Parisuhde valivali

kumpa oliskin vaan kesäjuttu toi kalastus,mutta ei..talvella pitää korjailla venettä ja tehdä uusia vaappuja jne jne..onneks toi ei pilkillä sentäs kulje..
no,kai tää tästä..välillä vaan tuntuu että on niin väsyny kaikkeen..saahan sitä toinen harrastaa,kuhan se ei vie kaikkea aikaa perheeltä ja lapselta..ite en kerkee mtn harrastaa,kun aina oon kotona jamin kanssa ja sit kotihommat kasaantuu niskaan..

Summerwine: sama tuli mieleen kun ciralla,lähde kahden poikas kanssa! niin mekin jamin kans tehdään,jarkko vie ja hakee viikon kahden päästä pois.
 
Summerwine, meillä vähän sama homma tosin mun vanhemmat asuu n. 80km päässä eli ei kovin kaukana mut oon ihan miehen kuljetusten armoilla ku neiti ei vielä viihdy missään kulkuneuvossa eikä mulla oo korttia. Mutta joo, aina ku ehdotan et voitaisko mennä mun vanhemmille ni hiljasta tulee. Mun isä just sano ku puhelimessa juteltii että äiti itkee joskus iltasin ku meidän tyttö on sille niin tärkeä ja ikävöi sitä ku ei nähä. :( Ei sellasta kukaan halua kuulla.
Jos mulla ois kortti ni ajelisin ilomielin sinne millon vaan! miehen vanhemmat asuu 10km:n päässä ja että ottaa päähän ku anoppi sitte sanoo jos ei viikkoon olla nähty, että "ku on NIIN PITKÄ aika kun oon tuota neitiä nähny!" :/ just.
Oon ollu aina aika läheinen omien vanhempien kanssa ni tää on ihan outo tilanne.
 
Toki voisin mennä kahdestaankin, mutta tosiaan kun ei sitä autoa, saatikka korttia mulla ole :/ juna/bussi tulee paaaljon kalliimmaks kun se että menisi omalla autolla ja mulla olis myös se ongelma että juna menee joensuuhun niin millä mä sieltä pääsisin sinne syrjään missä mun äiti asuu. Joensuusta sinne kumminkin se tunnin matka vielä. Mun veli toki vois tulla hakemaan mutta mua vähän hirvittäis olla samuli sylissä autossa tollanen matka kun ei mitään turvaistuinta tmv ole. Ja toisaalta mun veljellä on sellanen pieni urheiluauto eli en vois ottaa esim vaunuja mukaan kun ne ei mahtuis :D ja kellään muulla tosiaan ei ole autoa joka vois tulla hakemaan. Bussilla pääsis toki suoraan sille paikkakunnalle mutta sama vaunuongelma olis sittenkin.

Mun mies ei lähde kuskaamaan mua sinne huvikseen ja takas. Ymmärrän toki kun matka on kumminkin noinkin pitkä. Ja samaa "millä rahalla" se hokis silloinkin. Mä kun tosiaan oon aina viikonloput töissä niin pitäs tyyliin maanantaina lähteä ja perjantaina takas ja mies on kumminkin viikolla töissä niin ei se oikeastaan vois sillon edes lähteä kuskaamaan. Sillä mä niin haluaisinkin että lähtis mun kanssa sinne aina välillä viikonlopuks niin olis paljon helpompaa.

Brianna, voi kurjuus! Mä oon kanssa miettiny että jos ois oma auto niin sais paljon vapaammin mennä ja tulla miten haluais. Mua kanssa säälittää mun äiti kamalasti kun on kuitenkin ensimmäinen lapsen lapsi ja varmasti haluis enemmän kuulua Samulin elämään. Ja mun anoppi sitten aina valittaa jos on viikkokin edellisestä näkemisestä että kun " ei ikinä sitä nähdä" voi huohs! Oli vielä joskus mun äidille kehdannut puhelimessa tuon sanoa niin mun äiti vaan totes sitten mulle että miten se voi sanoa noin kun se ei itse oikeasti näe samulia kun tyyliin kerran 3kk:n aikana. 

