Painonnousu

linella

Puuhakas puhuja
Jouluäidit 2020
Paljonko teillä on kertynyt kiloja tähän mennessä? Miten aiemmissa raskauksissa?
 
Mulla oli reilu viikko sitten neuvolassa +5kg (18+1 oli silloin). Ei aikasempia raskauksia.
 
22+5 ja +14 kg. Edellisen raskauden kanssa sama tahti. +26kg oli loppulukema... se vaan nousee . Puolessa vuodessa lähti kaikki pois.
 
Eka raskaus 18+6 painoa tullut 4kg.
 
+3kg tullu. :sad001 ei tarvis kyl tulla yhtään 20+3 nyt menos.. kaikki aina jääny synnäril mitä on tullukki. :) sen jälkeen oon kyl aina alkanu lihoomaan ja joka lapsesta tullu elinpainoo ittel sen +10kg :sad001 nyt kyllä on alkupaino vähemmän kun juniorin raskaude alussa. :)
 
17+4 lääkärissä oli tullut 0kg eli paino pysynyt koko ajan siihen saakka samana. Nyt mennään jo 20+4 enkä tuon jälkeen ole käynytkään puntarilla.. luultavasti jotain kertynyt kun mahakin alkanut kasvaa :)
 
Nyt 20+1 ja -4kg vielä... Onneks on noussut siitä -7kg pudotuksesta edes vähäsen. Meidän suvussa ei ole pahemmin paino noussut raskauden aikana, joten en paljoa odotakaan painon nousevan, mummilla on ennätys ollut +8kg raskauden aikana. Maha onneks kasvaa ihan hyvää vauhtia :)
 
Mulla nyt -5kg, kävi alimmillaan -7,5kg:ssä muutamia viikkoja sitten. Nyt viikkoja 20+0. Lähtöpaino oli aika korke, toivon että ei mentäs paljoo plussan puolelle.
 
22+2 ja tullu n. 2kg.. Esikoisesta tuli yhteensä 14kg..
 
Aika isoo hajontaa löytyy.

Täällä toinen lapsi tulossa rv 20+1 ja +5kg, suunnilleen sama tahti kun esikoisestakin. Sillon tuli 13-15kg, en muista ihan tarkkaan ja kun neuvolaakaan ei tullut viimeiselle kahdelle viikolle ennen synnytystä niin ei oo tarkkoja lukemia neuvolakortissakaan. Pian kuitenkin kilot katos ja sain todella pitää huolen syömisistä jos meinasin imettää.
 
Mulla nyt 22+5 ja paino noussu 1,5kg must tuntuu et vähemmän kun edellisessä raskaudessa tähän kohtaan en kyllä ihan tarkalleen muista.
 
23+0 ja +7kg. Ensimmäinen lapsi. Oon tosi hoikka ollut aina, joten ei haittaa vaikka tulis vielä toinen mokoma lisää kiloja ja jotain saisi jäädäkin synnytyksen jälkeen :)
 
Takaisin
Top