Parhaat hankinnat vauvalle ja ne jotka olisi voinut jättää hankkimatta

Eikun letkujuttu jolla itse imetään on nenäfriida, pikkuniistäjä on sellanen jolla pumpataan mukamas räkää pois..ei toimi ollenkaan:rolleyes:
 
Joo oisko ollu ainu pikkuniistäjä, sellainen alle 10cm kokoinen tehoton mukapumppu. Ne letkuniistäjät on hyviä. Meillä on kotona frida, se sininen ja mun vanhempien luona joku toisen merkkinen, väritöntä muovia oleva vauvanniistäjä, muuten samanlainen, mutta filtterin sijasta vaihdetaan aina koko kärkiosa/säiliö. Molemmat käytössä yhtä hyviä :)
 
Täällä taas ruoka- ja siivous hetkien pelastaja on ollut tää mobile! Systeriltä saatu. Kolme biisiä, yksi aina noin 10 min kestävä. Lehdet aukeaa ja sulkeutuu ja koko härpäke vielä pyörii :) ja kyllä viihtyy ja nauraa vaikka kuinka kauan! Ja kaukosäätimellä saa kappaleen alusta.
 

Liitteet

  • 1427017910658.jpg
    1427017910658.jpg
    26.8 KB · Katsottu: 63
Meillä ei oikeen voi puhua hankinnoista, kun saatiin paljon tavaraa kavereilta lainaksi/omaksi... Hyvä tietty, kun saa sitten palautettua eivätkä jää omiin nurkkiin pyörimään. :grin Rintapumppu ja maidonkerääjä ovat olleet todella tarpeen, sitterissä muksu on nyt alkanut viihtyä enemmän. Trikoista kantoliinaa en lopulta ole käyttänyt paljoakaan, mutta Manduca on ollut käytössä senkin edestä. Telakallinen turvakaukalo on ollut tosi kätevä. Vaatteita meillä on ihan järjettömästi ja osa on jäänyt kokonaan käyttämättä, onneksi nekin pääasiassa lainattuja/saatuja (niitä harvoja itse ostettuja on kyllä pidetty ahkerasti :cool:) mutta ois voinut alkujaankin ottaa vastaan vähemmän. Tosin eihän sitä etukäteen tiennyt millaset just meillä osoittautuu toimivaksi.

Vaunut kuitenkin päätettiin hommata uutena ja nyt on alkanut vähän tuntua, että olisi voinut valita paremmin. Brio Happyt on tosi hyvät työntää ja jousitus on jees, mutta on ne pirun isot kasattuna (ei-farmariautoon ei sit muuta takaboksiin mahdukaan) ja bussissa porukka ei meinaa päästä ohi, kun vaunut ovat niin pitkät. :hungover: Oon jo pohtinut vaunujen vaihtamista, lähinnä johonkin nivelaisalliseen malliin. Teleskooppiaisassa ei muuten ole mitään vikaa, paitsi tosiaan tuon bussimatkaamisen osalta. Ärsyttää kyllä kun Happyt muuten ovat mieleen ja väristäkin (harmaa) tykkään, vaikka löytyi silloin "jämäkappale" edullisesti edellisvuotisella värillä.
 
Yönseutu, sinnittele vaunuvaihe ja hommaa sit kesällä hyvät, jämäkät (matka)rattaat. Esim. Emmaljungan scooterit on kehutut ja ainaki mainostavat, että sopii pieneen tilaan, vaikka ns. perusrattaar. Kaveri tykänny niistä, ku ne kulkee missä vaan ja hällä lapsi nukku hyvin 2-vuotiaaksi asti ulkona jalkapeitteen alla niissä. Ite oisin hommannu siihen lämpöpussin. Iso kuomu suojaa hyvin. Hällä oli kans briot vaunuina ja tykkäs muuten, mutta just reissut... Minä taas kauppakeskuksessa käydessä ihastelin meidän vaunujen näppäryyttä. Halusin laittaa vaunuihin, vaikka kaukaloki passais runkoon, eipähän joutunu koko päivää istuun kaukalossa. Ne on niin ihanat, ku kolmipyöräisinä (iso eturengas pyörii) voi pyörittellä niitä paikallaan yhdellä kädellä, ku ei tartte nostaa renkaita ylös tms..
 
