Parhaat tuplarattaat sisaruksille n. vuoden ikäerolla!

Sinsa86

Silmät suurina ihmettelijä
Heips! Nyt kaikki kokemukset, vinkit ja tietämys kehiin tuplarattaista! Esikoiseni on juuri täyttänyt vuoden kun sisko tai veli saapuu. Haluaisin selvitä yhdellä paketilla niin pitkään, ku lapset rattaita tarvitsevat:)

Seuraavat kriteerit tulisi täyttyä:
-turvakaukalon saa kiinni
-mahtuu pienen farkun konttiin
-vauva äitiin päin
-istuimet molemmin päin (tästä kai on pakko joustaa, jos jostain)
-erilliset kuomut
-molemmat paikat saatava vaakatasoon
-molemmilla oltava näkyvyys (vierekkäin, portaittain)

Asun pienehköllä paikkakunnalla ja täältä ei löydy edes ihasteltavaks kovin montaa vaihtoehtoa.

Mielessäni ovat käyneet bumbleriden indietwinit, bugaboon donkeyt, emmaljungan doublevikingit, babyjoggerin tuplat ja britaxin agile tuplat... En nyt kalleinta haluis ostaa, mut jälleenmyyntiarvolla pystyn perustelemaan senkin vaihtoehdon, mikäli on aivan verraton!
 
Mulla samoja vankkureita harkinnassa! Pitää kysellä kokemuksia kavereilta ja käydä liikkeessä koeajamassa. Mulle rattaiden tuntuma on tosi tärkeä. Ei saa olla liian pilipalia, mutta ei liian raskastakaan. Donkeyt on tällä hetkellä ykkösinä :)
 
Oon samoja kans katsellut, mutta myös mountain buggy dueteja :) Miks kaikki hyvät on melkein ne kalleimmat :rolleyes:
 
Ne mountainbuggyt näin livenä ja muuten siis tosi kivat mut epäilen et ne istuimet jää liian äkkiä pieneks ku ainaki pojalle näytti tosi kapeilta! Palatkaa hei asiaan ku pääsette testailee rattaita:)
 
Täällä kanssa hakusessa sisarus/kaksoisrattaat. Sisaruksille tulossa ikäeroa 1 vuosi ja 5 kk. Itse olen kova lenkkeilemään ainakin esikoisen aikana ja tarkoituksena olisi jatkaa vauvan synnyttyäkin. Olen miettinyt brion double waweja tai emmaljungan double city crosseja. Haluan että sisarukset istuvat viereikkäin ja kasvot ovat työntäjää päin. Näiden kahden välillä olen nyt pohtinut. Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä vaunuista? Hyviä/ huonoja puolia? Onneksi on vielä rutkasti aikaa etsiä ja pohtia vaunuja. :)
 
Emmaljungilla on hyvä maine ja siksi ostin yhdistelmät siltä esikolle. Mutta tykkään et ne on vähän isot ja raskaat ja vähän hankalat ku vertaa sit näihin bugaboo ja bumblerideihin. Lisäks emmaljungilla tippuu hieman enemmän se jälleenmyyntiarvo. Ne on hyvät ja ei ne hajoo mut ite oon vaihtamassa nyt merkkiä ku huomannu et löytyy paljon ketterämpiä ja pienempiä vaihtoehtoja:) brioista ei oo mitään hajuu:) en oo koskaan kokeillu työntää. Tällä hetkellä ehdottomasti ykkösenä nuo kaksi mainitsemaani. Varsinkin se bugaboo. Se vaan on täydellinen setti! Ihan sama nyt vaikka maksaa ku häviää näköjään vaan pari sataa ku myy ne eteenpäin:)
 
Meillä on ollut käytössä herqules twin raptorit ja ihan huikeet on/oli. Nyt siis ei enää tarvetta ja oon myymässä pois kesän aikana kuhan saan pestyä ne. Kääntyvät iso eturenkaat joilla pääsee todistetusti kelillä kuin kelillä, kevyet työntää ja istuinosan saa käännettyä molemmin päin. Vauvalla oli lisänä puolikova kantokoppa.
 
Meillä hakusessa kanssa tuplat. Pitäis mahtua pienen farmarin konttiin koska just vuos sitten ostettiin uus auto eikä haluttais vaihtaa sitä. Pitäis olls myös jämerät menopelit koska liikutaan paljon hiekkatiellä,lumessa ja muutenkin ns. huonokuntoisilla teillä. Nyt on Emmaljungien yhdistelmät tytöllä,oon tykänny kovasti ja samaa laatua odottaisin myös seuraavilta. Ärsyttää kun yli tonni tuli pulitettua noista ja oheissälästä ja nyt taas pitää uudet hankkia. Mihin mä noi saan myytyä hyvällä hinnalla? Ja mieluiten myös ne uudet kärrit sellaset missä ois lapset vierekkäin kun on kauhee jotenkin katsella sitä että toinen joutuu kiikkumaan siellä alhaalla suurin piirtein loskan ja mudan tasossa : D Tiedä sitten mahtuuko sellaset vierekkäin istuttavat ton auton konttiin. Saako noissa vaunukaupoissa yleensä testata niitä auton kyytiin?
 
Nirppu, riippuu vaunukaupasta. Variston Lastentarvikkeessa myyjä auttoi kokeilemaan, mahtuuko lastenistuin kunnolla autoon, ja osasi asentaakin sen oikein (ei ollut helppoa). Tuon erinomaisen palvelun vuoksi en osta enää sellaisista kaupoista, joissa vastaavaa palvelua ei anneta, enkä netistä. Äänestän mielelläni jaloillani sellaiseen kauppaan, jossa saa hyvää palvelua.
 