Sillon kun mä tapasin ton mieheni ja asuin vielä kuopiossa mä murehdin jo tuota että kun muutan vielä kauemmaks mun äidistä että sitten en näe sitä enää ikinä niin mun mies sanoi että toki me siellä aina käydään ja että avustetaan rahallisesti mun äitiä että sekin pääsee täällä käymään (mun äiti on aikas köyhä :D). No mut, kertaakaan mies ei oo avustanu anoppia tänne saatikka ollu lähtemässä omasta aloitteestaan mun äidin luo. Sit kun oon sille sanonu että pitääkö sen ravata jatkuvaan siellä porukoillaan niin syy on se että se haluaa nähdä mahdollisimman paljon vanhempiaan ennenkun ne kuolee (!!!!). Entäs mä sitten? voi huohs. Mun äiti sentäs on vanhempi ja sairaampi kun sen vanhemmat. Ja varmasti kuoleekin aiemmin kun miehen vanhemmat. Ja sitten kun kuolee niin mä jään orvoks, koska mun isähän on jo kuollu aikoja sitten. On se sitten varmaan miehellä hyvä mieli kun mun äiti joskus kuolee enkä mä ois sitä nähny vaikka puoleen vuoteen.  Eikä mies näytä ollenkaan tajuavan tätä tilannetta mun kannalta. Pistää vaan niin vihaks. Muuten ihana mies luonteeltaan käytökseltään jne mutta sitten paljastuukin tällänen aika iso vika.. :D
 
Henniv mä löydän itteni aika hyvin sun tekstistäs . . . 

Ensinnäkin, se kun mies vaihtoi nyt työpaikkaa; menee aamulla 7:ksi ja tulee
joskus ! normaalisti pitäis päästä puoli 4 ; mutta ehkä kerran päässyt silloin . . . 
Yleensä tulee siinä  viiden - kuuden aikana . . . 

Jolloinka  aika Turo-Eemilin kanssa jää mitättömäksi . . .  ja saatikaan meidän
kaksin keskeinen aika ? Mitä se on ? 

Viikonlopout me mennään aina kun tuulispäät; ei viihdytä kotona vaan kökkimässä...

MEidän täytys ottaa nyt ihan oikeesti sitä kahden keskeistä aikaa. Viettää päivä kahden,
ennen kun toinen syntyy.


Meillä ei miehellä ole onneksi mitään tommosia harrastuksia . . . 
Harrastukset on kivoja ja tärkeitä mutta ymmärrän Henniä paremmin kun hyvin . . 

Me ollaan kans miehen kanssa miljoona kertaa otetu yhteen, että kun mä oon itsestään selvä monitoimikone, joka tekee ruuat, pesee pyykit ja laittaa ne vielä kaappiin, siivoaa jne jne jne !
Sitten kun loppujen lopuksi olin niin poikki, että purskahtelin vaan itkuun koska
en oikeesti jaksanut hoitaa K-A-I-K-K-E-A + täysin  Turo-EEmilin; meni lopuksi miehelle kalloon asia . . . 
Mutta on hetkiä jolloinka asioista joutuu muistuttamaaan . . . 
 
summerwine; ymmärrän sua täysin !



Mulla ja mun vannhemmilla välimatkaa  sellanen 50 km
niin joskus tuntuu, että sekin on liikaa!
On toki hetkiä kun tuntuu, että se on liiian vähän :D
Mutt avarsinkin nyt kun tulee toinen vauva; niin haluaisin 
asua samalla paikkakunnalla; että saisin apua enemmän . . .
Meillä on tapana, että  mun vanhemmat käy kerta viikkkooon meillä
tai me siellä....

Miehen vanhempia ei juurikaan täälä näy .  .  . 
 
On tainnu kesä tuoda omat ongelmansa mukana... Tai sit musta vaan tuntuu siltä, kun ei oo enää omia harrastuksia tai pojan muskaria (meidän ainoa yht. harrastus) kesätauon takia..
Mullakin tuntuu nyt kotona kaatuvan seinät päälle, tai siis on vaan ihan pirun tylsää!! Normaalisti viihdyn hyvin kotona mut nyt huomaan et viikot on menny paljon nopeemin talvella tietty noiden harrastusten takia,.. Ja mies on tehny nyt useampana viikkona putkeen 6 työpäiväisiä viikkoja, mikä on rahallisesti hyvä mut sit tuntuu et ollaan kokoajan kahdestaan Juliuksen kanssa. Ja sit ku se on kotona ni tottakai haluaa levätä.. Tiedän et pääsen täällä kotona helpommalla kun se töissä, mut silti mäkin tarviin omaa aikaa ja sitä et kun ollaan samaan aikaan kotona niin en oo automaattisesti se joka syöttää pojan ja vaihtaa vaipat ja ulkoiluttaa ja ja ja... Ois joskus ihana jäädä sänkyyn loikoilemaan vaan aamulla (vaik ei nukuttaiskaan) ja toinen hoitaa aamupesut ja puurot..OIh..No, toivottavasti tolla neljän viikon lomalla mäkin saan levätä!