Kaukalopussi! Kyllä! Yllättävän harva tuntuu siitä tietävän (ellei ole täällä foorumilla pyörinyt :wink ) ja moni on harmitellut, ettei itse tiennyt semmoisista kun vauva oli pieni.
Itse oon laittanut vauvan sisävaatteilla ja pipolla kaukaloon, jossa pussi on. Autossa oon sitten avannut pussin, koska muuten hikoilee. Neuvolassakin oli aika näppärä kun ei ollut ulkovaatteita eikä pojan tarvi olla kuumissa vaatteissa pitkään ennen kuin mennään taas ulos.

Lindexin nallehuppari oli ihana, mutta aivan turha! Käytän sitä peittona nyt... Toisaalta Lindexin (Newborn?) nepparilla kiinnitettävät kietaisubodyt on suosikkeja, samoin olen tykästynyt sukkahousuihin. Äitiyspakkauksen valkoinen kietaisupaita/-body "tumppuosilla" on myös tosi kiva.

Aluksi pään läpi vedettävät vaatteet oli ihan ok, mutta kun poika tarvitsee isompia vaatteita, niin sitä käsiin rullatavarana kangasta on tosi paljon ja kamppailen niiden kanssa.

Lelukaari on ok. Gracon koliikkikeinu... No jaa. En oikein tiedä. Poika kaipaa seuraa ja viihtyisi ainakin meidän syödessä paremmin varmaan tommosessa TripTrap-systeemissä.

Rattaat on toistaiseksi nappiostos! Brion Smile on pieni, menee kasaan TODELLA helposti (eli saan itse koottua ja kasattua sen ilman haavereita), ja Brion kaukalo kiinnittyy siihen ilman adaptereita ja toimii melkein rattaita kun nostaa kaukalon kuomun ylös. Ilmarenkaat rullaa kevyesti ja kaupassa ovat mukavat. Ainoa miinus on se, että kaukalolla en osaa arvioida rattaiden rungon pituutta ja olen ajanut miehen kantapäille useamman kerran. Ovat yhdistelmärattaat ja pehmeällä kopalla ei tarvitse erikseen säilyttää rataosaa tai koppaosaa varastossa kun pehmeä koppa menee ratasosan päälle. Runko mahtuu myös pienen auton takaluukkuun.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ina
Niin, ja Ainun koliikkituttipullo on ollut paras. Ne lasiset ehkä kuormittaa vähemmän kemikaaleilla, mutta en ole niitä alun jälkeen juuri käyttänyt. Poika myös syö aika hitaasti, ja lasinen pullo on painava!
 
Mulla on kans aventin pumppuun muutama lasipullo, mutta käytössä oikeestaan vaan muoviset just ton painon takia.
 
DT, kiitos vinkeistä! Mä en tosin ole ihan varma pystynkö sinnittelemään vielä melkeen 4 kk... :oops: Auto on kuitenkin useimmiten miehellä töissä ja oma liikkuminen on siten jalkojen/bussin varassa. Hitsi kun ei ensikertalaisena silloin vaunuostoksilla tajunnut ottaa paremmin huomioon tota bussiseikkaa. Alkuun ei tietty kauheesti kotoa edes liikkunut mihinkään, mutta nyt se alkaa olla ajankohtaisempaa ja ois niin kiva päästä siirtymään paikasta toiseen ilman hirveetä tattia otsassa about joka kerta. :grin
 
Meilläki keinu aika turha ostos, ku niitä mahavaivoja ei ollu. Onneksi ostin käytettynä. Sitterissä viihtyy ja matollaki aika hyvin. On sen keinun avulla saanu pari kertaa kädet vapaaksi tiukan paikan tullen. Tripptrappin newborn set ois ollu varmasti kätevä.
 
Täällä kans alkanu harmittaa kun en ostanut tripptrappiin newborn settiä. Poika ei oikein viihdy lattialla kun syödään mutta kun ottaa syliin pöytään niin rauhoittuu heti kun näkee kaikki :) voisihan sen toki vieläkin ostaa, olisi valmiina nyös mahdollista pikkukakkosta varten sitten joskus. Pitääpi katsella :)
 
Minä en enää osta vastasyntyneen settiä, mutta nostan sitterin tarvittaessa pöydälle :D Niin syötin esikoistaki
 
Me käytii just eilen ostamassa TrippTrappiin se Newborn setti. Jätettiin se alunperin ostamatt, ku tuntu kalliilta. Mut nyt on tajunnu, et se vois olla tosi kätevä, ku vauva pääsee "osallistumaan". Ja sit, ku ne kiinteet alottaa.
Aamulla sit näkee oliko hyvä sijoitus. :)
 
