja
heippati [&o]

Viime keväänä todettu pco ja oikeastaan diagnoosin jälkeen aloimme lapsia miettimään. "virallisesti" yritystä takana vasta  muutama kk, mutta kysymys kuuluukin: miten kauan lääkärit suosittelevat kokeilemaan luomuna ? tällä hetkellä kierto n. 50 päivää, vaihdellen (yleensä päälle tuon 50pv)... nyt tasoittunut tuohon (tai parit kuukautiset tulleet noin) sitä ennen kuukautiset tulivat melkein vuoden joka kolmas kuukausi.. Oireilen muutenkin oikein makoisasti [:'(]

-aknea on (nyt ei niin paha kun lääkekuureja takana)
-ylipainoa on, etenkin kertynyt tuohon vatsan seudulle (painoa olen 1,5 vuotta sitten pudottanut n.20kg kun ensin "nopeasti" vuoden sisään lihoin). ylipainoa löytyy vieläkin: 162cm ja n. 74kg mutta paino ei vain tipu millään!!
-hirsutismia on.

Olen menossa ensiviikon tiistaina tk lääkäriin vaihtamaan RR-lääkitystä (joo, nekin on jo valmiiksi...en tosin ole lääkkeitä syönyt viimeiseen kahteen kuukauteen) ja samalla ajattelin kysellä mahdollisesta tulevaisuudesta lapsen yrittämisen suhteen. Asia kuitenkin jännittää ja siksi utelenkin teiltä jo täällä asiaa [&:]

Suvussahan tottakai esiintyy kakkostyypin diabetesta, korkeaa verenpainetta ja kohdun suun(vai kaulan) syöpää, että JEE-JEE!!
 
Heips!

Mulla on myös tuo pco ja tk lääkäri käski yrittää vuoden enne mitää lääkitystä, puolen vuoden jälkee kävin uudellee lääkäris ku ei nuo menkat tule ilman lääkitystä, vastaus no odottele vielä puol vuotta... (Nii siis sain dg tuossa -05 ja silloinen erikoisläkäri sano et ei ole juurikaan toivoa raskaaksi tulemisesta). Tuli paikkakunnan muutos ja menin jälleen tk:n puolelle, kerroin et ollaa vuosi yritetty ilman mitää et jos pääsis eteenpäin hoitoihi. No eipä onnistunu ku ei sit ilmeisesti uskonu et ollaa yritetty jo. Sano et palaa tuossa vuoden kuluttua takas jos et ole vielä raskaana, ei kuulemma mitää hätää ku olin niin nuori (30v täyttäny). Miehen kanssa asiasta puhuttii ja siirryttii suoraa yksityiselle. Ihan loistava valinta. Se totes heti et eihän voi tulla raskaaksi jos ei tapahdu munasarjois mitää. Söin ensi Terolutia kaks kuukautta (2x10pv) et saatii menkat tulee ja sit clomifenia et saatii ovulaatio aikaiseks. Tikuteltii sit niitä ovis päiviä ja joka toinen kk ultrattii munasarjat, miltä siellä näyttää. Hoidot aloitettii lokakuussa ja viimeiset söin toukokuussa. Nyt odotellaa viel jonki aikaa et vauva syntyy. Mun käynti kerrat lääkäril makso n. 90€ kerta ja lääkkeet n. 50€kk.
 
Kiitoksia vastauksestasi :) vähän näin olen itsekin ajatellut, että yksityiselle se on varmaan käännyttävä.... no, käyn nyt tiistaina kuuntelemassa millä mielin lääkäri setä/täti siellä on ja sen  mukaan sitte miehen kanssa toimitaan :)
 
Takaisin
Top