Pientä helpotusta saan nyt tulevana viikonloppuna kun lähen porukoille Juliuksen kanssa kahdestaan ( matkaa reilu 200km) kun mies on taas la töissä.. En jaksa kolmatta viikonloppua olla tekemättä mitään ja möllöttää vaan kotona.. Mietin tossa kun summerwine laitto siitä et vaunuongelma ei helpottais jos menis äiskälle kylään bussilla, et kyllähän busseihin saa vaunut sinne alas, kyllä kuski siinä auttaa..? Kehotan kyllä lähtemään itekseen johonkin reissuun (tai siis lapsen kanssa), mua ainakin jo piristi se et tiedän reissun tulevan niin jaksaa nää muutamat päivät vielä kotona!  

Meillä mies harrastaa vaan kuntosalilla käyntiä pari kertaa viikossa et onneks siihen ei mee hirveesti aikaa..Mut sekin aika on pois meiltä, koska jostain syystä mies on saanu päähänsä et kun hänellä on iltavuoro (käy salilla aina ennen töihinmenoa siis iltavuoropäivinä) niin hänen ei aamulla tarvi tehdä mitään poikaan liittyvää eli just noita pesuja tai syöttöjä, vaan hän nukkuu siihen asti et jää aikaa vaan omiin aamutoimiin ja sit lähteekin jo..Ja kun iltavuorot harvoin päättyy siihen aikaan et poika ois hereillä NIIN MÄ TIETTY HOIDAN KAIKEN SIT KOKO PÄIVÄN. Aamuvuoropäivinä osallistuu sit paremmin kun pääsee töistä 14-16 yleensä..

Ja sit vielä yks mikä ärsyttää suunnattomasti! Meillä mies ei oikein kestä mun lihomista ja vatsan kasvua vaikka tietää et se johtuu uudesta ihanasta vauvasta! Se vaan hokee mulle miten sit synnytyksen jälkeen ostaa mulle kaikki maailman salikortit ja personaltreinerit ja katsoo et pääsee töistä niin et ehdin joka toinen päivä salille ja kyselee miten nopeesti mä sit synnytyksen jälkeen alan treenata!! Kerran satuin hieromaan vatsaa ja sanomaan et eiks oo ihana kun se alkaa näkyä ja toinen pyörittää päätään et EI!!! Voi viiva et en jaksais kuunnella, se vie kaiken ilon täst odotuksesta enkä mäkään oikeen osaa sit nauttia masusta kun vaan ajattelen ettei se miehen mielestä oo kaunis tai ihana jne.. Ja onkohan sen nyt enemmän läskiä kun vauvaa mitä on jo kertyny..Vaik paino ei oo noussu ku 3 kiloa alusta (Juliuksesta painoa oli tässä vaiheessa jo tullu muistaakseni kymmenkunta).. En tosiaan oo kovin pienikokoinen mut tarviiko siitä kokoajan muistuttaa???
 
Piti kommentoida eilen tänne jotain mutten päässy kirjautuu, ja nyt en kyl muista mitä se oli...
Mut sen verran nyt et mun mielest aika törkeesti pulinan mieheltä :( Varmaa kyl johtuu siit jos kerta hän ite käy jatkuvast salil ni se on sit jatkuvast mieles muutenki, mut ettei tykänny masusta! Tosin eihä kaikki miehet tykkää... Silti vois kyl kohteliaisuudest tai vaikka kiitoksest et toine kantaa sun lasta 9kk vähä eri taval suhtautuu... Sanot sille suoraa et on törkeetä sanoo noin & huomautella siit salille menost, hyvähän se on miehen puhuu ku ei tarvi raskaana olla :D
 
Kannattaa tosiaan sanoa,  jos toisen sanomat asiat tuntuu pahalle. Mies ei välttämättä tajua loukkaavansa (tai  on joku luonnehäiriöinen ja nauttii toisen alistamisesta). Oma ukkelini joskus leikillään jossain vaiheessa moitti ja en tykännyt semmosesta huumorista ja sanoin siitä niin eipä ole enää silleen vitsaillut. " En minäkään sinua edes leikilleen mollaa". 
 
VOi Pulina :/ voi olla ettei miehes oikeesti tajua,että että tollanen voi loukata,ja kun lihominen ja masun kasvu ei johdu sinusta vaan teidän ihanasta vauvasta :O menin ihan melkein sanattomaks kun luin ton..
 
