Palautuminen

Ihan ok hyvin palautunu. Alkuu raskauskiloja Tippu mut seki tyssäs ku herkut maistuu ja iha muutenki ruokavalio iha päin peetä. Ollu jo liian kauan mut ei saa itteä niskasta kiinni. :/ nyt on vähä kävelylenkit ruennu maistuu, lyhyitähän ne vielä on ku kuntoki iha pohjissa. Mut jospa toi vauva alkais pikku hiljaa viihtyy muuallaki ku tissillä ni vois rueta kokkailee vähä terveellisempiäki ruokia.
Kuukautiset alko tiistaina, en ois kyl kaivannu niitä. Pahemmat ku jälkivuoto :'(
 
Muuten olen ihan kivasti palauttanut, mutta vatsalihaksia ei tunnu enää olevan laisinkaan. Kunto on ihan pohjalukemissa ja selkä jumittaa. Painoa ei raskausaikana tullut yhtään lisää ja samoissa lukemissa ollaan edelleen. Olis syytä pudottaa parikyt kiloa, mutta yritykset tuntuu näkyvän heti maidon herumisessa, niin en oikein pysty kovin hirveesti keventämään.
 
En usko, että imetysaikana kannattaa edes yrittää kovin isosti painonpudotusta, varsinkin jos se alkaa heti tuntua maidontuotannossa. Itse en ole vielä edes yrittänyt, sitten kun imetys on kokonaan loppunut, niin alkaa äitin remontti :) Tietenkin töihinpaluu vaikuttaa syömisiin, kun pääsen kauemmas jääkaapista :)
 
Pumpulla on lisäksi vaikeampi saada herumaan, niin täytyy senkin vuoksi olla tarkkana. Tähtään tonne vuoden ikään omilla maidoilla ja katsoo sitten miten pystyy pumppailenaan. Töissä on niin hankalaa rauhassa pumpata, että töihinpaluu saattaa päättää se homman kokonaan. Aika näyttää.
 
Onko muilla ongelmia muistin kanssa? Johtuuko hormooneista tai niiden puutteesta, mutta mulla on niin huono muisti nykyään. Tänään paistoin makaroonilootaa yli kaksi tuntia. Tiesin koko ajan, että joku syy oli siihen, etten voi lähteä pois kotoa, mutta en muistanut mikä. Sitten kun menin keittiöön niin huomasin uunissa valot. Välillä lähden käymään jossain, esim. vessassa, parvekkeella, kaupassa jne. ja paikalle päästyä ei mitään tietoa miksi meninkään sinne. Teen siellä sitten jotain ja pois tultuani muistan miksi menin alunperin.
Liittyyhän tämä jotenkin raskauteen tai imetykseen, liittyyhän?!
 
Mä olen kyllä tosi hajamielinen muutenkin, mutta nyt se on eskaloitunut välillä aivan mahdottomaksi. Tärkeät, vauvaan liittyvät asiat, esim. neuvolat yms. muistan kyllä, mutta tosi usein käy just noita, että lähden huoneesta toiseen tekemään/hakemaan jotain, mutten muista sinne päästyäni, miksi sinne menin. Kotoa lähteminen on yhtä ramppaamista, kun aina unohtuu sitä ja tätä, kun ei voi kerralla muistaa kaikkea :facepalm:

Synnytyksestä asti meni todella pitkään että unohtelu ym. oli kokoaikaista, mutta nyt alkaa vähän jo olla parempi tilanne, mutta ei vielä lähelläkään normaalia. Uskon kyllä, että ainakin osittain hormonit vaikuttaa asiaan, mutta myös ehkä väsymys.
 
Unen puute kuukausi tolkulla varmaan tekee tuon unohtelun. Täällä sama meininki. Jos oisin viimiset 8kk nukkunut 8h yössä putkeen oisin varmasti eri ihminen :)
 
Näin minäkin Martta luulen :)
Kumuloitunut unen puute pistää ihmisen höperehtämään (ts.tyhmentää). Itse yritin just avata kotiovea auton kaukosäätimellä oikein montakin kertaa, ennenkuin tajusin että avain tähän tarvitaan :D
 
Mulla kanssa on muisti todella huono ollu raskauden ja imetyksen aikana. Unohtelen sellaisia asioita mitä en normaalisti Unohtelen, ja on tullu myös sellasta hajamielisyyttä mitä mulla ei normaalisti ole.
 
Musta on tullut kans aivan lahopäinen. Käy päivittäin tota, että oon aikeissa tehdä jotain, mutta en muista mitä... Syytän jatkuvaa univelkaa. :bored:
 
No hyvä, että muillakin on samoja ongelmia. Alkaa vaan huumori jo loppua kun hukkaan puhelimen kolme kertaa viiden minuutin aikana tai käyn kaupassa enkä ostanut sieltä sitä minkä takia menin. Nukun nykyään ihan kohtalaisesti, noin 6-7 h yössä( 2-4 h sijaan), mutta muuten elämä ollut kohta vuoden verran kohtuuttoman kuormittavaa, eikä helpotusta tunnu olevan lähiaikoina näkyvissä ja vielä töihinkin pitäisi palata syyskuussa. Toivottavasti ei tule mokailtua töissä kovin pahasti.
 
Mulla myös muisti mennyt! Ja tätä ei siis tapahtunut koskaan esikoisen aikana kumminkaan. Enkä itse voi syyttää unenpuutetta koska saan nukkua. Joten oon pohtinut yleisesti voisiko olla jotain tekemistä ehkäpä imetyksen ja hormoonien kanssa?
Kaikki mut tuntevat tietää että oon tosi järjestelmällinen ihminen ja muistan aina kaiken. Vaan nykyään, unohdan kaiken! Ihan yksinkertaisetki asiat. Ja jos onkin muistutus jossain, senkin unohdan katsoa. :grin
Toivottavasti vielä joskus palaan ennalleni.
 
joo siis tuo liittyy hormoneihin, aivotoiminta palautuu (jossain määrin :grin ) sitten kun imetyksen loppumisesta on menny joitain kuukausia.
 
(jossain määrin :grin ) sitten kun imetyksen loppumisesta on menny joitain kuukausia.

No hyvä että edes jossain määrin! :D Onhan tämä unohtelu ikävää, varsinkin jos unohtaa jotain oleellisia juttuja alvariinsa :/
 
Joo ihana tietää että edes jotain toivoa on tästä joskus palautua! :grin:grin
Voikohan nää hormoonit liittyä jotenkin mieheenkin, kun hän on nyt ollut koti-isänä myös vuoden verran ja hänellä yhtä lahopää. Ei ihan imetyshormoonit tätä asiaa selitä kumminkaan. :grin
Hänellä kyllä voi painaa tuo unettomuuskin enempi kun yleensä on se joka muksujen kanssa herää.
 
Nyt tuli vedettyä ihan ehdottomasti pohjat tässä unohtelussa. Mä sain viestin puhelimeen ja aloin soittamaan viestin lähettäjälle. Laitoin puhelimen kuitenkin takas pöydälle ja ihmettelin sitten, että mikäs ääni täällä oikein kuuluu. Hetken kuunneltuani tajusin äänen olevan puhelimen hälyytysääni. En muistanut että olin soittamassa. Unohdin sen siinä välissä kun painoin vihreää luuria ja olin viemassä puhelinta korvalle.
 
Takaisin
Top