Painonnousu

Mä en oo osannut stressata painonnoususta, eikä neuvolassa ole moitittu, vaikka se ei mitään pientä oo joka raskaudessa ollut. Mua nauratti nyt, kun olo on taas aika tukeva, että lääkäri oli luonnehtinut mua hoikaksi odottajaksi. :D Kai se riippuu, mihin vertaa tai jotain. :p

Mulle kanssa sanottu että kun oot hoikka :D ei kyllä tunnu siltä :D
 
37+2 menossa ja painoa tullut 20kg lisää..
bmi taisi olla 19-20 luokkaa.. normaalissa kumminkin.

Neuvolassa ei ole onneksi painoon puututtu mutta sukulaiset jaksaa ihmetellä mahan kokoa ja paljonko on painoa tullut :D Ehkä miun onneksi painon nouus näkyy vain mahassa ja tisseissä :D
 
Mulle on tullut nyt muutama kilo kuukaudessa kun kotona ollut lomalla :hilarious::happy: veikkaisin että nyt tullut yhteensä n. 5kg, mistä tästä kuukaudesta +3kg, sen näkee neuvolan vaa'alla maanantaina kun siihen luotan !enemmän kun kotivaakaan.:p
Rv 33+2
 
Käytiin syömässä tiistaina nepalilaista ja tuli seuraavaksi päiväksi +1kg. Kahden päivän nesteen poistattamiskuurin jälkeen oli tänään paino -1kg ke aamusta. Eli turvotusta tulee todella helposti.

Paino on pysytellyt +12 kilossa, pari kertaa mennyt jo +13kg puolelle mutta yleensä tullut takaisin alas kun syönyt järkevämmin. Koko heinäkuun nyt aikalailla +12kg.
 
Ei ole paino noussut yli kuukauteen yhtään. Jopa tippunut pari edellistä kertaa puolisen kiloa...lähtönä oli joku 65-66 kg ja nyt paino junaa 76 tienoilla. Normaalipainoinen olin siis lähdössä. Ilmeisesti alussa tuli miltei heti 7 kg ja sit vaan hidastui. Turvotuksesta en ole tässä kolmannessakaan kärsinyt, mikä on kyllä iso ilo!
 
Mulle on tullut 10 kiloa nyt 38. viikon alkuun mennessä. Ruoka on kyllä maistunut tosi hyvin, niin ihmettelen ettei tuon enempää ole raskauskiloja. Mulle tuli ekalla kolmanneksella jo reilu 3 (turvotus)kiloa niin olin varautunut paljon suurempaan painonnousuun. Kehonkoostumus on kyllä muuttunut ihan selvästi pehmeämmäksi, lohduttaudun sillä että "ylimääräisiä" rasvakiloja on ihan hyväkin olla imetystä ajatellen :wink

Odotan innolla että pääsen taas jossain vaiheessa punttitreenille ja kovemmille pyörälenkeille, ennen kaikkea kaipaan vahvaa oloa minkä treenistä saa. Samalla toivon (ja uskon) että synnytyksen jälkeen minun olisi helpompi hyväksyä kehoni myös ei niin hyvässä kunnossa, aina se ei valitettavasti ole ollut kovin helppoa.
 
Eipä taida tulla paljon lisää kun tämä 5 kg :happy: en tiedä miksi näin erilainen raskaus kun edelliset.. ehkä olen ollut enemmän liikkeellä ja en syönyt NIIN hirveesti makeita.. edelliset raskaudet +18kg ja +16kg ja lähtöpaino suunnilleen sama. Tai sitten voiko vaikuttaa mieliala myös tähän painonnousuun? Lievästi masentunut olen ollut myös noi edelliset raskaudet henkisen raskaan työpaikan takia. Vähän päälle vuosi sitten aloitin uuden työpaikan ja siellä stressitaso pienempi ja viihdyn tosi paljon siellä.:happy: kiloja karissut vuodessa ennen raskautta 8kg
Rv 36+0
 
Täällä painoa tullut lisää 4 kg ja nyt 38+5. Alkuraskaudesta laihduin kylläkin 5 kg. Lähtöpaino oli aika korkea, joten hyvä vaan ettei enempää ole tullut. Herkkuja tekisi kyllä mieli koko ajan :joyful:
 
Takaisin
Top