En tiedä mitä sanoisin !!!
MEnin ihan sanattomaksi, kun luin Pulina sun tekstin !
Ihan karvat nousi pystyyn ! 
<3
 
Kiitos ymmärryksestä kaikille :)
Ei toi mies kuitenkaan niin paha oo ;) Hänellä nyt on taas totuttelun paikka kun vaimon masu kasvaa.. Tottahan se on ettei kaikki pidä vauvamasua niin ihanana ja seksikkäänä..Mulle tais sattua sellanen tapaus.. Nyt muistan miten ekassa raskaudessa juurikin aika samoilla viikoilla hän katteli mun vanhoja valokuvia ja huokaili ääneen!! Kyllä meni hermo sillonkin, sit vaan sano ettei hän mitään sanonu mistään... No, kyllä sen tyhmempikin tajuaa mitä se siinä huokaili vaik ei sanoja käyttäny.. Mut siitä päästiin yli ja odotus oli sit kaikin puolin onnellinen ja samaa  mä odotan nyt.. Eli kyllä hän kuitenkin vauvaa odottaa kovasti, vie vaan hetken et silmä tottuu taas kattomaan vauvamasua! Nyt ei oo enää vähään aikaan puhunu mitään kuntosaleista ja varsinkin iltasin kun käydään nukkumaan silittää mun mahaa ja toivottaa rakkaille hyvää yötä :) Mut kieltämättä tossa vannoin jo itselleni ettei yhtään lasta meille enää tule!!En jaksa kuunnella. Jännä jotenkin et mun ulkonäön muutos on miehelle kovempi paikka kun mulle.. 
 
Meillä taas mies sellanen, että hokee koko ajan, että oon kaunis
 kun oon raskaana ja mulla ihana maha ja oon niiin seksikäs jne. . . 
Mua ärsyttää suunnattomasti kun tunnen olevani valas ja toinen koko ajan puhuu kuinka kaunis on  . . .
Mutta parempi näin päin kuin esim, noin kun pulina:lla !

Mä olen niin herkkä odotus aikana, että melkeimpä joka asian otan itteeni mitä mies sanoo; onneksi vähän näin loppua kohti rauhottuu 
 
Voi pulina :/ Mullahan oli tosi iso maha loppuvaiheessa ja kun joku ulkopuolinen siitä sanokin että WOU mikä maha, nii mies katteli mua hetken hiljaa ja tokas, että SULLAHAN MUUTEN ON ISO MAHA! :D Kai se oli siihen jo niin tottunu, et vasta kun ulkopuoliset puuttuu peliin niin tajuaa pelin kulun. Hih.
 
pulina82, toki voisin bussilla mennä ja saada vaunut sinne alas, mutta mä en jaksa kävellä tavaroiden kanssa mun äidin luo, sinne kun on pysäkiltä joku reilu 10km matkaa :D ja tosiaan kun siellä ei kellään muulla autoa ole kun mun veljellä jonka kyytiin ne ei mahdu. Mutta ehkä mä joskus pääsen, viimeistään sitten kun ei tarvi enää vaunuja ollenkaan ottaa mukaan :D

Ja mua myös rupes harmittaa tuo miehesi sanominen masusta :( mun mies raskausaikana ei oikein noteeraanu massua mitenkään sanomalla, kyllä se kovasti vauvalle höpötteli mahan läpi mutta ei sanonut mitään. ja mulla oli jotenkin laiha olo raskausaikana, mun röllykkä oli hävinny kun masu oli nii turvonnu, kivaa kun ei jenkkakahvoja näkyny missään :D lihoin 30kg raskauden aikana ja vieläkin n.20 kg siitä jäljellä.. ja mä niin vihaan olla näin lihava! Mieheltä joskus kysyin että eikö sitä haittaa mun läskit niin se sano että ei haittaa koska mä oon äiti ja musta on tullu ulos noin ihana vauva :D

ja toisaalta, sun mieheshän se on sut siihen kuntoon laittanu mitä nyt olet että ei ne kilot yksin sun "vika" ole :D!

miehet on kyllä jänniä miten kaikki suhtautuu raskausmasuihin erilailla.. tunnen sellasia itsekin jotka ei pidä ja toisaalta tunnen sellaisiakin joiden mielestä ei oo mitään kauniimpaa kuin raskaana oleva nainen :)
 
Takaisin
Top