Mies otti täällä puheeksi noin tuplat. Mä taas jotenkin mietin et tarviiko niitä välttämättä..Mutta kai se on jossain kohti alettava niitä tutkimaan tarkemmin :D
Omassa päässäni mietin et pojalle riittäisi joku seisomalauta vaan yhdistelmiin,kun ei se nykyäänkään enää oikein tykkää istuskella rattaiden kyydissä niin saati sitten myöhemmin. Vaikka helpommalla sitä ite varmaan pääsee kun ostais ne tuplat vaan eikä pohtis mahdottomia :)
 
Meillä on 1v. 5kk. ikäeroa tytöilä ja hommasin carenan double swing rattaa thttp://lekmer.fi/lapset-ja-vauvat/l...arena-tuplarattaat-makuukoppa-gotland-paketti

Ostin ne paljon halvemmalla koska hommasin värin joka oli jäämässä pois eikä mulla ollut mitään niin suurta kriteeriä oliko se uutuusvioletti vai poistuva ruskea. Käytössä todella hyvät ja ketterät, vaikka sisarukset istuu vierekkäin rattaat mahtuu normi oviaukoista ja taittuu kätevästi kasaan. On saatavilla kova kantokoppa siihen sisaruksen viereen myös. Ostoksille jäi hyvin tilaa alaverkkoon ja ennenkaikkea kun on isot ilmakumipyörät niin pystyy menemään missä vaan ja ei ole raskaat ( muutakun jos on kaks riekkuvaa taaperoa kyydis).
 
Kannattaa Nirppu käydä kokeilemassa jossain lastentarvikeliikkeessä niitä. Näin mäkin tein ja ne vaikutti heti sellasilta että halusin ne ostaa kostin ne kyllä netistä ja muistaakseni en maksanut kuin 280€ +kova koppa 50€ (poistuvat värit molemmissa niin siksi niin halpaa) ovat olleet hintansa väärti. Kaikissa huuto.neteissä niitä myydään hyvään hintaan myös, jos ajatelis ettei tuplille tuu niin paljoo käyttöö.
 
Millasella ikäerolla aattelette, että tuplat ehdottomasti tarviaa? Meille tulee kyllä ikäeroa vaan 1v6kk.

Mut mä aattelin, että varmaan ekan 6kk vauvaa vois pitkälti kantaa liinassa/repussa tarvittaessa. Mutta mahtaako se olla ihan kuolleena syntynyt ajatus? Minkä ikäsenä laps jaksaa kävellä jotain sellasia n. kilometrin matkoja esimerkiksi? Varmaan tosi lapsikohtasia, mutta osaako joku sanoa jotain osviittaa?
 
Meillä esikoisen kanssa luovuttiin rattaista kun hän oli aika tarkkaan 3-vuotias. Sitä ennen rattaiden käyttö väheni hiljalleen kun poika alkoi käveleen koko ajan pidempiä matkoja. Mut tosi yksilöllistä tuo on ja ainakin täällä Tampereella näkee hämmentävän paljon vanhempia, jotka kuljettavat lähes kouluikäisiä lapsia rattaissa, koska täällä bussilla matkustaminen rattaiden kanssa on ilmaista...
 
Liina/reppu on tosi kätevä, mutta ongelma syntyy siitä, että helmikuussa on liukasta, ja silloin on kivempaa, jos lapsi on vaunuissa -- jos liukastut, vaunut pysyvät pystyssä, mutta liinassa lapsi litistyy alle.
 
Ja sitten myöhemmin on kivempi pitää paketti koos kauppareissulla tai vaan lenkillä kun ei tarvitse juosta toisen perässä. Lisäksi jos teet pienen reissun kauppaan ja palaat kotiin niin että vauva vielä nukkuu niin paljon mukavampaa kun saa jättää pikku tuhnun vaunuihin nukkumaan vielä kuin se että rupeat siirtelemään häntä niin että herää varmasti. Meillä mennään vieläkin kimppalenkkejä ja kauppareissuja tuplilla ja meidän esikoinen on kohta 4v. En nyt sitä tarkota että tytöt istuu koko reissun ajan, mutta kun tilanne alkaa näyttää siltä että ne punoo taas juonia eri suuntiin lähtemisestä niin voin istuttaa ne rattaisiin :)
 
Mulla on icebugin nastakengät, niillä uskalsin kyllä viime talvena ihan hyvin kantaa esikoista liinassa viime talvena liukkaillakin. Mutta ehkä ne tuplat sitten kuitenkin on ihan fiksut...pitää nyt siis miettiä niitä vielä :)
 
Meille kotiutui eilen Bumbleridin Indie Twinit. Ainakin näin ensi hipelöinnin ja testailun perusteella vaikuttavat aikas näppäriltä! Tänään pitää töiden jälkeen perehtyä vielä tarkemmin :)
 
Nostan tätä ketjua, kun uskallan vihdoin ajatella sisarusrattaiden hankintaa... tai siis mies tämän otti puheeksi. Babyjogger City Select kiinnostaa, siinä muksut on päällekkäin mutta molemmat näkee maisemia. Mutta ei me olla laittamassa tähän yli viittäsataa, joten pitää metsästää käytettyjä tai tyytyä halvempiin. Onko muut tehneet tässä välissä päätöksiä?
 
Takaisin
Top