KoBe, meillä on myös Brio Smilet ja toimivat täällä kaupunkioloissa erinomaisesti. Mahtuvat pienistä ovista ja pääsen shoppailemaan kun mahtuvat kaikkien vaaterekkien välistä. ;-)
Ainoa huono puoli on että ovat aika takapainoisia.. Turvakaukalon kanssa, ensimmäisellä kauppareissulla sairaalan jälkeen meinasivat kipata kun laitoin käsilaukun tangolle roikkumaan.. Ehkä vauva oli liian kevyt ja käsilaukku liian painava
 
Ensimmäisellä, aika nopealla testauksella, saumuroin parit tyynyliinat, poika viihty. Katteli ikkunaa, ei vamaan ulos asti nää, ja jokelteli. Ne vyöt ahdistaa ehkä vähän. Tosin tänään on känkätty vähä kokoajan, et saatto olla yleiskitinääkin. :) Mut ite tykkään, ku jäbä on samalla tasolla, ei tarvi lattialle huudella ja kuikuilla kokoajan.

Kerron lisää testituloksia myöhemmin. :wink
 
Meillä on ollut tosi hyvä hankinta nuo vaunut.. :) Saa kaukalon kiinni niin kaupassa tosi näppärät ja rattaatkin niistä sitten sen ajan koittaessa saa ja sekin osa näyttää todella hyvältä käyttöä ajatellen.. Menee pieneen tilaan ja helppo laittaa kasaan ja auton takakonttiin, silti ei mitkään matkarattaat vaan kääntyvät etupyörät ja isot ilmarenkaat, aivan ihanat työntää ja komiasti pujotellaan "tientukkojen" ohi kaupassa :wink Ja näppärästi kääntyvä kahva niin mahdutaan hissiin koko porukka kauppakassienkin kera..

Ihan ykkönen tytölle on ollut sängyn päällä oleva mobile, jonka parissa viihdytään kauan kun mikään muu paikka ei kelpaa.. Siellä sitten naureskellaan ja jutellaan ja potkitaan ja huidotaan tyytyväisenä.. :)

Sitterin ostin jo ennenkuin tyttö oli kahta viikkoa ja se on ollut ahkerassa käytössä, leluja on huidottu siinä ensimmäisestä päivästä alkaen ja mummut ja mammat oli ihmeissään kun niin pieni selvästi tarkoituksella huitoi lelua liikkeelle :D Nyt huitominen on muuttunut lelun varovaiseksi nosteluksi ja katsomiseksi kun se putoaa ja jää heilumaan.. :) Ja aivan ehdoton paikka johon laskea tyttö kun lämmittää maitoa.. Ja siinä saa kannettua mukanaan jokapuolelle, jotta saa tehtyä kotitöitä itse ja tyttö saa katsella ettei tylsisty niinkuin sillä on tapana.. :D

Kaipaamaan olen jäänyt kaukalopussia, olisi ollut todella tarpeellinen varsinkin kun vatsavaivojen kanssa jouduttiin joka yö pariinkin kertaan lähtemään autoilemaan ja pukeminen on tytöllä normaalistikin aika huutoa.. Mutta ei enää ole pussia viitsinyt ostaa kun kevät tulee niin on liian kuuma..

Unipussit on jääneet kaappiin vielä toistaiseksi kun olen käyttänyt koko yöpukuja niin olisi kai liian kuuma pussin kanssa :sad001 Eikä sen kanssa saisi sitteriin yöllä kun maitoa lämmittää..

Ja Manduca on käyttämättä kun tyttö ei viihdy ja toiveissa olisi saada hänet isompana mukaan metsäkävelyille :sad001
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ina
Kunnon Hoitolaukku meillä Babymelin ja todella hyvä siis ihan ehdoton meille ja todella kätevä, enää en ilman suostuisi olemaan.
 
TrippTrappin newborn setistä sen verran vielä, et se päällyskangas on ihan peestä! No, ensinnäki tyhmän värinen (ei sinänsä haittaa), mut se kerää kaiken pölyn ja kissankarvan itteensä! En tiedä sit onko joku kikka saada ihmiset ostamaan niitä irtopäällisiä. Ärsyttävää silti.
Täytyy sit ommella ite päällinen, vaik pul-kankaasta, ni pitää vähä puklejakin.

Mut poika viihtyy tuolissaan! Aamianen syötii just koko perheen voimin, tai no, poika katteli, ku me syötiin. :p
 
Takaisin
Top